Onderhoudscontract verwarmingsketel
+3
Effie_O
Winegum
rapa nui
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Onderhoudscontract verwarmingsketel
Ik ben vorig jaar mei verhuisd naar een nieuwbouwwoning met daarin uiteraard een nieuwe verwarmingsketel. Tot op heden heb ik daar geen onderhoudscontract voor afgesloten en ik vraag me af of dat echt nodig is. Het lijkt me zo'n hoog bedrag dat je daar maandelijks voor betaald. Hebben jullie wel zo'n contract afgesloten? Hoe vaak komt er iemand voor onderhoud? of laten jullie alleen iemand komen als de verwarming het niet mee doet?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Onderhoudscontract verwarmingsketel
rapa nui schreef:Ik ben vorig jaar mei verhuisd naar een nieuwbouwwoning met daarin uiteraard een nieuwe verwarmingsketel. Tot op heden heb ik daar geen onderhoudscontract voor afgesloten en ik vraag me af of dat echt nodig is. Het lijkt me zo'n hoog bedrag dat je daar maandelijks voor betaald. Hebben jullie wel zo'n contract afgesloten? Hoe vaak komt er iemand voor onderhoud? of laten jullie alleen iemand komen als de verwarming het niet mee doet?
Wij hebben ook geen onderhoudscontract. Maar we moeten binnekort wel iemand laten komen om de cvketel te laten checken enzo. Ik weet dat je als je een nieuwe cvketel hebt, deze 1 x in de 2 jaar moet laten checken.
Gast- Gast
Wij hebben een onderhoudscontract in de VVE zitten. Hoeveel we daar per maand voor betalen weet ik niet, het zal een stuk minder zijn dat wat jij zou moeten betalen, aangezien ons hele appartementencomplex daarbij aangesloten zit.
Zelf zou ik het niet doen, als ik die keuze had, maar dat komt omdat mijn vader dit zelf ook kan controleren.
Misschien kun je uitrekenen hoeveel een gemiddelde onderhoudsbeurt kost, en wat deze maatschappij allemaal doet voor het geld wat jij betaald. Nu kost je CV nog niet veel geld, er zal niet snel iets kapot zijn. Maar hij wordt wel ouder. Hoe ouder hij wordt, hoe meer gebreken hij kan vertonen. Een CV ketel is ook behoorlijk duur, dat het is naar mijn weten wel een goede zaak om hem te onderhouden.
Zelf zou ik het niet doen, als ik die keuze had, maar dat komt omdat mijn vader dit zelf ook kan controleren.
Misschien kun je uitrekenen hoeveel een gemiddelde onderhoudsbeurt kost, en wat deze maatschappij allemaal doet voor het geld wat jij betaald. Nu kost je CV nog niet veel geld, er zal niet snel iets kapot zijn. Maar hij wordt wel ouder. Hoe ouder hij wordt, hoe meer gebreken hij kan vertonen. Een CV ketel is ook behoorlijk duur, dat het is naar mijn weten wel een goede zaak om hem te onderhouden.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Zo duur is een onderhoudscontract toch niet?
Ik heb net een onderhoudscontract afgesloten bij een onderhoudsbedrijf en dit kost mij voor mijn ketel 103 euro op jaarbasis. Mijn cv-ketel is ouder dan vijf jaar en daarom mag ik niet meer betalen op jaarbasis. Het duurste pakket dat zij hebben/aanbieden is 127 euro op jaarbasis.
Let wel; Voorrijdkosten zijn op zijn minst 119 euro excl. btw en een monteur kost op zijn minst 50 euro excl. btw. Dan kan een onderhoudscontract echt wel uit. Het bedrijf dat ik in de arm heb genomen gaat straks voor de derde keer langskomen, kijk eens wat het mij heeft bespaard.
Ik heb net een onderhoudscontract afgesloten bij een onderhoudsbedrijf en dit kost mij voor mijn ketel 103 euro op jaarbasis. Mijn cv-ketel is ouder dan vijf jaar en daarom mag ik niet meer betalen op jaarbasis. Het duurste pakket dat zij hebben/aanbieden is 127 euro op jaarbasis.
Let wel; Voorrijdkosten zijn op zijn minst 119 euro excl. btw en een monteur kost op zijn minst 50 euro excl. btw. Dan kan een onderhoudscontract echt wel uit. Het bedrijf dat ik in de arm heb genomen gaat straks voor de derde keer langskomen, kijk eens wat het mij heeft bespaard.
Gast- Gast
Wij hebben ook een onderhoudscontract afgesloten, net wat Isa zegt, het kan heel veel schelen! We wonen hier nu een jaar en hebben maar 1x controle gehad, er is toen ook wat vervangen, verder is er niks mee geweest gelukkig. Maar het is wel een vrij oude ketel, de kans dat we nog meer van zulke jaren zonder problemen hebben wordt natuurlijk steeds kleiner. We hadden ook fors kunnen besparen op de rekening na de controle en het vervangen van een onderdeel, als we toen al dat contract hadden gehad.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Ik woon in een huurwoning, dus het onderhoud van de cv ketel is helemaal geregeld via de woningbouw.
Hier krijg je 1 keer in de 3 jaar een onderhoudsbeurt.
Toevallig heb ik die net vorige week gehad, maar de ketel was helemaal goed en schoon en de monteur stond dus binnen 10 min. weer buiten.
Verder kan ik bellen als hij het niet (goed) meer doet en komen ze ook direct langs. Kan me voorstellen dat wanneer het je eigen ketel dat flink wat kan kosten aan voorrijkosten etc.
Hier krijg je 1 keer in de 3 jaar een onderhoudsbeurt.
Toevallig heb ik die net vorige week gehad, maar de ketel was helemaal goed en schoon en de monteur stond dus binnen 10 min. weer buiten.
Verder kan ik bellen als hij het niet (goed) meer doet en komen ze ook direct langs. Kan me voorstellen dat wanneer het je eigen ketel dat flink wat kan kosten aan voorrijkosten etc.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
wij hebben ook geen onderhoudscontract, heb eens een offerte aangevraagt en was iets van 20 euor per maand. vind ik veels te duur. Mijn man werkt in de bouw en kwam eens iemand tegen die ketels instaleerd endie heeft hem uitgelegt wat je moet doen. En nu doet hij het zelf
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Als je een oude ketel hebt, is het misschien verstandig om te doen.
Als je een nieuwe(re) ketel hebt (een cv-ketel gaat zo'n 15 jaar mee), is de kans groot dat je met zo'n onderhoudscontract veel meer betaalt dan dat je doet als je 'm eens in de 2 jaar na laat kijken...
Als je een nieuwe(re) ketel hebt (een cv-ketel gaat zo'n 15 jaar mee), is de kans groot dat je met zo'n onderhoudscontract veel meer betaalt dan dat je doet als je 'm eens in de 2 jaar na laat kijken...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:Als je een oude ketel hebt, is het misschien verstandig om te doen.
En toch heb ik liever een onderhoudscontact. Want zo zwart-wit als jij het schetst is het natuurlijk niet in alle gevallen. Ook een nieuwe ketel kan kuren vertonen. En ik ben liever zeker van mijn zaak met een onderhoudscontract, dan een hele dure rekening, terwijl ik daar net niet op gerekend had.
Gast- Gast
Isa schreef:Jerry schreef:Als je een oude ketel hebt, is het misschien verstandig om te doen.
En toch heb ik liever een onderhoudscontact. Want zo zwart-wit als jij het schetst is het natuurlijk niet in alle gevallen. Ook een nieuwe ketel kan kuren vertonen. En ik ben liever zeker van mijn zaak met een onderhoudscontract, dan een hele dure rekening, terwijl ik daar net niet op gerekend had.
Dat weet ik en daarom heb ik het ook over een kans.
Het staat voor iedereen vrij om een keuze te maken in hoeverre hij zich wel 'indekken' en ik geef mijn kijk op de zaak!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry - Het was ook niet om jou af te branden. Ik vond alleen het stukje waarin je zegt dat een jonge ketel minder mankementen zou vertonen, iets te zwart-wit. In theorie is het inderdaad zo, in de praktijk helaas niet. Maar inderdaad, iedereen zo zijn eigen keuze en ieder zo zijn eigen visie.
Gast- Gast
Ik raad zeker aan om een contract te nemen (tenzij je een beuner kent). Ik heb bij een bedrijf gewerkt die onderhoud deed aan cv ketels.
Als je een contract hebt zijn ze vaak verplicht om dezelfde dag nog te komen als hij bv helemaal uit is gevallen, uiteraard ook afhankelijk van de tijd dat je belt. Als ze tot 17u werken en jij belt om 16u is de kans groot dat het pas de volgende ochtend komt. Maar je bespaard idd wel erg veel voorrij kosten en monteurskosten. Daarbij hebben uiteraard de mensen met contract voorrang. Cv ketels hebben vooral in de winter de nare gewoonte om er de brui aan te geven dus als je geen contract hebt zou het zomaar kunnen dat je 3dagen zonder zit.......Daarbij is 2jaarlijksonderhoud wel lekker omdat het zomaar zou kunnen dat je keteltje te veel koolstofmonoxide gaat aanmaken en dat is niet zo goed voor je gezondheid.
Als je een contract hebt zijn ze vaak verplicht om dezelfde dag nog te komen als hij bv helemaal uit is gevallen, uiteraard ook afhankelijk van de tijd dat je belt. Als ze tot 17u werken en jij belt om 16u is de kans groot dat het pas de volgende ochtend komt. Maar je bespaard idd wel erg veel voorrij kosten en monteurskosten. Daarbij hebben uiteraard de mensen met contract voorrang. Cv ketels hebben vooral in de winter de nare gewoonte om er de brui aan te geven dus als je geen contract hebt zou het zomaar kunnen dat je 3dagen zonder zit.......Daarbij is 2jaarlijksonderhoud wel lekker omdat het zomaar zou kunnen dat je keteltje te veel koolstofmonoxide gaat aanmaken en dat is niet zo goed voor je gezondheid.
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: