Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Petit fours

3 plaatsers

Ga naar beneden

Petit fours Empty Petit fours

Bericht  *Lookie* do 3 maa 2011 - 23:04

Iemand al eens petit fours gemaakt? Ik heb op internet al een werkbeschrijving gevonden, wil binnenkort petit fours gaan maken voor een high tea met vriendinnen.
Waarmee heb je de petit fours gevuld? En wat voor beslag, biscuitbeslag? Foto's zijn ook van harte welkom! (denk dat ik ze een beetje een lentetintje ga geven)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Petit fours Empty Re: Petit fours

Bericht  Lejow vr 4 maa 2011 - 22:32

*Lookie* schreef:Iemand al eens petit fours gemaakt? Ik heb op internet al een werkbeschrijving gevonden, wil binnenkort petit fours gaan maken voor een high tea met vriendinnen.
Waarmee heb je de petit fours gevuld? En wat voor beslag, biscuitbeslag? Foto's zijn ook van harte welkom! (denk dat ik ze een beetje een lentetintje ga geven)

Petit fours zijn in principe heel makkelijk te maken. Gewoon een vierkant biscuit maken, met gewoon biscuit beslag. Dan vullen met wat je wilt. Kan jam zijn, slagroom, banketbakkersroom enz.
Taart in 4 lange stroken snijden, die afsmeren met botercreme (behalve het beginnetje en het uiteindje) En die alle 4 bekleden met marsepein (behalve ook weer het beginnetje en het uiteinde) en dan in smalle strookjes snijden (of in vierkante blokjes, hoe je ook wilt)!
Dan heb je petit fours Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  *Lookie* za 5 maa 2011 - 5:34

Lejow schreef:
*Lookie* schreef:Iemand al eens petit fours gemaakt? Ik heb op internet al een werkbeschrijving gevonden, wil binnenkort petit fours gaan maken voor een high tea met vriendinnen.

Petit fours zijn in principe heel makkelijk te maken. Gewoon een vierkant biscuit maken, met gewoon biscuit beslag. Dan vullen met wat je wilt. Kan jam zijn, slagroom, banketbakkersroom enz.
Taart in 4 lange stroken snijden, die afsmeren met botercreme (behalve het beginnetje en het uiteindje) En die alle 4 bekleden met marsepein (behalve ook weer het beginnetje en het uiteinde) en dan in smalle strookjes snijden (of in vierkante blokjes, hoe je ook wilt)!
Dan heb je petit fours Very Happy

Zo is ook ongeveer mijn bedoeling (moet nu alleen nog kijken hoe het in de praktijk slaagt ;-) ) Heb jij ze al eens gemaakt?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow za 5 maa 2011 - 5:54

Nee :P
Maar het lijkt me niet heel anders dan een normaal taartje bekleden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Minx vr 11 maa 2011 - 13:00

mij wel het lijkt me een stuk makkelijker omdat je maar 2 hoekjes om moet en die ook nog eens recht zijn. Dus je kan bij wijze van de marsepein gewoon omvouwen en het zit al strak.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  *Lookie* zo 13 maa 2011 - 5:15

Fairytale schreef:mij wel het lijkt me een stuk makkelijker omdat je maar 2 hoekjes om moet en die ook nog eens recht zijn. Dus je kan bij wijze van de marsepein gewoon omvouwen en het zit al strak.

Ja dat is zo. Ik verwacht dat het we gaat lukken. Als ze klaar zijn (over 2 weken) zal ik ze wel even showen!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud