Nieuwjaarsschoonmaak
+4
Ugly Betty
rapa nui
Japje
_Inge_
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nieuwjaarsschoonmaak
Zijn er hier nog mensen die van plan zijn een grote Nieuwjaarsschoonmaak te houden?
En wat doe je dan allemaal tijdens zo'n grote schoonmaak? Extra dingen?
Ik wil in de kerstvakantie echt een grote schoonmaak houden hier. Door alle drukte van de laatste tijd wat betreft studie schiet het er allemaal een beetje bij in. Ik wil vooral alle kasten eens uitmesten, opruimen, weggooien en alles eens grondig poetsen. ow, en de ramen moeten ook echt gedaan worden. En eigenlijk wil ook ook wel eens de laatste dingen op gaan hangen die steeds maar blijven liggen.
En jullie?
En wat doe je dan allemaal tijdens zo'n grote schoonmaak? Extra dingen?
Ik wil in de kerstvakantie echt een grote schoonmaak houden hier. Door alle drukte van de laatste tijd wat betreft studie schiet het er allemaal een beetje bij in. Ik wil vooral alle kasten eens uitmesten, opruimen, weggooien en alles eens grondig poetsen. ow, en de ramen moeten ook echt gedaan worden. En eigenlijk wil ook ook wel eens de laatste dingen op gaan hangen die steeds maar blijven liggen.
En jullie?
Gast- Gast
Re: Nieuwjaarsschoonmaak
Ik moet wel, omdat ze hier in januari gaan verbouwen hahah.
_Inge_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 114
Registratiedatum : 28-11-10
Ik moet ook wel, want wij gaan in februari verhuizen en ik moet het oude huis toch een beetje schoon en netjes achterlaten
Japje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 204
Registratiedatum : 18-11-10
Bij mij wordt het wel een 'oudjaarsschoonmaak' zodat ik fris en opgeruimd het nieuwe jaar in ga.
Ik denk dat ik ook voor het eerste aan goede voornemens ga doen..
Ik denk dat ik ook voor het eerste aan goede voornemens ga doen..
Gast- Gast
Ik ga denk ik ook in het nieuwe jaar hier alles schoonmaken, maar dan doe ik het niet eerder dan wanneer de kerstboom de deur uit is, staat nog steeds niet overigens..
Gister heb ik de ramen gelapt, maar dat ga ik in het nieuwe jaar zeker weer doen. Ook gaan dan hier alle kastjes leeg en de lap er door heen..
Gister heb ik de ramen gelapt, maar dat ga ik in het nieuwe jaar zeker weer doen. Ook gaan dan hier alle kastjes leeg en de lap er door heen..
Gast- Gast
Ik ben wel van plan om allerlei klusjes te doen in mijn 2 weken kerstvakantie maar durf niet te garanderen wat ik uiteindelijk ook echt ga doen en het hangt ook van het weer af. Ik wil die dingen doen waar ik normaal niet aan toe kom/geen tijd voor vrij maak: ramen lappen, bovenlichten (raampjes boven de deuren) binnen eens lappen, dat is al een jaar niet gedaan, keukenkastjes aan de binnenkant schoonmaken/eens helemaal uitpakken, dweilen, badkamer tegeltjes rondom, dingen in het huis op (laten) hangen, klerenkast eens uitzoeken, mijn vader/broer moet nog wat dingen voor me doen. plinten overal afnemen, schuurtje wat opruimen, plantenbakken buiten leeg maken nu de planten die er in zitten toch bevroren zijn geweest. Als het niet vriest nog bloembollen planten.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Pfff .... ik heb daar nu echt helemaal geen zin in. Heb de afgelopen week al 4x gestofzuigd en 2x gedweild i.v.m. met alle visite en sinterklaas. Heb er even genoeg van, je ziet er na een paar dagen zo weinig van.
Maar tegen eind december zal ik vast weer een opruimbuien hebben gehad
Ga morgen echt eens aan de strijk beginnen, die ligt er al 3 weken en stapelt zich steeds meer op
Maar tegen eind december zal ik vast weer een opruimbuien hebben gehad
Ga morgen echt eens aan de strijk beginnen, die ligt er al 3 weken en stapelt zich steeds meer op
Gast- Gast
Ik probeer het bij te houden; zodat we niet 1x héel veel hoeven schoon te maken. We moeten alleen even de 'grote' schoonmaak nog even doen met ramen lappen, gordijnen, kozijnen, e.d.
Gast- Gast
Ik ben niet zo goed in bijhouden. Ja in bijhouden van alles wat in het zicht is. Het ziet er altijd wel netjes, opgeruimd en schoon uit maar voor mijn gevoel is dat het echt niet. Zo af en toe houd ik dus een grote schoonmaak waarbij elk laatje, bakje en mandje overhoop gaat. Waarbij ik alles uitzoek en dingen doe waar ik anders nooit aan toe kom. Ik vind dat wel fijn. Bovenraampjes, ramen wassen, lampen afnemen, kledingkast uitzoeken, keukenkastjes leeghalen, soppen, op datum controleren enzo.. Ow en de berging!
En de bonnetjes die ik bewaar. zo af en toe kijk ik naar welke bonnetjes wel weg kunnen.
Ik wil dit keer ook een aantal spullen en kledingstukken gaan verkopen.
En de bonnetjes die ik bewaar. zo af en toe kijk ik naar welke bonnetjes wel weg kunnen.
Ik wil dit keer ook een aantal spullen en kledingstukken gaan verkopen.
Gast- Gast
Ik hoef lekker niet haha! Voordat we in het nieuwe huis gingen wonen (vorige maand) heb ik alles al uitgezocht en schoongemaakt. Tot nog toe lukt het me goed om alles bij te houden.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Daar heb ik mijn moeder voor
Zij komt eens per maand schoonmaken. En als er íemand weet wat schoonmaken is...
Zij komt eens per maand schoonmaken. En als er íemand weet wat schoonmaken is...
Gast- Gast
Nou, ik ben begonnen gister.
Waarom wordt het toch altijd eerst een veel grotere rommel als ik ga opruimen. En waarom ben ik zo slecht in weggooien?
Waarom wordt het toch altijd eerst een veel grotere rommel als ik ga opruimen. En waarom ben ik zo slecht in weggooien?
Gast- Gast
Whahaha, echt? Wel handig!Break Of Day schreef:Daar heb ik mijn moeder voor
Gast- Gast
Ik denk dat ik daar in januari pas mee begin, aangezien hier met Oud&Nieuw 10 personen bivakkeren in huis.. Dus dat wordt een grote schoonmaak dan
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10
Smikkell schreef:Whahaha, echt? Wel handig!Break Of Day schreef:Daar heb ik mijn moeder voor
Ik moet er niet aan denken!
Ten eerste is mijn moeder niet mijn huishoudelijke hulp, als ze op bezoek komt dan komt ze op de koffie of om gezellig te gaan shoppen bijvoorbeeld (ook al zou ze het niet erg vinden om te doen, dan nog niet) en ten tweede is het ons huis en vind ik het helemaal niet fijn dat mijn moeder daar helemaal doorheen zou gaan en ten derde ben ik volwassen dus kan ik ook voor mijn eigen huishouden zorgen! Maar ieder zijn ding!
Grote schoonmaak doe ik niet aan, ik heb wel betere dingen te doen, ik poets iets als het nodig is en hou het ook bij. Kasten uitmesten is hier ook totaal niet aan de orde, zoveel troep bewaren wij niet!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
minoessepoes schreef:Smikkell schreef:Whahaha, echt? Wel handig!Break Of Day schreef:Daar heb ik mijn moeder voor
Ten eerste is mijn moeder niet mijn huishoudelijke hulp, als ze op bezoek komt dan komt ze op de koffie of om gezellig te gaan shoppen bijvoorbeeld (ook al zou ze het niet erg vinden om te doen, dan nog niet) en ten tweede is het ons huis en vind ik het helemaal niet fijn dat mijn moeder daar helemaal doorheen zou gaan en ten derde ben ik volwassen dus kan ik ook voor mijn eigen huishouden zorgen! Maar ieder zijn ding!
Ik was al een heel epistel aan het schrijven, krijg nl. het gevoel dat ik me moet verdedigen voor mijn keuze. Maar dat ga ik toch maar niet doen
Ik wil toch nog één ding toelichten van mijn vorige post. Ik zei 'daar heb ik mijn moeder voor'. Dat moet natuurlijk niet letterlijk worden genomen. Mijn moeder is in 1e plaats mijn moeder, waar ik ook gezellig mee een bakkie doe en mee ga stadten en mee op stedentrip ga en die ik om goede raad vraag.. Ze maakt gewoon heel graag schoon en biedt het al jaaaren en jaaaren aan. Ik ben een paar maanden geleden dan toch maar voor haar gezwicht. Ik kan prima mijn eigen huishouden doen, maar ik vind het nou eenmaal wel makkelijk.
Gast- Gast
je hoeft je niet te verdedigen hoor. En de manier waarop dat bij jou gaat is prima. Jullie zijn er beiden mee geholpen. Waarom een betaalde schoonmaker nemen als je moeder het graag wilt doen?Break Of Day schreef:minoessepoes schreef:Smikkell schreef:Whahaha, echt? Wel handig!Break Of Day schreef:Daar heb ik mijn moeder voor
Ik was al een heel epistel aan het schrijven, krijg nl. het gevoel dat ik me moet verdedigen voor mijn keuze. Maar dat ga ik toch maar niet doen
Ik wil toch nog één ding toelichten van mijn vorige post. Ik zei 'daar heb ik mijn moeder voor'. Dat moet natuurlijk niet letterlijk worden genomen. Mijn moeder is in 1e plaats mijn moeder, waar ik ook gezellig mee een bakkie doe en mee ga stadten en mee op stedentrip ga en die ik om goede raad vraag.. Ze maakt gewoon heel graag schoon en biedt het al jaaaren en jaaaren aan. Ik ben een paar maanden geleden dan toch maar voor haar gezwicht. Ik kan prima mijn eigen huishouden doen, maar ik vind het nou eenmaal wel makkelijk.
Gast- Gast
Wij hebben het weekend hele huis gepoetst. Alle kasten opgeruimt en schoongemaakt. Alle keukenkastjes schoongemaakt. En nu word de keuken kastjes geschildert. Maar is allemaal niet persee voor nieuwe jaar. Ik wil gewoon mn huis netjes hebben. Stofzuig elke dag
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Eigenlijk heb ik afgelopen zaterdag de bezem gehaald door alles wat nog steeds of alweer een troep was door mijn werk. Zo heb ik bv alle kelukenkastjes leeggehaald en opnieuw ingericht. Bloempotten en vaatdoeken lagen altijd nog bij elkaar en om eerlijk te zijn had dat geen porem.
Volgende week, wanneer mijn moeder en ik pauze hebben, gaan we mijn garagebox uitmesten. Er staat nog veel oud troep in, waardoor er eigenlijk niets meer bij in past. Oud papier weg, oude stoelen weg, oud witgoed weg en vervolgens kasten ophangen en dan kan mijn fiets er ook weer in.
Ik vind van schoonmaken altijd dat het je hoofd weer lekker leeg maakt. Maar ik heb er niet bepaald een nieuwjaarsschoonmaak voor nodig. Ik kan het eigenlijk altijd.
Volgende week, wanneer mijn moeder en ik pauze hebben, gaan we mijn garagebox uitmesten. Er staat nog veel oud troep in, waardoor er eigenlijk niets meer bij in past. Oud papier weg, oude stoelen weg, oud witgoed weg en vervolgens kasten ophangen en dan kan mijn fiets er ook weer in.
Ik vind van schoonmaken altijd dat het je hoofd weer lekker leeg maakt. Maar ik heb er niet bepaald een nieuwjaarsschoonmaak voor nodig. Ik kan het eigenlijk altijd.
Gast- Gast
Ik zou het eigenlijk wel moeten doen, even weer lekker alles opruimen enzo. Ik kan op zich wel goed opruimen, maar niet goed weggooien en dan is het al gauw een rommeltje.. Binnenkort maar weer even ee poging doen want als het dan mooi opgeruimd is, is dat wel weer heel prettig.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Smikkell schreef:je hoeft je niet te verdedigen hoor. En de manier waarop dat bij jou gaat is prima. Jullie zijn er beiden mee geholpen. Waarom een betaalde schoonmaker nemen als je moeder het graag wilt doen?Break Of Day schreef:minoessepoes schreef:Smikkell schreef:Whahaha, echt? Wel handig!Break Of Day schreef:Daar heb ik mijn moeder voor
Daarom schrijf ik ook ieder zijn ding, ik moet er zelf alleen echt niet aan denken om bovengenoemde redenen. Als het voor jullie werkt is het prima!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik doe het stukje bij beetje,, Vorige week de zolder uitgeplozen en gisteren en vanmorgen de hele boven verdieping gedaan.. alle slaapkamers (onder het bed, op de kasten,plinten,ramenwassen,bedden verschonen,kledingkasten opgeruimd) En de badkamer tot op het laatste tegeltje geschrobt Heerlijk gevoel weer!
Wanneer de kerstboom uit huis is is de beneden verdieping aan de beurt!
Mijn mama is ook zo'n schoonmaakmiep en die is hier momenteel veel wbt oppas omdat mijn man een half jaar op uitzending is, en bijna elke keer als ik thuis kom heeft ze weer een verrassing, heeft ze alles gedweild, of spontaan de keuken uitgesopt,berging uitgeplozen! Dat zijn echt heerlijke cadeautjes
Wanneer de kerstboom uit huis is is de beneden verdieping aan de beurt!
Mijn mama is ook zo'n schoonmaakmiep en die is hier momenteel veel wbt oppas omdat mijn man een half jaar op uitzending is, en bijna elke keer als ik thuis kom heeft ze weer een verrassing, heeft ze alles gedweild, of spontaan de keuken uitgesopt,berging uitgeplozen! Dat zijn echt heerlijke cadeautjes
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: