Neerzetten
+11
Darius
Amber-
Ella
blondje1313
dr_oupy
Muppetje
-Ieniemienie-
Sophiee
Snoes
Floor
*Lieke*
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Neerzetten
Mijn zoontje is 8 maanden oud en wil absoluut niet meer liggen. Op zijn buik vindt hij verschrikkelijk (doe het wel, maar hij wordt het heel snel zat) en op zijn rug wil hij ook niet meer.
Hij kan prima los zitten, maar doet dit niet uit zichzelf.
Zetten jullie je kindje zelf neer, of echt pas vanaf het moment dat hij/zij dit zelf kan?
Ik doe het zelf wel. Maar let wel heel erg op zijn houding en doe dit uiteraard niet heel lang achter elkaar, maar ik merk dat hij zittend een stuk vrolijker is dan liggend
Hij kan prima los zitten, maar doet dit niet uit zichzelf.
Zetten jullie je kindje zelf neer, of echt pas vanaf het moment dat hij/zij dit zelf kan?
Ik doe het zelf wel. Maar let wel heel erg op zijn houding en doe dit uiteraard niet heel lang achter elkaar, maar ik merk dat hij zittend een stuk vrolijker is dan liggend
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
Re: Neerzetten
Nee ik heb hem nooit neergezet. Als hij niet plat wou liggen dan zorgde ik dat hij even op een voedingskussen kon liggen, schuin omhoog dus (net zoiets als in de wipstoel)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik doe dat heel soms, maar hij kan sowieso nog niet heel lang zelfstandig zitten. Hooguit een paar minuutjes. Hij vindt het overigens nog steeds prima op zijn rug, dus zolang hij niet gaat mopperen, laat ik hem stilletjes doen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, regelmatig. Ze kon dan ook met gemak een uur blijven zitten. Ik deed dat trouwens omdat madame niet wilde liggen. Zelf gaan zitten kon ze pas nadat ze al kon gaan staan, tijgeren en lopen aan de rand/hand.
Laatst aangepast door Sophiee op di 20 aug 2013 - 0:09; in totaal 1 keer bewerkt
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Nee, ik heb dit nooit gedaan.
Heb ze allebij nooit zittend neergezet, waardoor ze het liggen ook nooit zat waren omdat ze niet beter wisten.
Ik vind het zelf geen fijn idee om hem/haar in een positie te zetten waar hij/zij niet zelf in of uit kan komen.
Ik vind ook dat het de ontwikkeling belemmerd. Want veel kindjes die zittend nergezet worden leren niet/later rollen, tijgeren en kruipen. Veelal worden het 'billenschuivers' (niet allemaal hoor) en dat schijnt weer slecht te zijn voor de taalontwikkeling.
Heb ze allebij nooit zittend neergezet, waardoor ze het liggen ook nooit zat waren omdat ze niet beter wisten.
Ik vind het zelf geen fijn idee om hem/haar in een positie te zetten waar hij/zij niet zelf in of uit kan komen.
Ik vind ook dat het de ontwikkeling belemmerd. Want veel kindjes die zittend nergezet worden leren niet/later rollen, tijgeren en kruipen. Veelal worden het 'billenschuivers' (niet allemaal hoor) en dat schijnt weer slecht te zijn voor de taalontwikkeling.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Zoals je weet heb ik het ook nooit gedaan, maar L vond liggen ook prima
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Klopt, het is beter om kinderen niet in een houding te zetten waar zij zelf niet in of uit kunnen. Ook omdat het ruggetje dus nog niet goed ontwikkeld is. Toch gewoon op zijn buik blijven aanbieden, en misschien wat speelgoed wat verder weg leggen dat hij daarheen moet tijgeren?-Ieniemienie- schreef:Nee, ik heb dit nooit gedaan.
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb Lotte vanaf dat ze bijvoeding kreeg in het kinderstoeltje gezet.
En volgens mij heb ik haar later ook echt wel neergezet terwijl ze het nog niet zelf kon. Met 8 maanden kon ze zelfstandig gaan zitten, maar van tevoren heb ik haar ook wel neergezet. Het probleem is alleen dat het kan zijn dat ze dan 'lui' worden en het niet zelf proberen omdat papa en mama toch wel helpen.
En volgens mij heb ik haar later ook echt wel neergezet terwijl ze het nog niet zelf kon. Met 8 maanden kon ze zelfstandig gaan zitten, maar van tevoren heb ik haar ook wel neergezet. Het probleem is alleen dat het kan zijn dat ze dan 'lui' worden en het niet zelf proberen omdat papa en mama toch wel helpen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik zet hem soms wel zelf neer. Hij kan nog niet zelf gaan zitten en zelf zitten houd hij ook maar heel eventjes vol. Maar met een klein beetje ondersteuning lukt het hem prima.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik deed het wel regelmatig. Luuk vond het vreselijk om alleen maar op zijn buik en rug te kunnen liggen. Onze fysiotherapeut heeft zijn rug in die periode gecontroleerd en die was sterk genoeg. Het was dan ook geen probleem dat ik dit deed.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Is het zo slecht dan om je kindje zelf zo neer te zetten voordat hij zelf kan gaan zitten?
Ella- Ratel
Als ze uit zichzelf vanuit lig naar zitten gaan, dan weet je in ieder geval dat die spieren en het ruggetje zich zo hebben ontwikkeld, dat ze dat kunnen houden. Als je een kindje neerzet, dan forceer je eigenlijk het zitten.Ella schreef:Is het zo slecht dan om je kindje zelf zo neer te zetten voordat hij zelf kan gaan zitten?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Aha oke vandaar. Ik zie mijn zoontje alleen echt voorlopig nog niet zelf gaan zitten. Hij doet er echt geen moeite voor. Terwijl het zitten zelf steeds beter gaat.Darius schreef:Als ze uit zichzelf vanuit lig naar zitten gaan, dan weet je in ieder geval dat die spieren en het ruggetje zich zo hebben ontwikkeld, dat ze dat kunnen houden. Als je een kindje neerzet, dan forceer je eigenlijk het zitten.Ella schreef:Is het zo slecht dan om je kindje zelf zo neer te zetten voordat hij zelf kan gaan zitten?
Ella- Ratel
Als jullie hem steeds neerzetten zal hij dit ook niet zo snel gaan leren denk ik. Omdat hij de tijd dan niet krijgt om het te oefenen. En weet dat hij geholpen zal worden.Ella schreef:Aha oke vandaar. Ik zie mijn zoontje alleen echt voorlopig nog niet zelf gaan zitten. Hij doet er echt geen moeite voor. Terwijl het zitten zelf steeds beter gaat.Darius schreef:Als ze uit zichzelf vanuit lig naar zitten gaan, dan weet je in ieder geval dat die spieren en het ruggetje zich zo hebben ontwikkeld, dat ze dat kunnen houden. Als je een kindje neerzet, dan forceer je eigenlijk het zitten.Ella schreef:Is het zo slecht dan om je kindje zelf zo neer te zetten voordat hij zelf kan gaan zitten?
-Ieniemienie-- Kletskop
Tja daar heb jij natuurlijk weer een punt. hmmmmmm, waarom is mijn zoontje zo leuk als hij zit haha. Nee zonder gekheid misschien moet ik het dan ook maar laten en wachten tot hij het zelf doet.-Ieniemienie- schreef:Als jullie hem steeds neerzetten zal hij dit ook niet zo snel gaan leren denk ik. Omdat hij de tijd dan niet krijgt om het te oefenen. En weet dat hij geholpen zal worden.Ella schreef:Aha oke vandaar. Ik zie mijn zoontje alleen echt voorlopig nog niet zelf gaan zitten. Hij doet er echt geen moeite voor. Terwijl het zitten zelf steeds beter gaat.Darius schreef:Als ze uit zichzelf vanuit lig naar zitten gaan, dan weet je in ieder geval dat die spieren en het ruggetje zich zo hebben ontwikkeld, dat ze dat kunnen houden. Als je een kindje neerzet, dan forceer je eigenlijk het zitten.Ella schreef:Is het zo slecht dan om je kindje zelf zo neer te zetten voordat hij zelf kan gaan zitten?
Ella- Ratel
Het advies is om het niet te doen. Ik heb als leidraad genomen om het niet te vaak te doen en hem meerdere malen per dag de kans te geven om het te oefenen, dus wel op zijn buik of rug op het kleed om te spelen. B.oaz vond dat echter zo verschrikkelijk dat hij binnen 5 minuten lag te schreeuwen, ook als ik erbij ging liggen om te spelen/voor te lezen. Zittend kon hij zich prima vermaken en hij kon ook van zitten naar liggen en ver naar voren en achteren reiken als hij ergens bij wilde. Uiteindelijk leerde hij plotseling zelf te gaan zitten en hield daar ook niet meer mee op, ook heeft hij gewoon leren kruipen maar het tijgeren overgeslagen.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Wij zijn haar aan het leren hoe ze van haar rug naar zit kan gaan. Madame houdt echt niet van liggen.. nu ze wat kan rond tijgeren is het al wat minder geworden maar liggen dan wordt ze enorm boos haha.
Ik zet haar daarom toch weleens even neer, met een kussen ofzo erachter en dat vindt ze heerlijk.
Ik zet haar daarom toch weleens even neer, met een kussen ofzo erachter en dat vindt ze heerlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
En hoe gaat de kindjes dan uiteindelijk zelf zitten van rug naar zit? Of vanuit buik (opdrukken) naar zit?
Ella- Ratel
Ik leer haar van haar rug, een beetje op haar zij te draaien en dan met haar handjes zich tot zit te duwen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Mijn oudste heb ik ook 'gewoon' af en toe neergezet. Met als leidraad: niet te lang en natuurlijk goed in de gaten gehad.
Die discussie hebben wij wel eens vaker gehad Ieniemienie (jij kent mij )
Ik laat hem ook wel veel liggen en oefenen, maar een wipstoel gebruik ik bijvoorbeeld al lang niet meer.
Ik laat hem ook wel veel liggen en oefenen, maar een wipstoel gebruik ik bijvoorbeeld al lang niet meer.
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
De wipstoel gebruiken wij ook niet. Met het eten zit hij wel in de kinderstoel, maar verder ligt hij het grootste gedeelte van de dag op zijn rug en een deel op zijn buik. Als hij bij mij op schoot lig, dan zet ik hem weleens tegen de rugleuning van de bank.
Ella- Ratel
*Lieke* schreef:Mijn oudste heb ik ook 'gewoon' af en toe neergezet. Met als leidraad: niet te lang en natuurlijk goed in de gaten gehad.
-Ieniemienie-- Kletskop
Ik zet hem neer hoor. Het is misschien niet heel goed maar jeetje soms is 't zo makkelijk.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb het niet gedaan, maar ze hadden er ook niet echt behoefte aan. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je kind zich anders echt niet meer kan vermaken. Dan zou ik zeggen: niet te vaak en niet te lang achter elkaar.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe kun je hier een filmpje van Facebook neerzetten?
» Facebook vraag mbt groep en foto's neerzetten..
» Facebook vraag mbt groep en foto's neerzetten..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: