Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bye bye tutje...

4 plaatsers

Ga naar beneden

Bye bye tutje... Empty Bye bye tutje...

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 20:06

Wij willen eigenlijk per direct stoppen met H. haar tutje.
Ze is zo vaak verkouden met als gevolg dat ze `s nachts haar tutje steeds kwijt is en wakker wordt.

Nu wil mijn man dat ze `s middags nog wel haar tutje krijgt omdat ze overdag moeilijker inslaapt.
`s Middags heeft ze er trouwens geen last van dat ze dat ding kwijt raakt.
Maar volgens mij kunnen we er dan beter helemaal mee stoppen.

Hoe hebben jullie dat gedaan op deze leeftijd? (14 maanden)
Volgens mij zit er weinig anders op dan gewoon dat ding af te pakken en niet meer te geven?!

Het zal even doorbijten zijn maar hopelijk slaapt ze dan wel weer wat beter als ze verkouden is.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bye bye tutje... Empty Re: Bye bye tutje...

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 21:35

Oei volgens mij is dat best moeilijk !
Wij hebben S. vanaf het begin aangeleerd dat hij zijn tutje alleen maar mag hebben in bed en overdag niet

Bij kenissen van ons hadden ze wel een leuk idee. Hun zoontje werd bijna 4 en die wilde ze s'avonds ook van de tut af hebben. Toen hebben ze met Sinterklaas tegen hem gezegt dat hij zijn tutje in zijn schoen moest doen want babypietjes hebben in Spanje geen tutjes. En als hij dat deed zou er een mooi cadeautje in zijn schoen zitten. Nou dat heeft hij gedaan en het is eigenlijk meteen goed gegaan Very Happy

Dit blijf ik echt onthouden voor S later Very Happy, succes !

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 21:40

H heeft `m ook alleen in bed of overdag als ze ziek is.

En ik wilde inderdaad ook zoiets doen, of de tut opsturen naar Tutjesland maar ja.
Nu begrijpt ze dat nog niet.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 12 apr 2011 - 21:41

Wat voor merk speen heb je nu?

Yrsa heeft in het begin een Bibi-speen gehad, maar omdat ik het idee had dat ze daar huidirritaties van kreeg ben ik spenen van Nuby gaan kopen, die zitten niet zo op het gezichtje. Ze moest ook meer moeite doen om dat speentje in haar mond te houden waardoor ze 'm veel minder vaak in had en heeft. Ze wil 'm nu vrijwel nooit meer, alleen heel af en toe bij het slapen gaan, maar meestal roept ze nee als ze haar speen ziet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 21:42

Razz_ schreef:

Bij kenissen van ons hadden ze wel een leuk idee. Hun zoontje werd bijna 4 en die wilde ze s'avonds ook van de tut af hebben. Toen hebben ze met Sinterklaas tegen hem gezegt dat hij zijn tutje in zijn schoen moest doen want babypietjes hebben in Spanje geen tutjes. En als hij dat deed zou er een mooi cadeautje in zijn schoen zitten. Nou dat heeft hij gedaan en het is eigenlijk meteen goed gegaan Very Happy

Dit blijf ik echt onthouden voor S later Very Happy, succes !
Ik was zwarte piet afgelopen jaar en toen was er ook een kindje dat leverde zijn speen in voor z`n cadeaus, hihi Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 21:43

Het lijkt me verstandig om gewoon inderdaad niet meer te geven. Wellicht de eerste paar nachten wennen voor haar en iets minder slapen maar op deze leeftijd moeten ze al makkelijk zonder kunnen. Ik denk echt dat als je even doorzet, ze er zo vanaf is.
Toen mijn zoon bijna één jaar was, ben ik gestopt met de speen geven. Hij kreeg hem sowieso alleen in bed. Eerst heb ik hem 's middags niet meer gegeven en daarna 's nachts.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 21:47

@ Susan: Ze heeft ze van Avent. Die van BIBI wilde ze niet en Difrax ook niet.

@ Elodie: Ja, ik denk het ook. En op zich maakt het niet gek veel uit want nu zijn het ook zware nachten.
Zeker de avonden/nachten dat mijn man tot 01.00 werkt en ik er steeds uit moet...

Gast
Gast

Bericht  moepie wo 13 apr 2011 - 6:50

Het lijkt mij ook erg moeilijk op deze leeftijd! Inderdaad omdat je ze nog niks kunt uitleggen, ze snappen het nog niet.
Ik heb dus geen tips voor je, maar ben wel heel nieuwsgierig hoe het gaat. Hou je ons op de hoogte?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bloem86 wo 13 apr 2011 - 6:56

Phoe, lijkt me inderdaad lastig om te stoppen met de speen!
Maar als mijn dochter dezelfde leeftijd heeft als H. wil ik er ook wel vanaf hoor!!

Eerder kreeg ze de speen altijd en overal als ze moe of jengelig was.. Maar sinds een aantal weken echt alléén nog maar in bed! Dan heeft ze m ook wel nodig, ze komt anders ook echt niet in slaap!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 6:57

Ze heeft de hele dag niet geslapen...
Niet omdat ze geen tutje had hoor, want zelfs met tutje ging ze niet slapen.

Heb `m vanavond nog gegeven omdat ik graag had dat ze in elk geval vanavond zou gaan slapen.
En dat deed ze gelukkig. Ik denk dat we maar even wachten tot ze zich weer lekker voelt.
Is ook niet echt lief van ons om haar tutje af te pakken terwijl ze zich al niet lekker voelt :P

Gast
Gast

Bericht  kletskousje wo 13 apr 2011 - 6:59

Haha Hazeltje..
Das idd niet zo lief Wink
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 7:06

Haha, nee he?
Had ik vanmorgen nog niet zo aan gedacht.
Maar zeker omdat ze vandaag al niet geslapen heeft en zo verkouden is wil ik wel dat ze op zijn minst een paar uur goed slaapt.

Als ze nu vanacht wakker wordt geven we eerst eens even die tussikind druppels van VSM.
Die werken overdag best goed.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: