Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

+4
moepie
L!ND@
maiadebij
Mida4you
8 plaatsers

Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Mida4you do 21 apr 2011 - 7:41

Ik heb vandaag een leuk knutseltje gekregen met het thema pasen. Het zijn 2 kartonnen eitjes aan een draadje met haar geverfde handdruk en voettdruk. Dit vindt ik zo lief aangezien ze nog maar 8 maandjes is. Dit zijn leuke dingen die ze doen op het Kinderdagveblijf.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  maiadebij do 21 apr 2011 - 8:13

Wat leuk!! N gaat sinds 3 weken naar de psz en ik had dus ook als eerste knutseltje een paasknutseltje, hij is er zo trots op!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 8:30

Ja, leuk is dat he! Voor altijd bewaren smile. Ik heb mijn dochters eerste knutseltje in de doos gedaan waarin ik allerlei spulletjes voor haar bewaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  L!ND@ do 21 apr 2011 - 10:07

Ah, die had ik met kerst en 2,5 maand later hing het nog op de koelkast Embarassed Hahahaha!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Mida4you do 21 apr 2011 - 10:47

Hahaha, deze zal hier ook nog wel een poosje blijven hangen denk ik
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  moepie vr 22 apr 2011 - 4:25

Dat blijft leuk! Maar vooral het eerste werkje natuurlijk!
Mijn dochtertje komt ook regelmatig thuis met werkjes. Eerst hang ik ze een poosje op de koelkast en dan kies ik welke ik wil bewaren voor later, die gaan in de doos waar ik van alles in bewaar voor haar. Alle werkjes bewaren is geen doen smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Annemie vr 22 apr 2011 - 5:49

Mijn zoontje had op het kinderdagverblijf een knutseltje voor mijn verjaardag gemaakt, ook zo leuk, hij hangt er nog steeds.
Een bloem en de blaadjes waren een afdruk van zijn voetjes.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 10:22

Ik heb ook een eerste knutselwerkje gekregen van de peuterspeelzaal, een bakje met geel 'stro' erin en dan een papieren eitje met potloodstrepen die mijn zoon had gemaakt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Filoria vr 22 apr 2011 - 20:58

Mirjam, natuurlijk super dat jij er zo blij mee bent, maar ik word zelf echt helemaal kriebelig van dit soort dingen.

Zou veel liever hebben dat de leidsters hun tijd stoppen in contact leggen met de kinderen, dan in het maken van paasknutsels. Uiteindelijk zijn de leidsters er namelijk het meest druk mee, want de baby's zelf kunnen nog niks met het begrip 'pasen'. En mandjes maken of paashazen knippen kunnen ze al helemaal niet.

Vind het wel leuk als ze Tomas laten verven op een groot vel, maar waar die door de leidsters voorgeknipte themaknutsels nou goed voor zijn?! Laatst hadden de leidsters op zijn KDV alle onderdelen van een paashaas uitgeknipt, en dan mochten de kinderen die op een blaadje plakken. Kreeg ik serieus te horen 'dat Tomas niet echt wist waar de neus hoorde' etc. Dan denk ik: lekker belangrijk! Als je kinderen materialen wil laten ontdekken, zoals lijm, laat ze dan lekker knoeien met lijm. Wat leren ze ervan als een leidster vanalles voor ze voorbereid, en ze vervolgens dwingt om een neus op de goede plek te plakken?

Die geverfde hand- en voetafdrukjes zijn natuurlijk hartstikke schattig, maar na het vijfde knutseltje met een handje van mijn zoon erop had ik dat ook wel weer gezien. En dan vraag ik me echt af hoeveel hij daar zelf van meekrijgt. Zou het veel toffer vinden als ze hem zelf hadden laten experimenteren met (veilige, eetbare) verf, en daar mij een foto van hadden meegegeven.

En als je kinderen iets bij wilt brengen over feesten zoals pasen, ga er dan met ze over praten. Ze leren echt niks van paashazen plakken hoor.

Maar gelukkig zijn er moeders die er wel blij van worden, doen de leidsters het toch niet voor niks smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Filoria vr 22 apr 2011 - 21:01

O en voordat jullie het zeggen: ja, ik had beter een antroposofisch kinderdagverblijf kunnen kiezen. Maar ik had over die in mijn stad niet zulke goede verhalen gehoord. En Tomas' huidige KDV is verder wel heel fijn.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Mida4you vr 22 apr 2011 - 21:04

Filoria schreef:Mirjam, natuurlijk super dat jij er zo blij mee bent, maar ik word zelf echt helemaal kriebelig van dit soort dingen.

Zou veel liever hebben dat de leidsters hun tijd stoppen in contact leggen met de kinderen, dan in het maken van paasknutsels. Uiteindelijk zijn de leidsters er namelijk het meest druk mee, want de baby's zelf kunnen nog niks met het begrip 'pasen'. En mandjes maken of paashazen knippen kunnen ze al helemaal niet.

Vind het wel leuk als ze Tomas laten verven op een groot vel, maar waar die door de leidsters voorgeknipte themaknutsels nou goed voor zijn?! Laatst hadden de leidsters op zijn KDV alle onderdelen van een paashaas uitgeknipt, en dan mochten de kinderen die op een blaadje plakken. Kreeg ik serieus te horen 'dat Tomas niet echt wist waar de neus hoorde' etc. Dan denk ik: lekker belangrijk! Als je kinderen materialen wil laten ontdekken, zoals lijm, laat ze dan lekker knoeien met lijm. Wat leren ze ervan als een leidster vanalles voor ze voorbereid, en ze vervolgens dwingt om een neus op de goede plek te plakken?

Die geverfde hand- en voetafdrukjes zijn natuurlijk hartstikke schattig, maar na het vijfde knutseltje met een handje van mijn zoon erop had ik dat ook wel weer gezien. En dan vraag ik me echt af hoeveel hij daar zelf van meekrijgt. Zou het veel toffer vinden als ze hem zelf hadden laten experimenteren met (veilige, eetbare) verf, en daar mij een foto van hadden meegegeven.

En als je kinderen iets bij wilt brengen over feesten zoals pasen, ga er dan met ze over praten. Ze leren echt niks van paashazen plakken hoor.

Maar gelukkig zijn er moeders die er wel blij van worden, doen de leidsters het toch niet voor niks smile

Dat is natuurlijk erg persoonlijk. Bij Z. op de kdv zijn ze wel erg met haar bezig. Ze leggen haar op de grond bij andere baby's en bij de grote kinderen. Ze wordt overal wel in mee getrokken. Dat vindt ik zelf ook fijn want dan leert ze ook met andere kinderen omgaan. En ook dit is natuurlijk weer per kinderopvang verschillend.

Maar dat is wel jammer filoria over die paashaas.... dat ze hem dwingen om de neus op de goede plek te plakken. Ik bedoel, laat ze inderdaad lekker knoeien met die dingen. Het komt vanzelf allemaal wel.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 3:50

Ach ik vind knutseltjes enig! En ik vind het goed dat ze daarin gestimuleerd worden, ook hierin "werken" ze met zn allen, dus ook een sociale bezigheid!

Mijn eerste knutseltje was een valentijnskaart! Maar krijg nu niet meer zoveel knutseltjes hihi, zit nu thuis, dus joey 6 van de 7 dagen eigenlijk ook smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 3:57

Filoria, ik snap je punt, bij veel kdv's is het beleid ook dat er geen voorgewerkte knutsels gemaakt mogen worden. Wij neigen een héél klein beetje naar dat beleid, maar hebben als pm'er wel de vrijheid erin om het zelf in te vullen en toch her en der wat in elkaar te mogen bouwen. Want inderdaad, wat eerder gezegd is: het is allemaal verschrikkelijk persoonlijk. Er zijn weinig ouders die denken zoals jij, de meeste ouders vinden de knutselwerkjes heel erg schattig en leuk. Het gebeurt vaak genoeg dat ouders bij het ophalen nog even snel foto's staan te maken van het knutselwerkje wat we die dag met hun kindje gemaakt hebben. En ook dáár doe ik het voor.
Overigens ben ik tijdens de activiteiten ook één op één met de kinderne bezig, dus de aandacht s er wel. En qua voorbereidingstijd gaat dat echt niet zoveel ten koste van de kinderen. Of ik betrek ze erin, of ik bereid thuis voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  xxjojootjexx za 23 apr 2011 - 8:01

Wij kregen gisteren een half eitje met een piepklein kuikentje mee. Daaraan een geprint tekstje, wij wensen jullie fijne pasen, groeten kdv de .... Naja dan vind ik "geknutseld" werkje van mijn dochter toch leuker. Al heeft ze zelf maar een paar krassen gezet. Deze zijn regelrecht de prullenbak in gegaan. Want ze waren zo klein (lees ter grote van het topje van je duim) dat het voor Tristan gevaarlijk is als dat rond slingerd..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 8:47

Ik vind het super leuk om knutsels van H. mee te krijgen.
Voor vaderdag had mijn man een fotolijstje gekregen met een foto van hun samen en daar stonden hand en voetafdrukjes op.
Voor mijn verjaardag heb ik een mooie bos (ingekleurde) bloemen gekregen en met kerst had ze een kerstmannetje ingekleurd en als hoofd een foto van haarzelf :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Parisienne za 23 apr 2011 - 10:19

Lijkt mij ook erg leuk hoor, zo'n eerste knutselwerkje! Maar bij ons is het even afwachten tot N. naar de PSZ gaat. Mijn moeder en stiefmoeder passen beiden een dag op en weet niet of die echt daadwerkelijk eraan denken iets met N. te knutselen voor papa en/of mama. Maargoed.. die tijd komt ook wel!

Wat doen jullie trouwens met alle knutselwerkjes? Hechten jullie er veel waarde aan? Bewaren jullie echt alles van de komende jaren?!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 19:46

Nee, ik bewaar niet alles.
Maar wel veel :P

Ik schrijf overal de datum achterop en de reden en dat gaat in een bewaardoos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D Empty Re: 1e knutseltje gekregen van mijn dochtertje :D

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum