Wie werkt hier bij een supermarkt (legitimatie)?
+14
Summerlovin
luisa
Toet
Zwerver
Labeendje
Rush
Antibes
SuperGrover
Cheesegirl
Arwyn
Sterre
aniet
Paper Crown
Melis_je
18 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wie werkt hier bij een supermarkt (legitimatie)?
Ik begrijp ook niet hoe deze mensen zijn ingewerkt,dit kan je toch niet accepteren als werkgever zijnde dat je je personeel zo de klanten laat afrekenen!Labeendje schreef:Ik vind het echt schandalig dat jonge cassieres (ook mannelijk) niet eens meer fatsoenlijk geld terug kunnen geven. Ik heb een paar jaar bij het Kruidvat gewerkt en als iets 3,40 kost en je krijgt 10 euro dan moet je gewoon terug geven met 3,40 dat is 3,50, 4 euro, met 1 is 5 en met 5 is 10 euro. Meteen controle voor jezelf en het is duidelijker voor de klant!! tegenwoordig krijg je dan gewoon 6,40 in je handen gegooid en dan kunnen ze nog net zeggen dat het 6,40 is... Echt zo slecht!
Of dat ze eerst het papiergeld geven en daarboven op het muntgeld in je hand
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
SuperGrover schreef:Antibes schreef:Hoe ziet een scootercertificaat er tegenwoordig uit, zit dat niet op een zelfde pasje sinds die nieuwe regels omtrent afrijden enzo?
Maar ook daar moet je 16 voor zijn, dus als het gaat om 16+ spul (altijd, in een supermarkt wordt geen sterke drank verkocht), is een rijbewijs of brommerrijbewijs altijd goed.
Oh dat wist ik niet, ik dacht dat je gewoon wodka kon halen in de Appie.. :O
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Rush schreef:Ik snap het, maar 33% van 100ct is wel anders dan 33% van 99ct. Over het algemeen wordt het genomen als 1/3 deel van, en zo rekenen de meesten mensen ook, maar ik snap best dat iemand niet zo direct exact weet wat 33% van 99ct is. 32,67 is niet echt een getal wat je er zo uit gooit.
Het gaat om centen he, dan maakt dat bedrag achter de komma geen drol uit. En ik hoop dat de meeste mensen wel weten dat 33% min of meer 1/3e is.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Rush schreef:Ik snap het, maar 33% van 100ct is wel anders dan 33% van 99ct. Over het algemeen wordt het genomen als 1/3 deel van, en zo rekenen de meesten mensen ook, maar ik snap best dat iemand niet zo direct exact weet wat 33% van 99ct is. 32,67 is niet echt een getal wat je er zo uit gooit.
Jaaaaaaaa, maar als je als uitgangspunt 100 neemt ipv 99 kom je al een heel end op weg.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ja ik ben soms in staat om te vragen hoe ze nu weten dat ze het goed terug geven Maarja, maar niet doen, anders krijg ik dalijk nog ruzie bij de kassa ook haha.aniet schreef:Ik begrijp ook niet hoe deze mensen zijn ingewerkt,dit kan je toch niet accepteren als werkgever zijnde dat je je personeel zo de klanten laat afrekenen!Labeendje schreef:Ik vind het echt schandalig dat jonge cassieres (ook mannelijk) niet eens meer fatsoenlijk geld terug kunnen geven. Ik heb een paar jaar bij het Kruidvat gewerkt en als iets 3,40 kost en je krijgt 10 euro dan moet je gewoon terug geven met 3,40 dat is 3,50, 4 euro, met 1 is 5 en met 5 is 10 euro. Meteen controle voor jezelf en het is duidelijker voor de klant!! tegenwoordig krijg je dan gewoon 6,40 in je handen gegooid en dan kunnen ze nog net zeggen dat het 6,40 is... Echt zo slecht!
Labeendje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 105
aniet schreef:
ZO irritant dat!!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ja ze geeft ook aan dat het om een collega van de supermarkt gaat, daar heb ik even overheen gelezen ben ik bang. Dan maken die getallen achter de komma geen bal uit, nee.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik kreeg laatst een sixpack bier niet mee...Nee he, ik zie er ook echt uit als 15 (ben 24). En sigaretten laatst ook al bijna niet.
Gast- Gast
Ik denk dat het probleem ligt bij het inwerken,Labeentje!
Ik werk ook in een supermarkt en de jongelui van tegenwoordig kunnen simpelweg niet meer hoofdrekenen.
Ze krijgen dus eerst priveles achter de kassa wat betreft het wisselgeld.
Dat doen niet alle winkels en dus geven ze het zo in 1x in je hand terug,wat dus gruwelijk irritant is.
Dan zijn wij,de meiden van dit forum, nog jong en kun je het snel terugtellen, maar wat dacht je van ouderen mensen..
Ik werk ook in een supermarkt en de jongelui van tegenwoordig kunnen simpelweg niet meer hoofdrekenen.
Dat doen niet alle winkels en dus geven ze het zo in 1x in je hand terug,wat dus gruwelijk irritant is.
Dan zijn wij,de meiden van dit forum, nog jong en kun je het snel terugtellen, maar wat dacht je van ouderen mensen..
Laatst aangepast door aniet op wo 15 jun 2011 - 3:40; in totaal 2 keer bewerkt
aniet- Kletskop
Dan lijken wij alweer oud als je het zo zegt hahaha. Ik ben 25 en kan toch echt nog wel hoofdrekenen. Doe er 8 jaar van af en ineens kunnen ze het niet meer :S Zo jammeraniet schreef:Ik denk dat het probleem ligt bij het inwerken,Labeentje!
Labeendje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 105
Ja echt jammer!Labeendje schreef:Dan lijken wij alweer oud als je het zo zegt hahaha. Ik ben 25 en kan toch echt nog wel hoofdrekenen. Doe er 8 jaar van af en ineens kunnen ze het niet meer :S Zo jammeraniet schreef:Ik denk dat het probleem ligt bij het inwerken,Labeentje!
aniet- Kletskop
Totdat ze opeens een cijfertje teveel intoetsen. Gelukkig kijk ik het bedrag altijd even na.ProudMama schreef:Daarom pin ik meestal...
Ik bedenk ook hoeveel ik ongeveer moet betalen. Ze slaan zo het verkeerde aan. Maandag bij de Karwei nog, ze sloeg 2x een houten ton (a €30) aan, "euhm, ik had twee potgrond(a €3), niet twee tonnen". En dan nog schaapachtig kijken ook!
Gast- Gast
Chipp, ja dat gebeurt mij ook weleens. Dat komt omdat wij ook een kommatoets hebben. Als je die per ongeluk aanraakt, dan komen er 2 nullen achter. 8 euro wordt dan 800 Andersom gebeurt het me ook: Als ik toets dat de klant gaat pinnen, maar ik raak per ongeluk bijvoorbeeld de 6, dan pint diegene maar 0,06 euro
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Waarom denk je dat Albert Heijn speciale PIN kassa's heeft... Daar zitten ook de jongeren achter die niet goed zijn in rekenen
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Waarschijnlijk omdat ze zelf pas 15 zijn en niet weten waar ze je leeftijd kunnen vinden op het rijbewijs
Gast- Gast
wc-eend schreef:Waarom denk je dat Albert Heijn speciale PIN kassa's heeft... Daar zitten ook de jongeren achter die niet goed zijn in rekenen
Hahah nou die kassa's zijn er niet met die reden hoor
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
toetje_ schreef:wc-eend schreef:Waarom denk je dat Albert Heijn speciale PIN kassa's heeft... Daar zitten ook de jongeren achter die niet goed zijn in rekenen
Hahah nou die kassa's zijn er niet met die reden hoor
Gast- Gast
Ik vind het sowieso slecht gesteld met winkelpersoneel, beleefd groeten ofzo zit hier tegenwoordig niet meer bij.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
wc-eend schreef:Waarom denk je dat Albert Heijn speciale PIN kassa's heeft... Daar zitten ook de jongeren achter die niet goed zijn in rekenen
Gast- Gast
Ik werk in een supermarkt. Zodra wij een artikel voor 16+ krijgen komt er op het scherm te staan op welke datum die persoon geboren is mocht hij 16 zijn. Dus vandaag staat er in t schermpje 15 juni 1995. Morgen 16 juni 1995. etc
Daarnaast kijk ik uiteraard of het pasje echt is. Ik baal wel dat we tot 20 jaar moeten vragen! Kom ik af en toe wel mee in vervelende situaties ( heb zelfs wel is meegemaakt dat iemand zijn bier op de band kapot gooide)
Terugtellen heb ik ook mijzelf aan moeten leren, toen ik begon werd mij dit niet geleerd. Ik ben wel heel blij dat ik dat nu kan. En ook vriendelijk begroeten bestaat nog, bij ons krijg je namelijk op je donder wanneer je het niet doet.
Daarnaast kijk ik uiteraard of het pasje echt is. Ik baal wel dat we tot 20 jaar moeten vragen! Kom ik af en toe wel mee in vervelende situaties ( heb zelfs wel is meegemaakt dat iemand zijn bier op de band kapot gooide)
Terugtellen heb ik ook mijzelf aan moeten leren, toen ik begon werd mij dit niet geleerd. Ik ben wel heel blij dat ik dat nu kan. En ook vriendelijk begroeten bestaat nog, bij ons krijg je namelijk op je donder wanneer je het niet doet.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Summerlovin schreef:Ik werk in een supermarkt. Zodra wij een artikel voor 16+ krijgen komt er op het scherm te staan op welke datum die persoon geboren is mocht hij 16 zijn. Dus vandaag staat er in t schermpje 15 juni 1995. Morgen 16 juni 1995. etc
Ik heb ook 4 jaar in 'n supermarkt gewerkt als bijbaantje en wij moesten ook netjes groeten, met de klant mee naar het goede gangpad lopen als ze ergens naar vroegen, geld inderdaad ook terugtellen.
Het was wel een kleine buurtsupermarkt zeg maar dus groeten gebeurde sowieso, iedereen kent iedereen, als het niet van naam is dan wel van gezicht.
Het is zelfs zo erg dat ik nu nog wordt aangesproken als 'het meisje van de winkel' door sommige kinderen en als ik in die winkel ben word ik ook nog gegroet door klanten die ik van 'vroeger' ken. En dat terwijl ik er al *ff hoofdrekenen * 6 jaar niet meer werk en ook niet in die plaats woon en er dus maar zelden kom.
Ik heb wel eens een meisje in moeten werken die ik gewoon niet uitgelegd kreeg hoe ze moest afronden... Toen hebben we maar 'n briefje gemaakt; 1 en 2 wordt 0, 3, 4, 6 en 7 wordt 5 en 8 en 9 weer 0.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Summerlovin schreef: ( heb zelfs wel is meegemaakt dat iemand zijn bier op de band kapot gooide).
Niet echt 16+ gedrag, wat kinderachtig zeg!
Gast- Gast
Chipp schreef:Summerlovin schreef: ( heb zelfs wel is meegemaakt dat iemand zijn bier op de band kapot gooide).
Niet echt 16+ gedrag, wat kinderachtig zeg!
Ja dat niet alleen, was nog gevaarlijk ook, het glas sprong alle kanten op.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Dat is inderdaad ook gruwelijk irritant als je het zo in je hand geduwd krijgt! Ik werk zelf ook achter de kassa (campingwinkel) en tel zoveel mogelijk altijd terug (tenzij het een retour is, dan weten ze het wel wat ze terugkrijgen, haha).
Ik denk trouwens dat het niet alleen aan de jongeren ligt die niet meer kunnen hoofdrekenen hoor, gaat bij meer mensen fout. Heb wel eens bijna een discussie gehad omdat iemand dacht dat ik het verkeerde teruggaf terwijl ik het wel goed deed...Hoofdrekenen is leuk!
Edit: Ik heb in een supermarkt ook wel eens gehad dat ik legitimatie moest laten zien voor een fles * ben even de naam kwijt, van die zoete soort wijn, maar dan met minder alcohol*. Dat spul mag je met 16 wel kopen, en ik was 19 geloof ik, maar ze moest mn rijbewijs wel heel lang bekijken voordat ze eens een keer uitgerekend had dat het goed was....
Ik denk trouwens dat het niet alleen aan de jongeren ligt die niet meer kunnen hoofdrekenen hoor, gaat bij meer mensen fout. Heb wel eens bijna een discussie gehad omdat iemand dacht dat ik het verkeerde teruggaf terwijl ik het wel goed deed...Hoofdrekenen is leuk!
Edit: Ik heb in een supermarkt ook wel eens gehad dat ik legitimatie moest laten zien voor een fles * ben even de naam kwijt, van die zoete soort wijn, maar dan met minder alcohol*. Dat spul mag je met 16 wel kopen, en ik was 19 geloof ik, maar ze moest mn rijbewijs wel heel lang bekijken voordat ze eens een keer uitgerekend had dat het goed was....
Laatst aangepast door Middleme op wo 15 jun 2011 - 9:22; in totaal 1 keer bewerkt
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wie werkt er hier met dieren?
» Spelletje leeftijden schatten: wel of geen legitimatie?
» Wie werkt hier met klei?
» Wie werkt hier met dieren?
» Whaaaa, het werkt gewoon nog hier!
» Spelletje leeftijden schatten: wel of geen legitimatie?
» Wie werkt hier met klei?
» Wie werkt hier met dieren?
» Whaaaa, het werkt gewoon nog hier!
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: