Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babydrager

+4
Tania
PapillonRose
Liadan
snoezel
8 plaatsers

Ga naar beneden

Babydrager Empty Babydrager

Bericht  snoezel do 2 jun 2011 - 23:24

Volgens mij is er tijd geleden ook al zo'n topic geweest, maar ik kan m in ieder geval niet vinden, dus maar even een nieuwe.

Maar ik heb op dit moment 4 draagdoeken, alleen merk ik dat ik die steeds minder gebruik. Ik vind mijn dochtertje te groot worden voor in de tricot doek, en mijn geweven doeken vind ik eigenlijk teveel werk, vooral als ik bijvoorbeeld even naar een winkel ga. De tricot doek gebruikte ik bijvoorbeeld veel door hem thuis al om te knopen, in de auto te stappen, naar de stad te rijden en daar mijn dochtertje er in te laten zakken. Want om nou op zo'n parkeerplaats mijn geweven doek om te gaan staan knopen.. Nee, ik doe dat niet. En als we langer gaan wandelen trek ik het toch niet qua bekkenbodemspieren haar te dragen en mijn man gaat dus echt niet met een doek lopen.. Dus tja. Me eigenlijk nu aan het orienteren op voorgevormde babydragers (ook al vind ik dat een stuk minder hebben dan mijn doeken.. Embarassed )

Lang verhaal, maar eigenlijk ben ik gewoon benieuwd wie hier een voorgevormde (ergonomische) babydrager heeft, welk merk en type en wat de ervaringen van jullie zijn. Pluspunten? Minpunten?
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babydrager Empty Re: Babydrager

Bericht  Liadan do 2 jun 2011 - 23:28

Ik heb een bondolino, maar heb deze bij mijn dochter niet gebruikt. Bij mijn zoontje pas 1 keer en toen vond ik het heel fijn dragen (alleen Kian wat minder...ik denk dat hij nog moet wennen...).
En ik heb een Mei Tai, die heb ik bij mijn dochter veel gebruikt vanaf toen ze ongeveer 1 jaar was. Ik vond de Mei Tai altijd heel fijn en kon er vrij makkelijk mee ook op mijn rug knopen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose do 2 jun 2011 - 23:33

Ik heb een geweven draagdoek en een mei tai. De mei tai is makkelijker qua knopen dan de draagdoek en bevalt erg goed. Zelfs op mijn rug gaat dat makkelijk, terwijl ik het met de draagdoek niet goed durf omdat ik haar dan zowat over mijn rug moet slingeren Laughing

De draagdoek gebruik ik ook nog wel gewoon, en die knoop ik soms ook vast vooraf als ik wegga met de auto. Weet even niet meer hoe die knoop heet, maar er is er in elk geval 1 die je al kunt doen zonder kindje erin. Knopen op een parkeerplaats is namelijk ook niks voor mij!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Tania vr 3 jun 2011 - 0:17

Ik heb een Beco Butterfly en die bevalt heel erg goed. We gebruiken hem nogsteeds heel vaak en ik draag J. met z'n elf kilo nogsteeds op m'n buik. Dat gaat prima, als we echt lang weg gaan zou ik hem nu wel op m'n rug doen denk ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Coccinelle vr 3 jun 2011 - 0:25

Ik heb een bondolino (foto op hyves zodat je vriend kan zien dat mannen ook kunnen dragen :P ), en vind deze heel fijn. Makkelijk als ik boodschapjes ga doen, maar ook als ik een flink stuk ga wandelen want ik kan er heel lang mee dragen. Filmpje rugdragen:
https://www.youtube.com/watch?v=KW3TIbeNyOc&feature=related

Fiwen heeft een Beco Butterfly geloof ik. Die heb ik geprobeerd op de meeting en die vond ik ook fijn dragen. Het voordeel daarvan is dat je je kindje al vast kan zetten in een soort harnasje zodat je ze daarna als een rugzak op je rug kan zetten (ik las wel ergens dat dit harnasje een babyverkleiner is, als je kindje er niet meer inpast kun je hem er niet uithalen en zul je je kindje op een andere manier op je rug moeten krijgen). Deze drager maak je ook vast met gespen ipv dat je hem moet knopen. Filmpje rugdragen:
https://www.youtube.com/watch?v=jZyDgIncUeM

Op youtube zijn van alle dragers wel filmpjes te vinden hoe je ermee op je buik en rug draagt. Persoonlijk vind ik rugdragen nu ze wat zwaarder wordt een stuk fijner, en langer vol te houden.

Laatst aangepast door Coccinelle op vr 3 jun 2011 - 0:30; in totaal 1 keer bewerkt

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Coccinelle vr 3 jun 2011 - 0:27

Je mag mijn bondolino trouwens best een keer lenen als je eens wat uit wilt proberen.

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  snoezel vr 3 jun 2011 - 0:36

Steunt de bondolino wel echt op je heupen, of draag je je kindje vooral op je schouders? Zo ziet het filmpje er namelijk uit...

(en ik onthou t even coccinelle, thanx! Had het eigenlijk paar weken eerder moeten bedenken.. :P)
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Bericht  Coccinelle vr 3 jun 2011 - 0:54

Ja eigenlijk wel, ik had hem meegenomen. smile Nee, je draagt niet alleen op je schouders, het gewicht wordt heel goed verdeeld door de heup en schouderbanden.

Wat het filmpje trouwens niet laat zien is dat je door die lusjes bij de schouderbanden een touwtje kan halen (wat erbij geleverd zit) die je nog over je borst kan vastknopen zodat de schouderbanden goed blijven zitten.

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 1:24

Iemand hier ervaring mee? Is dat op de schouders een speciale manier van knopen, of is dat wel te doen? Of is het alleen te verstellen met die touwtjes? Vind ze erg mooi! Lijkt me wel warm in de zomer?

http://www.dragenenzo.nl/c-757906/hop-tye/

Babydrager Hop-tye

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle vr 3 jun 2011 - 1:56

Mamarosa: Ik heb de Hopp-Tye wel eens uitgeprobeerd via de doekenbieb van babybij.nl. Ik vond hem niet zo lekker dragen, ik denk voornamelijk doordat hij geen gevulde schouderbanden heeft en dat vind ik bij een voorgevormde drager wel zo fijn. Maar zo heeft ieder zijn voorkeur, en mijn dochter was toen denk ik ook al wel wat zwaarder als jouw kindjes.

Ik zou trouwens zelf wel een wompat willen, een drager gemaakt van een Girasol doek. I love you
Babydrager Girasol_cherriepie_wompat

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  snoezel vr 3 jun 2011 - 5:53

Zoals ik me er nu in verdiept heb, gaat mijn voorkeur naar OF de beco butterfly OF een manduca (hier gaat op het moment mijn voorkeur iets meer naar uit).
Babydrager BTR%202%20TYLER%20MAINBabydrager Resized__bamboo-flame-limited-edition

Dit omdat de vormgeving mij het meest aangenaam voor mezelf en mijn dochtertje lijkt. Hihi, vind het allemaal wel iets minder romantisch (Vind er even geen ander woord voor angel) dan mijn doeken, maar goed...

Ik blijf dit topic nog even volgen of er nog meer meiden met ervaring zijn met dragers...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Bericht  Linda vr 3 jun 2011 - 7:01

Ik heb de beco butterfly en ik ben er erg blij mee, maar ik gebruik hem voornamelijk voor wandelen/winkelen vanuit huis.

Ik dacht juist dat het makkelijker zou zijn om een kindje in een doek te dragen als je uit de auto stapt dan met de beco. Ik moet m'n dochter nog echt neerleggen en dan de butterfly dichtklikken en dan om doen. Dus als we met de auto weggaan vind ik dat niet echt praktisch.
Misschien dat het handiger kan, maar daar ben ik nog niet over uit. Ook vind ik de butterfly erg warm, dus niet geschikt voor dit warme weer. Ik was me daarom juist aan het verdiepen in doeken die geschikt zijn voor de zomer.

Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Den Haag woont zou je die van mij wel ff kunnen uitproberen hoor.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Tania vr 3 jun 2011 - 7:04

Linda schreef:Ik heb de beco butterfly en ik ben er erg blij mee, maar ik gebruik hem voornamelijk voor wandelen/winkelen vanuit huis.

Ik dacht juist dat het makkelijker zou zijn om een kindje in een doek te dragen als je uit de auto stapt dan met de beco. Ik moet m'n dochter nog echt neerleggen en dan de butterfly dichtklikken en dan om doen. Dus als we met de auto weggaan vind ik dat niet echt praktisch.
Misschien dat het handiger kan, maar daar ben ik nog niet over uit. Ook vind ik de butterfly erg warm, dus niet geschikt voor dit warme weer. Ik was me daarom juist aan het verdiepen in doeken die geschikt zijn voor de zomer.

Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Den Haag woont zou je die van mij wel ff kunnen uitproberen hoor.

Als je kindje nog in de baby inzet zit dan is het wel het handigste om hem even neer te leggen en dan eerst vast te maken voordat je hem om doet. Maar dat vond ik ook prima gaan bijvoorbeeld op de achterbank van de auto ofzo.

Als je de babyinzet niet meer gebruikt dan kun je gewoon de beco omdoen, kindje erin en strak trekken.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Linda vr 3 jun 2011 - 7:11

Tania schreef:
Als je de babyinzet niet meer gebruikt dan kun je gewoon de beco omdoen, kindje erin en strak trekken.

Oké, thanx voor de tip! Dan ga ik dat eens proberen. Ik gebruik de babyinzet al een tijdje niet meer, maar ik bleef haar inderdaad wel op die manier liggend om doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Tania vr 3 jun 2011 - 7:14

Linda schreef:
Tania schreef:

Oké, thanx voor de tip! Dan ga ik dat eens proberen. Ik gebruik de babyinzet al een tijdje niet meer, maar ik bleef haar inderdaad wel op die manier liggend om doen.

Ik doe altijd de heupband vast, dat bandje boven op je rug en dan de voorkant helemaal naar beneden. Dan doe ik mijn zoontje erin met z'n beentjes goed en dan trek ik de zijkanten aan, dan zoontje nog even goed zetten en strak trekken. Binnen een minuutje is het klaar.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 7:50

Coccinelle schreef:
Fiwen heeft een Beco Butterfly geloof ik. Die heb ik geprobeerd op de meeting en die vond ik ook fijn dragen.

Zeg, sinds wanneer worden hier stiekeme meetings gehouden?! Mad

Gast
Gast

Bericht  missmarm vr 3 jun 2011 - 7:52

ik heb een patapum peuter bevalt erg goed! Is vrij goedkoop en wel een goede ergonomische drager. vanaf 9 maand te gebruiken ongeveer.

Voor 55 euro had ik hem nieuw

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238

Bericht  Fiwen vr 3 jun 2011 - 7:54

Ik heb inderdaad een Beco Butterfly en ik vind hem ideaal. J. is nu ruim 8 kg en in de Beco kan ik haar uren dragen, ik heb totaal niet het gevoel dat ik 8 kg op mijn rug heb. Dit had ik wel met de Bondolino, daarbij had ik het gevoel dat het gewicht vooral aan mijn schouders hing terwijl ik nu vooral het gewicht op mijn heupen draag (maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk).
En dat ik haar al kan vast gespen voordat ik haar op mijn rug doe vind ik geweldig. Ik heb veel last van mijn spieren en gewrichten en krijg snel kramp als ik een 'rare' beweging maak. Met de Beco zwaai ik haar gewoon als een rugzak op mijn rug, daarna alleen nog de heupband vast maken en het bandje tussen de schouderbanden en klaar.
J. kan trouwens goed zitten dus ik laat haar altijd op de (auto)stoel/tafel/grond zitten terwijl ik haar vastmaak en dan zwaai ik haar in een keer op mijn rug.

Als je in de omgeving van Tilburg woont mag je best een keer komen proberen, ik heb dus een Beco, een Bondolino en een geweven doek.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Coccinelle vr 3 jun 2011 - 8:01

Minneke schreef:
Coccinelle schreef:
Fiwen heeft een Beco Butterfly geloof ik. Die heb ik geprobeerd op de meeting en die vond ik ook fijn dragen.

Zeg, sinds wanneer worden hier stiekeme meetings gehouden?! Mad

Oeps,.. Embarassed Eigenlijk had jij ook wel even een berichtje moeten krijgen.
Er is een meeting geweest met allemaal 2010 mama's, via hyves georganiseerd...Maar er komt er nog een angel , ik pm je even.

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  missmarm vr 3 jun 2011 - 8:03

in de patapum draag ik nr 2 van 11 KG nog regelmatig en de oudste van 19 KG nog soms kort en manlief kan dat langer volhouden.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238

Bericht  Coccinelle vr 3 jun 2011 - 8:05

Snoezel: Ik lees ook veel goede ervaringen over de Boba babycarrier, had je die al gezien? Deze is voor kindjes vanaf 9 maanden.
http://www.babybij.nl/winkel/babydrager-draagzak-boba-babydrager-c-22_79.html

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud