Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fontanel dicht met 6 maanden?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Fontanel dicht met 6 maanden? Empty Fontanel dicht met 6 maanden?

Bericht  Flemy ma 2 mei 2011 - 7:46

Mijn man was vanmiddag met onze jongste dochter naar het CB. Daar kreeg hij te horen dat haar fontanel al vrijwel helemaal gesloten is.
Hij wist het niet meer precies wat ze had gezegd (mijn man is echt een typische man.. Wink). Het was iets als dat het voor nu niet zo erg was, alleen omdat haar hersenen natuurlijk nog ruimte nodig hebben om te groeien, kan haar hoofd dan misvormen.

Ik ben er nogal van geschrokken en heb ook geen idee wat dit nu inhoud. Die vrouw had gezegd dat ze er bij het volgende bezoek weer naar zouden kijken, maar dat is pas 20 juni weer. Ik hoor het net pas, dus kan er nu ook weinig mee. Morgen ga ik er wel nog over bellen, want ze hadden gezegd dat het voor nu niks zorgelijks was omdat ze goed groeide (hoofd), maar dat is dus helemaal niet zo. De omtrek was de vorige keer 42cm en nu stond er 42,3. Nou dat lijkt me niet bepaald groeien, aangezien ik die 3mm niet echt betrouwbaar vind ook. Een paar centimeter verschil meet je wel duidelijk, maar die paar milimeter zeggen dan toch niks lijkt mij? In gewicht was ze ook nauwelijks gegroeid, maar dat staat volgens mij wel los hiervan. In de lengte was ze juist enorm gegroeid.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand er iets vanaf..?

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fontanel dicht met 6 maanden? Empty Re: Fontanel dicht met 6 maanden?

Bericht  mickey ma 2 mei 2011 - 7:56

Hmmm... even goed nadenken. Bij een kindje op mijn werk is daar ook sprake van geweest. Op het CB was de fontanel nauwelijks voelbaar, zij zijn toen doorverwezen naar het ziekenhuis voor een scan of zoiets dergelijks. Daaruit bleek dat de fontanel inderdaad al aan't dichtgroeien was, maar de schedel is dan nog niet dicht. Schijnbaar lopen er ook een soort lijnen over de schedel, waardoor er openingen zitten. Deze zijn niet voelbaar dacht ik, maar zolang deze er zijn, hebben de hersenen genoeg ruimte om te groeien.

Ik weet niet of het zo duidelijk is en of ik het helemaal goed verteld heb, maar hopelijk heb ik je wel een beetje gerustgesteld. En voor je eigen gemoedsrust zou ik morgen gewoon even bellen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fontanel dicht met 6 maanden? Empty Re: Fontanel dicht met 6 maanden?

Bericht  L!ND@ ma 2 mei 2011 - 7:59

de dochter van de buren in geboren met een bijna dichtgegroeide fontanel. Ik weet er verder niet zoveel vanaf, maar ze is een tijdje in de gaten gehouden door de kinderarts. Een tijdje terug vonden ze dit niet meer nodig, het groeide verder prima zo. Vervelend dat je er nu even niks mee kunt. Is het misschien een optie om morgen het cb nog even te bellen?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fontanel dicht met 6 maanden? Empty Re: Fontanel dicht met 6 maanden?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 8:19

De dochter van een kennis van me heeft dit gehad, maar ik weet niet of dit het enige was, zij heeft nl craniosynostose. Zij ontwikkelt zich verder normaal maar heeft inderdaad een apart hoofdje, je ziet gelijk dat er wat mee is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fontanel dicht met 6 maanden? Empty Re: Fontanel dicht met 6 maanden?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 8:40

Amé heeft dat ook, al met 3 maanden ontdekt toen ze in het ziekenhuis lag.
Maar ze is later nog bij de KA geweest hiervoor, maar het is nog een beetje open. Ze houden het nu in de gaten op het CB hoe haar hoofd groeit. Als ze het echt niet vertrouwen sturen ze je wel door, waarschijnlijk zullen ze de volgende controle afwachten om te kijken hoeveel het hoofdje gegroeid is.
Niet te druk om maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fontanel dicht met 6 maanden? Empty Re: Fontanel dicht met 6 maanden?

Bericht  Bruintje Beer ma 2 mei 2011 - 15:37

Arden schreef:De dochter van een kennis van me heeft dit gehad, maar ik weet niet of dit het enige was, zij heeft nl craniosynostose. Zij ontwikkelt zich verder normaal maar heeft inderdaad een apart hoofdje, je ziet gelijk dat er wat mee is.

Bij S. werd dit ook vermoedt dat ze dit had. Al met 4 weken!! Was bj controle bij de KA. Werden gelijk foto's gemaakt. En daar zag het ZKH toch wat afwijkends op. Zijn gelijk doorgestuurd naar het Sophia kinderziekenhuis maar konden daar toen pas terecht met 4 maanden door bepaalde redenen. Gelukkig zeiden ze daar dat ze dat niet niet had maar dat haar hoofdje gewoon een beetje misvormd was en het w.s. een familiekwaaltje was want haar oom had rond die leeftijd ook een raar hoofdje. Het is nu recht getrokken. Ze heeft nog steeds niet zo'n supergroot hoofd maar het groeit goed.

Maa kan me voorstellen dat je schrikt deden wij toe ook. Morgen even bellen voor uitleg bij CB.


Laatst aangepast door Bruintje Beer op ma 2 mei 2011 - 21:19; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fontanel dicht met 6 maanden? Empty Re: Fontanel dicht met 6 maanden?

Bericht  xxjojootjexx ma 2 mei 2011 - 18:50

Bij Tristan was de fontanel met 4 maanden nog nauwelijks voelbaar. Ze hebben er daar verder helemaal niks op gezegt. Alleen wat een snelle jongen..
Waarom zijn er toch zoveel verschillen op de cb's. Bij jou maakten ze er een opmerking over dat het nu geen kwaad zou kunnen, terwijl ze 6 maanden is. Dan zou je toch verwachten dat ze er tegen mij ook wel iets over hadden gezegt??


xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fontanel dicht met 6 maanden? Empty Re: Fontanel dicht met 6 maanden?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 19:36

Bij het zoontje van een collega van mij hebben ze 3 weken geleden zijn schedeltje moeten lichten in Rotterdam doordat het dichtgegroeid was. Dit moet voor de 9e maand gebeuren, anders kan het niet meer. Ik zou het dus zeker navragen bij een expert, al is het maar voor de zekerheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fontanel dicht met 6 maanden? Empty Re: Fontanel dicht met 6 maanden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum