Babykleding
+4
Fiwen
nisavi
Lindsya
Limburg85
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Babykleding
Hoeveel pakjes hadden jullie gekocht voor de geboorte van jullie baby? En in welke maten?
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Babykleding
3 pakjes van maat 50 en aardig veel in maat 56 maar mijn zoontje was klein bij de geboorte dus maat 50 was te groot dus hebben we wat pakjes in maat 44 bij gekocht.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
We hadden niet zoveel kleine maatjes gehaald, dus 50-56 en dat scheelt ook, want uiteindelijk heeft onze kleine meid nu maat 44 aan! De rest halen we dus wel bij straks ;-).
Gast- Gast
Ik denk dat ik hooguit drie setjes in 50 had en dat was maar goed ook, want hij paste het eigenlijk niet eens. Hij zat al bijna meteen in 56..... Daar had ik ook zo'n 3 setjes van, de rest heb ik bijgekocht.
We wisten het geslacht niet en ik vond witte kleertjes saai, dus we hadden ook om die reden gewacht zodat we lekker jongens of meisjeskleren konden kopen.
We wisten het geslacht niet en ik vond witte kleertjes saai, dus we hadden ook om die reden gewacht zodat we lekker jongens of meisjeskleren konden kopen.
Gast- Gast
We hadden een pakje maat 50/56 en eentje maat 56. Uiteindelijk hebben we het pakje maat 50/56 aangedaan, maar die zat nog te groot. Dus hebben we de mouwtjes en pijpen om moeten slaan. Dus twee pakjes voor na de geboorte. Thuis hadden we nog wel een paar pakjes voor de periode na de geboorte.
Heb nog best wat in maat 50 bij moeten kopen, had maar enkele kledingstukken in die maat. Vaak hoor je dat een kind er niet in past of maar even. Onze dochter heeft er best lang in gezeten (maat 50 en 56). Met 4 maanden groeide ze daar pas echt uit.
Heb nog best wat in maat 50 bij moeten kopen, had maar enkele kledingstukken in die maat. Vaak hoor je dat een kind er niet in past of maar even. Onze dochter heeft er best lang in gezeten (maat 50 en 56). Met 4 maanden groeide ze daar pas echt uit.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Wij hadden echt veel te veel kleertjes (en nog steeds), er zijn hier prachtige pakjes weg gegaan die ze nog nooit aangehad heeft... Nou moet ik ook zeggen dat ze best wel hard gegroeid is in de eerste tijd, er waren zelfs pakjes maat 56 die ze nooit gepast heeft. We hebben zelf trouwens amper wat gekocht en kopen nog steeds heel weinig. Maar mijn moeder komt wekelijk met nieuwe kleren aanzetten voor J.uul. En ik zou deze week weer mee mogen om een kerstjurk voor haar uit te gaan zoeken terwijl ze nog zeker 5 (als het er niet meer zijn) gloednieuwe jurkjes in de kast heeft hangen die stuk voor stuk voor 'kerstjurk' door kunnen gaan, dus ik ga het maar uit haar hoofd proberen te praten. Als ze dan toch zo nodig geld uit wil geven aan haar kleindochter dan heb ik veel meer aan wat basisdingen als nieuwe rompers en pjama's want daar groeit ze echt als kool uit nu (62 begint nu al te klein te worden).
Ik moet wel zeggen dat het makkelijk is om veel in de kast te hebben liggen. J.uul is nogal een spugertje en de poep zit regelmatig tot aan haar schouderbladen, dus dan is voldoende rompers geen overbodige luxe.
Ik moet wel zeggen dat het makkelijk is om veel in de kast te hebben liggen. J.uul is nogal een spugertje en de poep zit regelmatig tot aan haar schouderbladen, dus dan is voldoende rompers geen overbodige luxe.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik had 2 pakjes maat 50 en een stuk of 6 maatjes 56 gekocht volgens mij. Nu moet ik ook zeggen dat ik grote baby's had van 8 pond en 52 en 54cm. Dus in 50 hebben ze niet lang gezeten en Tygo volgens mij helemaal niet.
Gast- Gast
De meeste van jullie hadden dus ook meer gekocht dan staat aangegeven. Ik weet wel dat je mogelijk veel kleertjes gaat, maar daar wil ik eigenlijk niet afhankelijk van zijn en weet ook niet of het mijn smaak is.
Mijn vriends zoontje heeft niet eens in maat 50 gezeten, was daar te lang voor dus die wil zo min mogelijk maat 50 maar denk dat ik daar maar 2 pakjes van ga halen en dan nog een aantal in maat 56.
Slapen de baby's trouwens gelijk al in pyjama? Mijn vriend heeft dan wel een zoon maar daar zorg ik pas sinds dat hij 1 jaar is voor, dus de babyfase is nieuw voor mij.
Mijn vriends zoontje heeft niet eens in maat 50 gezeten, was daar te lang voor dus die wil zo min mogelijk maat 50 maar denk dat ik daar maar 2 pakjes van ga halen en dan nog een aantal in maat 56.
Slapen de baby's trouwens gelijk al in pyjama? Mijn vriend heeft dan wel een zoon maar daar zorg ik pas sinds dat hij 1 jaar is voor, dus de babyfase is nieuw voor mij.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Ik had bij de oudste 2 alleen maar pakjes in maat 56. Nou wisten we ook al van te voren (voor zover je dat met zekerheid kunt zeggen dan) dat het geen hele kleine baby's zouden zijn. Ze waren beide bijna 8 pond, en 53 en 54 cm. Ik had bij de oudste 1 boxpakje met voetjes, maar zat zag er dus niet uit, zat er strak in, haha!
Nu wil ik wel maat 50 kopen, omdat een tweeling gemiddeld meestal toch wat kleiner is. Ik denk dat ik gewoon iedrs 2 pakjes van maat 50 koop, en 1 van 56. Mocht dat te weinig zijn is het snel bijgekocht, en anders heb ik zat in maat 56 van de oudste 2, dan maar omslaan.
Ik had trouwens bij beide maar 3 pakjes, en dan nog een paar losse broekjes en truitjes, maar niet erg veel, omdat we alles neutraal hielden, we wisten nl. de geslachten niet. Ook deze keer weten we dat niet, dus houden we het weer neutraal.
Mijn kinderen hadden de 1e maanden gewoon 's nachts de pakjes aan die ze overdag ook aan hadden. Toen ze wat 'echtere' kleertjes aankregen van stuggere stof, deden we ze een pyjama aan. Maar in principe kunnen die babypakjes prima voor de nacht.
Nu wil ik wel maat 50 kopen, omdat een tweeling gemiddeld meestal toch wat kleiner is. Ik denk dat ik gewoon iedrs 2 pakjes van maat 50 koop, en 1 van 56. Mocht dat te weinig zijn is het snel bijgekocht, en anders heb ik zat in maat 56 van de oudste 2, dan maar omslaan.
Ik had trouwens bij beide maar 3 pakjes, en dan nog een paar losse broekjes en truitjes, maar niet erg veel, omdat we alles neutraal hielden, we wisten nl. de geslachten niet. Ook deze keer weten we dat niet, dus houden we het weer neutraal.
Mijn kinderen hadden de 1e maanden gewoon 's nachts de pakjes aan die ze overdag ook aan hadden. Toen ze wat 'echtere' kleertjes aankregen van stuggere stof, deden we ze een pyjama aan. Maar in principe kunnen die babypakjes prima voor de nacht.
Gast- Gast
Ik had ook maar 2 pakjes in maat 50 en de rest heb ik m´n moeder laten halen maar het liep bij mij ook allemaal anders dan verwacht omdat zoonlief 4 weken te vroeg kwam. En vaak vinden oma´s het helemaal niet erg om te shoppen voor hun kleinkind... Bij de volgende doe ik het weer precies zo als het een meisje zou worden dan...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Wij wisten niet wat het zou worden, maar wel dat het een klein kindje zou zijn en hadden drie pakjes 50 in uni kleuren in de kast. De rest kregen we gelijk na de geboorte. Uiteindelijk hadden we zo'n 4 a 5 pakjes in maar 50, die heeft ze 5 weken aangehad en ze zit nu in 56 en doen we de 50 pakjes vaak in bed aan.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
wij hadden het meest in maat 50/56 of in maat 56. Ik geloof dat we 5 of 6 pakjes hadden in totaal. Van de kraamvisite nog 2 pakjes gekregen in maat 56 en daar hadden we genoeg aan.
Onze dochter heeft de eerste weken geen pyjama aan gehad, pas na een maan of anderhalve maand zijn we daarmee begonnen.
Onze dochter heeft de eerste weken geen pyjama aan gehad, pas na een maan of anderhalve maand zijn we daarmee begonnen.
Gast- Gast
Ik had niks in maat 50 gekocht, wel veel in 56. Ik had al heel veel echo's gehad en steeds zeiden ze dat het best een groot kindje zou worden. Dat bleek ook wel zo te zijn, alleen kwam hij vier weken te vroeg. Dus toen had ik alsnog maat 50 nodig. Maar hij kreeg pas na 2 dagen z'n eigen kleertjes aan en toen heeft hij gewoon het pakje 56 aan gehad die ik als eerste pakje had uitgezocht. Daarna heeft mijn man een paar pakjes maat 50 gehaald en kreeg ik ook van mijn moeder en oma nog wat pakjes maat 50.
Volgende keer zou ik het weer hetzelfde doen, het is echt zo gehaald mocht het nodig zijn.
Volgende keer zou ik het weer hetzelfde doen, het is echt zo gehaald mocht het nodig zijn.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Vrij veel, eerlijk gezegd. Voor Yrsa had ik drie nieuwe pakjes, waarvan een roze pakje en twee vrij neutrale pakjes, voor de rest had ik al die spullen van Ezra nog liggen, dus ik dacht dat ik wel ruim genoeg had, maar toen ze er eenmaal was wilde ik haar dolgraag heel meisjesachtig kleden, dus toen is mijn moeder nog wat extra roze pakjes gaan halen. Een daarvan was van Lief, die heeft ze echt heel vaak aan gehad, daar was ik helemaal weg van.
Ze had ook een truitje van Tuuf's World in maat 62/68, roze met donkerroze roosjes, dat heeft ze van vlak na de geboorte tot haar eerste verjaardag gedragen, echt, wat is dat truitje zijn geld waard geweest.
Ze had ook een truitje van Tuuf's World in maat 62/68, roze met donkerroze roosjes, dat heeft ze van vlak na de geboorte tot haar eerste verjaardag gedragen, echt, wat is dat truitje zijn geld waard geweest.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Soortgelijke onderwerpen
» next babykleding
» babykleding noppies
» Hoe valt babykleding van C&A?
» Primark babykleding
» Babykleding Zara
» babykleding noppies
» Hoe valt babykleding van C&A?