éénpersoonshuishouden
+3
flower
Snoes
VanillaRose
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
éénpersoonshuishouden
Ben bezig een soort begroting op te stellen met alle lasten die ik straks heb als ik eenmaal op mezelf ga wonen.
Nu zou ik willen weten hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt in jullie eentje aan:
-Boodschappen
-woonverzekering
-tv en internet of een alles in een pakket enzo.
Ik heb zelf in mijn begroting een bedrag van 200 euro berekend voor boodschappen in een maand. Heb ook nog 2 katten.
Is dit normaal of kan het goedkoper?
Nu zou ik willen weten hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt in jullie eentje aan:
-Boodschappen
-woonverzekering
Ik heb zelf in mijn begroting een bedrag van 200 euro berekend voor boodschappen in een maand. Heb ook nog 2 katten.
Is dit normaal of kan het goedkoper?
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
Re: éénpersoonshuishouden
Ik denk dat dit best ruim is voor 1 persoon, maar ik zou het zeker zo laten staan!
Gast- Gast
Ik denk ook dat je een ruim budget neemt voor je boodschappen. Wij zijn met 2 + 1 kat en wij zijn gemiddeld tussen de 150 en 200 euro per maand kwijt. Maar goed, dat is ook weer per persoon verschillend natuurlijk.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Denk dat 200 euro dan inderdaad zo'n beetje gemiddeld is. Maar als je elke cent gaat omdraaien (eet wat in de aanbieding is / goedkoop op dat moment / geen bijzondere ingredienten voor eten etc), kan het wel met veel minder. Denk dat 125 euro ook wel haalbaar is, maar het is maar de vraag hoeveel luxe je wel / niet wilt hebben.
Gast- Gast
Ik moet het doen met 100 euro per maand, maar ik krijg wel lunch op mijn werk dus dat scheelt al een heleboel. Het is wel krap moet ik zeggen, ik hou niks over.
Gast- Gast
Bij de kredietbank rekenen ze 215 euro voor een eenpersoonshuishouden. Ik kom max aan de 120.
Gast- Gast
Wij doen met twee volwassenen met 200 euro per maand en dat is ook alleen maar omdat mijn vriend van veel ingredienten en aparte dingen enzo houdt. Alleen was ik max 100 euro kwijt. Ik kan me niet voorstellen dat katten 100 euro per maand kosten maar ach, beter te veel dan te weinig begroten .
Gast- Gast
Als ik de topics hier over boodschappen doen lees dan snap ik niet hoe jullie dat lukt!
Wij doen voor ongeveer 250 euro boodschappen (2 personen), danhaal ik vaak bij de aldi en de restbij c1000, wij eten wel elke dag groente en vlees!
Bij die 250 euro zit dan wel wasmiddel, tandpasta, zeep e.d. in!
Wij doen voor ongeveer 250 euro boodschappen (2 personen), danhaal ik vaak bij de aldi en de restbij c1000, wij eten wel elke dag groente en vlees!
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Niet vergeten dat je voor 1 persoon bijna dezelfde hoeveelheid spullen koopt als voor 2 personen.
En dan heb ik het vooral over voedingsmiddelen. Veel verpakkingen zijn voor 2 a 3 personen. Tenzij je al je groenten en fruit op de markt haalt zodat je precies de hoeveelheid kunt kopen die je wilt.
Ik reserveer voor mezelf alleen 50 euro per week voor boodschappen en daar red ik het prima mee. De ene week geef ik iets meer uit (wasmiddel, wc papier e.d.) en de andere week hou ik over.
Zorgverzekering kost me 100 euro per maand, krijg iets van 65 euro zorgtoeslag.
Internet en tv zit bij mijn huisje inclusief met de huur dus dat zou ik niet weten.
En dan heb ik het vooral over voedingsmiddelen. Veel verpakkingen zijn voor 2 a 3 personen. Tenzij je al je groenten en fruit op de markt haalt zodat je precies de hoeveelheid kunt kopen die je wilt.
Ik reserveer voor mezelf alleen 50 euro per week voor boodschappen en daar red ik het prima mee. De ene week geef ik iets meer uit (wasmiddel, wc papier e.d.) en de andere week hou ik over.
Zorgverzekering kost me 100 euro per maand, krijg iets van 65 euro zorgtoeslag.
Internet en tv zit bij mijn huisje inclusief met de huur dus dat zou ik niet weten.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
-Boodschappen --> tussen de 30 en 50 euro per week. Ligt er aan of ik iets "luxe" koop, of normaal boodschappen haal (bijv. een keer Ben&Jerry ijs ofzo, dat is superduur, maar ook lekker! dan geef ik wel iets meer uit)
Wasmiddel heb ik gekregen van m'n moeder vorig jaar, en is nog steeds niet op! haha, dus dat scheelt. En heb een vriezer, dus kan vlees in de aanbieding halen bijvoorbeeld. Bij de boodschappen reken ik trouwens ook bijv. een keer chinees halen als er iemand blijft eten ofzo. Dat is dan vaak gelijk 20 euro ofzo. Denk dat het zo bij elkaar gerekend dan tussen de 150 en 200 per maand is.
Voor de rest per maand:
-woonverzekering
Inboedel, 10 euro, gaat geloof ik binnenkort 2 euro omhoog, kreeg er een brief over. Dus dan 12 euro.
tv: 17 euro per maand (ziggo)
Internet: 22,50 per maand (online)
Vaste telefoon heb ik niet (40 euro voor mobiel)
Andere vaste lasten (waar je misschien wat aan hebt):
Huur: 333 (aangepast op inkomen)
Gas/electra: 125
Zorgverz: 120
Overlijdensverz: 15
Water: 15 (ik douche lang )
Gemeentelijke belasting en rioolheffing etc. betaal ik per jaar.
Krijg overigens zorg&huurtoeslag, die heb ik niet van de huur&zorgverz. afgetrokken in dit lijstje.
Wasmiddel heb ik gekregen van m'n moeder vorig jaar, en is nog steeds niet op! haha, dus dat scheelt. En heb een vriezer, dus kan vlees in de aanbieding halen bijvoorbeeld. Bij de boodschappen reken ik trouwens ook bijv. een keer chinees halen als er iemand blijft eten ofzo. Dat is dan vaak gelijk 20 euro ofzo. Denk dat het zo bij elkaar gerekend dan tussen de 150 en 200 per maand is.
Voor de rest per maand:
-woonverzekering
Inboedel, 10 euro, gaat geloof ik binnenkort 2 euro omhoog, kreeg er een brief over. Dus dan 12 euro.
tv: 17 euro per maand (ziggo)
Internet: 22,50 per maand (online)
Vaste telefoon heb ik niet (40 euro voor mobiel)
Andere vaste lasten (waar je misschien wat aan hebt):
Huur: 333 (aangepast op inkomen)
Gas/electra: 125
Zorgverz: 120
Overlijdensverz: 15
Water: 15 (ik douche lang )
Gemeentelijke belasting en rioolheffing etc. betaal ik per jaar.
Krijg overigens zorg&huurtoeslag, die heb ik niet van de huur&zorgverz. afgetrokken in dit lijstje.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Ja maar je eet toch ook met 1 persoon de rest kun je altijd invriezen enzo. (Als je een vriezer hebt natuurlijk).
Ik woon samen en doe voor ongeveer 35 euro per week boodschappen, incl vlees/vega dingetjes/kaas/toestanden voor de kat. Groente en fruit haal ik op de markt, kaas bij de kaasboer, de rest bij de ah (vind ik de goedkoopste supermarkt, koop meestal euroshopper of huismerk). Wasmiddel heb ik van de hema (maar 2euro), en wasverzachter en vaatwastabletten sla ik altijd in in de aanbieding bij ah, 3 voor de prijs van 2 of 2e gratis.
Toen ik alleen woonde was ik 15-20euro per week kwijt.
Tv en dergelijke zit bij de huur in, dus ik weet niet hoeveel daar heen gaat.
Ik woon samen en doe voor ongeveer 35 euro per week boodschappen, incl vlees/vega dingetjes/kaas/toestanden voor de kat. Groente en fruit haal ik op de markt, kaas bij de kaasboer, de rest bij de ah (vind ik de goedkoopste supermarkt, koop meestal euroshopper of huismerk). Wasmiddel heb ik van de hema (maar 2euro), en wasverzachter en vaatwastabletten sla ik altijd in in de aanbieding bij ah, 3 voor de prijs van 2 of 2e gratis.
Toen ik alleen woonde was ik 15-20euro per week kwijt.
Tv en dergelijke zit bij de huur in, dus ik weet niet hoeveel daar heen gaat.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
flower schreef:Als ik de topics hier over boodschappen doen lees dan snap ik niet hoe jullie dat lukt!
Ja joh, kook jij echt elke dag? Dan tikt dat wel aan ja, zeker elke dag vlees. Je bent 50 euro meer kwijt dan ik en ik vind al dat we duur koken haha. Mijn vriend is gek op veel ingredienten vaak dus tja... Ik eet soms ook gewoon wat soep en brood, soms bij mijn ouders, soms kom ik niet op tijd thuis en eet ik wat in de stad etc.
Gast- Gast
Elke dag koken is goedkoper dan in de stad eten hoor :pZusje van Bert schreef:flower schreef:Als ik de topics hier over boodschappen doen lees dan snap ik niet hoe jullie dat lukt!
Ja joh, kook jij echt elke dag? Dan tikt dat wel aan ja, zeker elke dag vlees. Je bent 50 euro meer kwijt dan ik en ik vind al dat we duur koken haha. Mijn vriend is gek op veel ingredienten vaak dus tja... Ik eet soms ook gewoon wat soep en brood, soms bij mijn ouders, soms kom ik niet op tijd thuis en eet ik wat in de stad etc.
Maar vlees e.d. is toch niet zo duur? Iig bij de Lidl heb je een pond gehakt voor 2.20, en 4 stukjes vlees kosten meestal rond de 2,50. Daar kun je dan wel alleen 4 dagen van eten, of 2x met zn 2en. Ik heb juist het gevoel, wanneer je geen vlees eet en dit aanvult met bijvoorbeeld een stukje geitenkaas/feta/mozerella/handje noten, dat dit bijna duurder is!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Hier exact dezelfde situatie, heb 100 euro te besteden voor eten/drinken.. ben net verhuisd en alle toeslagen hebben 2 maanden op zich laten wachten, dus gelukkig springt mn vriend af en toe bij :pZero schreef:Ik moet het doen met 100 euro per maand, maar ik krijg wel lunch op mijn werk dus dat scheelt al een heleboel. Het is wel krap moet ik zeggen, ik hou niks over.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Elke dag koken is goedkoper dan in de stad eten hoor :pZusje van Bert schreef:flower schreef:Als ik de topics hier over boodschappen doen lees dan snap ik niet hoe jullie dat lukt!
Maar vlees e.d. is toch niet zo duur? Iig bij de Lidl heb je een pond gehakt voor 2.20, en 4 stukjes vlees kosten meestal rond de 2,50. Daar kun je dan wel alleen 4 dagen van eten, of 2x met zn 2en. Ik heb juist het gevoel, wanneer je geen vlees eet en dit aanvult met bijvoorbeeld een stukje geitenkaas/feta/mozerella/handje noten, dat dit bijna duurder is!
Jaa wij koken bijna elke dag, heel af en toe een blik soep of rijst met ragout ofzo maar dat is hooguit 2 keer per maand
EN vaak het magere vlees is wel duurder dan 2.50, cordon blue is inderdaad bij de aldi 1.25 ofzo voor 2 stukken maar als je meer mager vlees wil dan ben je snel veel duurder uit!
flower- Prater
flower schreef:Atelier Madame schreef:Elke dag koken is goedkoper dan in de stad eten hoor :pZusje van Bert schreef:flower schreef:Als ik de topics hier over boodschappen doen lees dan snap ik niet hoe jullie dat lukt!
Jaa wij koken bijna elke dag, heel af en toe een blik soep of rijst met ragout ofzo maar dat is hooguit 2 keer per maand
EN vaak het magere vlees is wel duurder dan 2.50, cordon blue is inderdaad bij de aldi 1.25 ofzo voor 2 stukken maar als je meer mager vlees wil dan ben je snel veel duurder uit!
In de stad eten gaat niet van het huishoudgeld af bij ons, vandaar. Plus dat ik dat ook niet heel de tijd doe hoor maar ik ben vaak overal en nergens. Deze week heb ik al 2 keer bij iemand anders gegeten. 1 Dag gekookt en 1 dag soep met brood...
Daarbij wil ik nog niet dood gevonden worden in de Liddle, ik word echt depresief van dat soort schuren. Wij eten trouwens bijna elke dag dat we koken rijst. Als je daar een grote zak van haalt bij een toko in de binnenstad kun je daar een half jaar mee doen voor nog geen 20 euro. Mooie basis als je het mij vraagt haha.
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:flower schreef:Atelier Madame schreef:Elke dag koken is goedkoper dan in de stad eten hoor :pZusje van Bert schreef:flower schreef:Als ik de topics hier over boodschappen doen lees dan snap ik niet hoe jullie dat lukt!
In de stad eten gaat niet van het huishoudgeld af bij ons, vandaar. Plus dat ik dat ook niet heel de tijd doe hoor maar ik ben vaak overal en nergens. Deze week heb ik al 2 keer bij iemand anders gegeten. 1 Dag gekookt en 1 dag soep met brood...
Daarbij wil ik nog niet dood gevonden worden in de Liddle, ik word echt depresief van dat soort schuren. Wij eten trouwens bijna elke dag dat we koken rijst. Als je daar een grote zak van haalt bij een toko in de binnenstad kun je daar een half jaar mee doen voor nog geen 20 euro. Mooie basis als je het mij vraagt haha.
misschien moeten wij ook aan derijst haha!!
Wat ik nog vergeten ben te zeggen: wij eten wel elke dagbrood van de bakker, daar gaan er per dag 7 sneeen van doorheen! maar ik let dan wel op de aanbiedingenbij debakker en ben nooit meer dan 2 euro per brood kwijt!
flower- Prater
Ik neem ook elke werkdag 6 boterhammen mee hoor . Rijst is lekker .
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:
Wij eten trouwens bijna elke dag dat we koken rijst. Als je daar een grote zak van haalt bij een toko in de binnenstad kun je daar een half jaar mee doen voor nog geen 20 euro. Mooie basis als je het mij vraagt haha.
Hoeveel zit er in zo'n zak dan?
Bij de Albert Heijn hebben ze geloof ik 5 kilo zakken voor 4/5 euro ofzo!
(ik haal die zelf niet, want dan ben ik 2,5 jaar bezig om het op te maken, maar m'n vader koopt die altijd)
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
\Zusje van Bert schreef:Ik neem ook elke werkdag 6 boterhammen mee hoor . Rijst is lekker .
ik bedoel er zijnz at mensen die brood van de supermarkt eten, dat scheelt een hoop in de prijs
flower- Prater
Sonly, volgens mij hadden we toen een 10 kilo zak voor zo'n 16 euro maar het is alweer even geleden.
Flower, wij halen brood vaak beneden bij de supermarkt inderdaad maar ook bij de AH en dan nemen we dat verse brood omdat het gewoon erg lekker is. Maar ook idd duurder... Voor de bakker ben ik altijd te laat helaas, dat heb je als je fulltime werkt . Mijn vriend vertikt het om uit de vriezer te eten dus houdt het verder een beetje op haha.
Flower, wij halen brood vaak beneden bij de supermarkt inderdaad maar ook bij de AH en dan nemen we dat verse brood omdat het gewoon erg lekker is. Maar ook idd duurder... Voor de bakker ben ik altijd te laat helaas, dat heb je als je fulltime werkt . Mijn vriend vertikt het om uit de vriezer te eten dus houdt het verder een beetje op haha.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: