Ovenfrites
+3
Rev3rie
_DoI
Zora
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ovenfrites
Ik snap er niks van; ik had alles via de aanwijzigingen van de verpakking gedaan en nog was de friet heel rauw en slap. Bah.
Wat doe ik verkeerd, en hoe maken jullie ovenfrites?
Wat doe ik verkeerd, en hoe maken jullie ovenfrites?
Gast- Gast
Re: Ovenfrites
Ik had ze deze week gemaakt. Heb ze er in ieder geval veeeeeel langer in laten zitten dan op verpakking stond. Je moet in ieder geval zorgen dat zoveel mogelijk patatjes elkaar niet raken... ik heb niet zoveel plek dat dat kan, maar die frietjes waren wel crunchy. Niet rauw, dus dan heb je het denk ik in ieder geval te kort erin gehad.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
He, nieuwe naam, wat leuk mooie naam.
Maar heb je dat in een ovenschaal gedaan of? Mijn vriend zei dat ik ze gewoon zó op die plaat moest leggen maar dat kon ik me niet voorstellen, haha.
Maar heb je dat in een ovenschaal gedaan of? Mijn vriend zei dat ik ze gewoon zó op die plaat moest leggen maar dat kon ik me niet voorstellen, haha.
Gast- Gast
Oh, dat heb ik nog nooit gehad. Ik doe ze altijd 20 minuten in de oven op 220 graden en dan zijn ze lekker krokant. Ik leg ze trouwens gewoon op een ovenplaat.
Misschien langer in de oven of de ovenstand hoger zetten?
Misschien langer in de oven of de ovenstand hoger zetten?
Laatst aangepast door _DoI op za 11 dec 2010 - 7:50; in totaal 1 keer bewerkt
_DoI- Fluisteraar
- Aantal berichten : 417
Punten : 435
Oh kijk dat heb ik misschien fout gedaan....ik heb ze in een glazen ovenschaal gedaan, maar ze moeten dus wel zo op de plaat?
Gast- Gast
Belangrijk; gebruik bakpapier voor boven op de plaat. Zo plakken ze niet en worden ze naar mijn ervaring knapperiger. Van die oven ribbelfrites (crunch) zijn erg lekker en krokant. Houd je niet zo nauw aan de aangegeven tijd op de verpakking maar kijk of ze al goudbruin zijn en dan zijn ze klaar op op te eten.
Rev3rie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10
Haha jep, thanks Storm!
Ja ik had ze gewoon zo op de ovenplaat. Op aluminiumfolie, maar misschien werkt bakpapier nog beter. Denk dat het in een ovenschaal inderdaad niet snel krokant wordt.
Ja ik had ze gewoon zo op de ovenplaat. Op aluminiumfolie, maar misschien werkt bakpapier nog beter. Denk dat het in een ovenschaal inderdaad niet snel krokant wordt.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Het ligt er volgens mij ook een beetje aan welke ovenfrites je neemt. Wij hebben ook wel eens ovenfrites gehad, en die bleven inderdaad heel slap, en waren echt niet lekker. Ik koop altijd ovenfrites van aviko: Super crunch, en die worden echt heerlijk knapperig.
Je moet ze idd wel gewoon op een bakplaat doen, en niet in een ovenschaal
Je moet ze idd wel gewoon op een bakplaat doen, en niet in een ovenschaal
InweCulnamo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 234
Punten : 315
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mij waren ze ook steeds een beetje rauw van binnen, maakte niet uit welk merk.
Gewoon langer erin laten zitten of ovenstand hoger.
Gewoon langer erin laten zitten of ovenstand hoger.
Gast- Gast
Rev3rie schreef:Belangrijk; gebruik bakpapier voor boven op de plaat. Zo plakken ze niet en worden ze naar mijn ervaring knapperiger. Van die oven ribbelfrites (crunch) zijn erg lekker en krokant. Houd je niet zo nauw aan de aangegeven tijd op de verpakking maar kijk of ze al goudbruin zijn en dan zijn ze klaar op op te eten.
Welk merk is dat? Ik wil binnenkort ovenfrites proberen, maar ze moeten wel krokant zijn!
Gast- Gast
AvikoMinella schreef:Rev3rie schreef:Belangrijk; gebruik bakpapier voor boven op de plaat. Zo plakken ze niet en worden ze naar mijn ervaring knapperiger. Van die oven ribbelfrites (crunch) zijn erg lekker en krokant. Houd je niet zo nauw aan de aangegeven tijd op de verpakking maar kijk of ze al goudbruin zijn en dan zijn ze klaar op op te eten.
Welk merk is dat? Ik wil binnenkort ovenfrites proberen, maar ze moeten wel krokant zijn!
Rev3rie- Fluisteraar
Ik heb die Aviko super crunch geprobeerd en ze waren lékker! Niks rauw, lekker krokant, heerlijke frietjes.
Heb ze wel langer erin laten zitten dan dat op de verpakking stond.
Heb ze wel langer erin laten zitten dan dat op de verpakking stond.
Gast- Gast
Rev3rie schreef:Belangrijk; gebruik bakpapier voor boven op de plaat. Zo plakken ze niet en worden ze naar mijn ervaring knapperiger. Van die oven ribbelfrites (crunch) zijn erg lekker en krokant. Houd je niet zo nauw aan de aangegeven tijd op de verpakking maar kijk of ze al goudbruin zijn en dan zijn ze klaar op op te eten.
Dat dus En ik heb bij mijn oven een stand dat je ze nog 5 minuten bruin kan laten worden, dat "vraagt" de oven dan na de baktijd. Dat doe ik dan altijd want dan worden ze net ff wat krokanter.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Toevallig hebben wij vandaag ovenfrietjes gegeten, die supercrunch die hierboven al zijn genoemd. Ik heb ze op de bakplaat op bakpapier gelegd en ongeveer 25-30 minuutjes erin gehad en ze waren heerlijk!
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Oh mennn! Door jullie krijg ik ook zin in ovenfrites!
Rev3rie- Fluisteraar
Mmm ben ook gek op overfrites. Ik bak ze ook altijd op de bakplaat op bakpapier, en dan idd net wat langer dan op de verpakking staat, dan zijn ze heerlijk knapperig!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: