Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eigenwijs.... Dwarsliggertje!

+17
Samantha
Snoes
Poisongirl
Jasmine
Roos
Paper Crown
Vixen
Shisha
Razz
PiP
Steep
Liadan
Ayla
Happydobby
Printje
Shopaholic
Pien
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Eigenwijs.... Dwarsliggertje! Empty Eigenwijs.... Dwarsliggertje!

Bericht  Pien di 13 aug 2013 - 8:14

Vorige week de liggingsecho gehad en meneer lag keurig met zijn koppie naar beneden, helemaal blij en opgelucht!
Wel aangegeven dat ik nog heel veel draaien voelde en dus voor de zekerheid nu toch nog een echo gepland en ja hoor.... meneer ligt weer dwars! Hij ligt rechts onder mijn ribben met zijn hoofd en links onderin mijn buik met zijn billen, zijn rug omhoog. Helemaal dwars dus... Er is op deze manier absoluut geen natuurlijke bevalling mogelijk!

Ik ben erg geschrokken en compleet overrompeld. Morgen direct door naar het ziekenhuis en dan waarschijnlijk een draaipoging. Al zijn we er nog niet overuit of we deze willen ja of nee. Eén voordeel is dat hij dus niet ingedaald ligt omdat hij niet met zijn billen naar beneden ligt en het draaien hierdoor vergemakkelijkt word.

Man o man... waarom kan het nou nooit eens gewoon goed gaan? Ik weet overigens niet wat ik met dit topic wil maar het lucht wel op het even kwijt te kunnen....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigenwijs.... Dwarsliggertje! Empty Re: Eigenwijs.... Dwarsliggertje!

Bericht  Shopaholic di 13 aug 2013 - 8:16

Ik hoop dat de draaipoging lukt en je er baat bij hebt. Schijnt wel pijnlijk te zijn.. succes!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 8:16

Pfff meis je treft het idd steeds niet. Wat een eigenwijs ding...Dikke knuffel voor jou

Ik snap dat je twijfelt over de draaipoging.. wat vind je de voors en tegens?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby di 13 aug 2013 - 8:17

Hij is eigenwijs zeg. Sterkte!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ayla di 13 aug 2013 - 8:19

Ik zou een draaipoging echt niet willen als hij zelf nu nog zo makkelijk draait. Verder heb ik niks zinnigs te melden, ik heb geen ervaring met een dwars kind (in de buik) ;-)
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Liadan di 13 aug 2013 - 8:19

Vervelend meid, zeker omdat hij de vorige keer wel goed lag.
Ik heb hetzelfde gehad, mijn zoon draaide tot 39 weken nog rondjes in mijn buik. Ik zou niet voor een draaipoging gaan als jouw kindje nu nog kan draaien, kans is groot dat hij dan toch weer anders draait. De gynaecoloog begon daar bij mij toen niet eens aan voordat de bevalling begon, ze zei dat het geen zin had omdat hij nog zoveel draaide. Ze zei dat ze 'm waarschijnlijk nog kon proberen te draaien als de bevalling al begonnen was.
Bij mij was het niet nodig en mijn zoon ging dus uiteindelijk toch gewoon goed liggen.
Even een positief verhaal vanuit mij dus, ik hoop dat het bij jou ook zo gaat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Steep di 13 aug 2013 - 8:33

Jeetje.. Het zit ook gewoon echt niet mee.. Ik heb geen ervaring, maar ik wilde je ff sterkte wensen!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  PiP di 13 aug 2013 - 9:07

Ayla schreef:Ik zou een draaipoging echt niet willen als hij zelf nu nog zo makkelijk draait. Verder heb ik niks zinnigs te melden, ik heb geen ervaring met een dwars kind (in de buik) ;-)
 Dit wou ik inderdaad ook zeggen!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Razz di 13 aug 2013 - 9:09

Kan hij in de laatste 2-3 weken niet uit zichzelf meer terugdraaien dan?

Het zit je idd niet mee Pien hug 

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Shisha di 13 aug 2013 - 9:10

Wat vervelend zeg! Ik hoop voor je dat hij zelf nog draait.
Ik was zelf een dwarsliggertje en ik ben nog goed gaan liggen tijdens de keizersnee. Ik hoop dat die van jou het wat eerder doet. hug
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Vixen di 13 aug 2013 - 9:15

Als je hem nog zoveel voelt draaien, dan is de kans toch groot dat hij alsnog goed draait?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Pien di 13 aug 2013 - 9:21

Hij draait nu idd nog veel maar ik weet niet of hij ook nog helemaal om zijn as kan draaien. Ik denk zelf dat hij in de nacht van vrijdag op zaterdag al gedraaid is, toen heb ik bijna de halve nacht wakker gelegen van de pijn aan mijn buik, daarna niet meer zo erg als toen. Moet ook zeggen dat hoe hij nu ligt hij vrijwel altijd gelegen heeft dus ik vermoed toch een voorkeurshouding.

Ik laat morgen alles over me heen komen en beslis ter plekke of ik wil laten draaien ja of nee. Ook afhankelijk van hun advies.

Wel is het zo dat zolang hij dwars ligt, als ik nu bijv mijn vliezen breek, ik direct plat moet en een keizersnede krijg.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Paper Crown di 13 aug 2013 - 9:28

Julian spartelde ook wat af in mijn buik en draaide met 38,5w in stuit (dus dolfijnhouding) maar draaide weer goed met 39,5w. Je moet inderdaad liggen als je vliezen breken, dus wel echt letterlijk in de supermarkt liggen en een ambulance bellen omdat navelstrenguitzakking heel gevaarlijk kan zijn en in de houding dat je zoon ligt is de kans daarop groot. Komt goed, ik zou nog even wachten, draaien is niet pijnloos schijnt en als ie zo weer terug kan draaien is 't voor niets geweest. Volgens mijn gyn was 't geen voorkeurhouding maar een sterkte baby met veel water dus hij zwom letterlijk rondjes.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Liadan di 13 aug 2013 - 9:30

Maar heeft de gynaecoloog al gezegd dan dat een draaipoging een goed idee zou zijn? 
Bij mij zeiden ze toen dat het geen zin had omdat hij dus nog kon draaien. Ik zou als ik jou was ook vragen of ze hem nog kunnen draaien als de bevalling begonnen is.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Pien di 13 aug 2013 - 9:33

Ik ben alleen nog maar bij onze eigen vk geweest, morgen zie ik pas  de klinische vk en de gyn.

Het protocol is zo dat ze afwachten tot de bevalling begint (dit kan dus door weeen maar ook door gebroken vliezen) en ze dan gaan kijken hoe de baby ligt, zolang hij zo dwars blijft liggen zal hij niet kunnen indalen en kunnen ze idd een draaipoging alsnog proberen. Maar ik weet niet of ik dat met 40weken nog steeds wil. De baby word groter en groter waardoor het allemaal pijnlijker word en ik heb al vanaf begin een hele pijnlijke buik...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan di 13 aug 2013 - 9:38

Aha dan snap ik het, ik kan me voorstellen dat je geen draaipoging meer wil met 40 weken als je zo'n pijnlijke buik hebt, ik denk dat het nu dan niet minder pijnlijk zal zijn. Maar ze zullen dus waarschijnlijk nog niet gaan draaien.
Ik had er zelf geen last van als mijn zoon rondjes draaide dus dat is al anders dan.
Maar misschien ligt hij morgen wel weer goed, ik hoop het voor je! Succes in ieder geval!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Roos di 13 aug 2013 - 9:45

Ook hier een kind wat tot 39 weken dwars lag. Vanaf week 35 elke week een controle met echo voor de ligging. En omdat hij nog zoveel kon bewegen was een draaipoging geen optie met 37 weken. Als hij met 40 weken nog dwars lag was het plan, naar de verloskamer, draaien en meteen vliezen breken om zo de bevalling op gaan te brengen.
Gelukkig was dit niet nodig. Hopelijk draait jou mannetje ook nog op tijd!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Jasmine di 13 aug 2013 - 10:29

F. heeft ook heel lang in alle houdingen gelegen, behalve de goede. Ze hebben hem twee keer gedraaid, maar hij is dus ook twee keer weer terug gedraaid. Met 39 weken zou ik nog een laatste draaipoging krijgen, maar terwijl ik aan de CTG lag, is meneer zelf toch maar weer gedraaid en is goed gaan liggen en blijven liggen.

Uiteindelijk is het bij mij alsnog een ks geworden, omdat hij niet indaalde. Er bleek een verdikking in de baarmoeder te zitten waar F. niet langs kon. Maar dit schijnt vrij uitzonderlijk te zijn, want de gynaecoloog (dr V.) had dit nog nooit gezien, terwijl ze toch al wel even in het vak zit.

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Poisongirl di 13 aug 2013 - 15:09

Hier ook een dwarsliggertje, de hele zeangerschap.. Op controle bij vk lag ze ineens goed met 36+3 weken. Dat was om 9.00 uur. Ik werd ivm minder leven en zwangerschapssuiker doorgestuur naar gyn. Om 20.30 kreeg ik daar een groeiecho en ja hoor, ze lag weer dwars. Moest dag daarna terugkomen en toen lag ze nog steeeds verkeerd. Draaipoging gedaan, geheel tegen mijn gevoel in. Ze draaide tijdens de poging 2 x meteen weer terug. Derde keer lukte het. Maar wat heb ik ontzettend veel pijn gehad. Ik zou het ook booit meer laten doen.

Succes Pien! Het zit je niet mee.

Laatst aangepast door Poisongirl op wo 14 aug 2013 - 0:37; in totaal 1 keer bewerkt
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Snoes di 13 aug 2013 - 23:31

Ah wat vervelend Pien, het zit je niet mee. Hopelijk draait hij alsnog uit zichzelf.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Samantha wo 14 aug 2013 - 2:17

Mijn meid ligt vanaf het begin af aan al zoals jou zoontje. Extreem dwars dus. Ze is een keer tijdens een echo andersom gaan liggen en 10minuten later weer terug. Nou heb ik nog even de tijd en hoop ik dat ze toch goed gaat liggen. Maar ik denk dat ik anders een keizersnede wil.

Succes!
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Bericht  Pien ma 19 aug 2013 - 9:00

Inmiddels ben ik 38weken en ligt hij nog verkeerd!! Hij ligt nu wel met zijn koppie wat meer naar beneden maar nog wel dwars. Eigenlijk zoals onderstaand plaatje alleen ligt zijn koppie wat lager en zijn billen wat hoger....

Eigenwijs.... Dwarsliggertje! Dwarsligging.sflb

Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van! Ik wil gewoon zo graag eens mee maken hoe het is om gezonde spanning te voelen en niet steeds bezig te zijn met hoe het de vorige keer gegaan is, angst om overtijd te lopen heb ik al en dan nu ook nog de stress dat ik misschien wel helemaal niet natuurlijk mag of eigenlijk kan bevallen.... als nu mijn vliezen breken is er paniek, moet ik direct plat liggen waar ik ook ben, grote kans dat ik per ambulance afgevoerd word.

Ik slaap slecht, ben niet te genieten, kort lontje, chagrijnig etc... BAH BAH!! Heerlijk even hier klagen...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne ma 19 aug 2013 - 9:05

He bah, dat is inderdaad niet leuk.
Ik kan me wel voorstellen dat je hier van baalt.

Hopelijk draait de kleine man nog en anders een dikke knuffel omdat het helaas niet zo soepel verloopt hug 

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje ma 19 aug 2013 - 9:13

He meis wat vervelend dat hij nog niet goed ligt. Hopelijk draait hij toch nog goed..anders zullen wij hem hier eens even streng toespreken ( zet ik mijn strenge juffenstem op...werkt altijd Wink )
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Pien ma 19 aug 2013 - 9:16

Maar hoe vaak hebben jullie 2jaar terug E allemaal streng toe gesproken? Die luisterde ook niet....Sad Cry 

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: