Bruine kalkvlekken in de wc pot
+3
Jerry
aardbeitje
BJA
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bruine kalkvlekken in de wc pot
Oké, ik woon nog geen 2 jaar in mijn appartement en heb nu al kalkvlekken in de wc pot.
Dit zit dus precies in het gebied waar het water stroomt.
Heb al wat op internet gezocht voor schoonmaaktips en kom zaken zoals azijn en cola tegen.
Wat is jullie ultieme tip om dit weg te krijgen? Vind het zo zonde van mijn nieuwe toilet!
Dit zit dus precies in het gebied waar het water stroomt.
Heb al wat op internet gezocht voor schoonmaaktips en kom zaken zoals azijn en cola tegen.
Wat is jullie ultieme tip om dit weg te krijgen? Vind het zo zonde van mijn nieuwe toilet!
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Re: Bruine kalkvlekken in de wc pot
Hoe krijg je dat nou voor elkaar haha. Ik gooi er iedere week een scheut chloor in, ga er met de wc borstel doorheen en hij blinkt als nieuw.
Je hebt ook goed spul van Cillit Bang, misschien dat je dat eens kan proberen? Met de oranje spray (is voor kalk)
Je hebt ook goed spul van Cillit Bang, misschien dat je dat eens kan proberen? Met de oranje spray (is voor kalk)
Gast- Gast
Daar heb ik ook last van gehad. Precies zo'n spoor in het midden waar het water stroomt. Ik heb er toen van HG spul opgedaan. Volgens mij heet het Hagesan of zoiets. Daarmee was het helemaal weg. Nu doe ik eens in de zoveel tijd de wc schoonmaken met Glorix 100% antikalk. De andere keren met gewone Glorix. En het is nooit meer terug gekomen.
aardbeitje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10
Geen idee! Maak wekelijks de wc schoon (woon alleen) maar het baat denk ik niet.
Misschien ligt het aan het water hier haha! Nja, ik koop vanmiddag wel even een goedkope fles cola, even kijken of het werkt.
Cilit Bang kan ik ook nog wel even proberen.
Misschien ligt het aan het water hier haha! Nja, ik koop vanmiddag wel even een goedkope fles cola, even kijken of het werkt.
Cilit Bang kan ik ook nog wel even proberen.
BJA- Prater
Haha, i fixed it!
Schoonmaak azijn en een wc borstel. Het is nu helemaal weg!
Schoonmaak azijn en een wc borstel. Het is nu helemaal weg!
BJA- Prater
Heb ik ook.... En als ik denk dat 't weg is, zit 't er na een paar dagen weer... Dacht dat 't porselein daar misschien is afgesleten (huis net gekocht, weet niet hoe oude de pot is..), maar weet niet eens of dat kan...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Mmm, ik hou het in de gaten!
Maar de pot glimt nu meer dan ooit!
Maar de pot glimt nu meer dan ooit!
BJA- Prater
Ik gebruik naast de gloor ook van die bruistabletten. Die gooi ik 1x in de 2 weken erin en laat het een nacht staan. Dat neemt ook het diepe kalk en vuil weg waar je niet met de borstel bij komt ! Erg handig !
Gast- Gast
Gooi je die in 't 'diepe' of op 't plateautje? Of heb je een plons-wc? Ik heb namelijk geen plons-wc en juist 't plateau is zo kalk-achtig...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
IK heb een keer gehoord dat yoghurt of melk in de pot gooien en dat een hele dag laten staan dat dat ook helpt. Zit je ook niet met die chemische rotzooi en het is een stuk goedkoper.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Bij ons had ik na een aantal maanden ook zo'n kalkstreep in de wc (was een hele nieuwe wc). Maak ook elke week de wc schoon met chloor. Als ik het schoongemaakt heb, is het er meestal met een paar dagen meestal alweer.
Ik maak het als volgt schoon: eerst met chloor en daarna die streep met een badkamerspons van de AH met daarop onverdunde Blue Wonder (roze). Werkt perfect.
Ik maak het als volgt schoon: eerst met chloor en daarna die streep met een badkamerspons van de AH met daarop onverdunde Blue Wonder (roze). Werkt perfect.
ThinkPink- Prater
- Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10
Bruistabletten zullen bij mij niet helpen, omdat die er simpelweg niet bij komen.
Ik heb een toilet zonder plateau en de vlekken zaten echt op het verticale gedeelte zeg maar.
Ik heb een toilet zonder plateau en de vlekken zaten echt op het verticale gedeelte zeg maar.
BJA- Prater
@ Nonnevot: welke bruistabletten gebruik je daarvoor?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn tip: Azijn opwarmen in de waterkoker (NIET laten koken want waar de waterkoker bij kokend water vanzelf afslaat, doet ie dat bij kokende azijn niet met als gevolg dat het zo borrelt dat het overloopt) en de hete azijn in de wc-pot kieperen. Heb je 2 vliegen in 1 klap: waterkoker schoon én wc schoon
Deze tip werkt ook voor plasvlekken in bijvoorbeeld een hamster- of konijnenkooi (zo'n plastic bak van de binnenkooi bedoel ik dan).
Deze tip werkt ook voor plasvlekken in bijvoorbeeld een hamster- of konijnenkooi (zo'n plastic bak van de binnenkooi bedoel ik dan).
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Parisienne schreef:@ Nonnevot: welke bruistabletten gebruik je daarvoor?
Ik heb een plons wc hahahahah wat een geweldig woord Dus bij mij komen de tabletten er heel goed bij waar ik juist niet met de wc borstel bij kom.
Uhmm ik gebruik de tabletten van de lidl. Wat voor een merk het precies is weet ik niet.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Bruine haarkleur
» Bruine schoenen
» Bruine afscheiding
» Bruine hond uit kraampakket
» Aronskelk en bruine bladeren
» Bruine schoenen
» Bruine afscheiding
» Bruine hond uit kraampakket
» Aronskelk en bruine bladeren
Pagina 1 van 1