Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Datumstempel op foto's

Ga naar beneden

Datumstempel op foto's  Empty Datumstempel op foto's

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 3:48

Ik voel me echt een enorme sukkel, maar ik heb dus per ongeluk op mijn camera aangezet dat er een datumstempel kwam op alle foto's. Ik had pas heel laat door dat het echt óp de foto's zit en dat het niet gewoon display-informatie is. Weet er iemand of ik dat nog weg kan krijgen? Het is echt best wel zonde. Het grootste deel van mijn foto's uit Londen is verpest (groot woord, maar het is wel lelijk) met zo'n lelijke, oranje stempel!

Kan iemand mij gelukkig maken en zeggen dat ik dat weg kan halen én hoe? Ik heb een Canon Ixus 107 (mocht dat iets uitmaken). Voor de duidelijkheid: inmiddels heb ik het wel uitgezet op de camera. De nieuwste foto's zijn zonder, maar op de oude foto's krijg ik het dus niet weg Sad.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Datumstempel op foto's  Empty Re: Datumstempel op foto's

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:12

Photoshop?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:13

PrinsesBo schreef:Photoshop?

Ik ben echt een aap. Ik ben echt bereid om dingen uit te zoeken, maar ik heb geen photoshop en heb ook geen flauw benul van hoe dat werkt. Ik bedoel: ik kan toch niet zomaar die dingen dan weghalen of wel? Ik voel me echt heel dom Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:14

Het kan wel met photoshop, maar dan zou je alles moeten wegklonen en dat is best veel werk, en nog precies ook. Kan je niet gewoon het randje met de datum erop "afknippen" in paint/picasa?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:15

Jawel smile
Ik had net foto's van mijn honden met een lelijk paaltje op de achtergrond.
Bij alle foto's dat paaltje weggewerkt.
Zie je niks meer van.
Dus dat zou met jouw fotos ook vast moeten lukken!
Heb je ze niet ergens online staan?
Of plaats die je het belangrijkst vind hier, als ik tijd heb wil ik er best ff voor naar je kijken.
Als het tenminste geen 500 foto's zijn Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:16

wolletjes schreef:Het kan wel met photoshop, maar dan zou je alles moeten wegklonen en dat is best veel werk, en nog precies ook. Kan je niet gewoon het randje met de datum erop "afknippen" in paint/picasa?

Hmm, das ook nog een goed idee!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:17

wolletjes schreef:Het kan wel met photoshop, maar dan zou je alles moeten wegklonen en dat is best veel werk, en nog precies ook. Kan je niet gewoon het randje met de datum erop "afknippen" in paint/picasa?

Bij veel foto's kan dat wel, maar er zijn ook foto's waarbij dan het belangrijkste deel van de foto wegvalt. Of dat ik een gebouw er helemaal op heb gekregen, maar dan dus ineens op de helft begint. Maar ik hoef het ook niet per se bij ALLE foto's te doen natuurlijk. Ik hoopte stiekem nog steeds dat iemand zou zeggen: 'ohh, maar als je die en die instelling verandert, dan gaat het vanzelf weg.' Dat gaat denk ik niet meer gebeuren hè Sad?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:18

PrinsesBo schreef:Jawel smile
Ik had net foto's van mijn honden met een lelijk paaltje op de achtergrond.
Bij alle foto's dat paaltje weggewerkt.
Zie je niks meer van.
Dus dat zou met jouw fotos ook vast moeten lukken!
Heb je ze niet ergens online staan?
Of plaats die je het belangrijkst vind hier, als ik tijd heb wil ik er best ff voor naar je kijken.
Als het tenminste geen 500 foto's zijn Wink

Ik heb ze nog niet online staan, maar als ik dat nog wil, dan laat ik het wel weten. Heel lief van je, bedankt!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:18

vrees het niet, nee.
Maar, je zou picnic kunnen proberen te downloaden en kijken of daar de "clone" functie op zit. dan zou je bij de foto's waarbij het heel erg opvalt kunnen proberen de datum weg te "stempelen".

@PB, bij 1 of 2 foto's is dat natuurlijk geen probleem. Maar als je er meer dan 100 moet doen.. da's nogal een werk hoor! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:20

Ik heb net 5 foto's gedaan.
Was blij dat ik klaar was Wink
Maar ik bedoelde meer dat als June een foto had met veel waarde, dat ik die dan best wil doen.
Is nou eenmaal mooier smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:22

Er is een programma waarin je dit wel degelijk met drie klikken kunt verwijderen, alleen ben ik er nog niet over uit welke... volgens mij zit het op mijn mac op mijn werk, zal morgen eens voor je kijken. Niet dat je daar wat mee op schiet - mits je een mac heb - maar wellicht is het programma ook voor pc te gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:22

Ik ga morgen even uitgebreid alle foto's bekijken en dan is er misschien ook wel iemand in mijn omgeving die er iets creatiefs mee wil doen. Aan de andere kant: dit is het moment om mijn onwetendheid op het gebied van photoshop aan de kant te zetten en zelf maar eens uit te zoeken hoe het werkt.

Bedankt voor alle hulp en advies!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:23

Zero schreef:Er is een programma waarin je dit wel degelijk met drie klikken kunt verwijderen, alleen ben ik er nog niet over uit welke... volgens mij zit het op mijn mac op mijn werk, zal morgen eens voor je kijken. Niet dat je daar wat mee op schiet - mits je een mac heb - maar wellicht is het programma ook voor pc te gebruiken.

Ik heb vrienden met een mac angel. Als je er nog achterkomt, hoor ik het graag! Bedankt!

Gast
Gast

Bericht  Snoopy zo 13 maa 2011 - 5:53

June schreef:
Zero schreef:Er is een programma waarin je dit wel degelijk met drie klikken kunt verwijderen, alleen ben ik er nog niet over uit welke... volgens mij zit het op mijn mac op mijn werk, zal morgen eens voor je kijken. Niet dat je daar wat mee op schiet - mits je een mac heb - maar wellicht is het programma ook voor pc te gebruiken.

Ik heb vrienden met een mac angel. Als je er nog achterkomt, hoor ik het graag! Bedankt!

Op een mac kan dat met iPhoto. Selecteer de foto-> Edit -> Quick Fixes ->Retouch.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 9:07

Snoopy schreef:
June schreef:

Op een mac kan dat met iPhoto. Selecteer de foto-> Edit -> Quick Fixes ->Retouch.

Toch? Ik dacht het eerst ook, maar ik gebruik iPhoto zelf zelden. Ik probeer het mijn vader aan te leren, en ik dacht ook dat het daarmee kon, maar het is in photoshop ook vrij simpel dus ik vroeg me af of ik het niet door elkaar had gehaald confused

Gast
Gast

Bericht  Snoopy zo 13 maa 2011 - 9:50

Zero schreef:
Snoopy schreef:
June schreef:

Toch? Ik dacht het eerst ook, maar ik gebruik iPhoto zelf zelden. Ik probeer het mijn vader aan te leren, en ik dacht ook dat het daarmee kon, maar het is in photoshop ook vrij simpel dus ik vroeg me af of ik het niet door elkaar had gehaald confused

Voor zover ik zo kan zien wel ja. Ik gebruik het zelf nooit, want ik bewerk mijn foto's zelden. Is overigens wel iPhoto uit iLife '11, dus weet niet of het met eerdere versie ook zo werkt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud