Verwennerij opa's en oma's.
+2
LMCurious
Nijntje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verwennerij opa's en oma's.
En dan bedoel ik echt extréme verwennerij.
Wij kunnen niet bij mijn schoonmoeder komen of er ligt een stapel cadeau's klaar voor H.
En dat zijn geen kleinigheidjes kan ik je vertellen.
Grote dozen duplo, het animal hospital (vanaf 4 jaar...), stapels met kleren, dora poppen, spullen van Hello Kitty...
Noem maar op.
We hebben al zo vaak gezeg ddat ze dat niet moet doen, dat ze daar gewend (verwend) door raakt.
Zet het apart op haar spaarrekening of spaar het op en ga een keer iets leuks doen.
(Ze doet dit met al haar kleinkinderen, 7 en de 8e en 9e op komst.)
Maar het dringt niet tot haar door.
Ik begin er best moe van te worden eigenlijk.
We hebben o pzolder al een hoek vol staan met spullen waar ze nog niet eens mee mag of kan spelen
Wij kunnen niet bij mijn schoonmoeder komen of er ligt een stapel cadeau's klaar voor H.
En dat zijn geen kleinigheidjes kan ik je vertellen.
Grote dozen duplo, het animal hospital (vanaf 4 jaar...), stapels met kleren, dora poppen, spullen van Hello Kitty...
Noem maar op.
We hebben al zo vaak gezeg ddat ze dat niet moet doen, dat ze daar gewend (verwend) door raakt.
Zet het apart op haar spaarrekening of spaar het op en ga een keer iets leuks doen.
(Ze doet dit met al haar kleinkinderen, 7 en de 8e en 9e op komst.)
Maar het dringt niet tot haar door.
Ik begin er best moe van te worden eigenlijk.
We hebben o pzolder al een hoek vol staan met spullen waar ze nog niet eens mee mag of kan spelen
Gast- Gast
Re: Verwennerij opa's en oma's.
jeetje zeg! Weet nog wel wat je met verjaardagen en feestdagen kunt vragen voor haar? Of pak je dan gewoon het speelgoed van zolder in?
Oma is wel een beetje over de top ja, lastig dat ze het niet wilt snappen...
Oma is wel een beetje over de top ja, lastig dat ze het niet wilt snappen...
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Dat lijkt me absoluut niet fijn nee. Dan krijg je een verwend kind die er vanuit gaat daar meteen heel veel te krijgen.
Ben jij de enige die er wat van zegt? Of vinden die andere ouders het wel prima? Ik vind het moeilijk te begrijpen dat ze jou bezwaren niet begrijpt. Je wilt natuurlijk ook niet ondankbaar overkomen maar wellicht moet je nog duidelijker zijn dat jullie dit gewoon niet willen.
Oh en hoe denkt je man erover? Heeft hij het al eens tegen zijn moeder gezegd?
Ben jij de enige die er wat van zegt? Of vinden die andere ouders het wel prima? Ik vind het moeilijk te begrijpen dat ze jou bezwaren niet begrijpt. Je wilt natuurlijk ook niet ondankbaar overkomen maar wellicht moet je nog duidelijker zijn dat jullie dit gewoon niet willen.
Oh en hoe denkt je man erover? Heeft hij het al eens tegen zijn moeder gezegd?
Gast- Gast
Mijn zwager en man hebben er beide een par keer wat van gezegd.
Maar dat helpt gewoon niet. Dus zijn ze er maar mee gestopt. Dat snap ik ook wel....
Ik ben bijna geneigd om er niet meer heen te gaan maar dan sleept ze het gewoon mee hierheen...
Maar dat helpt gewoon niet. Dus zijn ze er maar mee gestopt. Dat snap ik ook wel....
Ik ben bijna geneigd om er niet meer heen te gaan maar dan sleept ze het gewoon mee hierheen...
Gast- Gast
Hazeltje schreef:
En als je dat aangeeft? Niet leuk om te doen, maar dit moet ze toch ook gewoon niet willen?!
Gast- Gast
wat zegt je schoonmoeder er zelf van dan als je het aangeeft en wat vindt ze van het geld apart zetten voor alle kleinkinderen samen? Kost nogal wat geld als kleinkind nummer 7 t/m 9 ook al op komst zijn!
Gast- Gast
en als je de kadootjes niet zou aannemen? en ook je meisje er niet mee laat spelen
moet het balletje dan niet een keertje vallen bij haar?
moet het balletje dan niet een keertje vallen bij haar?
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
gewoon niet meenemen naar huis. Laat het lekker daar staan. Kijken hoe snel dr huis vol is?!
Hier ook wel een opa en oma die alles wel willen kopen voor de kids. Nu zijn Joris en Milou de enige, maar toch, ik vind het echt overdreven. En dan prijs ik mezelf gelukkig dat het lang niet zo erg is als bij jullie! Maar hier is het altijd veel eten wat uitgedeeld word en daarnaast eigenlijk altijd een cadeautje. Wat wisselend kleding/speelgoed is. En dan onder het mom, omdat hij zindelijk is overdag (ondergoed setje), omdat het pasen is (hij vind chocolade gelukkig niet lekker, dus speelgoed) etc. Maar zo hebben ze elke keer wel iets. En dan vooral dingen die ze een keer horen/zien wat Joris leuk vind. Speelt hij een keer bij vrienden van hun als ze daar op visite gaan, vind ie de politiemotor leuk. De eerst volgende keer dat we dan daar zijn hebben ze ook een politiemotor gekocht!
Wij hebben er ook verschillende keren wat van gezegd, en het is nu gelukkig een stuk minder. Dus zoals het hier nu gaat vind ik wel prima. Maar sommige dingen neem ik gewoon niet mee. Daardoor heeft mn schoonmoeder ook wel minder de neiging dingen te kopen. Dan is hij daar te logeren geweest, hebben ze een rugzakje gekocht om mee te nemen voor hem met drinken en lekkers voor in de dierentuin. Maar dan moet ik dat rugzakje mee naar huis nemen, want dan kan hij er thuis ook elke dag mee spelen. Nou daar pas ik dus voor. Hij heeft een rugzak om mee te nemen naar de opvang, en hij heeft een tasje om mee te spelen. Ik zou niet weten waar ik meer zooi moet laten hoor. En bepaald speelgoed ook, zeg ik juist is toch leuk als hij hier ook bepaald speelgoed altijd heeft. Moet ik steeds alles heen en weer gaan sjouwen. Dus tegenwoordig zijn het kleinere dingen zoals een autootje of boekje ofzo wat hij krijgt en die blijven dan daar. Alleen met kerst/verjaardagen/sinterklaas neem ik cadeaus mee naar huis of aan.
Hier ook wel een opa en oma die alles wel willen kopen voor de kids. Nu zijn Joris en Milou de enige, maar toch, ik vind het echt overdreven. En dan prijs ik mezelf gelukkig dat het lang niet zo erg is als bij jullie! Maar hier is het altijd veel eten wat uitgedeeld word en daarnaast eigenlijk altijd een cadeautje. Wat wisselend kleding/speelgoed is. En dan onder het mom, omdat hij zindelijk is overdag (ondergoed setje), omdat het pasen is (hij vind chocolade gelukkig niet lekker, dus speelgoed) etc. Maar zo hebben ze elke keer wel iets. En dan vooral dingen die ze een keer horen/zien wat Joris leuk vind. Speelt hij een keer bij vrienden van hun als ze daar op visite gaan, vind ie de politiemotor leuk. De eerst volgende keer dat we dan daar zijn hebben ze ook een politiemotor gekocht!
Wij hebben er ook verschillende keren wat van gezegd, en het is nu gelukkig een stuk minder. Dus zoals het hier nu gaat vind ik wel prima. Maar sommige dingen neem ik gewoon niet mee. Daardoor heeft mn schoonmoeder ook wel minder de neiging dingen te kopen. Dan is hij daar te logeren geweest, hebben ze een rugzakje gekocht om mee te nemen voor hem met drinken en lekkers voor in de dierentuin. Maar dan moet ik dat rugzakje mee naar huis nemen, want dan kan hij er thuis ook elke dag mee spelen. Nou daar pas ik dus voor. Hij heeft een rugzak om mee te nemen naar de opvang, en hij heeft een tasje om mee te spelen. Ik zou niet weten waar ik meer zooi moet laten hoor. En bepaald speelgoed ook, zeg ik juist is toch leuk als hij hier ook bepaald speelgoed altijd heeft. Moet ik steeds alles heen en weer gaan sjouwen. Dus tegenwoordig zijn het kleinere dingen zoals een autootje of boekje ofzo wat hij krijgt en die blijven dan daar. Alleen met kerst/verjaardagen/sinterklaas neem ik cadeaus mee naar huis of aan.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
@ Elodie: Nou ja, we hebben vanaf dat H 3 maanden was tot de 10 maanden ongeveer geen contact met haar gehad.
Ik denk dat er weer een enorme ruzie van zou komen... Nu vind ik dat nog niet zooooo'n probleem want het gaat om mijn kind maar ik vind wel dat H haar oma moet kunnen blijven zien en voor mijn man vind ik het al helemaal vervelend.
Er zijn toen echt hele nare dingen gebeurd en gezegd over ons....
@ Dromertje: Daar zegt ze niks op. Ze doet het gewoon niet.
Ze blijft kopen.
De spullen daar laten vind ik op zich wel een goed idee.
Dan kan ze er daar inderdaad mee spelen als we daar zijn.
Ik denk dat er weer een enorme ruzie van zou komen... Nu vind ik dat nog niet zooooo'n probleem want het gaat om mijn kind maar ik vind wel dat H haar oma moet kunnen blijven zien en voor mijn man vind ik het al helemaal vervelend.
Er zijn toen echt hele nare dingen gebeurd en gezegd over ons....
@ Dromertje: Daar zegt ze niks op. Ze doet het gewoon niet.
Ze blijft kopen.
De spullen daar laten vind ik op zich wel een goed idee.
Dan kan ze er daar inderdaad mee spelen als we daar zijn.
Gast- Gast
ow zo herkenbaar,mijn schoonmoeder koopt dan vooral kleding,en als ik aangeef van joh hoeft echt niet want V heeft al zoveel.ik kan het niet kwijt heeft ze lak aan,want zij vindt dat ze 1-2 keer in de 2 weken wat moet kopen voor haar kleinkinderen,ze heeft er 2 en 3e opkomst(bij schoonzusje niet bij mij hoor)ik pak het nu maar aan met als gevolg dat het meeste ongedragen weg gaat.niet alles wat ze koopt vind ik leuk,en dan trek ik toch liever dingen aan die ik leuk vind.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
LMCurious schreef:gewoon niet meenemen naar huis. Laat het lekker daar staan. Kijken hoe snel dr huis vol is?!
@ LMCurious: Dit vind ik (eerlijk gezegd) eigenlijk alleen maar heel lief.
Maar wat Hazeltje verteld is idd wel heel erg.. Lijkt me een lastige situatie. Ze zal het vast goed bedoelen, maar het moet nu ondertussen (na zoveel ''hints'') toch ook wel tot haar doordringen dat het een beetje teveel van 't goede is. En anders idd maar op een hardere (gemenere) manier laten merken/zeggen..? Lijkt mij alleen wel erg moeilijk. Ik ben altijd bang om mensen te kwetsen.. Want ze bedoeld het (op haar manier) vast wel goed. Maar voor jullie is dit gewoon niet leuk meer.. Beetje too much.
Succes ermee!
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Ik wijk qua mening geloof ik nogal af van de rest van de reacties, want ik zou er wel blij mee zijn. Speelgoed is harstikke duur om zelf te kopen, dus ik vind het altijd fijn als we wat krijgen. Als het zoveel is, kun je het inderdaad tijdelijk op zolder laten staan of wat ouder speelgoed naar de zolder doen en later weer omruilen met het nieuwe speelgoed, zodat ze zich niet gaat vervelen met de dingen die ze heeft. Ik denk echt dat je schoonouders het alleen mar goed bedoelen en hiermee laten zien hoe gek ze op je dochter zijn. Het is natuurlijk wel heel koppig om het gewoon door te zetten, terwijl je al wat anders hebt gezegd, maar ik kan me ook ergere schoonouders indenken, haha.
Gast- Gast
+1Twellie schreef:Ik wijk qua mening geloof ik nogal af van de rest van de reacties, want ik zou er wel blij mee zijn. Speelgoed is harstikke duur om zelf te kopen, dus ik vind het altijd fijn als we wat krijgen. Als het zoveel is, kun je het inderdaad tijdelijk op zolder laten staan of wat ouder speelgoed naar de zolder doen en later weer omruilen met het nieuwe speelgoed, zodat ze zich niet gaat vervelen met de dingen die ze heeft. Ik denk echt dat je schoonouders het alleen mar goed bedoelen en hiermee laten zien hoe gek ze op je dochter zijn. Het is natuurlijk wel heel koppig om het gewoon door te zetten, terwijl je al wat anders hebt gezegd, maar ik kan me ook ergere schoonouders indenken, haha.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:+1Twellie schreef:Ik wijk qua mening geloof ik nogal af van de rest van de reacties, want ik zou er wel blij mee zijn. Speelgoed is harstikke duur om zelf te kopen, dus ik vind het altijd fijn als we wat krijgen. Als het zoveel is, kun je het inderdaad tijdelijk op zolder laten staan of wat ouder speelgoed naar de zolder doen en later weer omruilen met het nieuwe speelgoed, zodat ze zich niet gaat vervelen met de dingen die ze heeft. Ik denk echt dat je schoonouders het alleen mar goed bedoelen en hiermee laten zien hoe gek ze op je dochter zijn. Het is natuurlijk wel heel koppig om het gewoon door te zetten, terwijl je al wat anders hebt gezegd, maar ik kan me ook ergere schoonouders indenken, haha.
+ nog 1. Ik zou willen dat mijn schoonouders zo waren, onze kinderen hebben in 5,5 jaar tijd nog geen kleurboek van 1 euro bij de zeeman van mijn schoonouders gekregen, echt helemaal niets.
Gast- Gast
+1Lieskuh schreef:+1Twellie schreef:Ik wijk qua mening geloof ik nogal af van de rest van de reacties, want ik zou er wel blij mee zijn. Speelgoed is harstikke duur om zelf te kopen, dus ik vind het altijd fijn als we wat krijgen. Als het zoveel is, kun je het inderdaad tijdelijk op zolder laten staan of wat ouder speelgoed naar de zolder doen en later weer omruilen met het nieuwe speelgoed, zodat ze zich niet gaat vervelen met de dingen die ze heeft. Ik denk echt dat je schoonouders het alleen mar goed bedoelen en hiermee laten zien hoe gek ze op je dochter zijn. Het is natuurlijk wel heel koppig om het gewoon door te zetten, terwijl je al wat anders hebt gezegd, maar ik kan me ook ergere schoonouders indenken, haha.=
En anders is het misschien een idee om met een verjaardag weer wat weg te geven en in ruil daarvoor wat geld in H haar spaarpot? Ik heb er normaal wel een beetje een hekel aan om gegeven spullen door te geven, maar denk dat ik het in deze situatie wel zou doen. Of inderdaad met Sinterklaas oid zelf niks/weinig halen en weer wat opnieuw inpakken
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ben het ook met Twellie en Lieskuh eens, ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken, ik vind het ook eigenlijk wel lief. Ik denk ook niet dat dit nou een enorm negatieve invloed heeft op de ontwikkeling van je dochter.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dat is stom, mama_van2.
Het zou al weer een ander verhaal zijn als je schoonmoeder gewoon de spullen aan jou en je man gaf en dat jullie zelf kunnen bepalen wat je ermee doet, ipv dat het klaar ligt als ze daar komt.
Het zou al weer een ander verhaal zijn als je schoonmoeder gewoon de spullen aan jou en je man gaf en dat jullie zelf kunnen bepalen wat je ermee doet, ipv dat het klaar ligt als ze daar komt.
Gast- Gast
Ze zijn ook gewoon stom vandaar dat we ook al 10 maanden geen contact meer hebben.
Gast- Gast
de ouders van vrienden van ons die kopen ook zoveel voor hun kleinkind, maar vinden daardoor dat ze meer recht hebben om hun kleinkind te mogen zien en dingen te kunnen bepalen, doordat ze zoveel geven. Vind ik nog steeds heel erg omgekeerde wereld.
Ik zou ook blij zijn met de dingen die jullie krijgen en als je schoonouders er niet mee stoppen, zou ik het op zolder zetten. Ik zou in ieder geval niet bot gaan reageren. Ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment erg veel wordt allemaal, maar zou je dan niet kunnen vragen om bijv. kleertjes i.p.v. speelgoed? Speelgoed heb je al vlug heel erg veel van, terwijl kleertjes steeds opnieuw gekocht moeten worden in verschillende maten.
Ik zou ook blij zijn met de dingen die jullie krijgen en als je schoonouders er niet mee stoppen, zou ik het op zolder zetten. Ik zou in ieder geval niet bot gaan reageren. Ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment erg veel wordt allemaal, maar zou je dan niet kunnen vragen om bijv. kleertjes i.p.v. speelgoed? Speelgoed heb je al vlug heel erg veel van, terwijl kleertjes steeds opnieuw gekocht moeten worden in verschillende maten.
Gast- Gast
Kleertjes is geen optie, ze heeft over het algemeen een totaal anders smaak dan dat wij hebben.
Overigens vind ik het heel vervelend dat je kindjes nog niet eens een kleurboek gekregen hebben.
Maar dit slaat helemaal nergens meer op.
Ik vind elke week of elke twee weken cadeau's van in totaal misshcien wel 50.- echt veel te veel van het goede.
En nee, nu krijgt ze daar nog niks van nee.
Maar over een paar jaar wel. Ze raakt gewend om cadeau's te krijgen... Ik zie het gebeuren bij de andere kleinkinderen.
En aan de andere opa's en oma's vragen waarom ze daar geen cadeautje krijgen maar bij oma *** aaaaaaaaaaltijd.
Je wil niet weten wat hier allemaal staat.
Ik ga het niet op zolder zetten, inpakken en dan met haar verjaardag ofzo geven.
Ik wil zélf iets uit kunnen zoeken en voor haar kunnen kopen.
En ja, natuurlijk is het lief bedoeld. Dat begrijp ik ook wel.
Maar het is toch niet normaal???
Overigens vind ik het heel vervelend dat je kindjes nog niet eens een kleurboek gekregen hebben.
Ik vind elke week of elke twee weken cadeau's van in totaal misshcien wel 50.- echt veel te veel van het goede.
Maar over een paar jaar wel. Ze raakt gewend om cadeau's te krijgen... Ik zie het gebeuren bij de andere kleinkinderen.
En aan de andere opa's en oma's vragen waarom ze daar geen cadeautje krijgen maar bij oma *** aaaaaaaaaaltijd.
Ik ga het niet op zolder zetten, inpakken en dan met haar verjaardag ofzo geven.
Gast- Gast
Als ze nog meer kinderen zoeken die ze zo willen verwennen, dan zal ik ons adres wel ff pm-en
Gast- Gast
Anders zet je het op Marktplaats, waarschijnlijk weet ze toch niet meer precies wat ze allemaal aan wie heeft gegeven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Lieskuh schreef:Als ze nog meer kinderen zoeken die ze zo willen verwennen, dan zal ik ons adres wel ff pm-en
Haha, ik houd me aanbevolen voor de Hello Kitty spullen!
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Kleertjes is geen optie, ze heeft over het algemeen een totaal anders smaak dan dat wij hebben.
Die dingen is precies mijn punt ook! Ik vind het ook superlief dat ze een keer iets leuks kopen voor de kids, maar niet elke week! Bij H. zie je dat misschien nu nog niet. Maar Joris vraagt nu al als oma binnenkomt wat ze in haar tas heeft. En daar is ze maar wat blij mee! Ik vind dat echt niet leuk dat hij zo wordt!
Voor de kids zagen we ze ong. eens per 3-4 weken. Toen Joris er was ong. eens per 2-3 weken. Tijdens mijn 2e zwangerschap op het laatst elke week. Ook omdat ze mij kwam helpen, wat ik superlief vind, en haar ook heel erg voor bedankt heb, maar zo werden de cadeautjes dus ook steeds meer en steeds vaker. Tegenwoordig zijn er weer wat minder 'gelegenheden' en belt ze dus dat ze langs wil komen omdat ze een cadeautje voor hem heeft?! Dus waar houd het dan op?
iemand reageerde op mij dat ze het wel lief vond, maar ook zeker het feit dat ie alles krijgt wat ie ergens leuk vind vind ik zwaar overdreven. Juist omdat hij het thuis niet heeft vind hij het toch ergens anders leuk? Dadelijk vind ie het nergens meer leuk om te spelen!
En ik moet wel zeggen dat het hier ook veel eten is. Zowel gezonde als ongezonde dingen. Maar als mn schoonmoeder hier is en ik hem 2 boterhammen gegeven heb en 2 stuks fruit, komt zij een kwartier later binnen met een banaan, 250 gram druiven, stuk of 5 koekjes. En dan gaat ze met hem wandelen waarbij er altijd croissantjes EN krentebollen gegeten worden. En nu met het mooie weer komt daar absoluut een ijsje bij in de middag! En dan vind ze het gek dat hij s avonds niet meer wil eten. Dus blijft ze fluisteren tegen Joris dat hij best alleen appelmoes mag eten. En dan weer een toetje. Pffttt.... En dat dan elke week, terwijl ik het ook gewoon leuk vind om ZELF hem een keer te verassen door krentebollen te gaan halen. Maar dat doe ik niet omdat ik het niet nodig vind dat hij zo vaak die dingen krijgt. En als dat dus eens in de maand is, prima! Maar gewoon niet elke week. En als ze dan elke week komt, kies dan iets uit denk ik dan. Waarom moet het en fruit en koek en snoep en cadeautjes zijn?
Maar goed, Hazeltje, ik zou dus wel proberen om het speelgoed daar te laten. Dat scheelt hier echt al enorm! En mijn moeder deed dat sowieso al vaker. Dat ze iets cadeau gaf, maar daar hield om mee te spelen als hij daar kwam. En ze zegt dan ook dat het voor alle kindjes is die daar komen spelen. Dus daardoor heoft ze dat straks ook niet bij alle volgende kleinkinderen weer te doen.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: