Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Allergisch?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Allergisch? Empty Allergisch?

Bericht  Parisienne do 2 jun 2011 - 10:46

Mijn moeder heeft twee katten. Afgelopen weekend is N. het hele weekend daar geweest. Zaterdagnacht begon haar neusje dicht te zitten en kreeg ze een loopneus, wat zondag aanhield. Ook nieste ze vaker dan normaal (ze niest af en toe wel eens, maar meer van kriebels in haar neusje). Zondagavond heb ik haar opgehaald en was ze nog steeds 'verkouden' (dachten we). Maandagochtend was ze nog steeds een beetje snotterig. Heb mijn stiefmoeder gevraagd, waar N. die dag de hele dag zou zijn, op te letten of de verkoudheid echt door zou zetten. Al vrij snel was het over, dinsdag thuis ook de hele dag. Dinsdagavond is ze weer naar mijn moeder gegaan, waar ze die nacht weer bleef slapen. Hier werd ze 's nachts weer 'verkouden', evenals woensdag overdag. Woensdagavond is ze weer mee naar huis gegaan, vandaag had ze ook heel de dag een loopneus. Het is vanavond weer wat minder geworden gelukkig. Overigens krijgt ze ook, als ze even bij mijn moeder op de bank ligt op bijv. haar wang, wat rode vlekjes. Deze trekken wel binnen een paar minuten weer weg.

Ik kijk morgen even aan of ze nog zo 'verkouden' is, anders denk ik toch echt dat ze allergisch is voor katten (of misschien wel alle soorten 'harige' huisdieren). Ik weet dat mijn stiefmoeder, die allergisch is voor honden en katten, het dan altijd erg benauwd krijgt en uitslag in haar nek en op haar kin. Kan het ook zijn dat N. bijvoorbeeld een wat 'mildere' vorm van klachten heeft? En vanaf wanneer kan dit getest worden?

Voor de mama's met kindjes die ook allergisch zijn voor bijvoorbeeld katten; wat voor klachten krijgen jullie kindjes?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch? Empty Re: Allergisch?

Bericht  Fiwen vr 3 jun 2011 - 8:05

Vervelend dat ze zo veel last heeft.

Met J. geen ervaring gelukkig (we hebben zelf 2 katten) maar mijn neefjes wel. Vooral de oudste heeft er veel last van. Hij wordt benauwd, gaat niesen en krijg last van zijn ogen. Ogen worden rood en wat dik en gaan jeuken. Als hij daar last van krijgt en ze gaan dan niet meteen weg krijgt hij ook jeuk op de rest van zijn huid en rode vlekken die later eczeem worden.

J. heeft trouwens wel een allergie voor vogels, ze wordt dan heel jengelig en gaat veel in haar ogen wrijven krijgt jeukende rode vlekjes. Mijn oma heeft een vogel en als ze daar geweest spoel ik haar even helemaal af, smeer ik haar in en geef ik haar schone kleren aan. (Tegenwoordig legt mijn oma een doek over de kooi en stofzuigt ze voordat we komen, zo heeft J. er geen last meer van)

Zoals je het omschrijft klinkt het wel als een mogelijke allergie, maar om het zeker te weten zou ik eens met de huisarts overleggen en vragen of deze je door kan sturen naar een kinderarts of allergoloog.

Succes ermee, het is erg vervelend voor iedereen als ze allergisch zou blijken te zijn.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch? Empty Re: Allergisch?

Bericht  Susan vr 3 jun 2011 - 8:12

Ik ben ook allergisch voor veel dieren en bij mij kan het zich steeds anders uiten. Soms krijg ik dikke traanogen, een loopneus en ik ga niezen, soms word ik kortademig, soms krijg ik last van jeukende plekjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch? Empty Re: Allergisch?

Bericht  Annemie vr 3 jun 2011 - 8:45

De kinderarts zei tegen ons dat allergie voor dieren zich pas uit vanaf een leeftijd vanaf ongeveer 3 jaar, dus denk gewoon dat ze toevallig verkouden enzo is.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch? Empty Re: Allergisch?

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 8:55

Ik had als kind een hele sterke allergie voor katten, ik kreeg dikke, opgezwollen en tranende ogen, moest inderdaad ook niezen en kreeg het benauwd. Soms ook rode vlekken, en als een kat uitgehaald had op bijvoorbeeld mijn hand, dan had ik meteen een enorm dikke hand.

't Is bij mij in de loop van de tijd wle minder geworden. Heb het soms nog wel als ik ergens ben waar twee of meer katten zijn, maar ook minder dan vroeger, en van mijn eigen katten en de katten van mijn ouders heb ik geen last meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch? Empty Re: Allergisch?

Bericht  Fiwen vr 3 jun 2011 - 9:08

Annemie schreef:De kinderarts zei tegen ons dat allergie voor dieren zich pas uit vanaf een leeftijd vanaf ongeveer 3 jaar, dus denk gewoon dat ze toevallig verkouden enzo is.

J. is met 5 maanden getest op katten, honden en vogel allergie door de allergoloog... En 'oudste' neefje is nog geen 3 en heeft een bewezen allergie voor katten, honden en knaagdieren. Het kan dus echt wel voor het 3e jaar uiten. Nou moet ik zeggen dat ik het niet zo op kinderartsen heb. De kinderarts waar wij eerst waren beweerde dat J. geen koemelk allergie zou hebben maar dat het door innerlijke onrust kwam en hij vond maar dat we van de Pepti per direct terug moesten naar gewone voeding, maandje later zijn we naar de allergoloog geweest en uit de testen kwam dat ze een klassieke koemelk-allergie heeft... (Zo'n soortgelijk verhaal bij neefjes, "nee hoor, geen allergieën, gewoon een droog huidje")
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch? Empty Re: Allergisch?

Bericht  Teddyaapje vr 3 jun 2011 - 9:27

Fiwen schreef:
Annemie schreef:De kinderarts zei tegen ons dat allergie voor dieren zich pas uit vanaf een leeftijd vanaf ongeveer 3 jaar, dus denk gewoon dat ze toevallig verkouden enzo is.

J. is met 5 maanden getest op katten, honden en vogel allergie door de allergoloog... En 'oudste' neefje is nog geen 3 en heeft een bewezen allergie voor katten, honden en knaagdieren. Het kan dus echt wel voor het 3e jaar uiten. Nou moet ik zeggen dat ik het niet zo op kinderartsen heb. De kinderarts waar wij eerst waren beweerde dat J. geen koemelk allergie zou hebben maar dat het door innerlijke onrust kwam en hij vond maar dat we van de Pepti per direct terug moesten naar gewone voeding, maandje later zijn we naar de allergoloog geweest en uit de testen kwam dat ze een klassieke koemelk-allergie heeft... (Zo'n soortgelijk verhaal bij neefjes, "nee hoor, geen allergieën, gewoon een droog huidje")

Wat vervelend zeg parisienne...hopelijk is het gewoon een verkoudheidje!

Mij is bij het cb ook verteld dat allergie voor het eerste jaar niet voor komt, maar die hebben wel meer dingen gezegd die niet klopte.

@ Fiwen: Ben je eigenlijk nog eens bij de kinderarts langs geweest/ gebeld oid om hem eens flink de waarheid te zeggen? Ik denk dat ik dat wel gedaan zou hebben!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch? Empty Re: Allergisch?

Bericht  Annemie vr 3 jun 2011 - 18:26

Wij zijn toen naar de kinderarts geweest, omdat mijn zoontje elke keer ziek werd als hij bij mijn ouders was geweest (die hebben een boerderij en ook 2 katten in huis), dus wij dachten toen ook dat hij een allergie zou hebben, maar ja je zei toen echt dat dat niet kon, maar ik hoorde idd van een kennis van mij dat haar zoontje ook allergisch is voor dieren, terwijl hij ook net 1 is, dus ik snap er nu ook niks meer van Rolling Eyes Trouwens heeft mijn zoontje nu nergens meer last van als hij bij mijn ouders is geweest, dus het is dan toch wat anders geweest.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch? Empty Re: Allergisch?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum