Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips voor Londen

+8
Atelier Madame
Niekske
minoessepoes
Monte
cin-87
rapa nui
Mamasapje
Live Laugh Love
12 plaatsers

Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Tips voor Londen

Bericht  Live Laugh Love di 12 apr 2011 - 4:03

In de meivakantie gaan we naar Londen!! Jeee!
Heeft iemand tips??
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  Mamasapje di 12 apr 2011 - 9:40

Live Laugh Love schreef:In de meivakantie gaan we naar Londen!! Jeee!
Heeft iemand tips??

Wat wil je weten.. ik kom er 4x per jaar sowieso dus misschien kan ik je helpen? foto's van vorige week vind je in het vakantiefototopic ( een paar van mn dochter bij de standaard bezienswaardigheden:P )
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  rapa nui di 12 apr 2011 - 9:59

Ik vond een Afternoon Tea wel leuk om te doen. Als je zo iets ook wilt doen dan is dit wel een goede site om op te zoeken: http://www.afternoontea.co.uk/ en dan kun je zoeken op London by price.

Museums bekijken: klinkt misschien saai maar de museums in Londen zijn erg de moeite waard en grotendeels ook gratis.

Een boottocht over de Theems zodat je voeten wat rust krijgen. Ik ben per boot naar Greenwich gegaan, ook erg de moeite waard, even met beide voeten in een andere tijdzone gestaan, goed uitzicht op Londen.

Om 5.00 pm kun je in de Westminster Abbey en de St. Pauls Cathedral gratis naar binnen om de evensong / evenprayer mee te maken. Je mag dan niet rondlopen maar ik vond het toch wel speciaal en de moeite waard.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  cin-87 di 12 apr 2011 - 10:03

ik ben een aantal jaarterug in londen geweest en wat ik toen er mooi vond was het volgende:

- in de londen eye (heel erg groot reuzerad)
- onder de teems doorlopen
- wisseling van de wacht
- bij het paleis kijken.
- naar picidilly circus (winkels)
- naar de big ben..

Veel plezier trouwens!

cin-87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 104
Registratiedatum : 31-12-10
Woonplaats : zwolle

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  Monte di 12 apr 2011 - 10:07

De toeristen dingen zijn erg leuk als het je eerste keer Londen is
- London eye
- Buckingham palace
- Eekhoorntjes voeren in st. james park
- London Aquarium
- Tower Bridge
- Britisch Museum (al is het alleen maar omdat het een waanzinnig mooie hal heeft en gratis is)
- Nothing Hill
- Royal Albert hall
- Wat ik ook erg leuk vond is een musical zien. Ik heb de Lion king gezien(volgens mij speelt hij nog steeds) en dit was echt geweldig.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  Mamasapje di 12 apr 2011 - 10:34

*qua goed middenklasse hotel als je die nog niet had : St Giles , zit bij metrostation Tottenham Court Road.. Ideaal bij Oxfordstreet ( 75 meter ervan af smile )

Qua things to do...

uiteraard de standaard dingetjes.. Londen Eye ( wel vrij prijzig voor dat ene rondje - was nu 30 pond kwijt voor 1 volw, 1 kind)
Big Ben, Westminster Abbey, Trafalgar Square, The Monument, Greenwich ( bij the monument en greenwich krijg je ook een oorkonde! Leuk voor het plakboek! ) Downingstreet, Wisseling van de wacht, Buckingham Palace, Hyde Park, Speakers corner..etc etc.

Maar als je wilt winkelen stap je uit op Marble Arch... 1e wat je dan tegen komt is een Primark... ook altijd leuk en verder heel veel leuke shopjes ( Oxfordstreet!)

Musicals: Vind zelf Wicked leuk! Je moet wel goed uitkijken met waar je je kaartjes koopt, soms kan je ze voor 45 pond per ticket kopen en op de andere hoek van de straat voor 25 smile Wicked speelt in het theater naast Victoria station en is ook goed te vinden. Billy Elliott is een goede musical, tissues mee:)

Musea: Victoria en Albert museum, Britsh Museum, Tate Modern en als je gewoon lol wilt hebben : Rapleys Believe it of not.. op Piccadilly Circus.. net als Trocadero ( speelhal, kan je je 1 en 2 centjes vergokken :P)






Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  minoessepoes di 12 apr 2011 - 19:32

Wij hadden het boekje 100%Londen, vind ik echt een aanrader, daar staan wandelingen in waardoor je niet alleen langs de grote bezienswaardigheden komt maar net wat meer ziet en er staan tips in van restaurants en musea en prijsklasse enz. En een hele handige metrokaart. Boekje kost iets van 10 euro, maar je zou het misschien ook kunnen kopieren in de bieb. Hier staat in ieder geval 1 gratis wandeling, misschien is het wel leuk om die te printen!http://www.momedia.nl/100procent-reisgidsen/100-londen.html

Wij zijn zelf bij Jamie's Italian wezen eten, dat vond ik erg leuk en lekker, we hebben een high tea gedaan en een keer in een pub fish en chips gegeten. Dat vond ik wel van die typische leuke engelse dingen. Wij hebben inderdaad ook gebruik gemaakt van de gratis musea en verder zijn we gewoon lekker wezen shoppen (primark) en zijn we langs alle bezienswaardigheden gewandeld.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  Niekske wo 13 apr 2011 - 21:39

Ik heb er een paar jaar terug een paar maanden gewoond en ik was helemaal weg van de parken. Ik woonde vlakbij Hyde park, daar kun je heerlijk wandelen en in het voorjaar is er ook altijd wel iets te doen, veel mensen die er dan zijn. Regents park is ook mooi, daar is ook een open lucht theater en een enorme rozentuin.

Onder hyde park liggen verschillende musea, het Science museum is echt een aanrader! Het is gratis en je ziet er zo veel! Er zijn stukken die misschien iets minder boeiend zijn, maar het is erg leuk om de hele ontwikkeling van de techniek door de 20e eeuw te zien (van grote apparatuur tot kleine gebruiksvoorwerpen) en er is een hele afdeling met de ontwikkeling van de geneeskunde, plus een verdieping waar ze veel medische taferelen van vroeger hebben nagebouwd, zoals een hele apotheek uit de jaren 50.
Bij het science museum ligt ook het natural history museum, ook een aanrader!
De hele wijk daar is ook erg leuk om te winkelen (south kensington is dat) daar liggen ook veel ambassades trouwens. Moest er toen een keer zijn toen het paspoort van een vriendin gestolen was en toen hebben we die wijk ontdekt zeg maar smile

Langs de thames loopt een heel pad, waar je leuk kan wandelen en mooi uitzicht hebt. Bij London brigde station kun je erop en op een gegeven moment kom je dan ook bij veel leuke eettentjes uit.

In chinatown zit een nederlandse kroeg, de Hems. Voor als je zin hebt in bitterballen of Guus Meeuwis ofzo smile

Camden Market (in het noorden) is ook heel erg leuk. Het is een gigantische markt, verdeeld in veel verschillende stukken en ze verkopen er de meest bizarre dingen die je je maar kan bedenken. maar ook veel leuke souvenirs. Delen van de markt liggen oa in oude pakhuizen, paardenstallen, langs regents canal etc... vooral leuk om rond te kijken en er zitten ook veel kraampjes met lekker eten. Daarna kun je langs regents canal lopen tot aan regents park, op het kanaal liggen veel oude woonboten en veel van de huizen daar hebben een tuin aan het water, leuk om te zien.

Een musical is inderdaad ook een aanrader, er zijn in London veel theaters die nog zo ouderwets zijn van binnen, hoiten balkons, rood fluwelen stoelen... dat is ook al erg leuk om te zien!

Ik kan nog wel even doorgaan smile, maar er moet ook gewerkt worden.... als je meer wil weten, let me know!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  Atelier Madame do 14 apr 2011 - 0:08

the london dungeon! zoo vet Cool
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  bolus26 do 14 apr 2011 - 9:55

Atelier Madame schreef:the london dungeon! zoo vet Cool

vond ik ook leuker als ik van te voren gedacht had!
ben ook in het reuzenrad geweest.

madam tussaud vond ik niks aan maar mijn man wel. en een musical zal ik zeker doen!
verder vond ik convent garden erg leuk en sfeervol
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  Yzma zo 17 apr 2011 - 12:21

Mamasapje schreef:Musicals: [...] Je moet wel goed uitkijken met waar je je kaartjes koopt, soms kan je ze voor 45 pond per ticket kopen en op de andere hoek van de straat voor 25
Musicalkaartjes moet je eigenlijk alleen kopen op Leicester Square bij tkts of bij een het theather zelf. Dat zijn de officiele verkooppunten en dan ben je ook verzekerd van de beste plaatsen, omdat zij die tickets hebben en je kunt altijd vragen waar je zit.

Ik vond, naast de musicals, de Tower Bridge echt superleuk om naar toe te gaan. En Covent Garden vind ik echt een geweldige wijk.

Met de andere toeristenplekken zoals London Eye, Big Ben ed heb ik zelf niet zoveel eigenlijk.

100% London vond ik ook een superleuk en handig boekje.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  _Femme di 19 apr 2011 - 5:48

Leuk dat je naar Londen gaat!

Ik kan je de tip geven om bovenaan bij deze pagina even ´londen´ in te typen, dan krijg je 7 links naar topics die al volgeschreven staan met dingen over Londen Wink Hetzelfde bij 'london' dan komen er ook nog 5 links.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  Error di 19 apr 2011 - 10:10

Ik ga volgende maand ook naar Londen toe!

Weten jullie toevallig wat er handig is met het geld meenemen of daar pinnen?
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  _Femme di 19 apr 2011 - 19:19

Paraplu schreef:Ik ga volgende maand ook naar Londen toe!

Weten jullie toevallig wat er handig is met het geld meenemen of daar pinnen?

Als je daar aankomt kan je na de douane op het vliegveld overal ponden pinnen dus ik zou het gewoon daar doen, scheelt ook geld geloof ik!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

londen - Tips voor Londen Empty Re: Tips voor Londen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum