Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

fds

+10
Darius
Novalee
Caresses
Happydobby
Mamsie
Parisienne
M@niek
Susan
maiadebij
Tania
14 plaatsers

Ga naar beneden

fds Empty fds

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 9:57

sdf

Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

fds Empty Re: fds

Bericht  Tania wo 8 jun 2011 - 10:04

Ja ik herken helemaal wat je zegt. Dat idee heb ik ook, van als ik het nou nog even uitstel dan kan ik langer van die tijd genieten. Maar aan de andere kant wil ik niet te veel leeftijdsverschil dus gaan we er nu toch voor. Ooit gaat het toch gebeuren en ik probeer er gewoon extra van te genieten als het zover mag zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 10:09

Tania schreef:Ja ik herken helemaal wat je zegt. Dat idee heb ik ook, van als ik het nou nog even uitstel dan kan ik langer van die tijd genieten. Maar aan de andere kant wil ik niet te veel leeftijdsverschil dus gaan we er nu toch voor. Ooit gaat het toch gebeuren en ik probeer er gewoon extra van te genieten als het zover mag zijn.

Precies...als ik soms hoor 3 in 3 jaar tijd en dan klaar, dan is het gewoon klaar (of je moet er nog meer willen).
Ik zou best nog 1 bij willen nu, maar stiekem wil ik wachten tot anderen in onze omgeving ook beginnen. Stom eigenlijk, dat ik mij daar iets van aantrek.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij wo 8 jun 2011 - 10:18

Wij willen graag nog een derde. Maar nu nog niet omdat het waarschijnlijk de laatste zwangerschap zal zijn. Ik wil er dus echt van gaan genieten en de tijd hebben om bewust van m'n zwangerschap en de kraamtijd te genieten. Met 2 kleintjes gaat dat niet, de 2e zwangerschap is al half aan me voorbij gegaan doordat ik druk was met N als dreumes.

Dus ik begrijp het, je wilt het nog even voor je uitschuiven omdat die bijzondere tijd anders veel te snel voorbij is! Heel herkenbaar!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan wo 8 jun 2011 - 10:24

Ik snap het wel, hoor. Ik heb ook een zwangere in de omgeving en ik kan echt weemoedig worden als ik naar haar dikke buik kijk. Ik ben superblij dat Yrsa er al is en ik vind dit leeftijdsverschil ook leuk, dus ik ben wel blij dat we niet hebben gewacht, maar heel stiekem diep in mijn hart hoop ik het nog eens mee te mogen maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  M@niek wo 8 jun 2011 - 10:38

Maar ja als die hormonen ineens gaan opspelen Wink

Mijn reden om te wachten is misschien nog wel gekker. Ik ben bang (net als wat majadebij beschrijft) minder te kunnen genieten van de 2e omdat je nog zo bezig bent met een dreumes. Ik heb echt het idee dat het 'makkelijker' is als F.elice ouder is en zij het meer snapt/misschien mee kan helpen (op een verantwoorde manier). Mischien is het onzin, ik kan het natuurlijk nog niet weten aangezien ik er geen ervaring mee heb.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Parisienne wo 8 jun 2011 - 10:44

Ik vind je reden echt niet raar hoor! Wij wachten bewust nog een aantal jaar.. ik moet nog afstuderen, mijn vriend gaat nog 3 jaar (deeltijd) studeren, we wonen nu nog te klein, etc. Daarnaast moet ik ook eerlijk zeggen dat ik nog niet zulke sterke gevoelens heb m.b.t. een tweede kindje. Maar ik zou ook niet graag binnen nu en twee jaar 'klaar' zijn terwijl onze vrienden en broers/zussen dan pas aan kindjes beginnen. Ik denk dat het dan bij mij stiekem toch ook weer gaat kriebelen. Hopelijk kun je de babykriebels wat onderdrukken! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mamsie wo 8 jun 2011 - 10:44

Ik snap je gevoel wel maar zelf heb ik het nooit gehad. Het leeftijdverschil vond ik belangrijker. De 3e is hier gekomen omdat mijn gezin nog niet af voelde, van mij had daar ook minder tussen mogen zitten maar nu ben ik wel blij met dat leeftijdsverschil. Mijn gezin voelt nu wel af.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Mamsie wo 8 jun 2011 - 10:47

Over dat al klaar zijn. Ja bij mij kregen ander pas kindjes toen ik er al 2 had. Ik was 23 bij de 3e en dus al klaar. Ik vind het juist wel leuk. Ik ga nu studeren en hun gaan straks aan de kindjes.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 10:58

Ik vond het ook wel jammer dat ik van mijn laatste zwangerschap weinig heb kunnen genieten, omdat er zo weinig tijd tussen zat. Het was dan wel niet gepland, maar wel harstikke welkom.
Van de zwangerschap van Mas heb ik ook veel meer kunnen genieten, Lise zat al op school dus had ook veel meer tijd voor mezelf.
Maar aan de andere kant, het is nu zwaar, maar ik merk nu al dat ze echt een hele goede band hebben. Lise is ook gek op haar broertje en zusje, maar tussen Mas en Amé is het nog wat meer.
Dus tja, wat is een "goede" keuze?
Ik ben nu 28 en klaar met kindjes krijgen, nou ja ik zou er opzich nog wel kindjes bij willen, maar je moet reeël blijven en het moet haalbaar zijn. Iedereen in onze omgeving moet nog beginnen en ik denk dat ik er misschien wel echt last van krijg het "klaar" zijn en nooit meer zwanger zal zijn. We zien het wel, maar sowieso de komende 2 a 3 jaar niet Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 8 jun 2011 - 11:26

weet je zeker dat je 2 kindjes wil?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Caresses wo 8 jun 2011 - 17:35

Ik vind het best een goede reden hoor! Kan je nog lekker genieten van 1 op 1 contact wat met een tweede een stuk minder zal worden.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 17:37

goede rede Very Happy haha!!
Je moet doen waar je je goed bij voelt en als je daarin nog even wilt wachten is dat toch prima. Iedereen heeft zo zijn eigen rede hebben om er wel of juist nog niet voor te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Novalee wo 8 jun 2011 - 19:38

Ik kan je gevoel/angst wel begrijpen, maar zal die reden er niet altijd een beetje zijn? Er zullen hoogstwaarschijnlijk altijd nog kindjes bijkomen in je omgeving nadat jullie gezin compleet is, hoe lang je nu ook wacht.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 20:02

Ik herken het wel een beetje, maar wij wilden juist zo min mogelijk leeftijdsverschil tussen de 1e 2. Daarna even gewacht, al zit er tussen de 2e en de 3e en 4e ook net 2 jaar, maar ik vind het helemaal goed zo.
Ik ben nu 28, en zoals het eruit ziet ook klaar.
Na de 1e 2 was ik ook altijd wat weemoedig als ik zwangeren zag enz, maar dat gevoel heb ik nu helemaal niet meer. Ik had dit nooit verwacht, was bang dat ik altijd kriebels zou houden, maar nu is dat dus toch weg. Het kan maar zo dat het weer terug komt, maar ik hoop het niet eigenlijk, ben nu echt druk genoeg met 4 kleintjes, en een 5e voelt dan misschien ook echt als het 5e wiel aan de wagen, omdat de rest zo mooi bij elkaar past. Net of een 5e er dan maar wat bijhangt, onzin natuurlijk, maar toch is dat mijn gevoel.

Gast
Gast

Bericht  Darius wo 8 jun 2011 - 21:08

_MamaRosa_ schreef:Ik herken het wel een beetje, maar wij wilden juist zo min mogelijk leeftijdsverschil tussen de 1e 2. Daarna even gewacht, al zit er tussen de 2e en de 3e en 4e ook net 2 jaar, maar ik vind het helemaal goed zo.
Na de 1e 2 was ik ook altijd wat weemoedig als ik zwangeren zag enz, maar dat gevoel heb ik nu helemaal niet meer. Ik had dit nooit verwacht, was bang dat ik altijd kriebels zou houden, maar nu is dat dus toch weg. Het kan maar zo dat het weer terug komt, maar ik hoop het niet eigenlijk, ben nu echt druk genoeg met 4 kleintjes, en een 5e voelt dan misschien ook echt als het 5e wiel aan de wagen, omdat de rest zo mooi bij elkaar past. Net of een 5e er dan maar wat bijhangt, onzin natuurlijk, maar toch is dat mijn gevoel.

Zou een derde dan ook niet het vijfde wiel aan de wagen kunnen zijn?

Ik heb van de tweede zwangerschap veel meer genoten dan van de eersye, maar deze heb ik dan ook bewust 'geconsumeerd'. Dus pretecho, veel foto's, zwangere buik gips, zwangerschapsmassage, moeders voor moeders.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  PapillonRose wo 8 jun 2011 - 21:33

Ik herken het wel hoor! Ik zou er best nog eentje bij willen, even afgezien van praktische zaken waarom dat nu niet kan denk ik er ook een beetje zo over. Stel dat het wel binnen korte tijd zou kunnen dan ben je zo gauw klaar.. En ik ben de eerste in mijn omgeving met een kindje, dus zou het bij een volgende wel leuker vinden als dat niet meer zo is, ook ivm vriendjes/vriendinnetjes om mee te spelen voor ze. Niet dat ik me daar volledig door zou laten leiden, want wie weet wacht mijn omgeving nog wel langer dan ik voor een volgende zou willen wachten. Ik ben wel ook bang dat als ik weer binnen te korte tijd zwanger zou zijn ik er dan minder van kan genieten omdat ik nog een kleintje heb rondlopen. En ook bang dat ik daarna het gevoel heb nog niet klaar te zijn met zwanger zijn / kindjes, terwijl het waarschijnlijk toch het beste bij 2 kan blijven als me dat gegund is.

Voorlopig wacht ik in elk geval nog, wil eerst afstuderen en een leuke vent tegenkomen :P En de allerbelangrijkste reden is wel dat ik voorlopig nog echt van mijn meisje wil genieten en haar volledige aandacht wil kunnen geven. En als ze straks wat ouder is lijkt het me ook leuker, dan krijgt zij er ook meer van mee. Als dat allemaal mag gebeuren natuurlijk.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  holaagirl wo 8 jun 2011 - 22:13

Herken het heeeeeeeeeeeeeeelemaal!!
(zo grappig trouwens)
Wij zijn de eerste in de vriendenkring, en wil ook niet klaar zijn, als de andere nog moeten beginnen!!
trouwens..als we zo gezegend mogen zijn om er nog een te mogen krijgen hoor!! De eerste was ook al een wondertje...
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Annemie wo 8 jun 2011 - 22:50

Ik zou nu dolgraag een 2e willen, mijn zoontje word over 3 weken 1 en heb zoiets van, ik wil dan wel weer zwanger worden, maar volgend jaar mei kan ik misschien een vast contract krijgen op mijn werk (dan moeten ze mij een vast contract geven, aangezien ik 3 contracten gehad heb), dus ik zet erover te denken om daar op te wachten, maar dat duurt nog zo lang laughcry
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 23:20

eigenlijk best lastig he....en de keuze wordt ook beïnvloed door heel andere argumenten dan bij keuze om voor een eerste te gaan (hier althans).
Dit jaar wordt het sowieso niet meer, maar volgend jaar is wel een optie...al wil ik het liefst weer in de zomer bevallen, en dan zouden we er al in het najaar voor moeten gaan.(najah, kan natuurlijk hele tijd duren, maar ben nu 2x in 1x zwanger geraakt, en daardoor gaan we niet uit van heel veel maanden)...moeilijk.....

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 23:47

Er raakt altijd wel iemand zwanger in je omgeving! Dus het lijkt me zo moeilijk om daar je keuze min of meer 'vanaf' te laten hangen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 23:55

Darius schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik herken het wel een beetje, maar wij wilden juist zo min mogelijk leeftijdsverschil tussen de 1e 2. Daarna even gewacht, al zit er tussen de 2e en de 3e en 4e ook net 2 jaar, maar ik vind het helemaal goed zo.

Zou een derde dan ook niet het vijfde wiel aan de wagen kunnen zijn?

Dat zou heel goed kunnen idd, maar daarom zeg ik dus ook dat het mijn gevoel is en dat het eigenlijk onzin is. Maar voor mijn gevoel hebben de oudste 2 nu veel aan elkaar, en de tweeling dus ook. Sowieso als het er maar 1 was geweest, hadden we heel graag nog een 4e gewild.

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty ma 13 jun 2011 - 21:48

Ik heb dat ook wel een beetje maar dan met nummer 1..
Het lijkt ons allebei ontzettend leuk!! Soms kan ik ook niet meer wachten....
Maar dan denk ik soms ja dan hebben we dat ook alweer meegemaakt!

Terwijl er hopelijk na een eerste ook nog wel een tweede mag komen.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  SleepingBeauty ma 13 jun 2011 - 21:48

Wat ik dus wilde zeggen, dat ik me heel goed voor kan stellen dat je het nog even uit wil stellen!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 21:57

Ik weet nog steeds niet of we wel voor een tweede gaan maar mijn lichaam schreeuwt op dit moment naar "zwanger zijn". Als we er voor gaan wil ik zeker wachten tot dat S. 2 is en eigelijk moeten we dan ook verhuist zijn. We hebben namelijk geen slaapkamer meer over helaas. Ach we zien wel. Maar eigenlijk verlang ik toch ook wel weer naar een mooie dikke buik en weer een baby Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: