Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is dit nou? :-(

+2
Gizmo
Elsje
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is dit nou? :-( Empty Wat is dit nou? :-(

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:49

Hoi,

Ik zou willen dat onderstaand me niet dwars zit, maar het zit me onnoemelijk dwars. Het was zo'n leuk weekend en dan wordt het weer afgesloten met een domper.

Vrijdag had ik een compensatiedag op het werk. Ik had ergens een dag extra gewerkt, waardoor ik nu heerlijk een dag extra weekend had. Mijn moeder, haar vriend (G.) en ik hadden afgesproken om op mijn vrije dag mijn huis op te knappen. Om verschillende redenen is dat destijds, toen ik de sleutel kreeg, niet gebeurd.

Op donderdagavond was ik naar de Ikea gegaan voor een nieuwe tv-meubel en daarna ben ik naar mijn moeder doorgereden om haar te halen voor de verfkeuze. We hadden verf gekozen en zijn direct weer richting haar huis gereden, want G. was jarig. Lekker een gebakje gegeten, koffie gedronken en toen door naar huis om mijn muren aan te smeren. Alles om te zorgen dat we de volgende dag direct van start konden gaan.

Op vrijdag heb ik ze rond negen uur met koffie ontvangen. We hebben alle spullen afgedekt en begonnen met het werk waarop we ons hadden voorbereid. Het werd al snel duidelijk dat mijn moeder, met haar Fybro, ons al snel als klusser moest verlaten en dus werd zij onze schoonmaakheld en boodschappenjongen. smile

Helaas werden we gestoord door de schilder, ingehuurd door de VvE, omdat hij deuren moest verven, waardoor ik niet kon doen wat ik moest doen (G. was met het plafond bezig en ik moest wachten tot ik van hem met de muren mocht beginnen). Ik heb niet niets gedaan, maar ben tegen de afspraak in, begonnen met de kozijnen. (Kozijnen en deuren zou ik in mijn "eigen tijd" doen.) Door dit voorval werd al duidelijk dat we met vrijdag alleen het huis niet geverfd zouden krijgen. G. stelde direct voor om zaterdag terug te komen, met moeders aan zijn zij, om de klus te klaren.

We hebben geverfd alsof ons leven ervan afhing, maar ook zaterdag kregen we het niet af. G. is een ontzettende pietlut en pietje precies en als hij een muur verft dan moet het ook perfect zijn, anders krijgt hij zelf een rot gevoel. Geen probleem, maar hierdoor gaat het langzamer dan gewenst. Maar ik wil het mooi hebben, dus aan G. heb ik niets meer dan iets goeds! smile

Zaterdagavond stelde hij gelijk voor om zondag terug te komen. Wederom ontving ik ze met koffie. Na de koffie zijn we gelijk aan de slag gegaan. Terwijl G. de muur stofvrij maakte, mijn moeder de tafel leegruimde, legde ik alle benodigdheden neer. G. ging aan de slag met de randen en ik werkte naar hem toe tot aan de randen. Ik merkte in de middag dat hij boos werd en dus heb ik de gang grotendeels alleen gedaan. Behalve de allerlaatste muur en het plafond.

Boven mijn macht verven kan ik simpelweg niet. En de verwarming moest los en daar heb ik ook een man voor nodig. Geen probleem volgens G. Zo zou het allemaal ook goedkomen. In de tussentijd zijn we (mams en ik) nog even richting Gamma gegaan om extra verf te halen en een lamp voor de afzuigkap.

We waren op een gegeven moment moe. Ik, mams (van haar stijfheid) en G. Maar we zetten nog even door, omdat we het vandaag toch echt af wilden hebben, omdat het er anders de komende weken niet meer van zou komen. Na het plafond bleef er nog één muur over, daar waar de verwarming ophing en G. zei:"Die wand zou je zelf doen?" Toen keek ik mams aan en zei ze:"Eerlijk zijn". Waarop ik antwoordde:"Ja, dat wil ik wel. Maar ik krijg de verwarming niet van de wand".

En daar ging het mis. Hij ging met morren bezig met de laatst wand. Hij heeft hem perfect afgeleverd, wij hebben het huis opgeruimd en getracht te boren (puur om hem te ontlasten, maar ik krijg nog spijker in de muur is gebleken Mad ), maar omdat het me niet lukte, wilden mama en ik het schilderij gaan plakken. De domste fout die we konden maken!

Ik hield het schilderij boven mijn buikkast en vroeg haar of hij recht hong. Uit het niets zei ze:"Hij hangt recht", waarop ik hem vastplakte en zij opeens zei:"Nee, nee, nee. Hij hangt toch niet recht". Het enige wat ik kon was janken, want ik had de verf van de muur meegenomen. Achteraf een overtrokken reactie. Echt, absoluut. Maar mams begreep me en knuffelde me, nadat ze me even buiten een sigaretje had laten doen. Niets aan de hand dus.

Toen ik zag dat G. klaar was met de wand, ik hem nog normaal had gevraagd of ik morgen gewoon de wanden kon afplakken om de kozijnen te kunnen doen, hij hier doodnormaal antwoord op gaf, schonk ik nog iets te drinken in. Zodat we nog even konden zitten, even uitpuffen, ik hun nog even kon bedanken, want ik laat zoiets, de hulp die ze me hebben geboden niet zomaar voorbij gaan, zei hij:"Ik wil naar huis! NU!" Waarop hij zijn sleutel pakte en vertrok.

Mams is er gelijk achteraan gegaan. En ik snap het niet. Het was knap vermoeiend dit weekend. Het was alleen maar werken en morgen gaan we allemaal weer naar het werk waarvoor we betaald worden. Het is bewonderingswaardig hoe ze zich voor mij hebben ingezet, vooral G., en tja.... Dit is toch wel een beetje een domper.

Ik kan wel denken; Maar mijn huis is geverfd en dat was het doel!

Maar nee, ik ben ze zo ontzettend dankbaar dat ze me hebben geholpen. En ik had graag willen genieten, nog even, een paar minuten, wat we toch met zijn drieën hebben weten te bewerkstellingen en waarvoor G. zich 1000% heeft ingezet. Ik vind dit dus ook gewoon K!

Zou het vermoeidheid zijn? Of heb ik misshcien iets gedaan wat ik niet zou moeten doen? Ik snap het gedrag niet helemaal, dus wellicht kunnen jullie er een lichtje op schijnen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit nou? :-( Empty Re: Wat is dit nou? :-(

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:51

Waarom zoveel extra info bij je punt? Denk niet dat het zo heel aantrekkelijk is om te lezen en ik snap er niet veel van!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:53

Moe, lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:54

Jezus, ik raak de draad kwijt, sorry hoor... Was hij boos omdat je verf van de muur hebt gehaald met het schilderij? Is dat de kern?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:55

Smikkell schreef:Waarom zoveel extra info bij je punt? Denk niet dat het zo heel aantrekkelijk is om te lezen en ik snap er niet veel van!

Omdat ik het niet vaag wilde maken. Maar kennelijk maakt dat het juist vaag. Maar goed, punt is; We hebben een zwaar vermoeiend weekend gehad, maar ook een leuk weekend. Hij is nu boos en ik snap niet goed waarom.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:55

Guattari schreef:Jezus, ik raak de draad kwijt, sorry hoor... Was hij boos omdat je verf van de muur hebt gehaald met het schilderij? Is dat de kern?

Ik weet niet waarom hij boos is. Hij is boos.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:56

Ik denk dat moeheid een grote rol speelt. Kun je het hem niet vragen?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:56

Irritatie zonder duidelijke reden hoort bij klussen.

Ik vind het een érg lang en onduidelijk verhaal en wat een toevoegingen zeg. Samenvatting: Je ging klussen met mams en haar vriend in jouw huis, met een wat te optimistische planning. Met ieders instemming hebben jullie je ballen bij elkaar gepakt en het afgemaakt. En toen was er wat irritatie en een ongezellig afscheid. Ja, kan gebeuren.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:57

Ik heb geen glazen bol waar ik even in kan kijken en heb zo het vage voorgevoel dat geen enkele forummer die heeft, dus niemand behalve hij kan je antwoord geven hierop, lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  Elsje zo 27 maa 2011 - 8:57

Poeh wat een lang verhaal,

Ik denk gewoon vermoeidheid, ik zou het even laten en er als het je nog dwars zit even later op terug komen.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:00

Guattari schreef:Ik heb geen glazen bol waar ik even in kan kijken en heb zo het vage voorgevoel dat geen enkele forummer die heeft, dus niemand behalve hij kan je antwoord geven hierop, lijkt me.

Dat klopt. Maar ik moet hem nu even laten.

Mijn punt is puur dat ik het niet snap. Het lange verhaal heb ik enkel geplaatst, omdat ik wilde weten of ik misschien iets fout heb gedaan. Want ik doe niet graag iets fout. En zeker niet naar de mensen toe die ik dankbaar ben.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:04

ABE schreef:
Guattari schreef:Ik heb geen glazen bol waar ik even in kan kijken en heb zo het vage voorgevoel dat geen enkele forummer die heeft, dus niemand behalve hij kan je antwoord geven hierop, lijkt me.

Dat klopt. Maar ik moet hem nu even laten.

Mijn punt is puur dat ik het niet snap. Het lange verhaal heb ik enkel geplaatst, omdat ik wilde weten of ik misschien iets fout heb gedaan. Want ik doe niet graag iets fout. En zeker niet naar de mensen toe die ik dankbaar ben.

Waarom moet je hem laten? Bel gewoon en vraag waarom. Niet teveel over na gaan denken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:05

Ik heb je hele verhaal gelezen en ik denk niet dat jij iets verkeerds hebt gedaan. Je hebt geen rare dingen gevraagd, je hebt je niet opgedrongen en niet apart gereageerd.

Ik vind het een vreemde reactie, maar wellicht heeft hij er een goede reden voor. Ik denk ook gewoon vermoeidheid.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:05

ABE schreef:
Smikkell schreef:Waarom zoveel extra info bij je punt? Denk niet dat het zo heel aantrekkelijk is om te lezen en ik snap er niet veel van!

Omdat ik het niet vaag wilde maken. Maar kennelijk maakt dat het juist vaag. Maar goed, punt is; We hebben een zwaar vermoeiend weekend gehad, maar ook een leuk weekend. Hij is nu boos en ik snap niet goed waarom.
Kijk dit snap ik Very Happy

Weet je zeker dat hij boos is en heb je hem ernaar gevraagd? Hij heeft je blijkbaar het hele weekend geholpen en dat doet hij niet zomaar. Ik denk dat vragen beter is dan gissen..
Is snap wel je punt dat je nog even wilde nagenieten van het hele weekend en ze wilde bedanken, daar kreeg je nu helaas de kans niet voor!

Gast
Gast

Bericht  Gizmo zo 27 maa 2011 - 9:05

Bel hem, en vraag het hem. Hij is de enige die je vraag kan beantwoorden.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:08

Vraag het hem gewoon.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:17

Smikkell schreef:
ABE schreef:

Kijk dit snap ik Very Happy

Weet je zeker dat hij boos is en heb je hem ernaar gevraagd? Hij heeft je blijkbaar het hele weekend geholpen en dat doet hij niet zomaar. Ik denk dat vragen beter is dan gissen..
Is snap wel je punt dat je nog even wilde nagenieten van het hele weekend en ze wilde bedanken, daar kreeg je nu helaas de kans niet voor!

De volgende keer zal ik het zo kort houden. smile (Je bent nooit te oud om te leren, toch?)

Ergens snap ik hem wel. Als ik klaar ben met de dag, met de situatie, dan knijp ik er ook op een rare manier tussenuit. Momenteel laat ik hem even, want ik geloof ook dat hij zwaar vermoeid is en wellicht geirriteerd, omdat hij de laatste muur alleen heeft gedaan, terwijl ik mijn nieuwe tv-meubel in elkaar heb gezet....

Morgen weer een dag. Duikel zo mijn bed in, want ik ben ook gewoon moe. Wink

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje zo 27 maa 2011 - 9:22

Was G. donderdag jarig??? Goeie datum Wink dan is mn nichtje ook jarig Very Happy
Verder sluit ik me aan bij de rest: ik denk vermoeidheid maar bel hem en vraag het hem... dan heb je meer duidelijkheid dan wanneer wij je gaan vertellen wat we denken dat er mis is.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:23

Sjaantje schreef:Was G. donderdag jarig??? Goeie datum Wink dan is mn nichtje ook jarig Very Happy
Verder sluit ik me aan bij de rest: ik denk vermoeidheid maar bel hem en vraag het hem... dan heb je meer duidelijkheid dan wanneer wij je gaan vertellen wat we denken dat er mis is.

I know smile

Punt van topic was meer om te ontdekken of ik iets fout had gedaan. Maar ik moet me zoiets helemaal niet gaan afvragen. Het helpt niets. Hij is de enige die mij zoiets kan vertellen. Ik ben het bewust nu. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:26

je hebt het iig even van je af kunnen schrijven. Je bent al zo lang bezig met aanpassingen in je huis en de kleuren van je muren. Het moet ook voor jou een intensief weekend zijn geweest met veel indrukken. Je bent volgens mij ook wel iemand die moeite heeft met veranderingen. Hoop dat je wel tevreden bent nu je eindelijk knopen hebt doorgehakt..

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje zo 27 maa 2011 - 9:31

Precies, je moet geen beren op de weg gaan zoeken die er waarschijnlijk helemaal niet zijn. En ik ben benieuwd naar je eindresultaat!

In je andere topic zag ik een side-table staan... zijn die dingen een beetje sterk qua wat erop kan staan? Kun je me daar iets zinnigs over zeggen? Ik zit nl nog altijd te dubben over een nieuw televisiemeubel en ik weet niet wat ik ermee aan moet Sad Nu zie ik je side-table en denk ik 'heee dat is misschien een leuke oplossing!' (tv hangend aan de wand erboven en op de side-table dan mijn mini-stereootje en ziggo-kastje, komt ineens in me op) Zou dat evt. kunnen, denk je?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:34

Smikkell schreef:je hebt het iig even van je af kunnen schrijven. Je bent al zo lang bezig met aanpassingen in je huis en de kleuren van je muren. Het moet ook voor jou een intensief weekend zijn geweest met veel indrukken. Je bent volgens mij ook wel iemand die moeite heeft met veranderingen. Hoop dat je wel tevreden bent nu je eindelijk knopen hebt doorgehakt..

Wat lief. Het komt iig heel lief over. smile

Ik ben niet per definitie bang voor verandering. Ik weet alleen dat ik het moeilijk vond om mijn vaders smaak te overrulen. Mijn vader heeft anderhalf jaar geleden, op mijn laminaat en keuken na, alles bepaald in mijn huis. Tijdens het klussen, destijds, heb ik niets anders mogen doen dan afplakband kopen en kwasten, enkel wanneer hij deze nodig was.

Deze keer, met behulp van mijn moeder, heb ik voor mezelf gekozen. Ik heb zijn karpet, die ik altijd foeilelijk vond, eruit gegooid en binnenkort worden zijn cremékleurige vitrage ingeruild voor, EINDELIJk, spierwitte vitrage die ik altijd al wilde hebben.

Wat zegt dat ik niet bang ben voor verandering, maar wel voor zijn reactie. Want wat ik nu doe met mijn huis, dat zou hij NOOIT goedkeuren. Ik durf het hem niet eens te vertellen. Maar ik wil me thuis voelen en niet alleen naar een huis gaan waar ik toevallig een sleutel van heb.

Ik wil paps absoluut niet afkraken, sowieso niet, maar hij heeft iets teveel invloed op me. Ik ben zelfs een beetje bang voor hem.... Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:35

Sjaantje schreef:Precies, je moet geen beren op de weg gaan zoeken die er waarschijnlijk helemaal niet zijn. En ik ben benieuwd naar je eindresultaat!

In je andere topic zag ik een side-table staan... zijn die dingen een beetje sterk qua wat erop kan staan? Kun je me daar iets zinnigs over zeggen? Ik zit nl nog altijd te dubben over een nieuw televisiemeubel en ik weet niet wat ik ermee aan moet Sad Nu zie ik je side-table en denk ik 'heee dat is misschien een leuke oplossing!' (tv hangend aan de wand erboven en op de side-table dan mijn mini-stereootje en ziggo-kastje, komt ineens in me op) Zou dat evt. kunnen, denk je?

Waarom zou dat niet kunnen? Als je enkel zo'n digiding op het tafeltje zet, en een stereo-gevalletje, dan houdt hij het perfect. Mijn kelken en dat huisje zijn best zwaar, en hij houdt zelfs vijf kg aan boeken, dus geen probleem. smile

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje zo 27 maa 2011 - 9:38

Cool, ABE, thanx voor de tip Very Happy Ik hou het in gedachten! Zo zwaar zijn mijn stereootje en ziggo-kastje niet dus dat moet wel lukken Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:42

ABE, het was ook lief bedoeld. Ik bedoel het meestal lief.. (en soms expres gemeen)
Ik vind het echt knap dat je nu zoveel aan het veranderen bent en je vaders invloed een beetje aan de kant zet. Van vrijgezelle-mannen-huis, zoals het werd genoemd, naar een sfeervol huis naar jouw eigen smaak. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat en hoop vooral dat je er zelf blij mee bent en het vader-deel een beetje los kunt laten. Het is JOUW huis, hoe lief je vader ook is en hoe lief het ook was dat hij je eerder zo hielp.

Roze zou leuk staan bij het geheel, maar is niet de eerste kleur waar ik bij jou aan denk. Als je zelf achter roze staat moet je het natuurlijk doen. Zoals ik zei kan olijfgroen of okergeel ook. Of een aparte kleur blauw (kan even geen plaatje vinden)!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: