Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

paella

3 plaatsers

Ga naar beneden

paella Empty paella

Bericht  sanne-84 do 2 dec 2010 - 9:15

wie heeft er een lekker en makkelijk recept van paella? het liefst met vis (ipv kip) en (veel) groenten, en niet met bouillon of wijn.
en kun je hier dan ook een portie van invriezen?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

paella Empty Re: paella

Bericht  Effie_O do 2 dec 2010 - 10:10

Ik dacht dat risotto of gele rijst juist belangrijk is bij paella, daarvoor heb je wel een bouillon nodig! Vind het ook wel redelijk essentieel om het niet te droog te krijgen, gewone rijst kan dat soms wel wat zijn. Paella moet voor mijn gevoel een heel klein beetje 'plakkerig' zijn. Maar, ik ben geen paella expert, misschien klopt dit totaal niet Wink
Op de AH site zie ik ook voornamelijk met bouillon staan. Maar zo moeilijk is dat toch niet? Water koken, bouillonblokje er in, in de pan gieten en dan roeren. That's it! Waarom zou je zonder bouillon willen eigenlijk?

Ik maak deze graag: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=442420&rq=paella
Erg smaakvol en erg makkelijk. Alles bij elkaar in de pan, bouillon er over gieten en roeren dus. Maar ja, als je echt geen bouillon wilt heb je er weinig aan.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  sanne-84 do 2 dec 2010 - 10:16

ik dacht (had gehoopt) dat er nog een makkelijkere variant zou zijn. wil het zaterdag op mn werk klaarmaken (1x in de maand is het zelf koken, dan krijgen de bewoners iets wat de keuken niet klaar maakt) vandaar nie al te moeilijk.
heb nog nooit gele rijst of risottorijst klaargemaakt, dus ook geen idee dat daar bouillon bij moet.
maar was ook al op internet aant zoeken en tot de conclusie gekomen dat bijna overal wel bouillon bij zit (welliswaar allemaal op een andere manier, maar goed)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Schaapke vr 3 dec 2010 - 4:34

Je hebt ook paella uit een pak van Knorr wereldgerechten. Die maak ik áltijd!
Er staat op de verpakking dat je kip moet gebruiken, maar i.p.v. de kip gebruik ik gewoon vis (pagasiusfilet of gemengde zeevruchten). Mijn vriend en ik vinden 'm heerlijk!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven