Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Havo geschiedenis examen uitgelekt..

+3
Susan
SuperGrover
Antibes
7 plaatsers

Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 4:32

Hoe is het mogelijk :shock:

--------

Vanmiddag kwam de melding bij het LAKS binnen dat er opnieuw sprake is van grove blunders met de centrale examens. Dit keer gaat het om het havo examen geschiedenis. Dit examen is per abuis uitgedeeld terwijl de leerlingen een havo Engels examen moesten maken.

http://examenklacht.nl/nieuws/2011/havo-geschiedenis-examen-uitgelekt


Ik ben benieuwd hoe ze zoiets gaan oplossen. Het examen Geschiedenis is komende maandag al.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Antibes vr 20 mei 2011 - 4:40

Neem aan dat ze wel een tweede versie hebben liggen voor dit soort problemen. Of misschien de versie voor de herkansingen met spoed naar de scholen sturen ofzo?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 4:43

ik hoor de afgelopen veel dagen over dingen die mislopen tijdens de examens (3FM heeft examennieuws)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  SuperGrover vr 20 mei 2011 - 4:51

Als ze mij maandag vragen naar het rampjaar, dan zal ik overwegen om 2011 in te vullen ipv 1672. Maar nee serieus, er is nog nooit zoveel mis gegaan:

* Examen VWO tehatex is de havo bijlage uitgedeeld. De VWO'ers die het examen met de havo-bijlage hebben gemaakt, hebben nu een ongeldig examen en moeten in het tweede tijdvak opnieuw examen doen (en hebben dus wellicht geen herkansing!)
* Het havo examen tehatex moet dus ook gewijzigd worden, want de bijlage is al bekend.
* DUO heeft een aantal VWO examen kandidaten de havo-versie gegeven (weet niet meer welk examen)
* Bij scheikunde VWO en M&O havo zijn beiden al 1 vraag afgekeurd
* Er is een record aantal errata bij de examens.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Susan vr 20 mei 2011 - 6:08

Wat is tehatex?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Cheesegirl vr 20 mei 2011 - 6:10

Susan schreef:Wat is tehatex?
Techniek, handvaardigheid en textiel bewerken. Zoiets volgens mij.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Monte vr 20 mei 2011 - 6:29

Hoe dom. Bij ons laten ze expres zien aan de leerlingen welk pakket ze openmaken en welk ze uitdelen. Daarnaast kijk ik altijd op de examens wat ik uitdeel. Ik vind dit echt te dom van de leraren en leiding, waar zitten die met hun hoofd?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Mizz_S vr 20 mei 2011 - 7:53

[quote="SuperGrover"]Als ze mij maandag vragen naar het rampjaar, dan zal ik overwegen om 2011 in te vullen ipv 1672. Maar nee serieus, er is nog nooit zoveel mis gegaan:

* Examen VWO tehatex is de havo bijlage uitgedeeld. De VWO'ers die het examen met de havo-bijlage hebben gemaakt, hebben nu een ongeldig examen en moeten in het tweede tijdvak opnieuw examen doen (en hebben dus wellicht geen herkansing!)
quote]

Hoewel het supervervelend is voor die mensen (lijkt mij echt vreselijk) kunnen ze wel gewoon een herkansing doen. Er is altijd nog het derde tijdvak en in dit soort uitzonderlijke situaties mogen ook reguliere leerlingen in het derde tijdvak herkansen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Antibes vr 20 mei 2011 - 7:55

Inderdaad, toen ik HAVO en VWO examens tegelijkertijd had, moest ik ook één van de twee in het tweede tijdvak doen en herkansing in het derde tijdvak.

Dat zou echt het probleem niet moeten zijn..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Snoopy vr 20 mei 2011 - 21:06

[quote="Mizz_S"]
SuperGrover schreef:Als ze mij maandag vragen naar het rampjaar, dan zal ik overwegen om 2011 in te vullen ipv 1672. Maar nee serieus, er is nog nooit zoveel mis gegaan:

* Examen VWO tehatex is de havo bijlage uitgedeeld. De VWO'ers die het examen met de havo-bijlage hebben gemaakt, hebben nu een ongeldig examen en moeten in het tweede tijdvak opnieuw examen doen (en hebben dus wellicht geen herkansing!)
quote]

Hoewel het supervervelend is voor die mensen (lijkt mij echt vreselijk) kunnen ze wel gewoon een herkansing doen. Er is altijd nog het derde tijdvak en in dit soort uitzonderlijke situaties mogen ook reguliere leerlingen in het derde tijdvak herkansen.

Maar is dat derde tijdvak niet wat later? Dat de rest dan hun diploma-uitreiking al heeft gehad? Beetje lullig dat je die mist, omdat je door een fout van de school te laat examen doet.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 21:32

tehatex is tekenen, handvaardigheid/handenarbeid, textielbewerken toch?

Ik hoorde al zulke verhalen inderdaad, hoe zuur is dat. In mijn jaar is er niets mis gegaan geloof ik, niet bij mij in ieder geval!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Susan vr 20 mei 2011 - 23:33

Ze zouden gewoon een noodgevallendag moeten inlassen waarop dit soort fouten opgevangen kunnen worden, dan zorgen ze maar gewoon dat er nog een extra examen wordt gemaakt. Dit is natuurlijk zwaar oneerlijk voor de eindexamenkandidaten die hierdoor een herkansing en mogelijk daardoor zelfs hun diploma mislopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 23:35

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat binnenkort de discussie ontstaat dat het hele examensysteem op de schop gegooid moet worden en andes geregeld moet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  SuperGrover za 21 mei 2011 - 0:16

Het 3e tijdvak is pas in augustus. Dat betekent dat iedereen die een lotingsstudie wil gaan doen, sowieso dat jaar niet kan beginnen aan z'n studie. Ook de diploma-uitreiking is altijd tussen het 2e en 3e tijdvak, dus dat is ook heel zuur. En bovendien vindt het derde tijdvak vaak plaats als de introductie van de vervolgstudies beginnen, dus de examenkandidaat moet dat ook missen.

En bovendien moet je er een takke-eind voor reizen. De dichtstbijzijnde plaats waar een derde tijdvak examen wordt afgenomen, is vanaf mijn huis ruim een uur reizen.

Met andere woorden: het is echt diep triest van die scholen / het Cito.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Susan za 21 mei 2011 - 0:23

Inderdaad, heel triest. Het zal wel zo gaan onder het mom van eerlijkheid en waterdichtheid, maar op deze manier moeten eindexamenkandidaten (soms behoorlijk veel) boeten voor andermans fouten. Laten ze daar in vredesnaam eens iets op verzinnen, dan doen ze bij Cito maar een beetje meer moeite om zoiets op te vangen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Mizz_S za 21 mei 2011 - 10:15

Is ook heel lullig en onhandig allemaal van dat derde tijdvak, maar ik zei het omdat er werd gezegd dat je helemaal geen herkansing krijgt nu en dat is dus niet waar.
Hoe ze dat doen met een eventuele lotingsstudie weet ik niet, had ik eerlijk gezegd ook niet aan gedacht, maar voor zulk soort uitzonderlijke gevallen valt er vast wel wat te regelen. Dat is te hopen althans.
Van die diplomauitreiking is ook lullig, maar er zijn ook zat scholen waar ze de diploma-uitreiking al hebben voor de uitslag van het 2e tijdvak bekend is, wat ik overigens wel heel raar vind van die scholen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 21:47

Ik weet nog wel toen ik examen deed (vmbo-t en havo daarna) dat ze de enveloppe aan de student op de eerste rij lieten zien. Die moest meelezen welk examen het was, en kijken of de verzegeling er nog opzat.

Pas daarna werd het examen opengemaakt en uitgedeelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  SuperGrover zo 22 mei 2011 - 0:01

Mizz_S schreef:
Hoe ze dat doen met een eventuele lotingsstudie weet ik niet, had ik eerlijk gezegd ook niet aan gedacht, maar voor zulk soort uitzonderlijke gevallen valt er vast wel wat te regelen. Dat is te hopen althans.
Ja, voor dat soort gevallen is er de regeling dat ze volgend jaar weer mee mogen loten. De uitslag van het 3e tijdvak is echt vlák voor het begin van het collegejaar, dus zelfs voor een niet-lotingsstudie zal je nog moeite moeten doen om binnen te komen.

Het is overigens ook verplicht dat de scholen een leerling laten controleren of het plastic (dit jaar geen envelop meer) onbeschadigd is en het juiste vak, tijdvak en jaar op het examen staat. Bij die scholen zullen ze dat denk ik dan niet gedaan hebben, of ze hebben iemand laten controleren die het geen zak kon schelen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Antibes zo 22 mei 2011 - 0:30

Maar je schrijft je toch altijd in en loot mee en dan hoef je toch pas in september als je begint ook je diploma te hebben? Dat dacht ik. Tenzij je deficienties hebt, maar dan heb je in mei al een probleem..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Antibes zo 22 mei 2011 - 0:32

Punk'd schreef:Ik weet nog wel toen ik examen deed (vmbo-t en havo daarna) dat ze de enveloppe aan de student op de eerste rij lieten zien. Die moest meelezen welk examen het was, en kijken of de verzegeling er nog opzat.

Pas daarna werd het examen opengemaakt en uitgedeelt.

Bij al mijn HAVO en VWO examens ook altijd hoor... Alleen weet ik niet of de betreffende student scholier altijd even serieus meekeek..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  SuperGrover zo 22 mei 2011 - 1:31

Antibes schreef:Maar je schrijft je toch altijd in en loot mee en dan hoef je toch pas in september als je begint ook je diploma te hebben? Dat dacht ik. Tenzij je deficienties hebt, maar dan heb je in mei al een probleem..
De loting is in juli, en als je dan geen diploma hebt, kun je niet meedoen met de loting.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Havo geschiedenis examen uitgelekt..  Empty Re: Havo geschiedenis examen uitgelekt..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum