Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

...

+2
girli
remover27
6 plaatsers

Ga naar beneden

... Empty ...

Bericht  remover27 za 26 maa 2011 - 21:16

...

Laatst aangepast door remover27 op za 26 maa 2011 - 21:49; in totaal 1 keer bewerkt

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

... Empty Re: ...

Bericht  girli za 26 maa 2011 - 21:21

Ik heb zelf geen ervaring met primeline, ik weet niet eens wat het is.

Het klinkt zo mooi, renteloos aflossen 18 maanden lang. Echter, ik kan me niet voorstellen dat daar geen addertjes onder het gras zitten o.i.d.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  remover27 za 26 maa 2011 - 21:23

girli schreef:Ik heb zelf geen ervaring met primeline, ik weet niet eens wat het is.

Het klinkt zo mooi, renteloos aflossen 18 maanden lang. Echter, ik kan me niet voorstellen dat daar geen addertjes onder het gras zitten o.i.d.

jawel het is echt zo.

Er zijn een paar addertjes namelijk dat je eenmalig 39,95 betaalt voor de administratie.

Als je na 18 maanden niet hebt afgelost betaal je heeel veeel rente wat bij ons absoluut niet gaat gebeuren.

je wordt in verleiding gebracht geld uit te geven wat je niet hebt.

Je moet het geld zelf overmaken in die 18 maanden waardoor veel mensen het vaak niet doen.

je krijgt een krediet kaart die je elk moment kunt gebruiken die ik meteen door midden knip.

Dat zijn de addertjes die tot mij geen betrekking hebben.

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11

Bericht  girli za 26 maa 2011 - 22:25

Als je het zelf zo goed hebt uitgezocht en gepland e.d. waarom voel je je dan stom?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 22:26

Je doet je naam wel eer aan.

Sorry kan niet echt een nuttige bijdrage leveren in het topic gezien het al weg is.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 22:35

Ik heb ooit eens een laptop afbetaald via Primeline en ik heb geen idee meer of ik van tevoren wat moest betalen, maar ik weet dat het allemaal prima geregeld was. Je moet alleen niet in de brieven stinken die ze je verder sturen, want ze bieden je uiteindelijk nog veel meer krediet aan. Maargoed, iedereen kan wel bedenken dat het niet handig is om verdere kredieten af te sluiten.

Niks mis met Primeline dus, al spaar ik voortaan wel liever voor m'n spullen. Bij mijn vorige laptop was het zo dat hij al bijna ana vervanging toe was op het moment dat de afbetaling rond was, en dat vind ik eigenlijk gewoon zonde.

Maar waarom is je openingspost weg?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 22:40

Ik vind een lening afsluiten omdat je iets 'nodig' hebt, nooit slim. Maakt voor mij niet uit hoe mooi of dat 't plaatje is, dat er wordt geschetst. Een lening blijft een lening en als je 't geld niet voor iets hebt, zou je het ook niet moeten kopen. Enige uitzondering op de regel vind ik een hypotheek en een creditcard op vakantie..

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 22:43

Nouja, Trisha, stel dat je wasmachine, computer/laptop (de je nodig hebt voor school/werk) of koelkast het begeeft en je hebt geen spaarcentjes achter de hand voor een nieuwe, dan is zo'n kredietaankoop-systeem wel erg handig.

Mijn man zou overigens als het écht nodig is ook ene auto kopen met een lening, hij heeft z'n auto ook echt nodig en heeft ene probleem als die stuk is, maar voor andere dingen zou hij geen lening afsluiten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 22:46

Ik zeg ook niet dat 't níet handig is, ik vind 't alleen niet slim.. Ik zou nog eerder andere opties bekijken, een leentoestel (als 't voor school is bijv) of een tweedehands toestel oid.. Ik snap wel dat 't soms niet anders kan, maar slim is 't niet gewoon.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 22:52

Tsja, ik zou het ook niet meer doen, maar als je er gewoon bewust mee omgaat en je bewust bent van je eigen inkomsten en uitgaven, dan zie ik er geen kwaad in. Ik heb in elk geval geen hinder van een negatieve BKR-registratie ondervonden bij het afsluiten van mijn telefoonabbo, het aanvragen van een creditcard of het afsluiten van een hypotheek.

Ik ben het ermee eens dat je beter gewoon kunt sparen, maar soms heb je nu eenmaal iets dringend nodig en heb je geen spaargeld achter de hand, en is tweedehands misschien ook nog te duur (sowieso koop ik liever geen tweedehands wasmachine ofzo).

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 4:14

Ik ben opgevoed met het idee dat een lening afsluiten uit den boze is. Zo kwam het een keer voor dat ik baalde van de afstand die ik iedere dag moest afleggen naar mijn werk. Dus ging ik bij het uitzendbureau vragen of ze niet ander werk voor me konden zoeken. Daar wilden ze niet aan denken en adviseerden mij een auto te kopen. Toen ik zei dat ik daar geen geld voor had, zeiden ze dat ik maar een lening moest afsluiten. Ik viel zowat van mijn stoel! En heb gezorgd dat ik heel snel een andere baan (via een andere werkgever) kreeg!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 5:52

.

Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 9:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 10:51

Tesita schreef:
Break Of Day schreef:Ik ben opgevoed met het idee dat een lening afsluiten uit den boze is. Zo kwam het een keer voor dat ik baalde van de afstand die ik iedere dag moest afleggen naar mijn werk. Dus ging ik bij het uitzendbureau vragen of ze niet ander werk voor me konden zoeken. Daar wilden ze niet aan denken en adviseerden mij een auto te kopen. Toen ik zei dat ik daar geen geld voor had, zeiden ze dat ik maar een lening moest afsluiten. Ik viel zowat van mijn stoel! En heb gezorgd dat ik heel snel een andere baan (via een andere werkgever) kreeg!

+1
Heb nog nooit een lening afgesloten (behalve de hypotheek dan), en ben dat ook niet van plan.

Nee, een lening zal ik ook nooit afsluiten. Ik heb geleerd dat je moet sparen voor wat je wilt hebben of dat je er voor moet werken. Het enige wat ik nu leen is van de DUO. Maar dat ligt gecompliceerder en daarin er is geen ander uitweg voor mij. Maar ik ga echt niet voor elk zuchtje of pufje een lening afsluiten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 10:56

Oeh, Primeline. Ervaring mee. smile Of moet ik zeggen Sad

Ooit een laptop gekocht via Scheer en Foppen en met uitstel van betaling via Primeline. De eerste zes maanden betaal je inderdaad geen rente, maar je krijgt wel een persoonlijke lening. Deze persoonlijke lening wordt uitgebreid met een kaart, deze kaart is opgewaardeerd, waardoor je nog meer schulden kunt maken.

Bluh, éénmaal is het mij mislukt, was ik de hele regeling vergeten, en ik heb minstens 300 euro meer betaald voor een laptop, terwijl hij al stuk was.... :shock: Sindsdien zijn mijn ogen open en is mijn mind niet meer vertroebeld. Alleen kopen als ik weet dat ik het direct kan betalen, nooit meer Primeline! (Of elke andere lening)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 10:59

Maple schreef:Nouja, Trisha, stel dat je wasmachine, computer/laptop (de je nodig hebt voor school/werk) of koelkast het begeeft en je hebt geen spaarcentjes achter de hand voor een nieuwe, dan is zo'n kredietaankoop-systeem wel erg handig.

Mijn man zou overigens als het écht nodig is ook ene auto kopen met een lening, hij heeft z'n auto ook echt nodig en heeft ene probleem als die stuk is, maar voor andere dingen zou hij geen lening afsluiten.
Nee, dan zou ik het ook niet doen. Dan ga ik wel achter de PC op school en was ik wel bij anderen tot ik weer geld heb gespaard.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 11:05

Smikkell schreef:
Maple schreef:Nouja, Trisha, stel dat je wasmachine, computer/laptop (de je nodig hebt voor school/werk) of koelkast het begeeft en je hebt geen spaarcentjes achter de hand voor een nieuwe, dan is zo'n kredietaankoop-systeem wel erg handig.

Nee, dan zou ik het ook niet doen. Dan ga ik wel achter de PC op school en was ik wel bij anderen tot ik weer geld heb gespaard.

Eens met Smikkel.

Gast
Gast

Bericht  Elsje zo 27 maa 2011 - 11:08

ABE schreef:
Smikkell schreef:

Eens met Smikkel.

Hier ook eens!
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Shisha zo 27 maa 2011 - 22:29

Ik heb 1x een computer gekocht met de actie "nu halen, volgende zomer betalen". Ik was toen 18/19 jaar en mijn oude computer was stuk dus het klonk als een mooie aanbieding. Ik spaarde iedere maand netjes maar toen raakte ik mijn baan kwijt en met mijn nieuwe baan destijds verdiende ik een stuk minder en ik kon niet meer sparen.
Dus ik had het geld niet op tijd bij elkaar. De rente was ongeveer 50 euro per maand. Gelukkig had ik al vrij snel een andere baan waarbij ik weer meer verdiende dus ik had het redelijk snel afbetaald maar ik heb mijn les wel geleerd!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 22:54

Zo heb ik in het verleden eens een wasmachine gekocht via wehkamp. In feite ook op krediet. Heb 'm in 3 keer betaald, niks aan de hand. Geloof dat ik in totaal iets van 6 euro meer kwijt was, terwijl hij dan nog goedkoper was dan in de winkel zelf. Tja, je moet soms wat. Dan doe ik dat toch liever dan dat ik bij mijn ouders moet wassen. Ik dop liever mijn eigen boontjes.Nu is dat niet meer nodig gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  Kqip ma 28 maa 2011 - 1:07

HIer is mijn vriend dus zo dom geweest een laptop aan te schaffen omdat ie die perse wilde. Ding kostte 2500 euro, hij had een kraslot van 1000 en de overige 1500 is hij nog steeds maandelijks aan het afbetalen. Zit een duur op van 48 maanden, hij moet nu nog t/m augustus. In de tussentijd gebruik ik de betreffende laptop en die is ver aan het eind van zijn latijn. Zelf heeft hij zelf allang een ander. Maar goed, zijn probleem, toendertijd hadden wij nog niks met elkaar maar als het wel zo was had ik hem vriendelijk verzocht dat ding niet op afbetaling aan te schaffen.
Nu komt er wel eens post binnen van die lui van primeline en dat gaat meestal regelrecht de papierbak in en we gaan nooit meer iets aanschaffen op afbetaling!
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Cheesegirl ma 28 maa 2011 - 1:11

Maar een laptop van 2500? :shock:
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 1:18

Zo'n ding kun je voor dezelfde kwaliteit voor nog geen 900 euro aanschaffen... :shock:

Gast
Gast

Bericht  Kqip ma 28 maa 2011 - 1:25

Tja, was een apple mac book pro 15 inch met alles erop en eraan, extra geheugen etc en die waren 4 jaar geleden toen zo duur..Een laptop voor dat geld komt er nu ook gewoon niet meer in :P .
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud