Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Contactallergie nikkel.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Contactallergie nikkel. Empty Contactallergie nikkel.

Bericht  Joan do 29 aug 2013 - 2:01

Ik heb een allergische reactie van de studs die in mijn sandaaltjes zitten. Rondom mijn enkel zitten nu rode bultjes en kleine blaasjes op de plek waar de studs mijn huid hebben geraakt. Het jeukt als een gek! Heeft iemand een tip wat ik er op kan smeren, dat de jeuk in ieder geval weg trekt? Ik heb eerder gehad -toen geen idee gehad dat het van m'n sandaaltjes kwam- dus ik weet dat het vrij lang duurt voordat het weg is en ik wil van die stomme jeuk af :nopompom:.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Contactallergie nikkel. Empty Re: Contactallergie nikkel.

Bericht  Phileine do 29 aug 2013 - 2:06

Ik smeer op zulke plekjes vaak sudocreme. Eigenlijk voor geirriteerde babybilletjes, maar het werkt bij mij wel goed. Balen, ik heb ook een nikkelallergie, dus ben altijd op zoek naar bijvoorbeeld oorbellen ed zonder nikkel.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Contactallergie nikkel. Empty Re: Contactallergie nikkel.

Bericht  LieveSterre do 29 aug 2013 - 2:08

Ah vervelend! Ik heb voor mijn allergische reacties op mijn huid een simpele vaseline creme gekregen: volledige naam: Vaseline-Cetomacrogolcreme. Verzacht bij mij wel echt en je hebt er geen recept voor nodig.
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contactallergie nikkel. Empty Re: Contactallergie nikkel.

Bericht  minoessepoes do 29 aug 2013 - 2:17

Ik heb het heel erg, ik heb zelfs een litteken op mijn buik van de knopen van broeken, heel vervelend want ik kan nu bijvoorbeeld helemaal geen oorbellen meer dragen eigenlijk, ook heb ik een reactie op chirurgisch staal in mijn mond gehad bijvoorbeeld en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Ik ben dus voor meer gevoellig dan alleen nikkel.

In de meeste gevallen doe ik er weinig aan, hou ik het wat vet en in dit geval zou ik de sandaaltjes niet meer dragen. Je kan ook iets van mentholzalf halen tegen de jeuk, dat verkoeld en is zonder recept verkrijgbaar.

Wat nog weleens wil helpen is om een aantal lagen blanke nagellak er op te smeren zodat het nikkel in dit geval je huid niet meer raakt. Maar dan nog zou ik de sandaaltjes pas weer aantrekken als de reactie helemaal weg is!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contactallergie nikkel. Empty Re: Contactallergie nikkel.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum