Een was-tip?!
+6
Tania
MamaVanDarcy
TukTuk
Tiana
Caresses
Parisienne
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Een was-tip?!
Ik zat even te twijfelen om het in beauty en mode te plaatsen, maar plaats het toch maar hier.
Ik heb een witte spijkerbroek waar al een erg oude vlek in zit. Ik heb geen idee wat voor vlek het precies was, ik denk een vetvlek (althans.. daar lijkt het nu op). Hij is al vaak gewassen, elke keer weer iets anders geprobeerd om de vlek eruit te krijgen. Hij is heel licht geworden, maar in genoeg licht zie hem toch wel en dat vind ik zo zonde!
Heb echt alles geprobeerd, mijn enige optie is nog om mijn hele broek in de bleek/chloor te laten weken. Iemand dit wel eens gedaan, een volledig wit kledingstuk even in de chloor laten weken? En hoeveel (een eetlepel, een dopje, etc.) heb je er dan bij gedaan? En in warm water, lauw of juist koud?
Ik heb een witte spijkerbroek waar al een erg oude vlek in zit. Ik heb geen idee wat voor vlek het precies was, ik denk een vetvlek (althans.. daar lijkt het nu op). Hij is al vaak gewassen, elke keer weer iets anders geprobeerd om de vlek eruit te krijgen. Hij is heel licht geworden, maar in genoeg licht zie hem toch wel en dat vind ik zo zonde!
Heb echt alles geprobeerd, mijn enige optie is nog om mijn hele broek in de bleek/chloor te laten weken. Iemand dit wel eens gedaan, een volledig wit kledingstuk even in de chloor laten weken? En hoeveel (een eetlepel, een dopje, etc.) heb je er dan bij gedaan? En in warm water, lauw of juist koud?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Een was-tip?!
Ik heb alleen eens bij een wit kledingstuk (nieuw) die ik net aanhad een vlek gemaakt die er moeilijk uit zou kunnen (weet niet meer wat voor een soort). Toen heb ik op de vlek zelf chloor gedaan. Het werd eerst rood, toen meteen gewassen en daarna was het er helemaal uit.
Ik denk alleen niet dat je een vetvlek eruit krijgt met chloor.
Ik denk alleen niet dat je een vetvlek eruit krijgt met chloor.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Nooit onverdunde chloor aanbrengen op je kledingstuk, want dan veroorzaak je weer een andere vlek die er nooit meer uit gaat! Bleekvlek!
Ik zou er wat dreft op doen, goed inwrijven en meestal laat ik het dan even of een paar uur staan voor ik het in de was doe. Vanish kan trouwens ook wonderen doen en ossengal ook!
Ik zou er wat dreft op doen, goed inwrijven en meestal laat ik het dan even of een paar uur staan voor ik het in de was doe. Vanish kan trouwens ook wonderen doen en ossengal ook!
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het eerst met Dasty proberen van de Wibra, dat is ontvetter, heb er wel eens en bloedvlek uit een kledingsstuk gekregen die er al 5 jaar in zat.
Je zou hem in de bleek kunnen leggen, heb dat ook wel eens met mijn witte werkshirt gedaan, maar daar werd hij een beetje gelig van.. Dus zou daar erg mee oppassen!
Je zou hem in de bleek kunnen leggen, heb dat ook wel eens met mijn witte werkshirt gedaan, maar daar werd hij een beetje gelig van.. Dus zou daar erg mee oppassen!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Moeders gebruikt altijd Groene Zeep, en tot zover ik weet is het er tot nu toe uitgegaan.
Gast- Gast
Ai, niet in de chloor leggen, daar gaat je kledingstuk meestal ook sneller kapot van.
Gast- Gast
Dasty heb ik ook al gebruikt, gebruik ik eigenlijk voor alle vlekken, maar helaas heeft het hierbij niet geholpen. Misschien kan ik groene zeep eens proberen...
Parisienne- Ratel
Hier werkt Glorix o2 erg goed(witte fles).
Zit geen bleek in, maar zuurstof.
Even laten inweken(niet schrikken want je broek word blauw), maar als je het dan gewassen heb is het weer helemaal wit :-)
Even laten inweken(niet schrikken want je broek word blauw), maar als je het dan gewassen heb is het weer helemaal wit :-)
MamaVanDarcy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10
MamaVanDarcy schreef:Hier werkt Glorix o2 erg goed(witte fles).
Bedankt voor de tip, die ga ik eens proberen! Heb een werkshirt van school die wit is, maar geregeld komen er vlekken van metaal op, of blauwe vlekken van de speciale potloden die we gebruiken voor op het gips, en dat is echt een hel om er uit te krijgen. Had m'n shirt dus in de bleek gelegd maar is nu een beetje gelig geworden.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Het werkt echt heel goed, ik doe altijd als het hele erge vlekken zijn eerst in een sopje met een beetje van dat spul, en dan in de wasmachine bij het wasmiddel ook een scheutje, en ik krijg er echt de ergste vlekken mee weg
Je kan het trouwens ook op je gekleurde kleding gebruiken omdat er geen bleek inzit
Je kan het trouwens ook op je gekleurde kleding gebruiken omdat er geen bleek inzit
Heb je hem al is in de zon te drogen gehangen? Dat wil ook wel is helpen tegen vlekken in witte kleding.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik smeer vlekken op H. haar kelding altijd eerste in met een citroentje en dan spoel ik het uit.
Nog een keer met het citroentje erover en dan de was in met een schep vanish.
Dan is het ook helemaal eruit.
Zelfs banaanvlekken en die zijn echt dramatisch.
Nog een keer met het citroentje erover en dan de was in met een schep vanish.
Dan is het ook helemaal eruit.
Zelfs banaanvlekken en die zijn echt dramatisch.
Gast- Gast
MamaVanDarcy schreef:Hier werkt Glorix o2 erg goed(witte fles).
Ik denk dat ik dit dan eens ga proberen. Hoeveel doe je ongeveer bij een 3/4 volle emmer? En op hoeveel graden was je dan meestal?
Parisienne- Ratel
Voor vetvlekken gebruik ik dreft afwasmiddel. Zowel nieuwe als oude vlekken, beetje afwasmiddel erop, uurtje in laten trekken en vervolgens in de wasmachine. Echt een uitvinding!
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
Ik gebruik altijd remmenreiniger van mijn vader . Mja dat moet je maar net in huis hebben!
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Vanisch oxi action voor witte was, of ossengal.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Parisienne schreef:MamaVanDarcy schreef:Hier werkt Glorix o2 erg goed(witte fles).
Ik denk dat ik dit dan eens ga proberen. Hoeveel doe je ongeveer bij een 3/4 volle emmer? En op hoeveel graden was je dan meestal?
Uuuh hoeveel? Knijp meestal even goed in de fles, dus gewoon een lekkere scheut zodat je een sopje krijgt, en ik was daarna op 40 graden
MamaVanDarcy schreef:Parisienne schreef:MamaVanDarcy schreef:Hier werkt Glorix o2 erg goed(witte fles).
Uuuh hoeveel? Knijp meestal even goed in de fles, dus gewoon een lekkere scheut zodat je een sopje krijgt, en ik was daarna op 40 graden
Oke, merci. Morgen ga ik het even halen en dan de poging wagen! Ik laat 't nog wel even weten.
Parisienne- Ratel
Het is niet dat ik je wil tegenspreken hoor, echt niet, maar ik heb een witte linnen broek gehad die ik per zomer minimaal 5x een bleekbadje gaf (ja ik ben een knoeierd) en die broek heb ik 7 jaar (voorjaar/zomer) gedragen voordat er eindelijk een scheurtje in kwam en ik hem weg heb gedaan. Ik heb zowat in die broek gewoond, had hem bijna iedere dag wel aan. Vaak 's avonds een handwasje zodat ik hem de volgende dag weer aan kon trekken. En het was toentertijd niet eens zo'n dure broek, geloof dat ik er niet meer dan 15 of 20 euro voor heb neergelegd, dus dat ding heeft z'n geld méér dan opgebracht!Storm schreef:Ai, niet in de chloor leggen, daar gaat je kledingstuk meestal ook sneller kapot van.
Oooh ik mis mijn broek...
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: