Hoeveel opvolgmelk bij 8 maanden?
+2
Charles
Muus
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoeveel opvolgmelk bij 8 maanden?
Mijn zoon is bijna 8,5 maand oud en laat zijn flessen geregeld staan.
Sinds een maand slaapt hij behoorlijk door, van 20:30 tot 9:30u gemiddeld.
We beginnen de dag met een bord pap van 180+6. Aan het eind van de ochtend gaat hij naar bed en tegen 14u een boterham met een fles 150+5. Hier drinkt hij vaak maar de helft van. Tussendoor en bij het avondeten krijgt hij water. En tegen 19:30/20:00u een pyjamapapje van 120cc. Dit laat hij grotendeels staan.
Is dit te weinig? Ik krijg er echt niet meer in, hij eet verder wel ontzettend goed.
Sinds een maand slaapt hij behoorlijk door, van 20:30 tot 9:30u gemiddeld.
We beginnen de dag met een bord pap van 180+6. Aan het eind van de ochtend gaat hij naar bed en tegen 14u een boterham met een fles 150+5. Hier drinkt hij vaak maar de helft van. Tussendoor en bij het avondeten krijgt hij water. En tegen 19:30/20:00u een pyjamapapje van 120cc. Dit laat hij grotendeels staan.
Is dit te weinig? Ik krijg er echt niet meer in, hij eet verder wel ontzettend goed.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Hoeveel opvolgmelk bij 8 maanden?
Ik zou in plaats van sochtends en savonds pap opvolgmelk geven. Pyamapapje is ook niet zo heeeeel gezond. Je kan de fles eventueel ook wat indikken. Over een tijdje kan je dan eens proberen die fles van in de middag te vervangen door wat anders.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Mijn zoontje is ook 8,5 maand. Hij drinkt enkel 's morgens en 's avonds nog een fles van 180+6. Verder krijgt hij water en fruit/groente.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
E krijgt 1x 180+6 en pap en tussen de middag wissely heel erg. Soms drinkt ze maar 120CC en soms klokt ze gerust 180+6 na binnen.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik denk niet dat het te weinig is. Mijn dochter dronk zeker niet meer dan dat. Ze dronk tussendoor veel water en at ook al fruit, brood, avondeten en yoghurt. Dit was voldoende voor haar. Heb je het idee dat hij honger heeft?
Robin_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13
S ochtend krijg hij 180+6 waarvan hij 120 opdrinkt.
Tussen de middag 120+4
S avonds 210+7
Tussen de middag 120+4
S avonds 210+7
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Ik ben het met je eens dat opvolgmelk gezonder is. De fles bij de boterham wordt al ingedikt, dit omdat hij altijd heel veel spuugde. (Zal nu eigenlijk niet meer nodig zijn denk ik)Charles schreef:Ik zou in plaats van sochtends en savonds pap opvolgmelk geven. Pyamapapje is ook niet zo heeeeel gezond. Je kan de fles eventueel ook wat indikken. Over een tijdje kan je dan eens proberen die fles van in de middag te vervangen door wat anders.
Geef jij helemaal geen pap? Ik heb dit schema namelijk van het CB gekregen, en die spreken zich overal tegen.
Robin, Ik heb niet het idee dat hij honger heeft, hij krijgt genoeg eten en dat gaat ook echt heel goed. Ik ga failliet als die net zoals papa gaat eten.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik geef ook geen pap en ben dat de komende tijd ook nog niet van plan. Ik vind het wel prima zo, 's morgens een fles en 's avonds een fles.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Hier krijgt hij 's avonds 2 schepjes rijstebloem erin.
Ik heb geprobeerd hem 's ochtends brood te geven en klein flesje melk ivm veel spugen maar dat wil hij niet en pap an een bordje ook niet en pap in de fles 's ochtends heeft hij niet nodig.
Ik heb geprobeerd hem 's ochtends brood te geven en klein flesje melk ivm veel spugen maar dat wil hij niet en pap an een bordje ook niet en pap in de fles 's ochtends heeft hij niet nodig.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Nee, ik geef geen pap . Wel geprobeerd maar ze willen t niet en ik zie de meerwaarde ervan ook niet.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Soortgelijke onderwerpen
» 2 maanden oud. hoeveel voedingen?
» Hoeveel fruit met 9 maanden ?
» bv; hoeveel voedingen met 14 maanden?
» Hoeveel voedingen met 3 maanden?
» hoeveel voeding kindje 5 maanden?
» Hoeveel fruit met 9 maanden ?
» bv; hoeveel voedingen met 14 maanden?