Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding en tandjes

5 plaatsers

Ga naar beneden

borstvoeding en tandjes Empty borstvoeding en tandjes

Bericht  Teddyaapje vr 17 jun 2011 - 23:53

Hoi,

Ik heb een hele tijd zo goed als alle voedingen gekolfd omdat mijn zoontje heel snel afgeleid is en daardoor steeds omkeek als hij iets hoorde of iets zag bewegen. Omdat ik best veel melk had spoot het er dan bij mij uit.
Sinds een maand ongeveer ben ik het merendeel van de voedingen weer live gaan geven en ging het goed, hij liet ook nog wel eens los maar omdat bij mij de melkproductie wat gereguleerd was had ik bijna geen last meer van de knoeiboel.
Nu heeft mn zoontje sinds een paar weken 2 tandjes beneden en hiermee heeft ie me al een aantal keren gebeten. De ene keer gaat t goed en drinkt ie zoals het hoort en de andere keer hapt ie aan en bijt ie me gewoon! Hierdoor durf ik hem eigenlijk niet meer zo goed aan te leggen...het doet namelijk behoorlijk zeer!

Nu dus even een vraagje aan de bv mama's...hebben jullie kindjes dit ook gedaan en hoe hebben jullie dit opgelost? Ik zat erover te denken om het met een tepelhoedje te proberen...dat beschermd natuurlijk niet helemaal maar wel een beetje denk ik. Wel heb ik begrepen dat de voeding daardoor terug kan lopen? Klopt dat?

Ik heb eigenlijk geen zin meer om weer alles te gaan kolven omdat ik mn zoontje ook niet meer gewoon erbij op bed kan leggen (ik kolf altijd boven) omdat hij eraf kruipt. Op de vloer is ook geen optie en in het campingbedje heb ik al geprobeerd maar ook dat is geen succes, hij ligt dan alleen maar te huilen.

Wie kan me helpen? Ik ben er (mentaal) nog niet klaar voor om er mee te stoppen....

xx Teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en tandjes Empty Re: borstvoeding en tandjes

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 0:04

D. kreeg pas heel laat tanden en toen was ik al met de borstvoeding gestopt, dus heb er geen persoonlijke ervaring mee. Het enige dat ik kan bedenken is inderdaad ook een tepelhoedje, ik denk dat het dan in elk geval minder pijn doet, al zul je het nog wel voelen. Ik heb ook periodes een tepelhoedje gebruikt en ik heb nooit een invloed opgemerkt op de melkproduktie en ik kan ook geen reden bedenken waarom de produktie dan zou teruglopen.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 18 jun 2011 - 0:32

Yara beet alleen als de tandjes aan het doorkomen waren, dus gelukkig niet heel vaak, maar het doet wel ontzettend veel pijn. Ze beet meestal aan het eind van een voeding en soms zag ik het dan aankomen en kon ik haar net ervoor van de borst halen. Maar meestal was ik niet op tijd, ik heb er verder geen oplossing voor, behalve heel goed kijken of je kindje nog aan het drinken is en zodra hij stopt, hem meteen van de borst afhalen.
Oh ik lees nu dat hij het meestal meteen na het aanleggen doet, dan kan ik me voorstellen dat je hem bijna niet durft aan te leggen... Ik hoop voor je dat hij snel stopt met bijten!
Volgens mij kan het zo zijn dat je kindje de borst niet helemaal goed leeg drinkt als je een tepelhoedje gebruikt en heb je daardoor meer kans op ontstekingen, maar dat weet ik niet zeker.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 1:09

Ik voed altijd met een tepelhoedje, zonder lukt niet ivm vlakke tepels, bij mijn zoontje 16 maanden op die manier gevoed, nu al ruim 2 maanden.
Een tepelhoedje kan idd invloed op de productie hebben, omdat je grotere kans hebt dat ze zo de borst niet helemaal leeg drinken, maar hier is dat gelukkig nog nooit het geval geweest, ik heb eerder teveel voeding, zelfs voor 2.

Tandjes heb ik geen ervaring mee, mijn zoontje kreeg ze pas met 1 jaar, en toen kon ik hem al goed duidelijk maken dat het bijten bij mij pijn deed, dus daar geen tips voor. Hij heeft dus wel eens gebeten in het begin, en ook met tepelhoedje voel je dat nog erg goed.

Gast
Gast

Bericht  Darius za 18 jun 2011 - 1:17

Als hij bijt, misschien heel hard au zeggen? Misschien schrikt hij er van en laat hij het de volgende keer? Ik heb verder geen ervaring hiermee, dus misschien een dom advies.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje za 18 jun 2011 - 2:44

Darius schreef:Als hij bijt, misschien heel hard au zeggen? Misschien schrikt hij er van en laat hij het de volgende keer? Ik heb verder geen ervaring hiermee, dus misschien een dom advies.

Dat doe ik idd al...hoef ik ook niet over na te denken of moeite voor te doen...dat gaat geheel vanzelf haha. De eerste keer schrok hij er heel erg van en begon hij ook heel hard te huilen. De keren erna keek hij me heel dom aan en vanmorgen lachte hij zelfs heel hard, alsof ie me gewoon uitlachte!

Ik ga het een met het tepelhoedje proberen...ik kan zelf voelen of de borst leeg is of niet, misschien dat ik dat beetje dan nog even kan kolven om borstontsteking te voorkomen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda za 18 jun 2011 - 3:00

Mijn dochter heeft sinds kort ook 2 tandjes, maar gelukkig nog niet gebeten. Lijkt me niet prettig nee...

Ik heb eens eerder een tip gelezen hierover. Als je kindje gaat bijten z'n hoofdje wat verder in je borst duwen, dan laat hij namelijk los. En als je dat iedere keer herhaalt, dan schijnen ze die link te gaan leggen en het niet meer te doen.

Als je van plan bent om nog lang te voeden, zou ik er zelf niet voor kiezen om een tepelhoedje te gebruiken als het niet echt noodzakelijk is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  MamaVanDarcy za 18 jun 2011 - 4:05

Ik herken het is heel vervelend.

Ik prikte als hij dat deed altijd met mijn vinger in zijn wang en dan liet ie gelijk los.

En ik denk ook echt dat het een fase is, want nu heeft hij 8 tanden en is ruim een jaar geweest en hij bijt me nu nooit meer*klopt even af*

Maar veel sterkte ermee, ik weet hoe vervelend het is

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud