Hoe zit dit nou?
+2
SuperGrover
Julia
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe zit dit nou?
Misschien komt het door slaapgebrek, maar ik begrijp dit niet helemaal. Best genant eigenlijk, maar wie legt het me uit?
Mijn dochter is morgen 9 maanden oud, want ze is op 16 sep geboren. Maar volgens mijn ticker is ze 8 maanden, 4 weken en 2 dagen oud. Maar dat is dan toch gewoon al 9 maanden? Ik snap dat het qua maanden zoveel maanden en dagen is en dat het morgen dan 9 maanden geleden is, maar hoe oud is ze nu dan? 9 maanden of 8 maanden,4 weken en 2 dagen Welke telling is dan de officiele? Ik denk namelijk dat ze dan morgen 9 maand is. Oke...help
Mijn dochter is morgen 9 maanden oud, want ze is op 16 sep geboren. Maar volgens mijn ticker is ze 8 maanden, 4 weken en 2 dagen oud. Maar dat is dan toch gewoon al 9 maanden? Ik snap dat het qua maanden zoveel maanden en dagen is en dat het morgen dan 9 maanden geleden is, maar hoe oud is ze nu dan? 9 maanden of 8 maanden,4 weken en 2 dagen Welke telling is dan de officiele? Ik denk namelijk dat ze dan morgen 9 maand is. Oke...help
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Hoe zit dit nou?
Morgen zal je ticker op 9 maanden staan. Een maand duurt niet precies 4 weken (behalve ffebruari).
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Misschien springt ie morgen wel naar 9 maanden gewoon je ticker?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Idd wat Sg zegt
Januari heeft 31 dagen 31:7 = 4 weken en 3 dagen
Februarie heeft 28/29 dagen dus 4 weken ( en 1 dag)
Maart heeft weer 31 dagen dus 4 weken en 3 dagen
April heeft 30 dagen dus 4 weken en 2 dagen
Etc.etc.
Als je het zo uitrekent dan kom je dus op zo een rare manier van weken en dagen uit.
Januari heeft 31 dagen 31:7 = 4 weken en 3 dagen
Februarie heeft 28/29 dagen dus 4 weken ( en 1 dag)
Maart heeft weer 31 dagen dus 4 weken en 3 dagen
April heeft 30 dagen dus 4 weken en 2 dagen
Etc.etc.
Als je het zo uitrekent dan kom je dus op zo een rare manier van weken en dagen uit.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
De ene maand duurt 30 dagen (wat je ticker nu aangeeft) en de andere 31, zoals Mei dus en daarom is je kind morgen pas 9 maanden .
Gast- Gast
Hè bah Silly-one, ik krijg flashbacks naar mijn wiskunde examen Om het aantal dagen te berekenen van 11 november 2010 tot 14 juni 2012 (of zoiets), heb ik de losse maanden zo voluit geschreven:
Januari: 31 dagen
Februari: 28 dagen
Dat had volgens mij zoveel makkelijker gekund.
Januari: 31 dagen
Februari: 28 dagen
Dat had volgens mij zoveel makkelijker gekund.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ben vandaag van het moeilijk doen. Soms vind ik dat gewoon leuk
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Jaaa, maar dat snap ik wel Ik snap wel hoe het komt dat het niet helemaal overeen komt, maar hoe oud is ze dan officieel NU? Volgens mijn ticker eigenlijk al 9 maand, want 8 maanden, 4 weken en 2 dagen. Maar volgens het systeem van gewoon de maanden tellen is ze morgen 9 maand. Alhoewel, volgens mijn ticker is het ook geen 9 maand, want er staat toch echt een 8 Oke..
Julia- Prater
Julia schreef:Jaaa, maar dat snap ik wel Ik snap wel hoe het komt dat het niet helemaal overeen komt, maar hoe oud is ze dan officieel NU? Volgens mijn ticker eigenlijk al 9 maand, want 8 maanden, 4 weken en 2 dagen. Maar volgens het systeem van gewoon de maanden tellen is ze morgen 9 maand. Alhoewel, volgens mijn ticker is het ook geen 9 maand, want er staat toch echt een 8 Oke..
Ze mis morgen dan toch ook pas 9 maanden? Morgen zal je ticker dus op 9 maanden staan.. Nu nog niet, want ze is nu nog geen 9 maanden, maar 8 maanden, 4 weken en 2 dagen..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ze is nu dus op een dag na 9 maanden, oftewel 8 maanden, 4 weken en 2 dagen.
Gast- Gast
Oke zo simpel is het dus wel, bedankt
Ik denk te lastig ofzo haha.
Ik denk te lastig ofzo haha.
Julia- Prater
Je denkt inderdaad zo lastig dat ik niet eens snap hoe je denkt . Alvast gefeliciteerd met de 3/4 verjaardag van je dochter!
Gast- Gast
onze kindjes zijn precies even oud haha.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Nou, ze is 9 maanden volgens je ticker nu hoor
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: