Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom vrouwen forummen

+6
Jeanette
Lejow
Tania
Polly
Arwyn
Filoria
10 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Waarom vrouwen forummen

Bericht  Filoria wo 9 maa 2011 - 8:50

Ik las laatst ergens dat er een groot verschil is tussen vrouwen die communiceren en mannen die communiceren:
- mannen willen informatie, als ze die hebben zijn ze uitgepraat.
- vrouwen willen ervaringen delen, vrouwen kunnen praten als een doel op zich zien. vrouwen vinden het fijn om zichzelf te herkennen in anderen.

Dat was zo'n beetje de strekking. En ik herken mezelf hier ook wel weer in hahaha Very Happy Jullie ook? En zou dit kunnen zijn waarom wij dit forum zo fijn vinden?

Ik weet trouwens niet of er wetenschappelijk onderzoek is gedaan om de stelling te bewijzen hoor. Als er iemand zoiets heeft gevonden, kom maar op! Leuk!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Arwyn wo 9 maa 2011 - 8:54

Haha, dat heb ik ook ergens gehoord inderdaad! En ik merk het ook wel, vooral in het forummen. Ik kan gewoon dingen lezen die me niet eens zo super veel interesseren gewoon omdat ik het leuk vind, maar m'n vriend gaat inderdaad echt op zoek naar dingen en is er dan klaar mee. Hij reageert ook nooit op fora, dat vind hij helemaal niet boeiend, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 8:56

Ik ken genoeg mannen die ook forummen. Laatst op m'n andere forum zelfs een mannelijke faker gehad, en ook wel eens relletjes met mannen. Dus denk dat het wel mee valt. Maar goed, vrouwen kunnen wel echte kippen zijn natuurlijk en dat merken we hier vaak genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 8:56

Daar ben ik het wel mee eens ja! Ik heb ook niet genoeg aan alleen met mijn vriend praten. Die is zo snel uitgeluld. Hij verzint ergens een oplossing voor en that's it.
Als ik me bijvoorbeeld ergens druk om maak, dan vind ik het fijn dat ik het gewoon met andere mensen het daar over kan hebben. Over dat gevoel op zich. Mijn vriend verzint een oplossing en daarmee is het klaar. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Polly wo 9 maa 2011 - 8:57

Ik herken mezelf daar wel in ja! Very Happy
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 8:58

Marin schreef:Ik ken genoeg mannen die ook forummen. Laatst op m'n andere forum zelfs een mannelijke faker gehad, en ook wel eens relletjes met mannen. Dus denk dat het wel mee valt. Maar goed, vrouwen kunnen wel echte kippen zijn natuurlijk en dat merken we hier vaak genoeg.

Wil nog wel even zeggen dat er dan een aantal pagina's in zo'n topic bij komen, 2 of 3 ofzo, en dan is het weer klaar. Het kippenhok syndroom lijkt me toch wel nauwverwant aan een vrouwenforum Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 8:59

Filoria schreef:Ik las laatst ergens dat er een groot verschil is tussen vrouwen die communiceren en mannen die communiceren:
- mannen willen informatie, als ze die hebben zijn ze uitgepraat.
- vrouwen willen ervaringen delen, vrouwen kunnen praten als een doel op zich zien. vrouwen vinden het fijn om zichzelf te herkennen in anderen.

Dat was zo'n beetje de strekking. En ik herken mezelf hier ook wel weer in hahaha Very Happy Jullie ook? En zou dit kunnen zijn waarom wij dit forum zo fijn vinden?

Ik weet trouwens niet of er wetenschappelijk onderzoek is gedaan om de stelling te bewijzen hoor. Als er iemand zoiets heeft gevonden, kom maar op! Leuk!

Ja daar is ontzettend veel onderzoek naar gedaan, en lijkt vrij erg te kloppen. Ik heb er volgens mij ook nog wel een essay over geschreven voor het vak Gender, Sex and Language.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Tania wo 9 maa 2011 - 9:01

Giacomo schreef:Daar ben ik het wel mee eens ja! Ik heb ook niet genoeg aan alleen met mijn vriend praten. Die is zo snel uitgeluld. Hij verzint ergens een oplossing voor en that's it.
Als ik me bijvoorbeeld ergens druk om maak, dan vind ik het fijn dat ik het gewoon met andere mensen het daar over kan hebben. Over dat gevoel op zich. Mijn vriend verzint een oplossing en daarmee is het klaar. :P

Ja hier herken ik me ook wel in.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Lejow wo 9 maa 2011 - 9:04

Tania schreef:
Giacomo schreef:Daar ben ik het wel mee eens ja! Ik heb ook niet genoeg aan alleen met mijn vriend praten. Die is zo snel uitgeluld. Hij verzint ergens een oplossing voor en that's it.
Als ik me bijvoorbeeld ergens druk om maak, dan vind ik het fijn dat ik het gewoon met andere mensen het daar over kan hebben. Over dat gevoel op zich. Mijn vriend verzint een oplossing en daarmee is het klaar. :P

Ja hier herken ik me ook wel in.

Hier ook, of hij snapt absoluut niet waar ik me 'druk' om maak...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 9:13

Lejow schreef:
Tania schreef:
Giacomo schreef:Daar ben ik het wel mee eens ja! Ik heb ook niet genoeg aan alleen met mijn vriend praten. Die is zo snel uitgeluld. Hij verzint ergens een oplossing voor en that's it.
Als ik me bijvoorbeeld ergens druk om maak, dan vind ik het fijn dat ik het gewoon met andere mensen het daar over kan hebben. Over dat gevoel op zich. Mijn vriend verzint een oplossing en daarmee is het klaar. :P

Ja hier herken ik me ook wel in.

Hier ook, of hij snapt absoluut niet waar ik me 'druk' om maak...
Hier net zo. Soms lekker, maar soms ook zoooo irritant. Soms wil ik geen oplossingen maar gewoon even zeuren, en dat snappen mannen niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 9:13

Op Fok zitten toch ook aardig wat mannen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 9:22

Beauty Addict schreef:
Lejow schreef:
Tania schreef:
Giacomo schreef:Daar ben ik het wel mee eens ja! Ik heb ook niet genoeg aan alleen met mijn vriend praten. Die is zo snel uitgeluld. Hij verzint ergens een oplossing voor en that's it.
Als ik me bijvoorbeeld ergens druk om maak, dan vind ik het fijn dat ik het gewoon met andere mensen het daar over kan hebben. Over dat gevoel op zich. Mijn vriend verzint een oplossing en daarmee is het klaar. :P

Ja hier herken ik me ook wel in.

Hier ook, of hij snapt absoluut niet waar ik me 'druk' om maak...
Hier net zo. Soms lekker, maar soms ook zoooo irritant. Soms wil ik geen oplossingen maar gewoon even zeuren, en dat snappen mannen niet...
Idd.

Ik kan alleen ook wel snel uitgepraat zijn als ik mijn informatie heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Filoria wo 9 maa 2011 - 10:02

Beauty Addict: jaaaa precies! Geen oplossingen, gewoon zeuren! Maar dat snappen mannen niet.
Megara: mijn beeld bij mannen op Fok is, dat die daar dingen opzoeken die ze willen weten, nieuwtjes lezen, en een beetje lol trappen. Echt ervaringen uitwisselen en gevoelens delen zoals op dit forum, dat kom ik daar (onder mannen) niet zoveel tegen. Maar ik ben geen trouwe Fok-lezer hoor.
Marin: oeh leuk! Heb je ergens een link ofzo? Dat soort dingen vind ik altijd erg interessant om te lezen.

En tja, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Ik heb ook wel vriendinnen die meer oplossingsgericht praten en het niet teveel over hun gevoelens willen hebben.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 10:05

Ik heb het even voor je opgezocht, maar het was toch een beetje wat anders, het ging over de manier hoe mannen en vrouwen verschillen in beleefdheids- en onbeleefheidsstrategieen in taalgebruik. Dus even iets specifieker/anders. Heb het niet online helaas.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Jeanette wo 9 maa 2011 - 21:50

Ik herken het wel. Ik vind het heerlijk om zo af en toe wat te kletsen om niks. Daar hebben mannen niet zo'n behoefte aan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 22:25

Megara schreef:Op Fok zitten toch ook aardig wat mannen?
Ja, ik merk dat het er op Fok veel 'harder' aan toegaat. Er wordt ook met kanker gescholden enzo, als je dat hier doet krijg je gelijk het hele forum over je heen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  VeryCherry wo 9 maa 2011 - 22:26

Bij Fok! komt toch ook een heel ander publiek?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 22:27

Storm schreef:
Megara schreef:Op Fok zitten toch ook aardig wat mannen?
Ja, ik merk dat het er op Fok veel 'harder' aan toegaat. Er wordt ook met kanker gescholden enzo, als je dat hier doet krijg je gelijk het hele forum over je heen Very Happy

En terecht! Wink (maar ik meen het wel)

Ik vind het heerlijk om hier gewoon doelloos te 'ouwehoeren', eventjes alle onzin van me afschrijven en zo nu en dan iets serieus is heus niet erg, daar is het forum natuurlijk ook voor. Mijn man noemt dit forum overigens mijn 'alwetend orakel' whahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 22:28

Haha, mijn vriend maakt altijd grapjes over Yes. 'Je hebt zeker weer de hele dag op Yes gezeten?' of 'Vraag dat maar aan Yes!' of 'Zeker op Yes gelezen?' :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 22:33

Storm schreef:Haha, mijn vriend maakt altijd grapjes over Yes. 'Je hebt zeker weer de hele dag op Yes gezeten?' of 'Vraag dat maar aan Yes!' of 'Zeker op Yes gelezen?' :P

Mijn man ook inderdaad Very Happy Vertel ik iets en dat vraagt hij: 'hoe weet je dat?' En voordat ik antwoord kan geven: 'Ooh laat maar'. Hahaha.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Susan wo 9 maa 2011 - 23:31

Ik heb nooit zoveel met dat 'vrouwen zijn zus, mannen zijn zo'-gedoe. Min man is niet echt een enorme prater en vrij oplossingsgericht, maar ik ken ook mannen die wel uitgebreid praten. Mijn vader bijvoorbeeld, al zou hij weer nooit op een forum gaan zitten, dat lijkt hem - naar aanleiding van wat ik vertel - echt niks. Hij vindt het vreselijk hoe iedereen op fora altijd over alles een uitgesproken mening heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 1:39

Alex167 schreef:
Storm schreef:Haha, mijn vriend maakt altijd grapjes over Yes. 'Je hebt zeker weer de hele dag op Yes gezeten?' of 'Vraag dat maar aan Yes!' of 'Zeker op Yes gelezen?' :P

Mijn man ook inderdaad Very Happy Vertel ik iets en dat vraagt hij: 'hoe weet je dat?' En voordat ik antwoord kan geven: 'Ooh laat maar'. Hahaha.


Haha ik ook nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  SuperGrover do 10 maa 2011 - 4:53

Er zijn duidelijke verschillen ook in de hersenen van mannen en vrouwen. Bij vrouwen is het taalgedeelte beter ontwikkeld, net als de meeste gevoelsbeleving en herinneringen. Het is evolutionair gezien ook logisch, de vrouwen moesten de kinderen opvoeden en mannen op mammoetjacht. Nu is het minder relevant, maar de verschillen zijn er nog steeds. Vrouwen hebben over het algemeen ook een grotere woordenschat dan mannen.

Het zijn dus geen clichés à la mannen komen van Mars, vrouwen van Venus, maar het is wetenschappelijk aangetoond. smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  BJA do 10 maa 2011 - 5:55

Ik herken het zeker!
Vaak vraag ik op het forum advies in plaats van aan vrienden. Ik heb heel weinig goede vrienden met weinig tijd en wil ze niet altijd lastig vallen. Ik vind het erg prettig hier, want krijg vaak goed adviezen en leuke reacties.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom vrouwen forummen Empty Re: Waarom vrouwen forummen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum