Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meeneemlunches

+3
*Lookie*
Antibes
Rovine
7 plaatsers

Ga naar beneden

Meeneemlunches Empty Meeneemlunches

Bericht  Rovine zo 8 mei 2011 - 2:13

Zo halverwege de dag krijg ik vaak weleens honger op mijn werk. Mijn collega's hebben daar ook last van, dus zo tegen half één gaan we in de kantine zitten om wat voedsel te nuttigen. Bammetjes zijn op zich best lekker, maar niet elke dag. Dus wil ik het zo nu en dan afwisselen met iets anders. Zo heb ik vorige week een halve komkommer met wat feta en olijfjes gedaan, maar ook in andere gerechtjes moet ik een beetje afwisselen voor het gaat vervelen.

Dus. Kom maar op met lekkere salades, koude gerechten en andere dingen die gemakkelijk mee te nemen zijn. Vereiste is wel enigzins gezond en groente of fruit erin is een dikke pré.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meeneemlunches Empty Re: Meeneemlunches

Bericht  Antibes zo 8 mei 2011 - 2:42

Crackers met beleg, (pasta)salades. Is toch prima mee te nemen? Wraps?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 4:08

Goed topic, ik hou het even in de gaten. Ik kom op dit moment niet verder dan een kleffe boterham met kaas.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* zo 8 mei 2011 - 4:11

Helaas niet veel inspiratie maar ik ben wel benieuwd. Zit er zelf nl mee dat ik 's avonds vaak op het werk moet eten en nu ik zwanger ben lukt het me niet meer om te wachten tot ik thuis ben. Maar ik wil natuurlijk niet elke keer snacken. Dus ben benieuwd!

Nog een paar ideetjes:
- fruitsalade
- pannekoekjes, evt gevuld met bv appel, of iets hartigs
- reepjes kip (mits je het een beetje koel kunt houden op je werk) evt met wat groente of salade erbij
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  TNMN zo 8 mei 2011 - 5:16

Salades! Mijn favoriet op het moment is: sla, walnoot, olijf, tomaat, komkommer, kaas en als dressing balsamic. Tonijnsalade op brood met mais en lenteui. Of broodje gezond? Wraps met kipfilet, chillisaus en sla zijn makkelijk en lekker. Daarnaast vind ik een Italiaans broodje met chorizo of salami met olijf ook lekker. Kan je geen tosti's maken op je werk? (misschien in de pan). Ik weet eigenlijk vooral veel broodbeleg combi's, omdat ik dit voor mijn werk vaak moet maken. Dus als je dit wilt horen, laat maar weten smile

Laatst aangepast door TNMN op zo 8 mei 2011 - 5:18; in totaal 1 keer bewerkt
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale zo 8 mei 2011 - 5:17

Koude wraps, pastasalades, Turks brood met beleg, crackers, rijstwafels..
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  CCC zo 8 mei 2011 - 5:57

Ik neem soms een fruitsalade mee, of ik maak wat soep warm op het werk... Ook lekker als tussendoortje... Yoghurt doet het bij mij ook goed trouwens... soms met wat vers fruit erdoor, vruchtenshakes...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  minoessepoes zo 8 mei 2011 - 20:14

Ik bak vaak zelf wraps en vries ze dan in, maar dat kan je ook heel goed doen met kant en klare wraps (apart met tussen elke wrap wat huishoudfolie). Misschien kan je die eens beleggen en meenemen als lunch, lekker wat kipfilet erop, sla rucola en geraspte kaas bijvoorbeeld of met gerookte zalm en roomkaas, net wat je lekker vind, in huishoudfolie rollen en meenemen. Zo vriezen wij de pannenkoeken die we overhouden ook in, die eten wij vaak in het weekend op, maar die kan je natuurlijk ook meenemen naar je werk.

Zelf vind ik het ook wel lekker om een restje pasta of rijst salade van de vorige dag mee te nemen bijvoorbeeld, je kan dan ook bewust wat meer koken.
Of ik neem in een apart zakje plakjes komkommer, tomaat of sla/rucola mee en toch die gewone boterham met kaas of kipfilet en die beleg ik dan op het werk. Bij de kruiden bij de AH staan ook allerlei soorten pepers ik vind de citroen peper van Faire Trade heel lekker of de zongedroogde tomaatpeper op een simpele boterham met kipfilet. Of ik neem een keer een gekookt of gebakken eitje mee.

Als je geen koelkastje op het werk hebt kan je ook pakjes drinken invriezen en die als koelelement in je broodtrommel doen en dan heb je ook meteen wat te drinken bij je. En als je wel een koelkast hebt kan je bijvoorbeeld ook iets van yoghurt meenemen, dan neem je in een boterhammen zakje wat muesli mee en ook nog wat vers fruit bijvoorbeeld.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud