kinderalimentatie
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
kinderalimentatie
Wie weet er iets over kinderalimentatie?
Elke maand zou dit bedrag voor de 1e op mijn rekening moeten staan, maar dat is niet het geval. De alimentatie is vastgelegd door de rechter maar ik lees op internet dat je er pas iets aan kan doen als er minimaal één maand achterstand is.
Hoe los ik dit op?
Ik word er echt gek van! Heb dat geld gewoon nodig..
Elke maand zou dit bedrag voor de 1e op mijn rekening moeten staan, maar dat is niet het geval. De alimentatie is vastgelegd door de rechter maar ik lees op internet dat je er pas iets aan kan doen als er minimaal één maand achterstand is.
Hoe los ik dit op?
Ik word er echt gek van! Heb dat geld gewoon nodig..
Gast- Gast
Re: kinderalimentatie
Ik denk dat er niets anders op zit dan wachten, die maand. Hoe (&%#^( het ook is...
Heb je geen contact (meer) met de vader van het kind?
Heb je geen contact (meer) met de vader van het kind?
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Ik zou iemand bellen die er verstand van heeft en kijken wat hij/zij zegt. Misschien weet diegene of je nu al actie kan ondernemen of dat je echt een maand moet wachten.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik denk dat je anders beter even contact op kan nemen met je advocaat. Ik neem aan dat je die hebt ?
Hoe en wat precies weet ik ook het fijne niet van ik heb co ouderschap en dus komt daar geen alimentatie bij kijken.
Hoe en wat precies weet ik ook het fijne niet van ik heb co ouderschap en dus komt daar geen alimentatie bij kijken.
Gast- Gast
Het is ook niet zo dat dit nu een keertje het geval is.. nee, het is structureel te laat. Ik ben blij dat ik het elke maand ontvang maar ik zit in een krappe periode waarbij ik gewoon dat geld op tijd moet hebben. Ik heb geen contact met hem. Heb er laatst een mailtje over gestuurd en toen hoorde ik van zijn vader (ja hij stuurt mij dus niet even netjes terug) dat het in het vervolg beter zou gaan. Nou, niet dus! .
Ik kan mn advocaat bellen maar hoopte eerst wat meer duidelijkheid te krijgen omdat ik daar ook tegenop zie.
Ik kan mn advocaat bellen maar hoopte eerst wat meer duidelijkheid te krijgen omdat ik daar ook tegenop zie.
Gast- Gast
Wat vreselijk irritant is dit ! Maar ik denk wel dat je hier verder mee kan gaan. Hij is gewoon verplicht het op 1 en dezelfde datum over te maken en niet wanneer het hem in principe uitkomt.
Maar goed ik los daarmee niet NU meteen je probleem mee op !
Maar goed ik los daarmee niet NU meteen je probleem mee op !
Gast- Gast
Je zou ook even het juridisch loket kunnen bellen voor vrijblijvend advies. Daar kan je dan even aan vragen wat je kan doen als de alimentatie structureel niet op tijd wordt uitbetaald.
Rot zeg!
Rot zeg!
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Precies, hij is het gewoon verplicht..
Het juridisch loket, dat is een goede!
Het juridisch loket, dat is een goede!
Gast- Gast
Heeft hij je kindje erkend?
Zo nee, dan is hij officieel niets verplicht. Dan zou je hem moeten dwingen te erkennen middels een procedure, maar totdat daar een uitspraak over is is hij juridisch niet de vader en dus tot niets verplicht. De verplichting tot betaling komt pas met de erkenning, dus in dat geval zou je nog 'blij' moeten zijn dat hij uberhaupt betaalt...
Zo ja, dan is hij inderdaad verplicht het te betalen. Inderdaad kan je pas actie ondernemen als hij meer dan een maand achterloopt. Ik weet niet van mogelijkheden daar eerder werk van te maken, maar inderdaad, misschien kan het juridisch loket uitkomst bieden.
Oh never mind, ik zag al dat het door de rechter is vastgesteld suffe ik!
Zo nee, dan is hij officieel niets verplicht. Dan zou je hem moeten dwingen te erkennen middels een procedure, maar totdat daar een uitspraak over is is hij juridisch niet de vader en dus tot niets verplicht. De verplichting tot betaling komt pas met de erkenning, dus in dat geval zou je nog 'blij' moeten zijn dat hij uberhaupt betaalt...
Zo ja, dan is hij inderdaad verplicht het te betalen. Inderdaad kan je pas actie ondernemen als hij meer dan een maand achterloopt. Ik weet niet van mogelijkheden daar eerder werk van te maken, maar inderdaad, misschien kan het juridisch loket uitkomst bieden.
Oh never mind, ik zag al dat het door de rechter is vastgesteld suffe ik!
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Ja hij heeft mijn zoon dus inderdaad erkend. Mijn zoon draagt zelfs zijn achternaam (maar goed, dat is een ander verhaal )
Ik ga maandag maar eens bellen. Bedankt voor jullie reacties. Ook best fijn mijn ergernis even kwijt te kunnen
Ik ga maandag maar eens bellen. Bedankt voor jullie reacties. Ook best fijn mijn ergernis even kwijt te kunnen
Gast- Gast
Elodie schreef:Ja hij heeft mijn zoon dus inderdaad erkend. Mijn zoon draagt zelfs zijn achternaam (maar goed, dat is een ander verhaal )
Dit kun je veranderen trouwens via de kinderrechter, als je niet happy bent dat hij de achternaam van je ex draagt. Mijn man heet officieel anders en ik dus ook, maar toch dragen we de achternaam van zijn moeder omdat toen mijn man 6 was, via de kinderrechter is bepaald dat hij zijn moeders achternaam mag dragen. Dit betekend niet dat de vader in kwestie geen alimentatie moet betalen en ook kan je nooit je kind onterven. Dacht, zeg het even. Zijn moeder deed het deels om de vader de pesten en deels omdat in die tijd 't nogal raar was dat ze met dr zoon op vakantie ging die een andere achternaam droeg..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Bedankt voor je reactie. Dit wordt ook nog gewijzigd. En niet om hem te pesten, maar voor ons. Voor mijn zoon zal dat namelijk straks anders enorm verwarrend zijn aangezien hij zijn biologische vader niet kent. En ik vind het ook niet fijn. Ik voed hem tenslotte alleen op.
Moest die vader van je man toestemming geven?
Gast- Gast
Elodie schreef:Bedankt voor je reactie. Dit wordt ook nog gewijzigd. En niet om hem te pesten, maar voor ons. Voor mijn zoon zal dat namelijk straks anders enorm verwarrend zijn aangezien hij zijn biologische vader niet kent. En ik vind het ook niet fijn. Ik voed hem tenslotte alleen op.
Voor zover ik weet, niet. Ik zie mijn schoonmoeder morgen ik zal 't fijne vragen.. volgens mij kost het ook nogal wat..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Graag. Het kost iets van 500euro.. Gelukkig krijg ik dat van mijn familie.
Gast- Gast
Mag ik je iets vragen? Je hoeft niet te antwoorden hoor als het te prive is.
Maar je geeft aan dat je zoontje zijn biologische vader niet kent en jij hem ook nooit spreekt. Er is dus helemaal geen contact? Waarom heeft hij je kindje dan erkent en wel die alimentatie (wel goed van hem overigens die erkenning )?
Maar je geeft aan dat je zoontje zijn biologische vader niet kent en jij hem ook nooit spreekt. Er is dus helemaal geen contact? Waarom heeft hij je kindje dan erkent en wel die alimentatie (wel goed van hem overigens die erkenning )?
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
O sorry, dat is idd heel logisch. Ik geloof dat ik een beetje te ver doordacht.
Hopelijk gaat hij voortaan de alimentatie op tijd betalen.
Hopelijk gaat hij voortaan de alimentatie op tijd betalen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: