uitkoken/steriliseren
+4
PapillonRose
Teddyaapje
loesje
duckie
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
uitkoken/steriliseren
even een vraagje....
hoevaak koken/steriliseren jullie de:
flessen?
spenen?
fopspenen?
mn dochtertje is bijna 5 maand en ik betrap mezelf erop dat ik het steriliseren eigenlijk bijna niet meer doe
doe elke dag alle flessen spenen kolfspullen in de vaatwasser en heb daar een extra stand op zitten met een flesje (iets voor extra hygiene ofzo, geen idee wat het eigenlijk doet ofzo maar zet hem wel elke keer erbij aan) fopspeentjes spoel ik als ze vallen af met koud/warm water.....
hoevaak koken/steriliseren jullie de:
flessen?
spenen?
fopspenen?
mn dochtertje is bijna 5 maand en ik betrap mezelf erop dat ik het steriliseren eigenlijk bijna niet meer doe
doe elke dag alle flessen spenen kolfspullen in de vaatwasser en heb daar een extra stand op zitten met een flesje (iets voor extra hygiene ofzo, geen idee wat het eigenlijk doet ofzo maar zet hem wel elke keer erbij aan) fopspeentjes spoel ik als ze vallen af met koud/warm water.....
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: uitkoken/steriliseren
een keer in de maand ongeveer na een voeding spoel ik alles met lauw water om en 1 of 2 keer per dag uitgebreid met een sopje.
Gast- Gast
Ik heb het 1 keer gedaan, dat was voor gebruik. Het hoeft ook niet vaker. Ik deed ze verder de vaatwasser in.
Gast- Gast
[quote="Snoepy87"]Ik heb het 1 keer gedaan, dat was voor gebruik. Het hoeft ook niet vaker. Ik doe ze verder de vaatwasser in. [/quote]
+1
+1
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Voor gebruik kook ik het 1x goed uit, daarna eigenlijk niet meer. Alleen toen we spruw hadden heb ik alles na elke voeding/ kolfbeurt uitgekookt (wat een pokkewerk zeg!).
Verder was ik wel alles met de hand af na elk gebruik
De speen was ik af en toe mee af als hij smerig is (tussen het randje) maar verder eigenlijk niet. Als hij op de grond valt spoel ik hem alleen af als hij echt smerig is.
Verder was ik wel alles met de hand af na elk gebruik
De speen was ik af en toe mee af als hij smerig is (tussen het randje) maar verder eigenlijk niet. Als hij op de grond valt spoel ik hem alleen af als hij echt smerig is.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
ik heb 7 kolf setjes en 7 flessen en spenen dus hoef de hele dag eigenlijk niets af te wassen (hoe lui ik weet het) dus na de fles gaat ie zo de vaatwasser in en de volgende ochtend schoon er weer uit. als ik er aan denk zal ik het weer eens een keertje steriliseren, leve de magnetronsterilisator (dat uitkoken heb ik nooit gedaan maar lijkt me een rotklusje).
er is dus niet echt een vaste termijn voor dat het elke zoveel dagen/weken/maanden moet?
er is dus niet echt een vaste termijn voor dat het elke zoveel dagen/weken/maanden moet?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Volgens mij wordt steriliseren tegenwoordig niet eens meer aangeraden door het CB. Het kan natuurlijk nooit kwaad, maar het is ook niet noodzakelijk. Ik doe het tegenwoordig ook nooit meer. IK was twee keer per dag (na elke slaap) haar speen onder warm water af en hetzelfde geldt voor de fles.
Gast- Gast
Onze magnetron is te klein voor zo'n sterilisator...we hadden hem wel in huis maar pastte helaas niet.
Uitkoken hebben we in de kraamweek trouwens ook 1x per dag gedaan.
Opzich valt het wel mee hoeveel werk dat is, een grote pan water op het fornuis en alles erin en na een paar minuutjes er weer uit...
Uitkoken hebben we in de kraamweek trouwens ook 1x per dag gedaan.
Opzich valt het wel mee hoeveel werk dat is, een grote pan water op het fornuis en alles erin en na een paar minuutjes er weer uit...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Het hoeft nu eigenlijk niet meer dagelijks, maar ik doe toch alles wat ik gebruikt heb iedere dag in de magnetronsterilisator. Ik heb trouwens geen vaatwasser. Ik was alles eerst met de hand af en daarna gaat het de sterilisator in. Dat was ik toch al gewend vanaf het begin en ik blijf het voorlopig nog maar doen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
duckie schreef:ik heb 7 kolf setjes en 7 flessen en spenen dus hoef de hele dag eigenlijk niets af te wassen (hoe lui ik weet het) dus na de fles gaat ie zo de vaatwasser in en de volgende ochtend schoon er weer uit. als ik er aan denk zal ik het weer eens een keertje steriliseren, leve de magnetronsterilisator (dat uitkoken heb ik nooit gedaan maar lijkt me een rotklusje).
Mijn zus heeft dat een half jaar lang elke dag gedaan met de fles voor haar zoon. Lijkt mij ook iets overdreven. Maar ja, zeg maar niks he. :-)
Gast- Gast
In het begin deed ik het heel trouw elke dag
Maar begon me toch af te vragen wat de meerwaarde was, want soms kwamen ze nog smerig uit het kokende water ook (kalkaanslag?)
Met een sopje word het beter schoon voor mijn gevoel.
En ze groeit goed en het is een rustig en lief kind, dus ik zal wel iets goed doen
Maar begon me toch af te vragen wat de meerwaarde was, want soms kwamen ze nog smerig uit het kokende water ook (kalkaanslag?)
Met een sopje word het beter schoon voor mijn gevoel.
En ze groeit goed en het is een rustig en lief kind, dus ik zal wel iets goed doen
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik heb het ook alleen de eerste maand gedaan, daarna gewoon goed afwassen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb het tot 3 maanden elke dag gedaan, daarna alleen nog dagelijks in een sopje. Nieuwe spenen kook ik wel eerst uit.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Ik stop de flesjes 1x in de week in de magnetron sterilisator omdat wij geen vaatwasser hebben. Maar elke keer als er een flesje is gebruikt maak ik die goed schoon met een sopje en een flessenborstel.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» uitkoken kolfspullen
» waterkoker uitkoken
» flessen uitkoken
» Wanneer alles uitkoken?
» Flessen en spenen uitkoken
» waterkoker uitkoken
» flessen uitkoken