Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oud nieuws, waar was jij?

+44
Moira
MissBitchy
M-G
Ella
Eponine
Highway
Jasmine
Lady Starstruck
Oasis
Destino
Arwyn
Pien
Kreeftje
Steep
Knillis
Auxo
Rouxxxe
Flippin' Bitch
Nyx
Sarah1985
Niekske
Pink!
Exogenesis
slaatje
Snoopy
Mizz_S
Bosjesvrouw
Summerlovin
Esperanza
Balloon
Ragazza
Caribbeanlover
Pannetoet
Caramba
Capt'n Zero
Susan
Suusie
Minx
Kamperseboekenwurm
Printje
silly-one
Marin
Elliot
Bazinga
48 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Oud nieuws, waar was jij? - Pagina 2 Empty Re: Oud nieuws, waar was jij?

Bericht  Minx di 20 aug 2013 - 22:43

Elliot schreef:
Minx schreef:
Bazinga schreef:

Verder vond ik 't neergestorte vliegtuig van Turkish Airline ook heel schokkend, omdat 't zo dichtbij was en ik die dag steeds leveranciers moest ontvangen op m'n werk, die er allemaal langs waren gereden en zelf helemaal ontzet waren. Was heel moeilijk, heb die dag 5 volwassen kerels 'getroost', omdat ze echt in schok waren. Heb er daarna trouwens wel nachtmerries van gehad. Ik woon in een 8 hoog-hoge flat, onder de aanvliegroutes. Ik zie zooveel vliegtuigen aankomen en ik weet in principe wel dat ze over me heen gaan, maarja... ;)Bijlmerramp-beelden helpen dan ook niet.
Ik had toen een hele drukke schooldag vol met lessen en collega's en aan het eind van de middag hadden we een gastcollege van een Fysio van het AMC. Die maakte toen de volgende opmerking: of zoals vanochtend met dat neergestorte vliegtuig dan moet ik mijn patienten zoeken door het hele ziekenhuis. Je zag toen overal laptops en telefoons tevoorschijn komen en bijna niemand heeft verder meer wat van het college gevolgd.
Minx, ik snap jouw verhaal niet!
Haha er is een stukje zin weg gevallen zie ik Wink, maar die man maakte dus de opmerking: normaal liggen al mijn patienten bij elkaar maar soms als het druk is, of zoals vanochtend met dat vliegtuigongeluk moet ik mijn patienten zoeken door het hele ziekenhuis.

Nou ja toen was hij de aandacht volledig kwijt natuurlijk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 20 aug 2013 - 22:47

Minx schreef:De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010: weet ik niet meer... Maar was dit 2010 :o
Nee, was in 2011. Ik zag laatst nog een grafiekje van het aantal moorden in Noorwegen per jaar, zal even kijken of ik m kan vinden.
Hmm, kan m niet vinden, maar het was echt bizar wat voor een piek er was in 2011.

Gast
Gast

Bericht  Esperanza di 20 aug 2013 - 22:48

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. 
Het heeft toen wel indruk op me gemaakt, maar ik weet niet meer waar ik was toen ik het hoorde

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. 

Thuis met m'n ouders aan het barbecueën en als ik me niet vergis was het eurovisie songfestival op tv. We hadden de 'donkere lucht' gezien (terwijl we er redelijk ver vandaan woonden) en iets later zagen we het op het nieuws

De Cafébrand in Volendam, in 2001.
Kan ik me nog goed herinneren, maar ik weet niet meer waar ik was toen ik het hoorde

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.
Toen zat ik met mijn moeder in de auto om een spijkerbroek te gaan kopen

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. 
Op mijn kamer te lezen. Het was het eerste jaar dat ik mocht stemmen en ik was er nogal mee bezig. Mijn moeder had het op het nieuws gezien en kwam het me vertellen.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004.
Weet ik niet meer

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.
Bij mijn ouders samen met familie

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005.
Ik was aan het werk en een collega stuurde het nieuwsbericht door

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.
Ik was al redelijk op tijd met vriendinnen de stad in gegaan, dus ik had er niets van meegekregen. Later belde mijn toenmalige vriendje (die later met zijn vrienden zou aansluiten) met de vraag of er nog wel dingen te doen waren. Ik vond het maar een vreemde vraag, omdat er veel lawaai was heb ik weer opgehangen. Iets later hoorde ik wat er gebeurd was.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009.
Ik weet niet meer waar ik toen was

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010.
Ik keek de Dodenherdenking op een ander net, dus ik had het niet meegekregen. Meteen daarna natuurlijk wel

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. 
Ik weet niet meer waar ik toen was, het heeft wel veel indruk gemaakt

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012.
Weet ik ook niet meer waar ik toen was.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Summerlovin di 20 aug 2013 - 22:52

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999.

ik heb geen idee. Ik was toen 8. Heb dit niet meegekregen.

Ik hoorde dit de dag erop op het nieuws. Ik weet nog dat ik erg geschrokken was. Verder weet ik er niet heel veel meer van.

Toen dit gebeurde was ik thuis. Ook dit zag ik de volgende dag op het nieuws. Hoe ik reageerde weet ik niet meer.

Toen zat ik in groep 8. Volgens mij gebeurde het in de ochtend? Toen kwam ik thuis om te eten en ging ik daarna weer naar school. Iedereen in de klas had het erover. Volgens mij hebben we er toen ook nog even met de juf over gepraat.

Geen idee. Ik was 11. Had niets met de politiek. Ik zag natuurlijk wel de reactie van mijn ouders. En daaraan kon ik wel merken dat het erg was.

Weet ik niet meer.

Toen was ik thuis. Ik schrok heel erg. Buren van mij waren daar toen. Die wisten maar net te ontsnappen.

Vlak daarna gingen wij naar Londen. We hoefden alleen de metro niet in. Ik kon mij toen niet voorstellen dat er van die gekken zijn die zoiets doen.

Ik was toen onderweg naar de camping. Ineens was er een extra nieuwsuitzending op de radio en hoorden we dit. Het eerste wat we deden toen we op de camping waren was de televisie aansluiten om te kijken.

Toen was ik op het vliegveld van andalusie. We gingen naar huis en hoorden het nieuws van medepassagiers.

Ik zat voor de televisie om twee minuten stil te zijn. Ik hoorde de schreeuw en was ervan overtuigd dat ik daarna 2 schoten hoorde. Mijn ouders en ik keken elkaar echt met open mond aan..

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010.

Ik weet niet meer waar ik was.

Toen zat ik op school en kreeg ik een mail van nu.nl daarin stond het nieuws. Ik zei het tegen een klasgenoot en voor we het wisten had de hele klas het over het nieuws.

Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Bosjesvrouw di 20 aug 2013 - 23:08

Toen je de volgende nieuwsberichten hoorde:

Geen idee weet er ook niet veel meer van.

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Bij een vriendin in het zwembad was erg mooi weer die dag.

De Cafébrand in Volendam, in 2001. thuis (bij mijn ouders toen nog)

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Kwam ik uit school zette tv aan en zag extra nieuwsuitzending.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. Bij mijn ouders wat toen nog mijn thuis was. M'n ouders waren aan het verbouwen.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. Zou het niet weten

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004.  thuis (bij m'n ouders)

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Geen idee

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. We kwamen net thuis van de koninginnenmarkt toen de buurman het vertelde

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Bij m'n vriend op tv

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Op mijn werk we zaten met de bewoners te kijken. Wat schrokken wij toen met z'n allen.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2011. Op vakantie in limburg.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Op mijn werk net voor dat ik naar huis ging.

Overlijden van prinses Diana weet ik ook nog erg goed. We stonden voor de stoplichten bij D.onkerbroek gingen de verjaardag van m'n oom vieren ergens in Drenthe.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mizz_S di 20 aug 2013 - 23:23

Bazinga schreef:Hoe oud was je? Wat dacht je? Waar was je? Kan je het je nu nog herinneren wat er gebeurde of is 't een 'Ohja..' momentje?

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Echt geen flauw idee!

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Thuis voor de tv geloof ik.

De Cafébrand in Volendam, in 2001. Geen idee, ik denk gewoon thuis.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. In de trein/bus. Sommige mensen kregen telefoon/sms dat er iets heel ergs gebeurd was, pas toen ik thuis kwam hoorde ik wat er precies gebeurd was.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. Thuis, ik hoorde het gelijk op de radio.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. Kan ik me niet herinneren.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Thuis of bij familie, weet ik niet meer.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Op een begrafenis, toen ik na afloop bij de bushalte stond en mn telefoon aanzette kreeg ik n smsje van mn moeder.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Op mn werk.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Thuis, we zapten en kwamen toevallig langs CNN met breaking news.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Thuis voor de tv waar we het zagen gebeuren.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Dat weet ik eigenlijk niet meer, maar volgens mij was ik thuis.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Ik had die dag een bruiloft (en ik was jarig), terug in de auto hoorden we het op de radio.

Je hoeft niet overal op te reageren, natuurlijk, maar deze 'rampen', nieuwsartikelen kan ik me nog heel goed herinneren en ik vroeg me af wat jullie nog weten te herinneren. En ik besef me dat er nog meer vreselijk nieuws is geweest, afgelopen jaren, ik wil ook niks bagatelliseren o.i.d., again, dit is mij gewoon altijd bijgebleven.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Snoopy di 20 aug 2013 - 23:28

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. - Voor de tv, zaten met een aantal het songfestival te kijken toen dit gebeurde.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. - Kwam net terug van school, vriendin van mijn broertje had al iets gehoord en zei dat we de tv aan moesten zetten.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. - Thuis op mijn kamer. Mijn oma riep dat ik naar het nieuws moest kijken

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Thuis op het nieuws, was niet alleen indonesie natuurlijk, daarna in spanning kijken of mijn broer de telefoon opnam (dat deed hij gelukkig, hij zat in het noorden van Thailand)

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Ik was toen in Engeland, vlak daarna was er ook dreiging in de plaats waar ik woonde, dus dat was wel spannend.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Voor de tv, zag het live gebeuren

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Ook voor de tv, live

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. - Hoorde het toevallig toen ik 's avonds laat nog naar het nieuws keek. Volgens mij was het de volgende ochtend pas definitief.

De volgende kan ik me niet persoonlijk herinneren waar ik toen was, maar hoorde het gewoo nlater op het nieuws.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Ik zat in het buitenland, dus las het op een nieuwssite.

De Cafébrand in Volendam, in 2001. -

Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  slaatje di 20 aug 2013 - 23:46

Ik weet het echt niet meer van alles, alleen van de volgende dingen:

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Ik gaf toen met mijn tweede vader een feestje, hadden een zaaltje gehuurd en waren de laatste dingen aan het regelen. Toen we in het zaaltje kwamen, stond de tv aan en toen hoorden we het.

De Cafébrand in Volendam, in 2001. Op de bank bij mijn toenamlige schoonmoeder.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Ik had net mijn relatie verbroken waar ik mee samen woonde en was weer bij mijn vader ingetrokken. Was mijn slaapkamer aan het poetsen en net bezig met de spiegel boven de wastafel, toen mijn vader riep dat ik naar beneden moest komen om naar de tv te kijken.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009.Voor het eerst sinds jaren eens besloten geen koninginnendag te vieren. Was dus thuis en zat voor de tv.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Ook thuis voor de buis.

slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Exogenesis di 20 aug 2013 - 23:49

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Geen idee meer waar ik toen was.

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. In de woonkamer. Tv aan het kijken.

De Cafébrand in Volendam, in 2001. Toen was ik 15 en mocht ik voor het eerst naar de evenementenhal in ons dorp en was ik de volgende dag m'n roes aan het uitslapen. Rond het middaguur hoorde ik het.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Onderweg van school naar huis. Ik belde mijn moeder om te zeggen dat ik eerder thuiskwam ofzo, en toen was net de eerste het gebouw in gevlogen. Toen ik thuiskwam zag ik live de tweede het gebouw invliegen... Dat heeft ontzettend veel indruk gemaakt. We hebben de verdere middag en avond aan de tv gekluisterd gezeten.

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. Aan de etenstafel.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. Geen idee meer waar ik toen was.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Dit is me heel sterk bijgebleven. We waren thuis en hoorden het via de radio. De tv moest toen direct aan en wederom de hele dag hebben we gekeken.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Geen idee meer waar ik toen was.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Ik was op vakantie op... Malta, denk ik. Ik hoorde het via een sms van mijn moeder, toen E. en ik ergens een hapje zaten te eten.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Geen idee meer.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Ik zat in de woonkamer tv te kijken.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Dit staat me nog zeer bij. Wat erg vond ik dit... maar ik weet niet meer waar ik toen was.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Ook geen idee meer waar ik toen was.

Ik herinner me al deze berichten nog heel goed. Pfff... Vreselijk. En dan te bedenken dat ons in de toekomst ongetwijfeld nog veel meer van dit soort nieuwsfeiten staan te wachten.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Pink! di 20 aug 2013 - 23:49

Dat weet ik niet meer.

Weet ik ook niet meer

Geen idee

Toen moest ik op school zitten maar zat met hele erge hoofdpijn thuis, en zat dus voor de tv.

Geen idee meer

Weet ik ook niet meer.

Kerst aan t vieren. 

Geen idee

Daar was ik bij.

Geen idee

Voor de tv.

Dat zag ik op internet voorbij komen en toen meteen de nieuwsite in de gaten gehouden. 

Las ik op twitter en meteen de nieuwsite in de gaten gehouden.

De meeste dingen zag ik later in het nieuws. 
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Niekske di 20 aug 2013 - 23:56

Bij vrienden en we keken het songfestival. 

Met een vriendin in de stad, winkelen. Haar moeder is verliefd op Amerika en die belde met het nieuws.

Ik was me klaar aan het maken voor mijn dansles. Daar was iedereen behoorlijk aangeslagen.

Op vakantie in Turkije met twee vriendinnen. We zagen het op een tv in een eettentje waar we net langs liepen. 

In London met mijn ex. We waren net aangekomen en stapten net de Nederlandse kroeg in daar en daar stonden de tv's aan en ze schoven ons kranten onder de neus. Heel bijzonder was het wel, met allemaal Nederlanders daar.

Ik ging die dag verhuizen van mijn studentenkamer naar mijn eerste appartementje. Ik had er niks van meegekregen, mijn vader vertelde het toen hij kwam helpen.

Met een paar vrienden bij een pubquiz. De hele kroeg was muisstil, maar raakte enorm in paniek omdat iedereen dacht dat het een aanslag was.

Ik had een vrijgezellenfeest, we hadden geklommen en toen kwam het nieuws op de tv's daar.

Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Capt'n Zero wo 21 aug 2013 - 0:38

Bazinga schreef:

Verder vond ik 't neergestorte vliegtuig van Turkish Airline ook heel schokkend, omdat 't zo dichtbij was en ik die dag steeds leveranciers moest ontvangen op m'n werk, die er allemaal langs waren gereden en zelf helemaal ontzet waren. Was heel moeilijk, heb die dag 5 volwassen kerels 'getroost', omdat ze echt in schok waren. Heb er daarna trouwens wel nachtmerries van gehad. Ik woon in een 8 hoog-hoge flat, onder de aanvliegroutes. Ik zie zooveel vliegtuigen aankomen en ik weet in principe wel dat ze over me heen gaan, maarja... ;)Bijlmerramp-beelden helpen dan ook niet.
Oja! Dat hoorde ik op school, dat ding lag bijna in mijn tuin :O  (wist niet dat jij zo dichtbij woonde!) ik kon toen eerst niet thuis komen want de bus reed niet.

Maar ik heb niet echt angst dat die dingen op mn dak vallen. Bij mijn ouders gaan ze recht over, echt heel laag, dus ben gewend aan die herrie. Als ie valt, doe je er toch niks aan laughcry 
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Bazinga wo 21 aug 2013 - 0:42

Nou, niet zó dichtbij-dichtbij, maar ik werkte destijds in Beverwijk, pal naast snelwegen en zo. En verder heb ik ook niet echt een angst, heel af en toe komen ze alleen zó laag over, dat ik wel denk van 'Hou 'm hoog!' Ze maken precies een draai boven mijn flat en 't is beetje te vergelijken met de route die ze namen bij de Bijlmer, aanvliegen e.d. bedoel ik. Op een goede avond zie je er ook zoveel, dat 't wel een Alien invasie lijkt, met al die lichtjes.

Nouja. Zo zie ik 't, andere denken wss, "Goh, wat een hoop vliegtuigen."
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Sarah1985 wo 21 aug 2013 - 1:11

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Geen idee

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Op kamp van de kerk we kwamen op de zondag allemaal vrolijk terug en toen werd het ons verteld

De Cafébrand in Volendam, in 2001.Toen mocht ik op stap met oud en nieuw en hoorde hert pas de volgende ochtend

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. in de abn amro bank. daar had je z'n tv met rtl 5 erop aan en zag toen live het 2e vliegtuig erin vliegen ik dacht nog wat vreemd dat ze een film aanhebben. Maar was dus echt. Weet nog dat iedereen echt zo geschokt naar die beelden keek

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. Thuis

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. Geen idee

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Op verjaardagsvisite en hoorden het de terug weg in de auto

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. geen idee

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Aan het afwassen en keek tv en zag toen die auto zo rijden ik zo wat doet die nou. En toen keek ik de hele tijd tv met mijn theedoek nog in de hand

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Op bed ik lees voor ik ga slapen altijd op twitter en toen was het net bekent. Mijn man geloofde me toen niet. Pas de volgende dag toen die het op het nieuws zag

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Voor de tv

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Op de camping en las het op nu.nl.

Thuis

Je hoeft niet overal op te reageren, natuurlijk, maar deze 'rampen', nieuwsartikelen kan ik me nog heel goed herinneren en ik vroeg me af wat jullie nog weten te herinneren. En ik besef me dat er nog meer vreselijk nieuws is geweest, afgelopen jaren, ik wil ook niks bagatelliseren o.i.d., again, dit is mij gewoon altijd bijgebleven.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Nyx wo 21 aug 2013 - 1:19

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Die kan ik me niet herinneren.

Vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Het enige wat ik weet is dat ik de beelden van vuurwerk op televisie zag.

De Cafébrand in Volendam, in 2001. Ook hiervan ken ik alleen de beelden achteraf.

Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001. Toen zat ik in Calella. We zaten wat te drinken bij een patatboer en opeens waren de Spanjaarden overstuur. Wij wisten niet wat er aan de hand was, behalve dat we terug naar het hotel moesten. We hebben in elke winkel een soort van update bijgehouden. In het hotel stond de televisie aan en zagen we het tweede vliegtuig invliegen. Verschrikkelijk!

De moord op Pim Fortuyn, in 2002. Toen was mijn moeder bezig met de afwas en wilde ik het journaal even snel kijken. Toen het nieuws bekend was riep ik mijn moeder, samen hebben we vol ongeloof gekeken en zijn daarna samen aan de afwas gegaan.

Terroristische aanslagen in Madrid, aanslagen op treinen in 2004. Niet goed meegekregen.

Zeebeving Indische Oceaan, de Tsunami die Indonesië raakte, Kerst 2004. Toen was ik thuis. We hebben de eerste beelden op televisie gevolgd.

Terroristische aanslagen in Londen, bomaanslagen op de metro in 2005. Het enige wat ik daar nog van wist was dat er een vriend van mijn broertje op bezoek was bij zijn zusje, die daar studeerde, en we niet zeker wisten of hij betrokken was bij de aanslagen.

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009. Toen stond ik te strijken onder het genot van de herrie voor mijn huis. De DJ vertelde dat hij verschrikkelijk nieuws had. Ik heb gelijk de televisie op één gezet en ben de hele dag van slag geweest.

Het overlijden van Michael Jackson, in 2009. Dat weet ik niet meer. Bij Amy Winehouse zat ik in de auto van Utrecht onderweg naar huis.

De Damschreeuwer op Dodenherdenking, in 2010. Toen was ik volgens mij op de koffie bij mijn moeder. Weet het niet meer zeker. Wel dat ik schrok en voor de televisie zat.

De aanslagen in Noorwegen, de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op het Eiland van Utøya, in 2010. Dat heb ik via het nieuws meegekregen. Ook in de woonkamer.

Ongeval Prins Friso in Lech, gevolgd door zijn coma, in 2012. Wederom in de woonkamer, voor de televisie. Volgens mij las ik het hier en heb toen de televisie omgeschakeld.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Capt'n Zero wo 21 aug 2013 - 1:22

Bazinga schreef:Nou, niet zó dichtbij-dichtbij, maar ik werkte destijds in Beverwijk, pal naast snelwegen en zo. En verder heb ik ook niet echt een angst, heel af en toe komen ze alleen zó laag over, dat ik wel denk van 'Hou 'm hoog!' Ze maken precies een draai boven mijn flat en 't is beetje te vergelijken met de route die ze namen bij de Bijlmer, aanvliegen e.d. bedoel ik. Op een goede avond zie je er ook zoveel, dat 't wel een Alien invasie lijkt, met al die lichtjes.

Nouja. Zo zie ik 't, andere denken wss, "Goh, wat een hoop vliegtuigen."
Haha ja, ik hoop nog altijd een keer op een (vriendelijke) alien bezoekje, maar zo onder Schiphol zie ik alleen maar vliegtuigen... toch jammer.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Flippin' Bitch wo 21 aug 2013 - 1:26

-

Voor het huis, met mijn ouders en de buren iets aan het drinken. We hadden het over het Songfestival, wat we daarvan vondenDe tv stond binnen aan, maar niemand keek. Ineens viel het op dat het Songfestival werd gestaakt. 

Dit was tijdens de eerste oud & nieuw dat mijn ouders uit elkaar waren, kan me niet meer herinneren waar ik dit heb gevierd. De beelden van jonge mensen met brandwonden hebben mij wel geraakt.

Ik las erover op het Fancy forum, maar besefte me niet echt hoe groot dit nieuws was. Vervolgens kwam mijn vader thuis uit het werk. Hij had het gevolgd op de radio. Hij riep mij beneden en we hebben samen op de bankleuning tv zitten kijken.

Volgens mij keek ik het nieuws met mijn vader. Herinner me vooral dat je Fortuyn op de grond zag liggen in pak. En hoe ik me probeerde in te denken hoe dit voor Ruud de Wild was, om als laatste persoon iemand te hebben gesproken.

-

-

-

Ik was thuis de Sims aan het doen en kreeg ineens een sms van mijn moeder. In de trant van: 'er is hier iets verschrikkelijks gebeurd, mensen vlogen door de lucht, wij zijn ongedeerd'. Ik probeerde haar direct te bellen, want ik had geen idee waar zij was. Ik kon haar niet bereiken, dus keek op nu.nl of ik iets wijzer werd.

Ik was met vrienden op Graspop. Een presentator riep ineens 'Michael Jackson RIP', mijn vrienden en ik waren verbaasd: 'hè, is hij dood?'

Thuis bij mijn moeder, met mijn opa en oma voor de tv. We hadden het erover dat we het sterk vonden van de koninklijke familie dat zij bij dergelijke gelegenheden nog zo tussen het volk kwamen. Tijdens de stilte keken we tv en waren we in gedachten bij familie van opa en oma, ik vroeg me op dat moment af aan welke beelden mijn opa en oma dachten. Herinner me vooral mijn opa: 'o nee...' en de gezichten van de koninklijke familie. De beelden waren ook confronterend omdat mijn moeder erbij was tijdens de aanslag op koninginnedag.

-

Ik was aan het werk bij mijn bijbaan. Mijn collega vertelde er over.

Van veel langer geleden, wellicht waren sommige forummers nog te klein om dit te herinneren:
Ik denk dat als kind de Bijlmerramp de meeste indruk heeft gemaakt, toen was ik een kleuter. Ik was gek van vliegtuigen en ik denk dat dit de eerste keer was dat ik met beelden van een vliegtuigongeluk werd geconfronteerd. Ik heb toen een tekening gemaakt van een brandende flat. Ik heb de tekening nog steeds in een schriftje staan.
Ik heb het niet meer helemaal helder, maar is er rond die tijd ook niet iets gebeurd met een vliegtuig op Schiphol? Die met een vleugel de grond of een gebouw raakte? Kan me nog goed herinneren dat een slachtoffer in een rolstoel vertelde dat haar kind met een armpje/beentje klem kwam te zitten door de klap en zij haar kind niet los kreeg.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Rouxxxe wo 21 aug 2013 - 1:36

[i]Aanslagen op de Twin Towers in Amerika, in 2001.[/i]
Ik heb daar toen de hele dag niet eens wat van mij gekregen. Mijn vader kwam tegen etenstijd uit zijn werk en vroeg of we het al gehoord hadden van die torens in Amerika. Toen hebben we de tv aangezet en kwamen we erachter hoe erg het was, ik was toen 12.

Ik weet nog dat ik dat op het nieuws zag wat op dat moment bekeek op de tv op mijn zolderkamer. Verder weet ik er niet zoveel meer van..

Aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, 2009

Ik zat op dat moment met een vriendin voor de tv, we hadden die aanstaan terwijl we onszelf aan het klaar waren maken om Amsterdam in te gaan. We zagen het dus live gebeuren en vooral mijn vriendin was zee geschokt.

Ik was bij mijn ouders, we zaten toen op de bank het late nieuws nog te kijken en daarna zouden we naar bed gaan. We hoorden toen dat hij een harsstilstand had gehad. Mijn moeder zei toen meteen, ik denk dat hij het niet haalt. De volgende ochtend hoorde we dat het idd zo was. 

Ik was toen ook bij mijn ouders volgens mij.. Keken naar de dam op tv, dus zagen het meteen gebeuren. Schrok heel erg en dacht echt dat het een aanslag was ofzo. 

Heb alleen beantwoord wat ik me nog herinnerde Yes 
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Auxo wo 21 aug 2013 - 1:48

Bazinga schreef:Hoe oud was je? Wat dacht je? Waar was je? Kan je het je nu nog herinneren wat er gebeurde of is 't een 'Ohja..' momentje?

Ik zat op school. De les werd 'verstoord' door dit nieuws en eigenlijk hebben we het verder alleen nog maar hier over gehad. Toen ik thuis kwam en de beelden op tv zag realiseerde ik me pas hoe erg het allemaal was.

Ik handbalde in die tijd en kwam net aan in de kantine toen dat nieuws op tv was. Vond het heel bizar, had toen totaal nog geen idee waarom hij was doodgeschoten.

Toen was ik thuis. Ik kwam net uit bed en het eerste wat ik op tv zag waren beelden van de tsunamie. Zo verschrikkelijk.

Ik zat thuis lekker te forummen op Yes toen dit gebeurde. Weet nog dat er meteen een topic geopend werd waar ik steeds in bleef kijken en ondertussen had ik ook de tv aangezet. Werd steeds naarder van de berichten hoeveel mensen er gewond waren geraakt en waren overleden.

Ik zat bij een vriendin bij te kletsen, met de tv aan op de achtergrond. Toen die man begon te schreeuwen dacht ik meteen terug aan Koninginnedag het jaar ervoor en dacht 'toch niet weer hè'. 

Ik weet dit nog wel heel goed, maar ik weet niet meer precies waar ik toen was. Weet wel dat ik heb zitten huilen toen ik dit hoorde en zag, dit vind ik persoonlijk echt een van de vreselijkste dingen die ooit zijn gebeurd (die ik meegemaakt heb), dit was zo massaal. 

Ik was aan het werk, hoorde pas toen ik klaar was dat hij was overleden. Heel hard en niet netjes van mij misschien, maar dit deed me niet zo heel veel. Voor mij was hij al zo goed als dood, die man zou toch nooit meer hebben geleefd.

Ik heb alleen gereageerd om gebeurtenissen waarvan ik weet waar ik toen was.

Wat ik me ook nog heel goed kan herinneren was het overlijden van Lady Di. Was in 1997 (als ik het goed heb), had gelogeerd bij mijn oma, zat 's ochtends aan mijn wit broodje met een gekookt eitje toen dit gebeurde. Ik weet nog dat dit heel veel impact op me gemaakt heeft, al weet ik nog steeds niet precies waarom.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541

Bericht  Knillis wo 21 aug 2013 - 1:58

Ik was thuis, mijn oma belde mijn moeder dat ze de tv aan moest zetten. Mijn oma kwam oorspronkelijk uit Enschede en mijn moeder heeft hier ook jarenlang gewoond, zodoende.

Ik liep met mijn ex in de stad, we waren aan het shoppen en liepen langs een elektronicazaak met tv's in de etalage. Daar zagen we de beelden maar toen dachten we nog dat ze een film lieten zien. Toen we in de loop van de middag bij mij thuis kwamen had mijn moeder de televisie aan staan en toen hoorden we wat er gebeurd was. Daarna heb ik dagenlang aan de buis gekluisterd gezeten.

Ik woonde op mezelf en was op de slaapkamer aan het studeren en had op de achtergrond de televisie aanstaan toen het nieuws binnenkwam.

Volgens mij was ik gewoon thuis toen ik dit hoorde maar dat weet ik niet zeker meer. Ook hier heb ik weer dagenlang aan de buis gekluisterd gezeten, wat vond ik dit erg.

Mijn man en ik gingen Koninginnedag vieren bij mijn ouders, een uurtje rijden van ons vandaan. Toen we daar aankwamen was het net gebeurd en mijn moeder zei dat er een ongeluk gebeurd was en dat er allemaal mensen op straat lagen. Pas wat later werd duidelijk wat er echt gebeurd was.

Ja deze weet ik echt nog goed, op de een of andere manier heeft deze heel veel indruk gemaakt. Mijn man en ik waren thuis de herdenking op de Dam aan het kijken. Ik weet nog dat ik van tevoren al dacht van als er maar niets gebeurd, heel gek. Toen ging die man schreeuwen en ik zei gelijk tegen mijn man "wat gebeurd er nu dan?" Hij was in een soort trance en had het niet eens in de gaten. Ik vond het echt heel creepy wat er gebeurde, die paniek van die mensen, ik zat te trillen op de bank, heel gek.

Van de overige kan ik mij uiteraard het nieuws wel herinneren, maar toch heeft dit kennelijk minder indruk gemaakt want ik weet echt niet meer waar ik toen was.

Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  Steep wo 21 aug 2013 - 2:02

Bovenstaande bij mijn ouders thuis

Bovenstaande in mijn eigen huis. De aanslagen in Noorwegen vond ik bizar, Ruben was net een paar uurtjes oud. Op zijn verjaardag zijn de aanslagen gepleegt.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Elliot wo 21 aug 2013 - 2:03

Dat vliegtuig van Turkish Airlines heb ik toen nog zien liggen op de dag van de ramp. Ik ging met mijn moeder naar de Ikea en toen reden we er langs. Zo'n bizar gezicht, een vliegtuig in drieën...
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Kreeftje wo 21 aug 2013 - 2:15

Hoe oud was je? Wat dacht je? Waar was je? Kan je het je nu nog herinneren wat er gebeurde of is 't een 'Ohja..' momentje?

Columbine Bloedbad, de High School waar 12 leerlingen en een leraar werden doodgeschoten, in 1999. Weet ik niet meer

Thuis in de tuin, m'n vader hoorde het op de radio en riep ons

Weet ik niet meer. 

Thuis atwt aan het kijken met mijn moeder, en dat werd onderbroken door een extra nieuws uitzending

Thuis, er waren vroegere vrienden van mijn vader op bezoek uit Aruba. Die kwamen langs ivm overlijden van mijn moeder eerder dat jaar

Weet ik niet meer.

Aan het werk.

Weet ik niet meer.

Aan het werk. Was toen heel rustig die dag, en hoorde het pas 'laat' via een gast

Weet ik niet meer.

Voor de tv.

Weet ik niet meer.

Weekendje weg met familie. We zaten in een vakantiehuisje in Zeeland. 

Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Pien wo 21 aug 2013 - 2:18

geen idee

in de bus opweg naar Spanje, ging met school een week daarheen.

thuis vermoed ik

thuis, voor ik naar school ging zag ik het en ben toen thuis gebleven

thuis, heb toen veel hectiek mee gemaakt bij ons in de straat want buren verderop heette F van der G en iedereen dacht dat hij de dader was.

geen idee

bij mijn ouders thuis kerst vieren

geen idee

ik was op het werk en kreeg toen van een klant te horen wat er gebeurt was. ik werkte toen tot 1 uur en onderweg naar huis reed mijn bus niet verder omdat alle bussen uit omgeving naar Apeldoorn moesten.

Op vakantie, hoorde het op de radio

geen idee

Geen idee

Geen idee

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Arwyn wo 21 aug 2013 - 2:44

Geen idee. Ik was toen 12, dus was vast op school of zo.

Die avond had ik een concert met mijn orkest. Ik hoorde het daarna van mijn ouders.

Gewoon thuis bij mijn ouders of misschien ergens in de stad O&N aan het vieren. Ik weet het niet meer.

Thuis. Mijn broer kwam opeens binnen gestormd dat ik de NOS oid op moest zetten omdat er iets aan de hand was. Ik dacht dat hij het over voetbal had (daarvoor kwam hij ook altijd op die manier binnen) en vond dat hij niet zo moest zeuren, tot ik de tv daadwerkelijk op het nieuws zette..

Geen idee..

Weet ik niet.

Thuis kerst aan het vieren denk ik.

Weet ik niet meer. Wel dat ik de week erna in Londen was en ze toen probeerden om het nog een keer te doen. Gelukkig is er toen niks gebeurd.

Ik zat in de auto naar huis met mijn vriend. Die had ik van de kazerne opgehaald.

Dat was met TT. De avond ervoor was ik met een vriendin de stad in geweest en toen we de volgende ochtend wakker werden hoorden we dit op het nieuws.

Voor de tv de herdenking aan het kijken. Gewoon thuis op de bank.

Oef, dat weet ik niet precies meer. Ik denk dat ik toen aan het werk was.

Dat hoorde ik op het nieuws toen ik net de stad weer binnenreed na een ochtend werken.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: