Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine vaatwasser (45cm breed)

+5
Zora
Pien
Melis_je
RioolSpook
Parisienne
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kleine vaatwasser (45cm breed) Empty Kleine vaatwasser (45cm breed)

Bericht  Parisienne do 19 mei 2011 - 3:57

Wie heeft er een kleine vaatwasser? Is deze groot genoeg om je vaat van 1 dag in te zetten?!

Wij kunnen een vaatwasser van 45 cm breed overkopen van iemand. Aangezien dit iets is wat hoog op mijn lijstje staat (ik heb een bloedhekel aan afwassen) zit ik hier dus erg over te twijfelen. Het probleem is dat we een bredere bijna niet kwijt kunnen. Hij moet tussen de muur en het keukenblok en kan max. 54 cm breed zijn. Nu staat daar een kookstel (oven en gaskookstel).

Het probleem is alleen dat we dan een aparte gaskookplaat op de vaatwasser moeten plaatsen en we een nieuwe magnetron moeten. We hebben nu een normale, maar dit moet een combimagnetron worden, anders hebben we geen oven meer. Het gaat dus wel wat geld kosten, maar vraag me af of dit 'de moeite waard' is voor een wat kleinere/smallere vaatwasser. Wij zijn met 2 volwassenen en 1 kind.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine vaatwasser (45cm breed) Empty Re: Kleine vaatwasser (45cm breed)

Bericht  RioolSpook do 19 mei 2011 - 5:48

Ik had toen ik alleen woonde nog een klein vaatwassertje. Dat werkte prima. Ik zette hem dan 1, hooguit 2x per week aan. Maar nu wonen we hier met zijn drieen en zou ik daar echt niet meer genoeg aan hebben.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 6:00

Ik heb zo'n vaatwassertje. En kan soms wel twee dagen de vaat er in doen, draai 'm zeker niet elke dag. Maar ik ben wel alleen.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je do 19 mei 2011 - 6:14

Een combi-oven bakt anders dan een gasoven. Vind je dat lekker? Ik zou lekker gasovenvoedsel belangrijker vinden dan de afwas, want met inruimen en uitruimen (en voorspoelen van vuile pannen) ben je bijna net zoveel tijd kwijt als met afwassen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Pien do 19 mei 2011 - 7:20

Wij hebben zo'n kleine gehad en ik vond het een onding. Hebben hem ook overgenomen van iemand, was toen een jaar of 2max. Wij deden er Geen pannen en schaaltjes in, dan kon er wel veel in en draaide hij denk ik 1keer in de 2dagen.

Ik vond alleen dat hij erg vaak bleef hangen op een bepaalde stand Of dat hij het blokje niet goed had gepakt en alles nog vies was...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Zora do 19 mei 2011 - 8:06

Ik zou niet meer zonder willen! Pannen wassen we nog wel af, maar de rest van de vaat past er wel van 2 of 3 dagen in. Ideaal.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 8:37

De grotere dingen zoals pannen evt afwassen en dan zoals borden etc er wel in wassen? Dan ben je toch al een deel van je afwas kwijt, dat doet de afwasmachine dan?!

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 19 mei 2011 - 19:58

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk nu dat we het toch nog even moeten uitstellen helaas. Gisteren hebben we besloten een andere auto te kopen, omdat we denken met onze huidige over een tijd stil te staan langs de weg. Als we die vaatwasser willen moet er zoveel uitgegeven worden aan die andere apparaten.

En Melis_je: daar heb je gelijk in. We hebben nu een ontzettend goede oven en een combi-oven is toch anders.

Ik denk dat we het toch nog even zo moeten laten. Als we ooit gaan verhuizen naar een groter huis kunnen we juist extra genieten als we dan wel een vaatwasser hebben! Wink Nogmaals bedankt voor de reacties!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes vr 20 mei 2011 - 0:19

Melis_je schreef:Een combi-oven bakt anders dan een gasoven. Vind je dat lekker? Ik zou lekker gasovenvoedsel belangrijker vinden dan de afwas, want met inruimen en uitruimen (en voorspoelen van vuile pannen) ben je bijna net zoveel tijd kwijt als met afwassen.

Ik vind dat zeker wel minder werk dan afwassen en afdrogen. Daarnaast erger ik me er vreselijk aan dat er nu altijd vaat op het aanrecht staat. Wij proberen elke dag na het avond eten de afwas te doen, daarna eten we vaak een toetje en drinken we een kopje thee en dan staat het halve aanrecht alweer vol. Als het in de afwasmachine staat is het ook gewoon weg en uit het zicht.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jeanette vr 20 mei 2011 - 21:25

Melis_je schreef:Een combi-oven bakt anders dan een gasoven. Vind je dat lekker? Ik zou lekker gasovenvoedsel belangrijker vinden dan de afwas, want met inruimen en uitruimen (en voorspoelen van vuile pannen) ben je bijna net zoveel tijd kwijt als met afwassen.

Helemaal mee eens! Ik weet niet met hoevelen jullie zijn, want dan kan het een ander verhaal zijn natuurlijk.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 21:32

Is 't trouwens ook niet zo dat zo'n kleine vaatwasser, net zo veel energie en water verbruikt als een grote en daardoor een flink wat geld kost? Dacht dat ik zoiets ergens 's hoorde...

Gast
Gast

Bericht  Parisienne za 21 mei 2011 - 7:34

minoessepoes schreef:

Ik vind dat zeker wel minder werk dan afwassen en afdrogen. Daarnaast erger ik me er vreselijk aan dat er nu altijd vaat op het aanrecht staat. Wij proberen elke dag na het avond eten de afwas te doen, daarna eten we vaak een toetje en drinken we een kopje thee en dan staat het halve aanrecht alweer vol. Als het in de afwasmachine staat is het ook gewoon weg en uit het zicht.

Aan die vaat op 't aanrecht heb ik ook echt een hekel! Wij hebben daarom in het gootsteenkastje een afwasteiltje waar we de vaat van de dag in zetten. Als we dus afgewassen hebben en daarna weer wat kopjes/glazen hebben o.i.d. zetten we dit in het afwasteiltje. Deurtje dicht en je ziet er niks meer van! smile Dit doen we bijv. ook met de ontbijtbordjes. Deze zetten we in de afwasteil en wassen het af na het eten, met de rest.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Klompemeiske do 26 mei 2011 - 0:05

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt maar toch:

Wij hebben ook een kleine vaatwasser van 45 cm; ook omdat er geen andere paste.
Onze mening was beter iets dan niets, goedkoop op de kop kunnen tikken dus.
Wat er niet in zou passen, zoals pannen ect. wasten we wel met de hand af.

Onze ervaring:
Huishouden van 4 personen (mijn ouders, ikzelf, en mijn broertje van bijna 18,)
En daarnaast is mijn vriend ook de helft van de week bij ons, dus zijn we met 5..
Bij ons staat de vaatwasser elke avond aan, maar ook niet meer dan dat.
Wanneer je hem een beetje voordelig inpakt, kan er meer in dan je denkt. Het is soms wel even puzzelen,
maar je word er vanzelf handig in.
Iets extra's afwassen komt eigenlijk niet zo vaak voor, terwijl wij geregeld twee gerechten koken (nederland en wereldgerecht ofzo, aangezien mijn vader alleen nederlands eet) Dus wij gebruiken vrij veel pannen en potjes.

Het enige wat 'lastig' kan zijn is met een verjaardag ofzo, wanneer je 20 man bezoek krijgt.
Maar dan zetten we hem na het avond eten een keer aan, dan is ie weer leeg als t bezoek komt,
en kan alles van de verjaardg er nog s avonds in.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een van 45 cm. 60cm neemt erg veel ruimte in beslag, terwijl je dat 9 van de 10 keer niet nodig bent.

Momenteel zelf met een vakantiehuisje aan t verbouwen en in de tweedehands keuken zit toevallig 60 cm vaatwasser in. Vind m echter veelste groot, zeker als je nagaat dat de huisjes voor 2 personen zijn. Ik vind het namelijk erg smerig om de vaatwasser om de paar dagen aan te zetten, omdat hij niet vol is. Liefst elke dag ivm stinken enzo.

Klompemeiske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 43

Bericht  M@niek do 26 mei 2011 - 4:10

Wij hebben ook zo´n kleintje. Wel een wat duurdere variant omdat ie super zuinig is. We konden absoluut geen grotere plaatsen.
Ik denk dat ie ongeveer 3 tot 4x per week aanstaat incl pannen (grote pannen was ik even af)
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: