Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pannekoeken

+45
Ilovethe90s
Taeda
Bosjesvrouw
Toet
Sophiee
dr_oupy
BlackPoint
Shisha
Fjell
sanne-84
Aziraphale
Razz
Fortissimo
Dora
Summerlovin
La Senza
Gympie
Ella
Nyx
Sissi
Coco
Slakje
Bliss
Snoes
Japie
Minx
madam
Lejow
Hutselfuts
silly-one
Jeanette
InweCulnamo
Darius
xxDila
Arwyn
Flippin' Bitch
*Lookie*
VeryCherry
Roxy89
minoessepoes
Pussycat
Dolphinne
Coccinelle
Petteflet
Pluk
49 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Pannekoeken Empty Pannekoeken

Bericht  Pluk do 2 dec 2010 - 1:59

Wat vind jij het lekkerst op je pannekoek? En dan doel ik op wat je mee bakt en wat je er later als 'beleg' op doet.

Zelf eet ik altijd standaard appelpannekoeken met poedersuiker en aarbeien- of kersenjam. Mijn vriend daarentegen heeft het liefst verschillende pannekoeken met verschillend beleg, dus ik hoop hier wat inspiratie op te doen zodat ik vanavond een paar lekkere pannekoeken voor hem kan bakken angel
Pluk
Pluk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 102
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pannekoeken Empty Re: Pannekoeken

Bericht  Petteflet do 2 dec 2010 - 2:03

Ik doe altijd serranoham, mozzarella en tomaat op een pannenkoek. (Dan bak je eerst een kant van de pannenkoek mooi bruin, dan draai je hem om en belegt één helft van de pannenkoek met ham, mozzarella en tomaat, daarna vouw je de pannenkoek dubbel, even goed aandrukken en zo nog even op laten staan, zodat de mozzarella een beetje kan smelten.
Verder doe ik ook wel eens ragout op mijn pannenkoek.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638

Bericht  Coccinelle do 2 dec 2010 - 2:05

Ik eet ze het liefst met spek en stroop. Ook lekker met kaas, appel, banaan of aardbeien.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Dolphinne do 2 dec 2010 - 2:06

Ik vind het vaak lekker om een plak spek of salami eerst even aan te bakken voor je het beslag erbij in de pan doet.
Evt na het omdraaien dan ook nog een plakje kaas erop laten smelten. Lekker stroop erop daarna.

Kaas erop en daarna stroop is ook een favoriet.

Chocopasta of hagelslag erop en lekker laten smelten (na het bakken).

Banaan meebakken is mss ook een optie

Rozijnen door het beslag gooien en meebakken.

Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pussycat do 2 dec 2010 - 2:07

Zelf vind ik ham/kaas erg lekker Of ontbijtspek. Gewoon op het beslag gooien en meebakken.
Voor de rest hou ik meer van de standaard dingen zoals stroop en poedersuiker.

Mijn vriend vind een pannenkoek met shoarma en knoflooksaus ook erg lekker.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Pluk do 2 dec 2010 - 2:12

Petteflet schreef:Ik doe altijd serranoham, mozzarella en tomaat op een pannenkoek. (Dan bak je eerst een kant van de pannenkoek mooi bruin, dan draai je hem om en belegt één helft van de pannenkoek met ham, mozzarella en tomaat, daarna vouw je de pannenkoek dubbel, even goed aandrukken en zo nog even op laten staan, zodat de mozzarella een beetje kan smelten.

Daar ga ik mijn vriend heel blij mee maken Laughing
Pluk
Pluk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 102

Bericht  minoessepoes do 2 dec 2010 - 2:14

Meestal begin ik met een kaas pannenkoek en daar doe ik geen stroop of iets dergelijks op en eindig ik met een appel pannenkoek en daar gooi ik dan suiker en kaneel op. In de zomer vind ik aardbeien en een bolletje ijs ook wel erg lekker. Mijn vriend heeft het liefst spek pannenkoek. Echt de standaard opties dus. Soms maak ik ook spek met geitenkaas, net iets minder standaard.

Maar als borrelhapje gebruik ik een pannenkoek ook weleens zoals je een wrap gebruikt bijvoorbeeld met zalm en roomkaas. In een pannenkoeken restaurant bij ons in de buurt verkopen ze ook pannenkoeken waar ze shoarma en knoflooksaus opdoen of een pannenkoek carpaccio of een boerenpannenkoek met soepgroenten en spek en champignons ed. Kan, maar hoeft van mij niet.

Mijn ouders maken als voorgerechtje weleens poffertjes met stukje olijf, zongedroogde tomaat en kappertjes door het beslag en peper en zout. Zoiets kan je natuurlijk ook met een pannenkoek doen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Roxy89 do 2 dec 2010 - 2:20

Wij gaan wel eens bij een pannenkoeken restaurant eten en dan zie je ook heeeeeeeel andere dingen.. Zo is tegenwoordig de saté pannenkoek mijn favoriet. Had ik nooit zelf bedacht, maar ik zo lekker:
Gewoon een standaard pannenkoek (gemaakt met bloem, ei en water), dan in het midden een beetje ijsberg sla, kip en saté saus over de sla, stukjes komkommer erbij, kroepoek voor het mooie en smullen maar!

Hier trouwens de menukaart van een pannenkoeken restaurant: http://www.dentol.nl/images/menukaart-den-tol.pdf
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Petteflet do 2 dec 2010 - 2:21

Pluk schreef:
Petteflet schreef:Ik doe altijd serranoham, mozzarella en tomaat op een pannenkoek. (Dan bak je eerst een kant van de pannenkoek mooi bruin, dan draai je hem om en belegt één helft van de pannenkoek met ham, mozzarella en tomaat, daarna vouw je de pannenkoek dubbel, even goed aandrukken en zo nog even op laten staan, zodat de mozzarella een beetje kan smelten.

Daar ga ik mijn vriend heel blij mee maken Laughing

Is echt SUPERlekker!!!! Heb het dinsdag nog gegeten...
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Bericht  VeryCherry do 2 dec 2010 - 2:24

Ik vind pannenkoeken met spek en appel heel erg lekker. En als ik niks meebak doe ik er appelmoes op ^^ Maar ik vind pannenkoeken eten niet zo gezellig, want het komt er altijd op neer dat ik ze staand in de keuken tussen het bakken door opeet.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  minoessepoes do 2 dec 2010 - 2:37

CherrieLola schreef:Ik vind pannenkoeken met spek en appel heel erg lekker. En als ik niks meebak doe ik er appelmoes op ^^ Maar ik vind pannenkoeken eten niet zo gezellig, want het komt er altijd op neer dat ik ze staand in de keuken tussen het bakken door opeet.

Ik bak meestal een stapel en houd ze warm in de oven op een lage stand. De kaas pannenkoeken maak ik dan als laatste want die plakken aan elkaar vast als je die op stapelt. Maar op deze manier is pannenkoeken eten wel wat gezelliger!

Ik gebruik trouwens ook gewoon melk, bloem en ei en geen pak pannenkoekenmix. Bij gebrek aan eieren maken we ze ook weleens zonder. Ook hebben wij meestal wel een stapeltje pannenkoeken in de viezer zitten, per stuk verpakt in huishoud folie. Makkelijk als snelle hap of als lekkere simpele lunch in het weekend!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  VeryCherry do 2 dec 2010 - 2:40

Bedankt voor de tip Very Happy Kan ik eindelijk mijn vriend verblijden met pannenkoeken, hij wil ze eigenlijk elke week wel eten. En dan uiteraard de kaaspannenkoeken Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 2:41

Ik doe altijd kaas op mijn pannenkoek en daarna stroop Very Happy Wel heeeel machtig. Of jam smile En dan wissel ik af :P

Gast
Gast

Bericht  Petteflet do 2 dec 2010 - 2:42

Wat ook handig is om ze warm te houden: pan met water op het vuur zetten, groot vuurvast bord erop en daar de pannenkoeken opleggen. Blijven ze ook erg lang warm!
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Bericht  *Lookie* do 2 dec 2010 - 3:14

Als ik iets meebak is dat ook meestal: appel+kaneel, banaan, spek of een plakje kaas.
Ook lekker erop (na het bakken): kersen, chocopasta + sinaasappel, of wat ik een keer op een kerstfair had: met banaan + chocopasta + beetje advocaat. Erg slecht maar wel lekker voor een keer!
Meestal hou ik het gewoon bij appelpannekoeken met suiker, stroop of jam, wij varieren niet zo heel veel moet ik zeggen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flippin' Bitch do 2 dec 2010 - 3:18

Pannenkoek spek & stroop
Pannenkoek suiker

Pannenkoek warme kersen en slagroom
Pannenkoek banaan en slagroom

De onderste twee maak ik echt zelden hoor, meer iets voor een kerstbrunch ofzo smile
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Arwyn do 2 dec 2010 - 4:04

Als we pannenkoeken eten, is dat gewoon lekker standaard. Paar naturel en een paar met ham of bacon.
Aan tafel gaat er dan stroop, poedersuiker of beide op.
Andere dingen er op zijn ook wel eens lekker, maar ik vind het bakken van de pannenkoeken altijd al moeite genoeg, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  xxDila do 2 dec 2010 - 4:19

minoessepoes schreef:
CherrieLola schreef:Ik vind pannenkoeken met spek en appel heel erg lekker. En als ik niks meebak doe ik er appelmoes op ^^ Maar ik vind pannenkoeken eten niet zo gezellig, want het komt er altijd op neer dat ik ze staand in de keuken tussen het bakken door opeet.

Ik bak meestal een stapel en houd ze warm in de oven op een lage stand. De kaas pannenkoeken maak ik dan als laatste want die plakken aan elkaar vast als je die op stapelt. Maar op deze manier is pannenkoeken eten wel wat gezelliger!

Ik gebruik trouwens ook gewoon melk, bloem en ei en geen pak pannenkoekenmix. Bij gebrek aan eieren maken we ze ook weleens zonder. Ook hebben wij meestal wel een stapeltje pannenkoeken in de viezer zitten, per stuk verpakt in huishoud folie. Makkelijk als snelle hap of als lekkere simpele lunch in het weekend!

Ik zet meestal een pan met heet water op het vuur, bord erop, en leg daar de pannenkoeken op, daar leg ik dan of een ander bord of een grote deksel van de pan op! Blijven ze ook heerlijk warm van. Zeker als je maar voor twee personen hoeft te bakken!
Kaas doe ik dan ook als laatste!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius do 2 dec 2010 - 4:27

gouden tip die ik van mijn schoonvader kreeg: beetje Brinta door het beslag doen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  InweCulnamo do 2 dec 2010 - 8:42

Zeker weten een pannekoek met kaas Laughing
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 234
Punten : 315

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 8:48

Ik eet pannekoeken het meest naturel, zonder iets meegebakken dus. Dan doe ik er het liefst schenkstroop op, en vaak graag nog wat gewone suiker voor het 'kraak-effect' tussen m'n tanden. Voor de smaak doe ik het niet eens, gewoon dat 't kraakt tussen m'n tanden vind ik lekker.
Als ik wel wat in de pan meebak, dan vind ik appelpannekoeken lekker, met een beetje suiker en kaneel.

Laatst had mijn man bij een pannekoekenhuis een panekoek met geitenkaas, honing en pijnboompitjes, en die was trouwens ook goddelijk!

Gast
Gast

Bericht  Jeanette do 2 dec 2010 - 9:05

Meestal met kaas en spek. En bij de pannenkoekenbakker hier hebben ze mexicaanse pannenkoeken en die zijn echt heerlijk! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 8:36

Ik vind alleen zoete dingen lekker op m'n pannekoek zoals stroop, jam, kristalsuiker en poedersuiker

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 8:42

Het is PanneNkoek, grr..

Ik vind ze niet zo lekker, maar toevallig heb is ze gister en zondag wel gegeten. Gister met spek en kaas en zondag met gourgette, mozzarella, gedroogde tomaatjes en uhh.. nog wat dingen, in het pannenkoekenhuis.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 9:00

Ik doe vaak een pakje Saroma poeder door het beslag, heerlijk die roze pannenkoeken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: