Boeken die je gelezen moet hebben.
+11
Antibes
nina
Sweety
SuperGrover
bluppie
Minx
Arwyn
Zora
Sugarfall
Error
Filoria
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Boeken die je gelezen moet hebben.
Om eerlijk te zijn heb ik zijn andere boeken niet gelezen. De onderwerpen spreken me zo erg niet aan... Maar ook om eerlijk te zijn: Ik ging 'Een schitterend gebrek' pas lezen nadat mijn docent Nederlands me er praktisch toe dwong, want dat onderwerp sprak me ook écht niet aan.Arwyn schreef:SuperGrover schreef:Never let me go, wat Marin ook zegt. Prachtig boek
Een schitterend gebrek - Arthur Japin. Mijn lievelingsboek, zeker weten. Kan er letterlijk uit citeren (zelfs in het Frans Je me demande si Voltaire est au courant, quand il fait l'éloge de la tolerance de la Hollande)
De donkere kamer van Damocles - Willem Frederik Hermans. Een klassieker, echte aanrader.
De therapie & De zielenbreker (De gijzeling is iets minder) van Sebastian Fitzek. Zijn psychologische thrillers en vooral de Zielenbreker vond ik fantastisch.
Oh, die is zo mooi inderdaad!
Sowieso vind ik dat Japin echt mooie boeken schrijft.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Haha, dat heb ik ook wel eens ja!
ik zou zeggen, probeer het eens Ik heb De Overgave als laatst gelezen en vond die ook erg mooi!
ik zou zeggen, probeer het eens Ik heb De Overgave als laatst gelezen en vond die ook erg mooi!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ja eens!Nicci schreef:Kathryn Stockett met een keukenmeidenroman! Echt zo'n geweldig mooi boek.
Heerlijk boek!
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Marin schreef:Arwyn schreef:Marin schreef:Zora schreef:Oh ik kom ook wel ver boven de 6 idd, maar eh Marin, heb jij nou noooit LOTR gelezen??
Hee ik ben een nerd, maar zo'n nerd nou ook weer niet
Hee, LotR is niet voor nerds, LotR is gewoon goed! Net als de Hobbit, geweldig!
Oh en Narnia moet je ook lezen. Zo.
Haha Narnia lijkt me wel echt super leuk, dat wil ik graag lezen inderdaad! Denk dat LOTR me net niet genoeg trekt, heb wel een van de films gezien.
Goh, nou LOTR zijn echt heel erg mooie boeken. Echt de moeite waard hoor
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Zora schreef:Marin schreef:Arwyn schreef:Marin schreef:Zora schreef:Oh ik kom ook wel ver boven de 6 idd, maar eh Marin, heb jij nou noooit LOTR gelezen??
Hee ik ben een nerd, maar zo'n nerd nou ook weer niet
Hee, LotR is niet voor nerds, LotR is gewoon goed! Net als de Hobbit, geweldig!
Oh en Narnia moet je ook lezen. Zo.
Haha Narnia lijkt me wel echt super leuk, dat wil ik graag lezen inderdaad! Denk dat LOTR me net niet genoeg trekt, heb wel een van de films gezien.
Goh, nou LOTR zijn echt heel erg mooie boeken. Echt de moeite waard hoor
+1000000000000000000000000
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Trouwens, Marin, heb jij Shadow of the Wind niet gelezen? :o
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Trouwens, Marin, heb jij Shadow of the Wind niet gelezen? :o
Nee we hebben wel twee copies thuis maar ik kom er nooit aan toe!
Gast- Gast
Marin schreef:Antibes schreef:Trouwens, Marin, heb jij Shadow of the Wind niet gelezen? :o
Nee we hebben wel twee copies thuis maar ik kom er nooit aan toe!
Shame on you!!!
Antibes- Ratel
Marin schreef:Ja heel veel voor m'n studie hoor, da's niet zo gek als je Engels studeert
Misschien heb ik je dan wel een toevallig gezien! Jij studeerde in Utrecht toch?
En on-topic: ik vind Cat's Eye van Margaret Atwood echt prachtig.
En eigenlijk alles van Coetzee, maar als ik er een moet kiezen: Youth. Maar dat was ook de eerste die ik las, dus dat is misschien daarom
En inderdaad de Vliegeraar, en het vervolg, Duizend schitterende zonnen (toch?). Laatst de film weer gekeken!
Nu ben ik Gebroken aan het lezen van Kathy Reichs, en zo'n misdaadverhaal kan ik ook wel waarderen. Trouwens het valt me op dat de hoofdpersoon hier Temperance Brennan heet, is dit dan ook de opzet geweest voor de serie Bones?
Aaanyway, ik moet wel zeggen dat ik het heel vervelend vind vertaalde boeken te lezen, omdat ik altijd vind dat ik het beter had gekund maar met alle origineel Engelstalige boeken zou ik aanraden ze in het Engels te lezen, als je er dan wat van kunt maken. Er gaat toch een hoop verloren in een vertaling
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
[quote="SuperGrover"]
Een schitterend gebrek - Arthur Japin. Mijn lievelingsboek, zeker weten. Kan er letterlijk uit citeren (zelfs in het Frans Je me demande si Voltaire est au courant, quand il fait l'éloge de la tolerance de la Hollande)
Dat vond ik ook een erg mooi boek!
Dat vond ik ook een erg mooi boek!
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Possom schreef:Marin schreef:Ja heel veel voor m'n studie hoor, da's niet zo gek als je Engels studeert
Misschien heb ik je dan wel een toevallig gezien! Jij studeerde in Utrecht toch?
Nee in Engeland en Amsterdam. Iemand anders heeft hier wel Engels gestudeerd in Utrecht, maar weet niet of ik haar naam mag noemen.
Gast- Gast
De Donkere Toren serie van Stephen King en de boeken die er zijdelings mee te maken hebben.
LOTR inderdaad, geweldige boeken.
En voor de dierenliefhebbers onder ons In de wildernis van Koby Kruger.
LOTR inderdaad, geweldige boeken.
En voor de dierenliefhebbers onder ons In de wildernis van Koby Kruger.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Ik lees veel, maar niet van die hoogstaande literatuur. Hoewel Harry Mulisch vind ik goed, de aanslag en ontdekking van de hemel voornamelijk.
Verder lees ik detectives/thrillers. Alles van John Grisham, David Baldacci en James Patterson.
Boeken van David Hewson zijn ook erg goed, beetje Dan Brown idee, een spannend verhaal maar ook veel interessante stukken over (kunst)geschiedenis.
Verder lees ik detectives/thrillers. Alles van John Grisham, David Baldacci en James Patterson.
Boeken van David Hewson zijn ook erg goed, beetje Dan Brown idee, een spannend verhaal maar ook veel interessante stukken over (kunst)geschiedenis.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welke zwangerschapsboeken moet je gelezen hebben?
» welke boeken moet ik hebben
» Welke boeken "moet" jij nog hebben?
» Wie heeft deze boeken gelezen?
» Waar moet je vooral NIET boeken?
» welke boeken moet ik hebben
» Welke boeken "moet" jij nog hebben?
» Wie heeft deze boeken gelezen?
» Waar moet je vooral NIET boeken?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: