Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie mij helpen?

+7
Zonnetje
Sarah1985
Paper Crown
TukTuk
Rovine
Melis_je
Inge
11 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 19:18

Ik geef morgenavond een feest en ik wil natuurlijk alles tot in de puntjes georganiseerd en geregeld hebben (perfectionist ten voeten uit...)
Op het werk is er vandaag bar weinig te doen dus ik wil een lijstje maken met boodschappen die ik in huis moet halen. Er moet sowieso drank komen (bier, wijn, fris etc)
Ik heb gerekend op ruim 10-13 man, maar er kunnen nog afmeldingen komen natuurlijk. Ik heb nog nooit eerder in mijn leven een feest gegeven dus hebben jullie tips hoe ik het een beetje gezellig kan maken, en wat moet ik zoal in huis halen?

Help? drunken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 19:22

Oh dat is zo moeilijk de hoeveelheid drank in slaan. Daar kan ik je niet echt tips bij geven. Ik had toen wel blikjes fris omdat wij zelf anders geen fris drinken en we vaak met open flessen bleven zitten.

Maar heb altijd kleinere feestje en niet zo uitgebreid. Dus heb niet echt tips.
Mocht ik je ergens mee kunnen helpen Storm, dan kom ik je wel helpen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 19:23

Ik ben echt een stresskip want ik ben gewoon zenuwachtig, ik heb nog nooit zoveel mensen in mijn huis gehad, ook al is het eigenlijk niet eens veel :P maar blikjes fris is wel een goede, anders blijf je inschenken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 19:25

Je kan ook een tafel maken met daar de drank op dat iedereen zelf kan pakken trouwens. Dat is ook handig smile (als je de ruimte hebt)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Inge do 2 jun 2011 - 19:40

Ow storm dat herken ik zo goed.
Ik haal altijd van alles te veel in huis omdat ik bang ben te kort te hebben. Mijn vriend moet mij echt remmen daar in smile Ben ook altijd bang alles in huis te hebben maar net datgeen wat iemand dan opeens besluit te willen niet te hebben :p

Wij hebben meestal wat kratten bier (ligt er net aan hoeveel mannen er komen), 6 flessen cola / 6 cola light, 1 fles fanta, 1 fles casis, 4 pakken dubbelfris, 2 pakken sap, 4 flessen rose, witte wijn en rode wijn heb ik ook altijd in de kast staan, rosebiertjes.
en qua eten meestal 4 zakken chips, 2 zakken nootjes, frituurhapjes in de vriezer, van die kruidenstokbroden uit de oven (voor het geval dat :P), toastjes met salades en maak vaak nog hapjes. Oke altijd te veel dus :p dus aan mij heb je niet zo veel :p
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Melis_je do 2 jun 2011 - 19:41

Volgens mij is één alcoholisch drankje per half uur veilig (tenzij je in 'Persoonlijk' kijkt), voor fris één per drie kwartier/uur. Uit een fles wijn haal ik 5 glazen, dus hoeveel wijndrinkers komen er? En hoeveel stellen komen er, waarvan de helft met de auto? Je hoeft alleen de eerste ronde in te schenken.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Rovine do 2 jun 2011 - 19:55

Volgens mij mag je bij de Jumbo je drank terugbrengen als het niet op is gegaan. Misschien de moeite waard om even na te checken.

Verder gewoon wat bier, wijn, sap en fris en qua hapjes wat zoets en wat hartigs, dan zit je al snel goed. Niet te druk maken, achteraf zul je zien dat het best meevalt allemaal. smile
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  TukTuk do 2 jun 2011 - 20:21

Ik zou inderdaad verschillende soorten fris halen, en dan gewoon genoeg keus van alles. Bijvoorbeeld Cola, Fanta, Sprite, ijsthee en dan nog een sapje er bij. Kwa drank zou ik echt niet weten omdat ik nooit drink.

Verder gewoon zakken borrelnootjes/chips halen, ik weet niet van hoelaat tot hoelaat het feest is? Misschien ook nog lekkere hapjes, zoals gehaktballetjes oid? Of stokbrood met wat simpele dingen voor er op, salades etc die mensen er zelf op kunnen doen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 20:25

Hahahahha je bent me ook een muts jij he.

Toevallig geef ik vandaag een feest en ben me ook al sinds 3 dagen aan het bedenken wat voor een boodschappen ik moet halen.

Ik zet sowieso altijd wat chips en borrelnootjes op de tafel.
Daarbij maak ik het vandaag makkelijk en haal een paar dozen partysnacks.
Die zijn altijd goed !!!
Als ik het financieel wat beter had gehad, dan had ik lekkere hapjes gemaakt. Zoals zalmwraps. Die zijn zooooo lekker.

Verder heb ik al fris in huis en daarbij haal ik nog wat wijn (Canei) en bier voor de mannen !


Op de achtergrond zorg ik voor wat lekkere muziek ! En meestal is het dan altijd weer een geslaagd feestje !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Paper Crown do 2 jun 2011 - 20:44

Storm, haal in huis wat jullie ook lusten.. dus haal geen 5 flessen rode wijn als jullie die niet te zuipen vinden, mijn ervaring is, dat dat allemaal blijft liggen en jij er uiteindelijk mee blijft zitten.

Doe ook niet te moeilijk met hapjes, gewoon chips en borden met hamkaas of eventueel auguruk opgerold in een salami.. borrelnootjes etc. Dingen die ook lekker zijn zonder visite weet je wel..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 20:49

Als we flessen wijn over hebben gaan die naar mijn schoonmoeder, dus dat is het probleem niet Wink
Hmm, zo toch maar eens een lijstje maken....ik ga ook gewoon naar de Lidl voor de wijn, ik ga geen vermogen uitgeven voor drank etc etc..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  TukTuk do 2 jun 2011 - 20:53

Storm schreef:Als we flessen wijn over hebben gaan die naar mijn schoonmoeder, dus dat is het probleem niet Wink
Hmm, zo toch maar eens een lijstje maken....ik ga ook gewoon naar de Lidl voor de wijn, ik ga geen vermogen uitgeven voor drank etc etc..

Bij de Lidl heb je ook genoeg keus in borrelnootjes etc, denk dat je het meeste daar toch wel kan halen, misschien eventueel een krat bier van een bekender merk halen, maar ik zou over de wijn toch ook niet zo moeilijk doen, zelfde met frisdrank. Weet niet of je veel te besteden hebt, maar het verschilt nogal een fles coca cola, á 2 euro ofzo, of een 2 liter fles cola van de Lidl a 50 cent.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 20:53

Eventueel iets van toastjes met brie/salade. Als dit niet opgaat, kan je het altijd nog op je brood doen of een andere lekkere avond van maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 20:56

Ja mijn vriend wil per sé bier van een bekend merk, omdat hij het anders zo'n flater vindt....hij zal wel hetzelfde denken over de chips en frisdrank, maar het is mijn feest dus ik beslis Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Sarah1985 do 2 jun 2011 - 20:59

ik vier zondag middag mijn verjaardag en komen ongeveer 20 mensen

Ik heb 6 pakken sap
2 ijsthee
6 cola
3 7up
2 sinas
en half kratje bier

Hier houd ik meestal veel van over maar komt wel op mijn man neemt altijd een pak drinken mee na zn werk.

Met eten heb ik altijd 2 schalen met worst (lever,gelderse,cervelaat) kaas. Komkommer, cherry tomaatjes. En dan nog een schaal met boterhamworst met augurk erin. En schaaltjes met borrelnootjes, pinda's M&M's

Met mijn man zijn verjaardag in april waren de meeste hapjes op, normaal doe ik er ook wel toasjes bij maar dan hield ik veel over en dat vind ik zonde.

Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:13

ik heb laatst dan ook mijn verjaardag gevierd en het is hier ook moeilijk inschatten hoor. De ene keer gaan er 4 kratten bier doorheen en de andere keer maar 1. Er waren ongeveer 12 personen en er is opgegaan:

1 krat bier
5 flessen cola
1 pak appelsap
anderhalve fles cassis
1 fles 7up
2 doosjes met 24 borrelhapjes
2 zakken paprika chips
2 zakken gewone chips.

En de mixjes die ik had waren maar een beetje op dus zit nu wel met open flessen Sad

Fris haal ik altijd genoeg en dat gaat hier buiten de verjaardagen om ook wel op. Het bier wat over was heb ik naar m`n vader gebracht (had dus 2 kratten over) Qua hapjes sla ik nooit zoveel in, wat zakken chips en van die zoutstokjes en dan wat borrelhapjes die ik wat later op de avond in de frituur gooi. Ow en alles komt van de aldi alleen bier en de cola niet. Ik vind bier dat dat inderdaad ook van een merk "hoort" en mijn vriend wil alleen maar coca cola dus tja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:14

Wil je ook weten wat je kunt doen qua hapjesd enzo?

Want in drank ben ik niet zo goed :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:17

Ja bier, cola, chips en mixdranken ga ik sowieso van een bekend merk halen (meteen het duurste laughcry ). Maar de wijn, nootjes, enzo ga ik bij de Lidl kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:18

Ja qua hapjes, vooral heel makkelijk Very Happy dus ik gooi een schaal chips op tafel en M&M's, voor de rest ben ik inspritatieloos en heb absoluut geen zin om (lang) in de keuken te staan. Daar heb ik gewoon geen tijd voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:21

Paris1985 schreef:ik vier zondag middag mijn verjaardag en komen ongeveer 20 mensen

Ik heb 6 pakken sap
2 ijsthee
6 cola
3 7up
2 sinas
en half kratje bier

Hier houd ik meestal veel van over maar komt wel op mijn man neemt altijd een pak drinken mee na zn werk.

Met eten heb ik altijd 2 schalen met worst (lever,gelderse,cervelaat) kaas. Komkommer, cherry tomaatjes. En dan nog een schaal met boterhamworst met augurk erin. En schaaltjes met borrelnootjes, pinda's M&M's

Met mijn man zijn verjaardag in april waren de meeste hapjes op, normaal doe ik er ook wel toasjes bij maar dan hield ik veel over en dat vind ik zonde.


Geen wijn? :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Inge do 2 jun 2011 - 21:22

De cola van de Lidl en Aldi zijn trouwens heel prima te drinken hoor smile
Sommige mixen wil ik liever wel echt merk (bv malibu) maar er zijn er genoeg waarbij de nepversie heel prima is en stukken goedkoper.
Mensen zullen echt niet denken "naja zeg hebben ze niet het echte merk"
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Zonnetje do 2 jun 2011 - 21:23

Storm schreef:Ja bier, cola, chips en mixdranken ga ik sowieso van een bekend merk halen (meteen het duurste laughcry ). Maar de wijn, nootjes, enzo ga ik bij de Lidl kopen.

Ik zou mixdranken niet van een echt merk halen persoonlijk. Dat scheelt echt veel geld per fles. In winkels als de AH en Plus heb je rond de 4 euro de meeste mixdranken in een neppe versie en je proeft daar niks van, zeker niet omdat je het mixt.
Bier hebben wij ook altijd wel van een merk, maar frisdrank en wijn halen we vaak gewoon bij de Aldi/Lidl.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:23

Oh hahaha.
Dan laat maar :P

Ondanks dat het niet veel werk is vind je het misschien toch te lang duren :P

Wraps met zalm en kipfilet is eigenlijk zo gedaan en gevulde eieren ook.
Maar goed, al met al sta je voor die twee dingen wel 30 minuten in de keuken denk ik.

Je zou ook meloen met een hammetje kunnen indraaien.
En asperges met een hammetje.
Erg lekker nu met dit warme weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:25

Als je wil storm, ik heb hier dan nog een fles passie open staan en een fles curacao. (geloof ik, zowiezo de passie en dat andere weet ik niet wat het is :P) Ik ben zaterdagochtend in de stad als je wil kan je ze zo hebben. Want een jaar open staan is er denk ik niet goed voor :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 21:31

Stormpie, niet te druk maken! Komt echt wel goed!

Wat CKC zegt over dingen kopen die je zelf niet lust, vind ik een goede. Nou heb ik een vuilnisvat als vriend, dus alles wat we in huis hebben gaat altijd wel op smile
Ik vierde 29 april jl. mijn verjaardag (was incl een bbq). Er waren zo'n 10-15 man aanwezig. We hadden 2 kratten bier (is er nog niet 1 van op gegaan, maar vriend drinkt door de week ook wel eens een biertje), Grolsch. Drie of vier flessen witte wijn van de Aldi (die vind ik het lekkerste). Twee flessen gewone cola, 1 light/zero, een pak of 6 sangria, 1 fles fanta, spa rood en dat was het. Hapjes had ik wat nootjes en chips en kipsateetjes (ruim een kilo kip-saté staan maken). En uiteraard wat stokbrood.

Heel veel eten was er niet over, afgezien van de nootjes ed, maar daar eten we nu nog van! En iedereen zat tjokvol!

Veel plezier iig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie mij helpen? Empty Re: Kunnen jullie mij helpen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum