Gendertest
+4
PapillonRose
Susan
loesje
Mamasapje
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Gendertest
Ik zit nu op mn werk de krantensites door te nemen en kom bij dit:
AMSTERDAM - Kun je echt niet wachten tot de 20-weken echo om te zien of je nu een jongen of een meisje krijgt? Dan biedt de zogenaamde ‘gender voorspeller test’ misschien uitkomst voor nieuwsgierige ouders in spe.
In de Verenigde Staten wordt al jaren gebruik gemaakt van zogeheten ‘Gender voorspellers’, tests die in gebruik te vergelijken zijn met een zwangerschapstest. Met een betrouwbaarheid van circa 90 procent (let op: percentage is gebaseerd op gebruik door vrouwen in de VS) kan al vanaf de 6e week gekeken worden naar het geslacht van de baby. Heel simpel, met een beetje urine, gewoon ongestoord in de eigen vertrouwde omgeving.
De test is nu ook in Nederland verkrijgbaar.
Geloof jij dat zo’n test echt kan voorspellen of je een meisje of jongen krijgt? Ik zat net op de website en de kosten zijn 25 euro. Ik zou het misschien voor de gein wel proberen, maar me niet vasthouden aan het geslacht van de test. Het is "maar" 90% zekerheid dus genoeg om te kunnen afwijken;). Ik zou zeker bij de 20 weken echo nog een gediplomeerd iemand er naar laten kijken dan.
AMSTERDAM - Kun je echt niet wachten tot de 20-weken echo om te zien of je nu een jongen of een meisje krijgt? Dan biedt de zogenaamde ‘gender voorspeller test’ misschien uitkomst voor nieuwsgierige ouders in spe.
In de Verenigde Staten wordt al jaren gebruik gemaakt van zogeheten ‘Gender voorspellers’, tests die in gebruik te vergelijken zijn met een zwangerschapstest. Met een betrouwbaarheid van circa 90 procent (let op: percentage is gebaseerd op gebruik door vrouwen in de VS) kan al vanaf de 6e week gekeken worden naar het geslacht van de baby. Heel simpel, met een beetje urine, gewoon ongestoord in de eigen vertrouwde omgeving.
De test is nu ook in Nederland verkrijgbaar.
Geloof jij dat zo’n test echt kan voorspellen of je een meisje of jongen krijgt? Ik zat net op de website en de kosten zijn 25 euro. Ik zou het misschien voor de gein wel proberen, maar me niet vasthouden aan het geslacht van de test. Het is "maar" 90% zekerheid dus genoeg om te kunnen afwijken;). Ik zou zeker bij de 20 weken echo nog een gediplomeerd iemand er naar laten kijken dan.
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Gendertest
nee ik geloof er niet in
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik wacht gewoon de pretecho af..
al moet ik ook zeggen dat ik wel nieuwsgierig zou zijn of die gendertest dan gelijk zou hebben haha..
liefs
al moet ik ook zeggen dat ik wel nieuwsgierig zou zijn of die gendertest dan gelijk zou hebben haha..
liefs
Gast- Gast
Er bestaat wel een bloedtest waarbij ze met 6 weken het geslacht kunnen zien. Dat doen ze in het ziekenhuis. Maar online voor zo weinig geld, ik weet het niet..
edit: ik lees ook dat ze het met urine willen testen. Vraag me af hoe ze dat willen doen. Bij het bloed kan je aan de Y chromosomen zien of het een jongen is.
edit: ik lees ook dat ze het met urine willen testen. Vraag me af hoe ze dat willen doen. Bij het bloed kan je aan de Y chromosomen zien of het een jongen is.
Gast- Gast
BeeGee schreef:Ik wacht gewoon de pretecho af..
liefs
precies, zoiets zou ik ook hebben haha.. niet dat ik er wat aan heb aangezien ik niet eens zwanger ben haha..
Mamasapje- Prater
Ik zou het misschien wel willen proberen, alleen om te kijken of het klopt haha. Ik had er wel eens van gehoord maar ook in Amerika doet volgens mij (bijna) niemand dit.
Gast- Gast
-edit, verkeerd gelezen-
Dat je het op zo'n vroege termijn aan het bloed kunt zien geloof ik wel, zo'n urinetest niet zo.
Dat je het op zo'n vroege termijn aan het bloed kunt zien geloof ik wel, zo'n urinetest niet zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Misschien zou ik voor de grap wel zo'n testje wagen. Maar echt volledig op de uitkomst vertrouwen zou ik niet doen, dan inderdaad maar netjes wachten tot de 20-weken echo.
Zou wel leuk zijn als het dan blijkt te kloppen.
Zou wel leuk zijn als het dan blijkt te kloppen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Het is natuurlijk veeeel eerder te zien als met 20 weken, maar met urinetest?! Ben wel benieuwd of het werkt....
Gast- Gast
Ik zou lekker wachten tot de 20 weken echo, of bij een eerdere echo als ik die zou krijgen als daar een rede voor zou zijn.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Zou best kunnen dat zo'n test dat goed kan voorspellen. Dezelfde stoffen die in je bloed zitten, belanden uiteindelijk in de urine.
Gast- Gast
Giacomo: laat jij nu zo'n bloedtest uitvoeren in het ziekenhuis?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vraag me dan echt af waar ze dan op testen, in de urine kun je toch niet zien of je zwanger bent van een jongen of meisje?
Gast- Gast
Ik denk dat het wel zou kunnen dat het iets met de hormoonsamenstelling heeft te maken ofzo.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Arden schreef:Ik zou het misschien wel willen proberen, alleen om te kijken of het klopt haha. Ik had er wel eens van gehoord maar ook in Amerika doet volgens mij (bijna) niemand dit.
Dat zou ik ook doen, voor de grap een keer. We weten wat het wordt en zou het wel erg grappig vinden als die test hetzelfde als uitslag heeft. T is natuurlijk een 50-50 kans
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Alleen maar onhandig zo'n test joh. Als je écht duidelijkheid wil, dan check je toch gewoon even de Chinese conceptietabel?
Gast- Gast
Darius schreef:Giacomo: laat jij nu zo'n bloedtest uitvoeren in het ziekenhuis?
Ja. Als ik zwanger raak dan
Gast- Gast
Minneke schreef:Alleen maar onhandig zo'n test joh. Als je écht duidelijkheid wil, dan check je toch gewoon even de Chinese conceptietabel?
nee joh, kijk gewoon even in de spiegel, als je er niet knapper op wordt weet je dat je roze mag shoppen.
Gast- Gast
Nou, ik zag er stukken beter uit toen ik zwanger was van Yrsa dan toen ik zwanger was van Ezra, had toen juist een heel gaaf huidje. De Chinese conceptietabel klopte wel beide keren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Volgens de chinese conceptietabel zou ik een jongetje krijgen Dat is 'm duidelijk niet geworden! Mijn huid heeft het wel goed voorspeld, ik kreeg me een acné tijdens de zwangerschap
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Giacomo schreef:Darius schreef:Giacomo: laat jij nu zo'n bloedtest uitvoeren in het ziekenhuis?
Ja. Als ik zwanger raak dan
mag ik vragen waarom zo'n bloedtest?
Wij kunnen ivm een afwijking aan nier / nierbekken van O. "beter" een meisje krijgen ivm erfelijkheid bij jongens. Het is niet levensbedreigend oid, dus we zullen hier ook geen test voor krijgen. Ik weet ook niet of het mogelijk zou zijn om bij de evt. volgende keer met de 20 weken echo het geslacht niet te weten te komen omdat ze dan uitgebreid de urinewegen gaan bestuderen van nieren tot waar het het lichaam verlaat. Ik heb zelf gewerkt op afd. gynaecologie ( al wel weer 5,5 jr terug) maar het echo lezen lukt me nog steeds wel aardig.
Als het een jongen zou zijn worden we sowieso extra opgevolgd en exta echo's, maar sowieso staan we onder controle van de gyn ivm vroeggeboorte.. ach ja... allemaal zorgen voor later:)
Mamasapje- Prater
Ik ben ook draagster van een ernstige erfelijke ziekte die door gegeven wordt op jongens. Hij heeft 50% kans om ziek te zijn.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Ik ben ook draagster van een ernstige erfelijke ziekte die door gegeven wordt op jongens. Hij heeft 50% kans om ziek te zijn.
wanneer weet je dat?
Mamasapje- Prater
Ik weet niet of ik er in geloof. Maar ik zou zo'n test niet doen als het niet nodig is.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: