Speenkoord
+6
Pussycat
Pien
Susan
Mel
Thunder
Angela_1986
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Speenkoord
Ik heb even advies nodig van jullie, mama's.
Als kraamcadeautje wil ik een speenkoord gaan maken, hoe lang zijn die gemiddeld?
Alvast bedankt!
Als kraamcadeautje wil ik een speenkoord gaan maken, hoe lang zijn die gemiddeld?
Alvast bedankt!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Speenkoord
Ik gok zo'n 15 à 20 cm.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Daar zit wel een maximale lengte bij, zodat het niet rond het nekje vast kan komen te zitten..
Heb even snel gekeken en volgens mij is dat 22 cm..
Heb even snel gekeken en volgens mij is dat 22 cm..
Mel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 146
Punten : 158
Dank jullie wel!
ik wil niet lullig doen, maar bedenk je wel dat lang niet alle kinderen een speentje hebben? Onze dochter had ook geen speen en wij zitten nu dus met een hele lading ongebruikte speentjes (die nu als speelgoed fungeren overigens) en 2 speenkettingen (die we weggegeven hebben).
Gast- Gast
Goede opmerking Dromertje! Maar voor zover ik me kan herinneren van hun oudste, had die wel speentjes.
En ik hoorde laatst dat iemand 'm gebruikte om 'n favoriete knuffel mee vast te maken in de wandelwagen, zodat ie niet viel. Vond ik ook wel 'n goede, dus daar kan ik ook altijd nog voor gebruikt worden...
En ik hoorde laatst dat iemand 'm gebruikte om 'n favoriete knuffel mee vast te maken in de wandelwagen, zodat ie niet viel. Vond ik ook wel 'n goede, dus daar kan ik ook altijd nog voor gebruikt worden...
dat is waar, een speenkoord hoef je niet alleen voor een speentje te gebruiken. Dan zou ik er wel voor zorgen dat het lusje/haakje wat je eraan maakt groot genoeg is om ook aan speelgoed ofzo te maken!
Gast- Gast
Ik zou dat soort dingen nooit zelf maken, je hoort vaak genoeg dat dat soort producten worden teruggeroepen omdat ze niet veilig zijn, en dat zijn dan speenkoorden die gewoon uit de fabriek komen. Ik zou echt dat risico niet durven nemen met een zelfgemaakt koordje.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
eens, dit was ook mijn eerste gedachte!Susan schreef:Ik zou dat soort dingen nooit zelf maken, je hoort vaak genoeg dat dat soort producten worden teruggeroepen omdat ze niet veilig zijn, en dat zijn dan speenkoorden die gewoon uit de fabriek komen. Ik zou echt dat risico niet durven nemen met een zelfgemaakt koordje.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Inderdaad ik vind het idee echt heel lief, maar weet niet of ik het zou durven gebruiken.
Het is natuurlijk niet getest etc... en je weet nooit zeker of het echt veilig is.
Het is natuurlijk niet getest etc... en je weet nooit zeker of het echt veilig is.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Gewoon even 'n vraag uit interesse; weten jullie dan waar jullie speenkoord(en) vandaan komen en hoe ze gemaakt zijn?
Ik begin nu namelijk aan m'n idee te twijfelen door jullie reacties maar er staan echt webwinkels vól met zelfgemaakte speenkoorden. Lijkt me toch dat die (goed) verkopen anders zouden ze niet zo veel gemaakt worden...? En misschien heeft één van jullie die dus ook wel gewoon in gebruik, zonder dat je het zelf weet.
Ik begin nu namelijk aan m'n idee te twijfelen door jullie reacties maar er staan echt webwinkels vól met zelfgemaakte speenkoorden. Lijkt me toch dat die (goed) verkopen anders zouden ze niet zo veel gemaakt worden...? En misschien heeft één van jullie die dus ook wel gewoon in gebruik, zonder dat je het zelf weet.
Ik heb maar 1 speenkoord en die gebruikte ik toen ze nog al in de wandelwagen zat (om haar speen aan haar jasje vast te maken). Ik had er dus zicht op en zou daarom je zelfgemaakte ook wel gebruiken.
Of ik hem nou wel of niet zou gebruiken, ik zou je zelfgemaakte speenkoord zeer waarderen.
Of ik hem nou wel of niet zou gebruiken, ik zou je zelfgemaakte speenkoord zeer waarderen.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
pantuf schreef:Ik heb maar 1 speenkoord en die gebruikte ik toen ze nog al in de wandelwagen zat (om haar speen aan haar jasje vast te maken). Ik had er dus zicht op en zou daarom je zelfgemaakte ook wel gebruiken.
+1.
Je moet je kind sowieso nooit alleen laten met een speenkoord.
Gast- Gast
ik heb van mijnschoonmoeder een speenkoort gekregen met de naam van A. Deze is in een winkel gekocht waar ze ze zelf maken. Ik moet zeggen dat toch al nooit zonder toezicht het koortje bij mijn kind laat. Ik heb hem aan de maxicosi vast gemaakt zodat het speentje niet op de grond kan vallen en ik ben er altijd bij.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Een vraagje tussendoor, vanaf welke leeftijd zijn jullie de speenkoorden gaan gebruiken?
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
naar mijn idee staat er niet echt een leeftijd voor wanneer het handig zou zijn oid. Als het voor jou nu handig is ga je een speenkoprd gebruiken.
Ik gebruikte hem ook vaak als ik op visite ging bij bijv mensen met huisdieren, of niet zo'n frishouden... Dan kon de speen in ieder geval niet op de grond vallen..
En qua eigen gemaakt of winkel; ik zie het verschil niet zo, mits je natuurlijk wel een speenkoord maakt die overal goed vast gemaakt zit. Ik bedoel; hoe vaak worden er niet dingen uit de winkel terug geroepen omdat er een 'fout' in zit?! Ik neem aan dat als je zelf iets maakt je altijd controleerd of het stevig en veilig genoeg is.
Wat ik nou in de winkel niet snap zijn die speenkoorden met kralen :s Mocht het ook los gaan heb je ook nog de kans dat ze de kralen kunnen inslikken... Nee die hebben wij dus niet. Hier een van de hema en en een ander lintjes speenkoord van een babyzaak.
Ik gebruikte hem ook vaak als ik op visite ging bij bijv mensen met huisdieren, of niet zo'n frishouden... Dan kon de speen in ieder geval niet op de grond vallen..
En qua eigen gemaakt of winkel; ik zie het verschil niet zo, mits je natuurlijk wel een speenkoord maakt die overal goed vast gemaakt zit. Ik bedoel; hoe vaak worden er niet dingen uit de winkel terug geroepen omdat er een 'fout' in zit?! Ik neem aan dat als je zelf iets maakt je altijd controleerd of het stevig en veilig genoeg is.
Wat ik nou in de winkel niet snap zijn die speenkoorden met kralen :s Mocht het ook los gaan heb je ook nog de kans dat ze de kralen kunnen inslikken... Nee die hebben wij dus niet. Hier een van de hema en en een ander lintjes speenkoord van een babyzaak.
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
hema heeft ook zon breed lint met een 'knijper'
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: