Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keukens

+6
Pien
Rovine
Summerlovin
Linda
Arwyn
Paper Crown
10 plaatsers

Ga naar beneden

Keukens  Empty Keukens

Bericht  Paper Crown di 24 mei 2011 - 21:24

Meiden, ik heb hulp nodig..
Ik kom er zelf eigenlijk niet goed uit..

In ons nieuwe huis moet er een nieuwe keuken komen, hartstikke leuk! We hebben zitten dubben over een kookeiland, maar in sommige huizen staat dat een beetje to-much.. en ik denk dat wij zo'n huis hebben gekocht waarbij dat to much zal staan, ik vind een kookeiland eigenlijk alleen mooi als je een woonkeuken hebt incl grote tafel etc en dat hebben wij niet.. en we denken dat we onnodig veel ruimte zullen verspillen als we een eiland nemen.. goed, dus 't wordt naar waarschijnlijkheid een U-vormige keuken. Het wordt een tijdloze keuken, hoogglans wit (misschien niet zo tijdloos maar dat vinden we mooi) er komen 2 hoge kasten voor de koelvries en die worden grijs/bruin houtnerfstructuur, ons aanrechtblad wordt grijs composiet en dan heel mat, bijna betonlook (echt beton kon niet, dat is zo zwaar en poreus dat 't niet mooi zal blijven..) daarboven komt een koffiemachine en op de andere een combi-oven, de kasten houden we laag (zeg 1.80 max) omdat er verder geen bovenkasten komen, staat te hoog niet in mooi inverhouding..

Nu waren mijn man en ik aan 't brainstormen en hij wil perse een koelkast en vrieskast apart (dus onder de koffiemachine & onder de combieoven.. in de eerste instantie leek me dit ook wel mooi, maar omdat we geen bovenkasten hebben, hebben we geen ruimte voor de glazen/kopjes etc. In de eerste instantie dacht ik, doen we wel in een lade, maar glazen in een lade, nee.. daar heb ik mijn bedenkingen bij. Omdat we beide geen bovenkasten willen (er er ook geen ruimte voor is door een huge huge raam.. ) kreeg ik een lightbulb moment.. dan moeten we dus de vriezer laten vervallen, en een klein vriezertje nemen die we in een andere onderkast verstoppen en dat de ruimte onder de koffiemachine een glazenkast wordt. Dan kopen we wel een grotere vriezer en die pleuren we in de garage.. maar is dit nou wel handig?!

Zijn hier mensen met een Siematic keuken? Of een Nextline? Is dat in kwaliteit zoveel beter? Zijn er ook meiden die een apothekerskast hebben? Is dat handig?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 21:36

Mijn ouders hebben dat, een kleine vriezer in de keuken en een grote in de garage. Zij vinden het geen probleem, je moet er alleen even aan wennen denk ik. Maar ik zou het zeker overwegen, als je al geen bovenkastjes hebt dan heb je alle ruimte nodig die je hebt. Verder heb ik geen ervaringen met de vragen die je hebt, al vind ik een apothekerskast wel erg mooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Arwyn di 24 mei 2011 - 21:37

Mijn ouders hebben zo'n grote vrieskist in de bijkeuken staan. Toch best handig, zo'n ding, je kunt er zoveel in kwijt!
Nou zit de bijkeuken wel naast de keuken, dus niet echt uit de richting.
Ik ben er echt helemaal aan gewend geraakt, onze 3 laatjes zijn nou best weinig, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Linda di 24 mei 2011 - 21:48

Heb je in de woonkamer ruimte voor een mooie vitrine/buffetkast? Dan kan je daar je glazen in zetten. Ik vind dat altijd wel mooi staan. Een grote vriezer is erg handig, in de garage o.i.d. is een tweede optie, maar gewoon in de keuken lijkt me toch handiger.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Summerlovin di 24 mei 2011 - 21:48

Ik kan alleen de vraag over de apothekerskast beantwoorden. Wij hebben die en ik vind het zelf heel handig. Neemt weinig ruimte in, maar er kan wel veel in!
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Paper Crown di 24 mei 2011 - 22:13

Summerlovin schreef:Ik kan alleen de vraag over de apothekerskast beantwoorden. Wij hebben die en ik vind het zelf heel handig. Neemt weinig ruimte in, maar er kan wel veel in!

Ja, mij is juist weer verteld, dat hij 30cm is en dat de binnekant 20cm heeft.. btje dun, lijkt me dat maar ik weet niet zeker!!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Paper Crown di 24 mei 2011 - 22:13

Linda schreef:Heb je in de woonkamer ruimte voor een mooie vitrine/buffetkast? Dan kan je daar je glazen in zetten. Ik vind dat altijd wel mooi staan. Een grote vriezer is erg handig, in de garage o.i.d. is een tweede optie, maar gewoon in de keuken lijkt me toch handiger.

Ja, daar dacht ik ook aan, maar elke keer een glas moeten pakken om naar de koelkast te gaan lijkt me ook niet zo handig.. Sad
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 22:52

Wij hebben een vriezer in de bijkeuken, en dit went snel hoor. Hebben zo'n vriezer met lades, erg handig.
Verder hebben we geen kleintje, neemt alleen maar onnodig ruimte in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Rovine di 24 mei 2011 - 22:58

Wij hebben een apothekerskast en die is briljant! Neemt amper ruimte in, maar er gaat zoveel in. Die van ons zal 25 cm breed zijn en zo'n beetje onze hele voedselvoorraad past erin en dan hebben we nog ruimte over voor kattenspullen en dingen als kaarsen enzo.

Glazen hebben wij in een schuin hoekkastje staan, misschien ook een oplossing voor jullie. Het is maar een centimeter of 20 breed en er passen ongeveer 20 glazen in als je niet stapelt. (Wij doen dat dus wel.)
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Pien wo 25 mei 2011 - 5:53

ik kan niet zoveel van je vragen beantwoorden aangezien wij een simpele keuken hebben. wel hebben wij in de woonkamer een klein vrieskastje en in de schuur een grote. wij vinden het ideaal. dingen die we vaak eten zoals brood, bepaalde vlees en groente liggen binnen in het kleine kastje, de rest en voorraad ligt in de schuur. wij willen niet meer anders!


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Floor wo 25 mei 2011 - 6:10

maar waar komt je apothekerskast dan? want die gaat meestal toch ook de hoogte in.
Wij hebben zo'n ding maar ik vind het niet handig, voornamelijk door de binnenkant, dat is metaal/draad tja hoe leg je dat uit, er valt in elk geval van alles tussendoor, mijn ouders hebben wel weer een ander soort apothekerskast en die hebben elke plankje/mandje gewoon dicht aan de onderkant dus kun je er ook kleinere spullen op kwijt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Paper Crown wo 25 mei 2011 - 21:13

Floor schreef:maar waar komt je apothekerskast dan? want die gaat meestal toch ook de hoogte in.
Wij hebben zo'n ding maar ik vind het niet handig, voornamelijk door de binnenkant, dat is metaal/draad tja hoe leg je dat uit, er valt in elk geval van alles tussendoor, mijn ouders hebben wel weer een ander soort apothekerskast en die hebben elke plankje/mandje gewoon dicht aan de onderkant dus kun je er ook kleinere spullen op kwijt.

Die heb je in verschillende lengtes, het zou dus naast mijn koelkast kunnen..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Paper Crown wo 25 mei 2011 - 21:16

Pien schreef:ik kan niet zoveel van je vragen beantwoorden aangezien wij een simpele keuken hebben. wel hebben wij in de woonkamer een klein vrieskastje en in de schuur een grote. wij vinden het ideaal. dingen die we vaak eten zoals brood, bepaalde vlees en groente liggen binnen in het kleine kastje, de rest en voorraad ligt in de schuur. wij willen niet meer anders!


Ja, waarschijnlijk doen wij 't ook zo.. Anders gaat er teveel ruimte verloren..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:36

Hier hebben we alleen een klein vriesvakje in de koelkast zeg maar. En in de schuur hebben we een grote vriezer met lades staan. Vind het helemaal fijn zo! We halen gewoon vlees/brood uit de vriezer voor de volgende dag. Wij hebben ook maar 1 punt waar de keuken de hoogte in gaat en dat is waar de koelkast staat. In eerste instante wilden wij ook geen boven kastjes maar hebben nu toch 1 klep kast voor de glazen en kommetjes.

Keukens  657504612_6_LAPf

Hier was de keuken nog in de maak maar zo heb je wel een idee van onze kast aan de bovenkant!

Veel plezier met het kiezen van de keuken Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Paper Crown wo 25 mei 2011 - 22:55

Petra* schreef:Hier hebben we alleen een klein vriesvakje in de koelkast zeg maar. En in de schuur hebben we een grote vriezer met lades staan. Vind het helemaal fijn zo! We halen gewoon vlees/brood uit de vriezer voor de volgende dag. Wij hebben ook maar 1 punt waar de keuken de hoogte in gaat en dat is waar de koelkast staat. In eerste instante wilden wij ook geen boven kastjes maar hebben nu toch 1 klep kast voor de glazen en kommetjes.

Keukens  657504612_6_LAPf

Hier was de keuken nog in de maak maar zo heb je wel een idee van onze kast aan de bovenkant!

Veel plezier met het kiezen van de keuken Very Happy
Mooi, hoor!

Maar waar jouw bovenkastje is, daar zit bij mij een raam van bijna 2meter.. laughcry
Dus heb ik 1 muur, waarbij 't eventueel zou kunnen.. maar dan een klein kastje, en dat is dan de moeite ook weer niet!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  rapa nui wo 25 mei 2011 - 23:48

Ik heb een trapkast en daar staat een best wel grote vriezer. Ik kon ook eerst maar een klein vriezertje in de keuken kwijt (onder de koelkast) of zat eerst aan de schuur te denken. Bij een keukenzaak waar ik met de plattegrond van mijn woning zat bracht de verkoper me op het idee van een vriezer in de grote trapkast. Had er zelf nooit aan gedacht maar vind het nu ideaal. Is wel een grote trapkast dus ook nog ruimte voor de stofzuiger, keukentrapje, heel veel planken met voorraad e.d.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Paper Crown do 26 mei 2011 - 3:24

Ik heb daar geen ruimte voor.. onder de trapkast (heb ik niet eens smile)
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Océane do 26 mei 2011 - 9:23

*


Laatst aangepast door Aquala op di 7 jun 2011 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Ellebel vr 27 mei 2011 - 8:46

Ik zit in hetzelfde schuitje, moet ook een keuken uitzoeken voor mijn nieuwbouwhuis. Zondag hebben we een afspraak bij de eerste keukenzaak (deze werkt samen met de aannemer, kan veel tijd schelen). Ik ga in ieder geval voor een kook- en spoeleiland. Hebben de achterpui extra met 2 m laten vergroten om dit mogelijk te maken.

De vriezer weet ik ook nog niet... Kun je deze in een garage plaatsen? Of moet deze dan geisoleerd zijn?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Ellebel zo 29 mei 2011 - 8:50

Ik ben geslaagd hoor! Het is een kookeiland geworden, daarachter een aanrecht met het spoelgedeelte en daarboven vitrine kasten. Dan hebben we aan 1 muur nog een kastenwans met de koelkast, over en combimagnetron.

Een vriezer hebben wij uiteindelijk niet gekozen, deze komt in de garage. De keukenzaak waar wij zijn geslaagd verkocht ook Siematic, maar deze keukens waren veel duurder. Nu hebben we een goedkoper merk (weet niet meer welk..) met alle apparatuur van Bauknecht.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Paper Crown zo 29 mei 2011 - 21:48

Ellebel schreef:Ik ben geslaagd hoor! Het is een kookeiland geworden, daarachter een aanrecht met het spoelgedeelte en daarboven vitrine kasten. Dan hebben we aan 1 muur nog een kastenwans met de koelkast, over en combimagnetron.

Een vriezer hebben wij uiteindelijk niet gekozen, deze komt in de garage. De keukenzaak waar wij zijn geslaagd verkocht ook Siematic, maar deze keukens waren veel duurder. Nu hebben we een goedkoper merk (weet niet meer welk..) met alle apparatuur van Bauknecht.

Oh wat goed! Waar ben je geslaagd?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukens  Empty Re: Keukens

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum