yyy
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: yyy
200 kilometer op een dag valt heel erg mee, ik denk dat dat ook voor jonge kindjes goed vol te houden is. Ik denk dat je zoon er sowieso geen herinneringen aan over zal houden en je kunt zo'n reis ook harstikke leuk voor hem maken door speeltuintjes aan te doen of nieuw speelgoed mee te nemen. Ik zou gewoon snel gaan ! Nog tips over hoe je een partner over kunt halen tot zo'n avontuur ?
Gast- Gast
Ik denk dat zo'n reis prima kan met een kleine van 2 of 3. Hou er alleen wel rekening mee dat 200 km echt heel weinig is in een land als Canada. Dan kan je dus weinig zien. Maar goed je wil er ook 3 weken voor uittrekken dus dan kan bijv een rondje Vancouver- Rockies-Vancouver prima.
Ook heb je hier onderweg weinig speelgelegenheid voor kinderen. Er zijn genoeg plekken waar je kan stoppen met een grasveldje maar verwacht geen speeltoestellen oid. Ik heb ze hier in British Columbia igg nog nooit gezien onderweg en heb toch al flink wat roadtripjes erop zitten. In de steden/dorpen zijn er wel genoeg speeltuintjes.
Ik zou trouwens gaan als je kindje nog gratis is ( dan moet hij wel op schoot) dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
Ook heb je hier onderweg weinig speelgelegenheid voor kinderen. Er zijn genoeg plekken waar je kan stoppen met een grasveldje maar verwacht geen speeltoestellen oid. Ik heb ze hier in British Columbia igg nog nooit gezien onderweg en heb toch al flink wat roadtripjes erop zitten. In de steden/dorpen zijn er wel genoeg speeltuintjes.
Ik zou trouwens gaan als je kindje nog gratis is ( dan moet hij wel op schoot) dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben vorig jaar ook een rondreis gemaakt door Canada,(zonder kind hoor) maar wat Vancity girl ook al zegt, ik vond er onderweg weinig gelegenheden voor kinderen hoor. Tuurlijk ze hebben daar overal picknick plekjes, met bankjes en prullenbakjes maar geen speeltuintjes. Hoe het in de steden was weet ik niet want daar heb ik er niet echt opgelet.
Verder vind ik de mensen in canada super vriendelijk en altijd bereid om je te helpen en het is een fijn land om rond te rijden, wij hadden een auto en geen camper maar ik vond het erg prettig gaan.
Verder vind ik de mensen in canada super vriendelijk en altijd bereid om je te helpen en het is een fijn land om rond te rijden, wij hadden een auto en geen camper maar ik vond het erg prettig gaan.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Qua leeftijd zou ik het voor het 2de jaar doen, dat scheelt qua kosten behoorlijk denk ik. En als ik na mijn zoontje kijk nu dan zou dat een ideale leeftijd zijn. En anders zou ik wachten tot ze veel groter zijn zodat ze er zelf ook wat aan hebben.
Maar ik denk dat het verder goed te doen is hoor, en 200km per dat dat is goed te overzien.
Maar ik denk dat het verder goed te doen is hoor, en 200km per dat dat is goed te overzien.
Gast- Gast
Mijn schoonbroer en schoonzus gaan dit jaar zo door Amerika reizen. Zij hebben 2 kinderen, een van dan anderhalf en een van 3,5. Ik zou zo'n reis echter nooit doen met kinderen. Je bent nooit ergens lang genoeg om voor de kinderen vriendjes te maken, je bent altijd onderweg en nog lange stukken ook. Nee ik zou zoiets nooit doen, maar goed, dat ben ik. Het lijkt me voor die kinderen gewoon totaal niet leuk. Die zitten echt nog niet rond te kijken van wauw kijk die omgeving eens. Dat is meer iets voor paps en mams denk ik dan. Ik zou zelf met zo'n reis wachten totdat de kinderen niet meer mee hoeven of uit huis zijn. Ik denk niet dat je ze er een pleizer mee doet.
Gast- Gast
De ouders van mijn oppaskindjes zijn een jaar geleden 3 of 4 weken met een camper door amerika gaan trekken met hun kinderen, die waren op dat moment 1,5 en bijna 4,5, en ze hebben het echt super gehad.
Ze pasten zich beide gelijk heel goed aan, ook die van 1,5 heeft zich echt goed vermaakt.
Ze hadden een grote camper gehuurd en je kan natuurlijk terplekke ook wat speelgoed kopen om mee te nemen in de camper. En als je ergens gaat picknicken, kleedje uit, wat klein speelgoed en ze vermaken zich echt wel!
Ik zou het doen hoor!
Ik ben het dus niet met Lieskuh eens, ja natuurlijk als je alleen maar dingen doet die voor een kind niet leuk zijn ok, maar je moet dat een beetje afwisselen.
Wat ze vooral merkten is dat hun kinderen echt ineens heel erg "gegroeid" waren, de jongste begon bijvoorbeeld steeds meer te praten en ze hebben het echt super gehad.
Ze pasten zich beide gelijk heel goed aan, ook die van 1,5 heeft zich echt goed vermaakt.
Ze hadden een grote camper gehuurd en je kan natuurlijk terplekke ook wat speelgoed kopen om mee te nemen in de camper. En als je ergens gaat picknicken, kleedje uit, wat klein speelgoed en ze vermaken zich echt wel!
Ik zou het doen hoor!
Ik ben het dus niet met Lieskuh eens, ja natuurlijk als je alleen maar dingen doet die voor een kind niet leuk zijn ok, maar je moet dat een beetje afwisselen.
Wat ze vooral merkten is dat hun kinderen echt ineens heel erg "gegroeid" waren, de jongste begon bijvoorbeeld steeds meer te praten en ze hebben het echt super gehad.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
ik zou vooral kijken of je kind het aan kan. Mijn dochter kan heel slecht tegen onregelmatigheid en heen en weer gesleep, dus ik zou echt niet gaan rond trekken met haar. Bij ons eindigt dat vrijwel zeker in een drama met slecht slapen en veel huilen. Als je kindje geen moeite heeft met veranderingen en onregelmatigheid, dan zou ik het denk ik ook nu doen en niet pas over 3 jaar ofzo.
Gast- Gast
Ten eerste zou ik kijken naar je kind, als hij erg onrustig is, eat dromertje ook al zei, zou ik het niet doen.
Qua kosten zou ik voor onder de twee jaar gaan, maar als ik nu naar laurens kijk dan heeft hij er nu wat meer aan maar eigenlijk is hij wel weer te jong als je de volle pond moet betalen.
Wij hebben nu besloten om naar amerika te gaan als laurens 11 is en pepijn 9. En wie weet met nog een kind!
Ik zou je als tip meegeven om eens een roadtrip in noorwegen of zweden te gaan maken. Met name noorwegen is erg gericht op campers en je mag hier ook wildkamperen. Zweden schijnt wat leuker voor kinderen te zijn. Het is iig goedkoper dan canada en de natuur en klimaat is wel te vergelijken.
Twee jaar geleden hebben wij dit gedaan, zie www.michielendorien.nl
Qua kosten zou ik voor onder de twee jaar gaan, maar als ik nu naar laurens kijk dan heeft hij er nu wat meer aan maar eigenlijk is hij wel weer te jong als je de volle pond moet betalen.
Wij hebben nu besloten om naar amerika te gaan als laurens 11 is en pepijn 9. En wie weet met nog een kind!
Ik zou je als tip meegeven om eens een roadtrip in noorwegen of zweden te gaan maken. Met name noorwegen is erg gericht op campers en je mag hier ook wildkamperen. Zweden schijnt wat leuker voor kinderen te zijn. Het is iig goedkoper dan canada en de natuur en klimaat is wel te vergelijken.
Twee jaar geleden hebben wij dit gedaan, zie www.michielendorien.nl
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou ook kijken wat een extra stoel zou kosten, dat hebben de ouders van mijn oppaskindje ook gedaan en die waren er achteraf ook erg blij om! Zijn de tickets voor kinderen niet goedkoper?
TukTuk- Ratel
ivax schreef:AngelNyn schreef:Ik zou ook kijken wat een extra stoel zou kosten, dat hebben de ouders van mijn oppaskindje ook gedaan en die waren er achteraf ook erg blij om! Zijn de tickets voor kinderen niet goedkoper?
ja, heb daarstraks even ticketprijzen gezocht op willekeurige site....Toronto bijvoorbeeld, scheelde nog geen 100 euro qua ticketprijs. Dus niet heel veel goedkoper.
Oh dat valt wel tegen inderdaad!
Ik weet dat de ouders van mijn oppaskindje echt heel weinig betaalden voor een stoel voor hun 1,5 jarige, iets van 100 of 150 euro geloof ik maar als ik me goed kan herinneren.
TukTuk- Ratel
Ik zeg doen! Wij zijn als gezin op reis geweest door Canada.. Met mijn ouders broer en zusje zijn we er 6 weken rondgetrokken, wel waren wij ouder (13, 12 en 9 jaar) dan maak je er wel wat bewuster alles mee, wij maakten dan ook langere afstanden op een dag!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: