Welke zonnebrand gebruik jij?
+19
Benthe
Toet
Pien
Blond
Effie_O
Arwyn
minoessepoes
Cheesegirl
Mamsie
Monte
Angela_1986
Joli86
Polly
Susan
mzcharlotte
Moonlight
silly-one
Huppekee
_Femme
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Welke zonnebrand gebruik jij?
Wanneer smeren jullie dat dan? Ik ga me echt niet insmeren als ik op het terras ga zitten en verder kom ik toch niet in de zon.. Ik verbrand ook niet..Yasmin schreef:
@Donna: oeh dat is niet heel erg verstandig hoor, nu merk je misschien nog niet direct de gevolgen maar straks ws wel. Huisveroudering, eerder kans op huidkanker etc
Gast- Gast
Mamsie schreef:P20, dat is een zonnenfilter.
Ja, die gebruik ik ook!
Echt super spul.
Ik verbrand altijd erg snel en met dit spul vrijwel niet.
En ben ik dan wel verbrand is het mijn eigen schuld want dan heb ik te lang in de volle zon gezeten.
Ook vind ik het heerlijk dat je het maar 1 keer hoeft op te smeren en niet de hele dag moet doorsmeren.
Gast- Gast
Angela_1986 schreef:_Femme schreef:De titel spreekt voor zich denk ik! De zomer komt er weer aan..
- Welke zonnebrand gebruik je? Garnier Ambre Soleil
- Welke factor? 20
- Hoeveel heb je er voor betaald? Durf 't niet meer te zeggen...
- Waarom heb je precies voor die gekozen? Ik vind het handig dat dit 'n spray is, scheelt 'n hoop geklieder! En ik vind 'm niet zo plakken, trekt snel in, ik verbrand er niet mee ondanks m'n lichte huid en krijg wel 'n klein beetje kleur en ik vind 'm lekkerder ruiken dan andere.
Zelfde als x-justme-x laat zien dus...
Deze gebruik ik ook. Ik koop hem in de aanbieding 2 + 1 gratis. Haal dan factor 10,20 en kids 50 voor mijn zoontje.
Gast- Gast
- Welke zonnebrand gebruik je? Delial
- Welke factor? 12, 30 en 50 (ligt eraan wat en hoe qua zon)
- Hoeveel heb je er voor betaald? geen idee
- Waarom heb je precies voor die gekozen? Ik kan tegen heel veel soorten zonnebrand niet en deze is het minst erg.
- Welke factor? 12, 30 en 50 (ligt eraan wat en hoe qua zon)
- Hoeveel heb je er voor betaald? geen idee
- Waarom heb je precies voor die gekozen? Ik kan tegen heel veel soorten zonnebrand niet en deze is het minst erg.
Laatst aangepast door Fauve op ma 18 apr 2011 - 20:45; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Wanneer smeren jullie dat dan? Ik ga me echt niet insmeren als ik op het terras ga zitten en verder kom ik toch niet in de zon.. Ik verbrand ook niet..Yasmin schreef:
@Donna: oeh dat is niet heel erg verstandig hoor, nu merk je misschien nog niet direct de gevolgen maar straks ws wel. Huisveroudering, eerder kans op huidkanker etc
Waarom niet? Beter even 2 min insmeren dan huidkanker. Dat je niet verbrand betekent niet dat je huid niet beschadigd raakt Nou ja misschien heb ik "makkelijk" praten want met mijn rode haar en witte huid verbrand ik heel snel dus ik moet wel.
Gast- Gast
Omdat ik niemand ken die zich insmeert bij 'dagelijkse dingen' zeg maar.. Het komt ook niet echt in me op omdat te doen..Fauve schreef:_Donnaa schreef:Wanneer smeren jullie dat dan? Ik ga me echt niet insmeren als ik op het terras ga zitten en verder kom ik toch niet in de zon.. Ik verbrand ook niet..Yasmin schreef:
Waarom niet? Beter even 2 min insmeren dan huidkanker. Dat je niet verbrand betekent niet dat je huid niet beschadigd raakt Nou ja misschien heb ik "makkelijk" praten want met mijn rode haar en witte huid verbrand ik heel snel dus ik moet wel.
Gast- Gast
Ik heb wel bewust een flesje in mijn tas hoor, om me in te smeren als ik een terrasje op ga. Doe ik vaak spontaan, dus vooraf insmeren lukt niet. Dan smeer ik altijd even het deel in dat er snel gaat verbranden (maar in mijn geval verbrand ik sowieso erg snel en zit er dan ook nog een erg gevoelig litteken...maar toch )
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
_Donnaa schreef:Omdat ik niemand ken die zich insmeert bij 'dagelijkse dingen' zeg maar.. Het komt ook niet echt in me op omdat te doen..Fauve schreef:_Donnaa schreef:Wanneer smeren jullie dat dan? Ik ga me echt niet insmeren als ik op het terras ga zitten en verder kom ik toch niet in de zon.. Ik verbrand ook niet..Yasmin schreef:
Ik verbaas iedereen ook altijd met mijn eeuwige zonnebrand op terrasjes, in de zon op de galerij etc. Maar uiteindelijk zitten ze dan ook zichzelf altijd in te smeren
Oh komt dat echt niet in je op? Mij is dat door mijn moeder vroeger wel ingepeperd: ga je de zon in? DAN INSMEREN! haha
Gast- Gast
Ja, naar het strand enzo natuurlijk wel, maar gewoon bij het buiten zijn niet.. Ja als klein kind, maar later niet meer..Fauve schreef:
Oh komt dat echt niet in je op? Mij is dat door mijn moeder vroeger wel ingepeperd: ga je de zon in? DAN INSMEREN! haha
Maar nee, als ik op het terras zit of buiten aan het werk ben denk ik er niet aan om me in te smeren..
Gast- Gast
Nou ja, ik smeer me heus niet in als ik even naar de supermarkt loop ofzo hoor Maar wel als ik op een terrasje ga zitten, want dan zit ik vaak toch een behoorlijke tijd expres in de volle zon.
Gast- Gast
Ja, eigenlijk is het net als zonnen op het strand, alleen met meer kleding aan..
Nouja, ik doe het alsnog niet haha.. Op het strand eerlijk gezegd ook niet.. Het is slecht, maar ik vind zonnebrandcreme en spray enzo zo vies, brr..
Ik kan ook niet tegen bodylotion en andere smeersels..
Nouja, ik doe het alsnog niet haha.. Op het strand eerlijk gezegd ook niet.. Het is slecht, maar ik vind zonnebrandcreme en spray enzo zo vies, brr..
Ik kan ook niet tegen bodylotion en andere smeersels..
Gast- Gast
Ik gebruik Vision, factor 28. Kost zo'n 20 euro per fles (200 ml), en ik gebruik deze omdat het de enige zonnebrandcreme is waarmee ik niet verbrand.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
silly-one schreef:Daar is vorige jaar een item over geweest op tv en dat is dus onzin gebleken. De factor blijft gewoon behouden.zegmaar_ schreef:Verouderende zonnebrandcreme verliest toch factoren? Vorig jaar's factor 20 zou nu dan factor 15 zijn?
http://www.zonnebrandtest.nl/tag/houdbaarheid/
vorige week is er bij koffietijd uitgebreid gesproken over zonnebrandcreme. als hij langer open is behoud het de factor wel maar word de kracht minder. je zult dus sneller weer moeten smeren.. aldus een huisarts bij koffietijd.
misschien een leuke tip: http://www.zonnebrandcremetest.nl/
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb notenmelk van kruidvat, die vind ik heerlijk en is niet duur. Meestal in het een wat hogere factor, 20 ofzo en later 12 of 6.
Als ik echt bruin wil worden gebruik ik ook wel eens olie, maar dat vind ik zo vies plakkerig haha.
M'n zonnebrand van vorig jaar gooi ik altijd weg.
Als ik echt bruin wil worden gebruik ik ook wel eens olie, maar dat vind ik zo vies plakkerig haha.
M'n zonnebrand van vorig jaar gooi ik altijd weg.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Patriesje schreef:Mamsie schreef:P20, dat is een zonnenfilter.
Ja, die gebruik ik ook!
Echt super spul.
En ben ik dan wel verbrand is het mijn eigen schuld want dan heb ik te lang in de volle zon gezeten.
Ook vind ik het heerlijk dat je het maar 1 keer hoeft op te smeren en niet de hele dag moet doorsmeren.
Deze heb ik ook en het is fijn spul inderdaad, ik vind het alleen zo irritant dat het zo lang moet intrekken en snel vlekken geeft op kleding (en zelfs mijn tuinstoelkussens zien er niet meer uit). Dus ik gebruik die alleen in zomer als ik echt de hele dag beschermd wil zijn. Voor nu gebruik ik Ambre Soleire van Garnier (factor 20 of 30) en ik heb ook een spray van de Aldi (factor 20) die erg fijn is, geeft niet af en plakt niet!
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Heeft iemand hier ervaring met zonnebrandcreme van Biodermal?
Gast- Gast
Benthe schreef:Patriesje schreef:Mamsie schreef:P20, dat is een zonnenfilter.
Ja, die gebruik ik ook!
Echt super spul.
Deze heb ik ook en het is fijn spul inderdaad, ik vind het alleen zo irritant dat het zo lang moet intrekken en snel vlekken geeft op kleding (en zelfs mijn tuinstoelkussens zien er niet meer uit). Dus ik gebruik die alleen in zomer als ik echt de hele dag beschermd wil zijn. Voor nu gebruik ik Ambre Soleire van Garnier (factor 20 of 30) en ik heb ook een spray van de Aldi (factor 20) die erg fijn is, geeft niet af en plakt niet!
Is dit zo´n witte ronde fles, en ruikt het heel chemisch?
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Fauve schreef:Heeft iemand hier ervaring met zonnebrandcreme van Biodermal?
Ja daar ben ik nu ook benieuwd naar na die site met tests!
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb een kleine tube gezichtszonnebrand van Clinique, factor 30. Die is al twee jaar oud, maar vorig jaar heb ik 'm ook gebruikt. Ik denk dat ik die gewoon in m'n tas doe, zodat ik altijd wat kleins bij me hebt (en iets wat niet zomaar open kan gaan vind ik belangrijk in een tas). Ook al is het gezichtszonnebrand, als ik even op een terrasje zit, kan ik dan altijd even klein beetje smeren. Maar ik verbrand niet gauw. Heb al wel sproeten
Op vakantie hebben we thuis altijd Lancaster, Clinique en Ambre Solaire zonnebrand. Die drie vind ik dan ook het prettigst.
Op vakantie hebben we thuis altijd Lancaster, Clinique en Ambre Solaire zonnebrand. Die drie vind ik dan ook het prettigst.
Gast- Gast
Ik heb al jaren 2 dezelfde sprays, gekocht bij de Action. Factor 20 en 30, eigenlijk voor kinderen. Ik weet dat de factor steeds minder wordt naarmate je hem langer hebt, maar ik verbrand niet snel dus voor mij voldoen ze nog wel.
Mijn vriend is zo'n stomme pipo die weigert zich in te smeren en dus elke lente/zomer wel een aantal keer verbrand. Zo stom. Ik maak me daar ook echt boos om want mijn opa heeft huidkanker gehad en mijn stiefvader ook. Gewoon omdat ze nooit smeerden.
Toen ik nog gastouder was, was het eerste wat ik op een zonnige dag deed kijken waar de zonnebrandcréme stond voor de kids. No way dat die ongesmeerd naar buiten gaan.
Edit: ik gebruik trouwens een dagcréme, foundation en handcréme met SPF, ook in de winter.
Mijn vriend is zo'n stomme pipo die weigert zich in te smeren en dus elke lente/zomer wel een aantal keer verbrand. Zo stom. Ik maak me daar ook echt boos om want mijn opa heeft huidkanker gehad en mijn stiefvader ook. Gewoon omdat ze nooit smeerden.
Toen ik nog gastouder was, was het eerste wat ik op een zonnige dag deed kijken waar de zonnebrandcréme stond voor de kids. No way dat die ongesmeerd naar buiten gaan.
Edit: ik gebruik trouwens een dagcréme, foundation en handcréme met SPF, ook in de winter.
Laatst aangepast door Tea-Leaf op ma 18 apr 2011 - 23:43; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Iedereen word ook altijd gek van mij met mijn zonnebrandcreme. Vorig jaar tijdens de roparun de lopers ook haha die moesten smeren van mij kwamen ze niet onderuit. En ja naar je medische mensen moet je luisteren. Ik smeer altijd met ambre solair factor 20 of als het wat later in het seizoen is factor 10
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
- Welke zonnebrand gebruik je? Ik gebruik 1 op recept, weet naam niet meer. Etiket is er afgeweekt.
- Welke factor? Het heeft een dubbele factor, factor 17 + 15.
- Hoeveel heb je er voor betaald? Ik hoefde er niets voor te betalen, op recept stond wel 40 euro.
- Waarom heb je precies voor die gekozen? Aangezien ik zonneallergie heb, moest ik wel voor deze gaan. Door beide factoren heb ik minder last van allergie.
- Welke factor? Het heeft een dubbele factor, factor 17 + 15.
- Hoeveel heb je er voor betaald? Ik hoefde er niets voor te betalen, op recept stond wel 40 euro.
- Waarom heb je precies voor die gekozen? Aangezien ik zonneallergie heb, moest ik wel voor deze gaan. Door beide factoren heb ik minder last van allergie.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
_Femme schreef:Fauve schreef:Heeft iemand hier ervaring met zonnebrandcreme van Biodermal?
Ja daar ben ik nu ook benieuwd naar na die site met tests!
Die heb ik vorig jaar gekocht! Erg fijn spul en vooral de geur is echt superlekker (daarvoor heb ik 'm gekocht). Zeker een aanrader!
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Huppekee schreef:Vision, factor 30. Kopen het altijd in de aanbieding
1x smeren en je bent de hele dag beschermd
Deze is inderdaad super fijn! Heb in het begin van de zomer (zon) factor 30, daarna wat minder.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Welke factor gebruik jij?
» Welke parfum gebruik jij?
» Welke verzorgingsproducten gebruik jij?
» Welke shampoo gebruik je?
» Gebruik jij haarlak, en zo ja, welke is goed?
» Welke parfum gebruik jij?
» Welke verzorgingsproducten gebruik jij?
» Welke shampoo gebruik je?
» Gebruik jij haarlak, en zo ja, welke is goed?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: