Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Marketing

2 plaatsers

Ga naar beneden

Marketing Empty Marketing

Bericht  Gast ma 19 aug 2013 - 9:48

Ik begin een beetje uitgekeken te raken op mijn standaard werkzaamheden maar absoluut niet op het bedrijf waar ik werk. Ik zou alleen graag het accent wat verleggen en een beetje meer de marketing kant opgaan. Nu heb ik in het verleden een aantal jaar Communicatiewetenschap gestudeerd maar verder geen pure marketing opleiding gevolgd.

Is hier iemand die echt in deze sector werkt? Wat doe je zoal op een dag en bevalt het? Mocht mijn werk akkoord gaan, dan zou ik wel een zelfstudietraject in willen gaan. Zijn hiertoe nog specifieke aanraders?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Marketing Empty Re: Marketing

Bericht  Caro di 20 aug 2013 - 0:24

Ik zit in marketing :-). Ik ben begonnen na mijn studie HBO Communicatie en mijn master Communicatiestudies bij een B2B bedrijf als marketing manager. Ik heb daar destijds de afdeling opgezet en vormgegeven waardoor mijn takenpakket vrij breed was. Ik deed alles.. van het marketing plan maken, opzetten, budget beheer, tot alle uitvoering. Groot voordeel: door de hele keten te doorlopen weet je wel van elk facet iets af. 

Na drie jaar was ik toe aan een nieuwe uitdaging en momenteel zit ik voornamelijk in de online marketing. Wat wil je weten qua werkzaamheden? Het zal volledig afhangen van de afdeling, van de huidige werkzaamheden en vooral: wat ze allemaal doen op het gebied van marketing. Marketing trekt zich nogal breed.. van brochures, printwerk, mailings (digitaal/ hard copy), online werkzaamheden (SEO/SEA, website bijhouden, social media) etc etc.. dus het kan nogal alle kanten opgaan. 

Vraag maar raak Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marketing Empty Re: Marketing

Bericht  ellibre di 20 aug 2013 - 1:52

Mijn vriend heeft international business gestudeerd, is daarna voor een grote bank gaan werken als trainee en werkt nu als marketeer. Zijn werkzaamheden bestaan uit marktonderzoek en -analyse, productontwikkeling, projectmanagement in  productontwikkelings- en aanpassingsprocessen en, vaak in samenwerking met reclamebureaus, het opzetten van campagnes ter introductie van deze producten in de markt (zijn omschrijving smile). Echt een hele brede baan met zowel analytische als strategische inhoud.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marketing Empty Re: Marketing

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum