Verzorgingsspullen, welk merk gebruik jij?
+9
Novalee
Monnie
pindaatje
Susan
Linda
Nana
PapillonRose
kletskousje
Pien
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Verzorgingsspullen, welk merk gebruik jij?
Bij de Tuinen verkopen ze meestal het hele Zarqa-assortiment, maar die Zarqa 3-in-1 wash hebben ze ook wel bij veel filialen van Etos. Sommige DA drogisten hebben er ook producten van, maar niet allemaal.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Bij de Tuinen verkopen ze meestal het hele Zarqa-assortiment, maar die Zarqa 3-in-1 wash hebben ze ook wel bij veel filialen van Etos. Sommige DA drogisten hebben er ook producten van, maar niet allemaal.
Hier bij de drogist (is volgens mij helemaal een zelfstandige) hebben ze inderdaad ook een groot assortiment Zarqa en bij de DA alleen maar een paar dingen.
Gast- Gast
Ik gebruik voor mijn dochter alles van zwitsal.. Zij kan er goed tegen, ondanks dat ik zelf een droge huid/eczeem heb. Haar haren was ik om de dag met een klein drupje babyshampoo. Mijn dochter heeft lang en dik haar, en gooit er zowat dagelijks een paar scheppen zand in, als ze in de zandbak speelt..
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb heel veel geprobeerd voor N. Ben begonnen met zwitsal, ja het ruikt heel lekker, maar N. reageerde er niet goed op. Hij heeft een hele gevoelige huid dus kreeg heel snel uitslag. Ik gebruik nu nog voor in bad balneum hermal. Hele vette badolie. Maar deze vindt ik niet zo heel fijn, net te vet. Badolie en shampoo van Zarqa bevallen heel goed en ook badschuim van neutral reageert hij goed op. Ik zou als ik jou was, Pien, niet teveel voorraad halen maar eerst eens kijken waar ze goed op reageert. Ik hegb hier nu nog een aantal potten zwitsal staan die ik amper gebruik.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Weetjewel schreef:Susan schreef:Bij de Tuinen verkopen ze meestal het hele Zarqa-assortiment, maar die Zarqa 3-in-1 wash hebben ze ook wel bij veel filialen van Etos. Sommige DA drogisten hebben er ook producten van, maar niet allemaal.
Hier bij de drogist (is volgens mij helemaal een zelfstandige) hebben ze inderdaad ook een groot assortiment Zarqa en bij de DA alleen maar een paar dingen.
En ook bij de Plus supermarkt verkopen ze het
Gast- Gast
Balneum vond ik vroeger fijn, de lijn voor volwassenen dan, want die zalf voor baby's vond ik toen veel te dik en te stug. Ik gebruikte voor mezelf de Balneum Intensive crème en bodylotion en die was echt heerlijk, maar die is er toen uitgegaan en toen kreeg je Balneum Extra Vettend en Balneum Jeukstillend en die vond ik echt helemaal niet lekker.
Weleda heeft ook nog wel wat fijne producten, zoals de weer- en windbalsem. Het is naar mijn mening alleen niet echt geschikt voor kinderen met een gevoelige huid die vaak een zalfje nodig hebben, dan wordt het al snel broeierig, maar wel voor kinderen met een normale huid die door het gure weer wel eens een schraal plekje hebben.
Weleda heeft ook nog wel wat fijne producten, zoals de weer- en windbalsem. Het is naar mijn mening alleen niet echt geschikt voor kinderen met een gevoelige huid die vaak een zalfje nodig hebben, dan wordt het al snel broeierig, maar wel voor kinderen met een normale huid die door het gure weer wel eens een schraal plekje hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Badolie mag toch niet omdat ze ook van het badwater kunnen drinken en het zo in hun longetjes terecht kan komen?Monnie schreef:Ik gebruik nu nog voor in bad balneum hermal. Hele vette badolie. Maar deze vindt ik niet zo heel fijn, net te vet. Badolie en shampoo van Zarqa bevallen heel goed en ook badschuim van neutral reageert hij goed op.
Ik heb zelf een redelijk gevoelige huid (ben overgevoelig voor parfum) dus ik zit ook een beetje te dubben wat ik zal kopen. Zeepvrije wasgel van Zwitsal heb ik standaard in huis omdat ik die zelf gebruik dus die kan ik straks ook bij haar proberen zonder speciaal te hoeven kopen. Ik gebruik nu zelf ook Zwitsalcreme tegen eczeem, wat goed lijkt te helpen. De pot is wel bijna leeg maar ik denk dat ik die er een bij koop zodat ik dat ook in huis heb straks. (Overigens heb ik normaal nooit eczeem, is bij mij blijkbaar een zwangerschapskwaaltje. Heb ergens gelezen dat het door vocht vasthouden kan komen, en daar heb ik wel last van. Maar dit allemaal even terzijde.)
Verder heb ik uit de tas van de 9 maanden beurs en van de kraamzorg een aantal proefmonstertjes gekregen (baby oil, First Touch baby oil en Top-to-toe-wash van Natusan, badolie en hypoallergene creme van Zwitsal, en een klein potje Sudocreme). Zo kan ik mooi nog wat dingen uitproberen.
Misschien is het een idee om te kijken wat er aan babyverzoringsproducten in vakantiemini's te koop is? Ik weet dat ze meestal wel dingen van bijvoorbeeld Zwitsal hebben.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Novalee schreef:Badolie mag toch niet omdat ze ook van het badwater kunnen drinken en het zo in hun longetjes terecht kan komen?Monnie schreef:Ik gebruik nu nog voor in bad balneum hermal. Hele vette badolie. Maar deze vindt ik niet zo heel fijn, net te vet. Badolie en shampoo van Zarqa bevallen heel goed en ook badschuim van neutral reageert hij goed op.
Onze uk werd zelfs op de couveuse afdeling in bad gedaan met badolie. Dat was juist erg goed voor het huidje werd er gezegd.
Het lijkt me toch niet aan te raden dat ze badwater binnenkrijgen
Gast- Gast
Voor Dylan gebruik ik nog steeds (en alleen) balneum olie,, van alles geprobeerd maar zijn huid reageert hier het beste op. Hij heeft veel last van een droge,geirriteerde huid en hiermee blijft het netjes. Als het weer te erg wordt gebruiken we de spullen van de huisarts maar dit is vaak hormoonhoudend dus liever niet!
Voor Lynn gebruiken we de lijn van Lief,, gewoon weg omdat het heerlijk ruikt (zij heeft overigens een 'gewone' huid hehe)
Voor Lynn gebruiken we de lijn van Lief,, gewoon weg omdat het heerlijk ruikt (zij heeft overigens een 'gewone' huid hehe)
Gast- Gast
wij gebruiken niet zo heel veel verzorgingsproducten: badolie en zinkzalf van de hema en sudocreme voor de billetjes.
Gast- Gast
Monnie schreef:Ik heb heel veel geprobeerd voor N. Ben begonnen met zwitsal, ja het ruikt heel lekker, maar N. reageerde er niet goed op. Hij heeft een hele gevoelige huid dus kreeg heel snel uitslag. Ik gebruik nu nog voor in bad balneum hermal. Hele vette badolie. Maar deze vindt ik niet zo heel fijn, net te vet. Badolie en shampoo van Zarqa bevallen heel goed en ook badschuim van neutral reageert hij goed op. Ik zou als ik jou was, Pien, niet teveel voorraad halen maar eerst eens kijken waar ze goed op reageert. Ik hegb hier nu nog een aantal potten zwitsal staan die ik amper gebruik.
N. heeft nog steeds last van veel berg toch? Zou die vette badolie misschien de oorzaak kunnen zijn van de berg?
Gast- Gast
Voor alles gebruik ik zwitsal, alleen de kleertjes was ik nog steeds met Neutral.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik gebruik hier vooral zwitsal, dat ruikt zo lekker! En sudocreme, omdat ik dat goed vind werken.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb momenteel alles van Zwitsal (bodylotion, olie, shampoo, wascreme, gezichtscreme en billenzalf).
Gast- Gast
Hier ook de 3 in 1 wash van Zarqa. Ruikt niet overdreven sterk, maar wel lekker!
Ook de haarlotion van Zarqa, want Y. heeft veeeel haartjes (gaat binnenkort al naar de kapper )
Verder sudocreme en dat was het.
Ook de haarlotion van Zarqa, want Y. heeft veeeel haartjes (gaat binnenkort al naar de kapper )
Verder sudocreme en dat was het.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Van Zwitsal:
badolie
wasschuim
Anti-klit shampoo
bodylotion met Lavendel
Haarlotion
Haargel
Billendoekjes van de Bumblies.
Luiers van Kruidvat eigen merk.
Sudocreme voor de billen.
badolie
wasschuim
Anti-klit shampoo
bodylotion met Lavendel
Haarlotion
Haargel
Billendoekjes van de Bumblies.
Luiers van Kruidvat eigen merk.
Sudocreme voor de billen.
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Ik gebruik veel van Zwitsal, ook badolie van Balneum extra vettend, Sudocreme en Neutral voor de was.
Gast- Gast
Wij hebben alles van haarlotion tot billetjes creme van etos eigenmerk, het enige merk wat niet te overheersend was qua geur!
Luiers vd kruidvat & wasmiddel gewoon wat ik in huis heb :-)
Luiers vd kruidvat & wasmiddel gewoon wat ik in huis heb :-)
Gast- Gast
Gewoon van alles en nog wat. Nooit een bepaald merk aan gehouden ofzo. Gewoon wat in de aanbieding was of waar ik tegen aan liep.
Gast- Gast
Dromertje schreef:Monnie schreef:Ik heb heel veel geprobeerd voor N. Ben begonnen met zwitsal, ja het ruikt heel lekker, maar N. reageerde er niet goed op. Hij heeft een hele gevoelige huid dus kreeg heel snel uitslag. Ik gebruik nu nog voor in bad balneum hermal. Hele vette badolie. Maar deze vindt ik niet zo heel fijn, net te vet. Badolie en shampoo van Zarqa bevallen heel goed en ook badschuim van neutral reageert hij goed op. Ik zou als ik jou was, Pien, niet teveel voorraad halen maar eerst eens kijken waar ze goed op reageert. Ik hegb hier nu nog een aantal potten zwitsal staan die ik amper gebruik.
N. heeft nog steeds last van veel berg toch? Zou die vette badolie misschien de oorzaak kunnen zijn van de berg?
Ik heb echt geen flauw idee, gebruik eigenlijk altijd olie in bad. Meestal pak ik de sproeier wel voor zijn haartjes, maar kan er wel even wat consequenter in zijn. Wie weet helpt het. Heb gister maar weer even met olie gesmeerd en afgekrabd, hoop dat het weer voor even helpt. Maar die berg is wel heftig bij hem ja.
Monnie- Prater
Het is me aangeraden door het cb en ze hebben er vast wel rekening mee gehouden dat baby's soms wat water binnenkrijgen. Het is toch gemaakt, dus zal vast geen ramp zijn als ze per ongeluk wat binnenkrijgen.Novalee schreef:Badolie mag toch niet omdat ze ook van het badwater kunnen drinken en het zo in hun longetjes terecht kan komen?Monnie schreef:Ik gebruik nu nog voor in bad balneum hermal. Hele vette badolie. Maar deze vindt ik niet zo heel fijn, net te vet. Badolie en shampoo van Zarqa bevallen heel goed en ook badschuim van neutral reageert hij goed op.
Monnie- Prater
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welk merk gebruik jij?
» Welk merk
» Welk merk rook jij?
» welk merk ovulatietesten
» Welk merk frituurvet
» Welk merk