Gourmet
+3
Effie_O
silly-one
lente
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gourmet
Wat eten jullie allemaal van en bij de gourmet?
Zelf heb ik in geen jaren gegourmet (schrijf ik dat goed ?), maar het gaat er weer eens van komen, dus ben benieuwd !
Zelf heb ik in geen jaren gegourmet (schrijf ik dat goed ?), maar het gaat er weer eens van komen, dus ben benieuwd !
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Re: Gourmet
Op de gourmet
- verschillende soorten vlees en vis.
- groeten grillen
- pannenkoeken ( afgelopen weekend waren ze een geweldige afsluiter)
Erbij
- verschillende salades
- brood
Maar dit is zo standaard,
qua vlees
- kipfilet, gemarineerd en ongemarineerd. Ik gebruik vaak een sate marinade van de toko
- varkenshaas
- biefstuk
- wild, deze is vrij goedkoop te krijgen bij de Lidl. Daar halen wij rond deze tijd vaak wild en die is qua smaak goed.
- zalm
- grote garnalen, deze hadden wij laatst gemarineerd in knoflook olie, citroenolie en eentje in ketjap manis.
- zelf slavinken maken, gehakt kruiden en daarom een plakje ontbijtspek wikkelen.
Verschillende groentes om te bakken/grillen
- paprika, champignons, peultjes, aubergine, courgettes.
Pannenkoeken is ook lekker, deze kan je ook hartig maken door er groenten o.i.d. door te doen of er kaas op te doen.
Wat ik laatst gedaan heb was ook spontaan. Afbakbrood gebakken, deze dun gesneden en daarna onder de grill gelegd met kaas en tomaat erop. Zo kreeg je een soort tosti achtige stokbroodje. Was zeer geslaagd
Wat ik ook altijd geslaagd vind is banaan in vrij grote stukken snijden en deze omwikkelen met een plakje ( of een half plakje) bacon en dit dan bakken op de gourmet. Het is een rare combinatie, maar ik vind hem wel geslaagd.
- verschillende soorten vlees en vis.
- groeten grillen
- pannenkoeken ( afgelopen weekend waren ze een geweldige afsluiter)
Erbij
- verschillende salades
- brood
Maar dit is zo standaard,
qua vlees
- kipfilet, gemarineerd en ongemarineerd. Ik gebruik vaak een sate marinade van de toko
- varkenshaas
- biefstuk
- wild, deze is vrij goedkoop te krijgen bij de Lidl. Daar halen wij rond deze tijd vaak wild en die is qua smaak goed.
- zalm
- grote garnalen, deze hadden wij laatst gemarineerd in knoflook olie, citroenolie en eentje in ketjap manis.
- zelf slavinken maken, gehakt kruiden en daarom een plakje ontbijtspek wikkelen.
Verschillende groentes om te bakken/grillen
- paprika, champignons, peultjes, aubergine, courgettes.
Pannenkoeken is ook lekker, deze kan je ook hartig maken door er groenten o.i.d. door te doen of er kaas op te doen.
Wat ik laatst gedaan heb was ook spontaan. Afbakbrood gebakken, deze dun gesneden en daarna onder de grill gelegd met kaas en tomaat erop. Zo kreeg je een soort tosti achtige stokbroodje. Was zeer geslaagd
Wat ik ook altijd geslaagd vind is banaan in vrij grote stukken snijden en deze omwikkelen met een plakje ( of een half plakje) bacon en dit dan bakken op de gourmet. Het is een rare combinatie, maar ik vind hem wel geslaagd.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
De lijst van silly-one is al vrij compleet. Wat wij er ook wel bij doen is een geklopt ei, zodat je gebakken eitjes of uitsmijters kunt maken. Kun je ook weer groente doorheen doen. Gesneden ui hebben we ook altijd, ook lekker om met paprika en champignons te bakken.
Kruidenboter gebruiken wij ook wel eens om stukjes vlees in te bakken. En in de nieuwe Allerhande las ik iets over een biefstuk met plakjes pesto-boter er op. Leek me heerlijk, maar dat wil ik voor de gourmet gaan proberen. Je moet dan zelf een rol van die boter maken, ik ga nu zelf gewoon een dunnere maken omdat de stukjes vlees ook kleiner zijn. Plakje kun je op het vlees leggen als het uit de pan is, dan smelt het er wat overheen, maar je kunt de boter denk ik ook in de pan leggen en het vlees daar in bakken.
Verder ga ik het vlees vaak wel even kruiden of marineren, dat maakt het net iets lekkerder. En we gaan er weer zelfgemaakte sangria bij maken. Op de een of andere manier hebben we dat tot nu toe alleen nog maar gemaakt als er iets te vieren was en is het steeds heel gezellig geworden op feestjes bijvoorbeeld, dat we er nu een heel feestelijke en gezellige associatie bij hebben
Kruidenboter gebruiken wij ook wel eens om stukjes vlees in te bakken. En in de nieuwe Allerhande las ik iets over een biefstuk met plakjes pesto-boter er op. Leek me heerlijk, maar dat wil ik voor de gourmet gaan proberen. Je moet dan zelf een rol van die boter maken, ik ga nu zelf gewoon een dunnere maken omdat de stukjes vlees ook kleiner zijn. Plakje kun je op het vlees leggen als het uit de pan is, dan smelt het er wat overheen, maar je kunt de boter denk ik ook in de pan leggen en het vlees daar in bakken.
Verder ga ik het vlees vaak wel even kruiden of marineren, dat maakt het net iets lekkerder. En we gaan er weer zelfgemaakte sangria bij maken. Op de een of andere manier hebben we dat tot nu toe alleen nog maar gemaakt als er iets te vieren was en is het steeds heel gezellig geworden op feestjes bijvoorbeeld, dat we er nu een heel feestelijke en gezellige associatie bij hebben
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Er staat hier al heel veel, maar wat ik ook altijd lekker vind erbij zijn mini-kaassouffleetjes
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Van het weekend bij mijn schoonouders hadden we 2 gourmetstellen, 1 voor vlees en 1 voor vis. Je kan natuurlijk ook afspreken dat de vis alleen in de pannetjes mag en het vlees op de plaat. Dan is het wel lekker om tilapia gemarineerd in groene pesto bijvoorbeeld erbij te doen, stukjes zalm en garnalen, (gemarineerd in olie, knoflook en peper en zout) en eventueel voor kinderen vissticks.
Ook vind ik het altijd lekker om er plakjes brie, gewone kaas of geitenkaas bijvoorbeeld bij te doen, kan je een cheesburger maken, een broodje gesmolten kaas, een kaaspannenkoek of een omelet met kaas.
Wij doen er ook altijd ontbijtspek bij, lekker om uit te bakken en ook weer in de pannenkoek of het ei.
Ik maak weleens hamburgers van gehakt met een flinke schep rode pesto erdoor en eventueel wat Italiaanse kruiden en dan duw ik in het midden van de hamburger een stukje mozzarella. Je kan dat ook doen met feta en oregano en ui bijvoorbeeld.
Zo koop ik ook vaak gewoon kipfilet, snijd dat in stukken en dan marineer ik ze op verschillende manieren bijvoorbeeld, kip piri piri en kip saté.
Als wij met vrienden gourmetten zijn we van het gemak en dan gooien we er kipkluifjes op, van de AH uit de diepvries, is ook lekker!
Mijn schoonouders doen er ook altijd banaan en ananas bij, dat doen ze dan in de pannenkoek of ze eten het als toetje.
Ook vind ik het altijd lekker om er plakjes brie, gewone kaas of geitenkaas bijvoorbeeld bij te doen, kan je een cheesburger maken, een broodje gesmolten kaas, een kaaspannenkoek of een omelet met kaas.
Wij doen er ook altijd ontbijtspek bij, lekker om uit te bakken en ook weer in de pannenkoek of het ei.
Ik maak weleens hamburgers van gehakt met een flinke schep rode pesto erdoor en eventueel wat Italiaanse kruiden en dan duw ik in het midden van de hamburger een stukje mozzarella. Je kan dat ook doen met feta en oregano en ui bijvoorbeeld.
Zo koop ik ook vaak gewoon kipfilet, snijd dat in stukken en dan marineer ik ze op verschillende manieren bijvoorbeeld, kip piri piri en kip saté.
Als wij met vrienden gourmetten zijn we van het gemak en dan gooien we er kipkluifjes op, van de AH uit de diepvries, is ook lekker!
Mijn schoonouders doen er ook altijd banaan en ananas bij, dat doen ze dan in de pannenkoek of ze eten het als toetje.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Klinkt goed allemaal, heb er weer wat ideeen bij, thanx
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Voor er bovenop hebben wij altijd gewoon kleine stukjes vlees (zoals dus kip, hamburgertjes ed). Daarnaast hebben we altijd aardappelschijfjes die we er bovenop gooien.
Voor in de pannetjes hebben we pannenkoekmeel en pizzadeeg! Iedereen lacht me altijd uit er om, maar ik vind het echt lekker, van die mini pizzatjes. Alleen maar vlees, daar word ik altijd zo zat van..
Daarnaast hebben we dan de dingen die al genoemd zijn, stokbrood, kruidenboter, salade, groentes.. Oh en geraspte kaas en stukjes ham voor op de pizzatjes natuurlijk.
Voor in de pannetjes hebben we pannenkoekmeel en pizzadeeg! Iedereen lacht me altijd uit er om, maar ik vind het echt lekker, van die mini pizzatjes. Alleen maar vlees, daar word ik altijd zo zat van..
Daarnaast hebben we dan de dingen die al genoemd zijn, stokbrood, kruidenboter, salade, groentes.. Oh en geraspte kaas en stukjes ham voor op de pizzatjes natuurlijk.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
minoessepoes schreef:
Haha dit leek me erg lekker, nog nooit gemaakt. Mijn vriend had net doorgegeven dat hij mini sparerib bij de gourmet zou willen, dat vind hij zo lekker. Ik zei dat ik ook wel in plaats daarvan speciale hamburgers zou kunnen maken (beide werd echt teveel vlees), maar hij zei direct dat hij de spareribs veel lekkerder zou vinden dan een hamburger.
Toen ging ik voorlezen wat voor burger het zou worden: 'oh, maar dan kies ik voor de hamburgers!'
Staat op het lijstje!
Effie_O- Prater
Wij doen meestal varkensfiletlapjes, biefstukjes en balletjes rundergehakt met een plakje bacon erom. Verder champignons, ui, paprika, tomaat, aardappeltjes, pannenkoekenbeslag, eventueel nog losse plakjes bacon, rozijnen en plakjes banaan voor door het pannenkoekenbeslag en stokbrood met allerlei sausjes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Kwam ook nog ergens een recept tegen voor plakjes pangasiusfilet met daaromheen ontbijtspek gewikkeld, daarin nog wat kruiden. Gaan we binnenkort ook proberen.
Effie_O- Prater
Dit eten wij geregeld, ook gewoon uit de koekenpan. Het voordeel eraan is dat de vis zo ook niet uit elkaar valt! Daar eten we vaak gepofte kerstomaatjes bij of gewokte prei en tomaat, bij het vocht dat vrij komt wat citroensap toevoegen en peper en zout en dat even een beetje binden en daar verse tagliatelle bij doen, erg lekker maar meer een zomers gerechtje.Effie_O schreef:Kwam ook nog ergens een recept tegen voor plakjes pangasiusfilet met daaromheen ontbijtspek gewikkeld, daarin nog wat kruiden. Gaan we binnenkort ook proberen.
Het gehakt voor de hamburgers gewoon op smaak brengen met peper en zout, Italiaanse kruiden, en rode pesto, een eitje erdoor en een klein beetje paneermeel. Kleine hamburgers ervan maken en in het midden een stukje mozzarella duwen. Ik ben benieuwd hoe het straks gesmaakt heeft!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: