Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog een keer trouwen.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Nog een keer trouwen. Empty Nog een keer trouwen.

Bericht  MacLiberty zo 25 aug 2013 - 18:16

Ik woon met mijn buitenlandse man in een ver buitenland. Toen ik anderhalf jaar geleden trouwde kon er niemand van mijn familie bij zijn. Vanwege het feit dat ze het niet konden betalen om erbij te zijn. Eerst had ik er gewoon vrede mee maar nu vind ik het toch wel erg jammer dat niemand van mijn familie erbij was. Het gaat dan vooral om mijn moeder en broers. Ook mijn vrienden konden er niet bij zijn.

Nu zit ik er dus serieus over na te denken om nog een keer te trouwen maar dan in Nederland of in een land dichtbij Nederland was man en ik eerder hebben gewoond. Ik heb het nog niet echt besproken met mijn man maar ik denk dat als ik hem uitleg dat het veel voor mij betekend dat hij het ook wel wil.

Het gaat mij dus niet om de cadeaus of wat dan ook. Het gaat mij puur om het feit dat ik een moment van geluk wil delen met de mensen van wie ik het meest houdt.

Wat denken jullie? Stom idee? Goed idee? Gewoon doen? Accepteren dat je familie en vrienden er nu eenmaal niet bij konden zijn?

Sorry als dit bericht een beetje emotioneel overkomt maar mijn familie heeft vrij veel te verduren gehad de laatste jaren en daarom is het delen van geluk ook zo belangrijk.

MacLiberty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 52
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een keer trouwen. Empty Re: Nog een keer trouwen.

Bericht  MissBlunt zo 25 aug 2013 - 18:48

Ik zou er dan voor kiezen om in NL een mooi feest te geven voor je 1e? trouwdag. Kan je bijvoorbeeld wat mooie foto's van jullie trouwdag uitvergroten en ophangen, mooie taart erbij, dat soort dingetjes.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een keer trouwen. Empty Re: Nog een keer trouwen.

Bericht  Marsy28 zo 25 aug 2013 - 22:44

Ja, dat zou ik ook hebben. Hier is toch wel ver weg en ik zou ook 'thuis' nog eens willen trouwen, mochten wij hier trouwen. Dus herken het heel erg! 


Edit: kent jouw familie jouw man goed?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een keer trouwen. Empty Re: Nog een keer trouwen.

Bericht  MacLiberty di 27 aug 2013 - 15:12

Ik ben er achter gekomen dat ik niet nog een keer kan trouwen. Ik zou eerst moeten scheiden en dan weer opnieuw trouwen. Dat doen we maar niet. Maar je kan wel je trouwbeloftes nog een keer doen met een mooie ceremonie. En dat is wat we gaan doen.

Marsy28 Mijn familie (mijn moeder, vader en broers vooral) kent mijn man wel een beetje. Familie is in Engeland geweest toen we daar woonden en we zijn nu 2 keer in Nederland geweest. Maar echt goed kennen nee hoor, ik denk ook niet dat dat echt zal gebeuren.

MacLiberty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 52
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een keer trouwen. Empty Re: Nog een keer trouwen.

Bericht  Marsy28 di 27 aug 2013 - 16:02

Oh, wist die regel helemaal niet.. Jammer, maar daarom kun je nog wel groot feest geven in Nederland toch? Uiteindelijk is de handtekening natuurlijk ook maar een formaliteit (behalve als je kerkelijk bent, maar dan zou je nog dienst kunnen organiseren). 
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een keer trouwen. Empty Re: Nog een keer trouwen.

Bericht  MacLiberty di 27 aug 2013 - 16:27

Aan de ene kant logisch die regel en aan de andere kant erg jammer. Maar vandaar dat ik dus aan trouwbelofte vernieuwen dacht. Dat kan ook met mooie ceremonie erbij. Een feest vind ik net niet genoeg zeg maar. Ik wil gewoon nog een keer ja zeggen met mijn familie erbij. Ik heb ondertussen al een paar trouwambtenaren geemaild met de vraag of ze sowieso trouwbeloftes vernieuwen. Sommige doen het namelijk wel en sommige niet. En wat het dan zou kosten.

MacLiberty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 52
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een keer trouwen. Empty Re: Nog een keer trouwen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum