En nu?
+8
ellibre
Charles
Coco
Lejow
Aziraphale
Harrison
nina
Ilovethe90s
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
En nu?
Ongeveer 2 weken geleden een pakketje van Esprit ontvangen en snel betaald, helaas de omschrijving vergeten. Meteen een mail gestuurd om uit te leggen dat ik de omschrijving vergeten was; het bedrag, mijn klantnummer en de bestelling meegestuurd.
Daarna kreeg ik een mail dat ik een kopie van mijn bankafschrift moest sturen, prima ... ook gedaan. Er zou een onderzoek volgen.
Vandaag krijg ik een mail dat ze het niet terug kunnen vinden en dat ik het bedrag nogmaals over moet maken, ik krijg hier 14 dagen de tijd voor.
Meteen er achteraan gemaild dat ik niet opnieuw ga betalen aangezien het van mijn rekening afgeschreven is, het rekeningnummer waar de betaling heen is gegaan is ook van hun. Ik heb het bedrag niet retour gekregen dus ik heb gewoon betaald.
Hoe nu verder?
Daarna kreeg ik een mail dat ik een kopie van mijn bankafschrift moest sturen, prima ... ook gedaan. Er zou een onderzoek volgen.
Vandaag krijg ik een mail dat ze het niet terug kunnen vinden en dat ik het bedrag nogmaals over moet maken, ik krijg hier 14 dagen de tijd voor.
Meteen er achteraan gemaild dat ik niet opnieuw ga betalen aangezien het van mijn rekening afgeschreven is, het rekeningnummer waar de betaling heen is gegaan is ook van hun. Ik heb het bedrag niet retour gekregen dus ik heb gewoon betaald.
Hoe nu verder?
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Re: En nu?
Afwachten.
Is er geen nummer die je kan bellen om het telefonisch aan iemand uit te leggen?
Is er geen nummer die je kan bellen om het telefonisch aan iemand uit te leggen?
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Wauw haha dat is bijdehand! Ik zou niet nog een keer betalen hoor. Je afschrift moet toch voldoende zijn.
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
nina schreef:Afwachten.
Afwachten? Waarop? Dat zou ik dus niet doen. Actie ondernemen en inderdaad telefonisch contact zoeken.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Wat een eikels.
Ik zou inderdaad telefonisch contact zoeken. Of een klaagberichtje op hun facebook plaatsen, dat wil ook nog wel eens helpen (dan zoeken ze vaak contact met jou).
Ik zou inderdaad telefonisch contact zoeken. Of een klaagberichtje op hun facebook plaatsen, dat wil ook nog wel eens helpen (dan zoeken ze vaak contact met jou).
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik zou proberen om bij de bank het bedrag gestorneerd te krijgen om het daarna over te boeken met het betalingskenmerk. Maar zeker niet dubbelop betalen. Ik heb toen wel het mailcontact laten zien bij de bank want ze deden wel een beetje moeilijk.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ook een keer gehad. Uiteindelijk dubbel betaald om aanmaning te voorkomen en paar weken later kreeg ik het teveel betaalde ineens teruggestort.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Coco: een overschrijving kan niet gestorneerd worden. Alleen automatische incasso's.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Lejow schreef:Of een klaagberichtje op hun facebook plaatsen, dat wil ook nog wel eens helpen (dan zoeken ze vaak contact met jou).
Dat doe jij toch noooooit
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Aziraphale schreef:nina schreef:Afwachten.
Afwachten? Waarop? Dat zou ik dus niet doen. Actie ondernemen en inderdaad telefonisch contact zoeken.
afwachten omdat ze net een mail verstuurd had.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Nog een reactie ontvangen dat ik maar contact met mijn bank op moest nemen.
Vanmiddag naar de bank geweest, zij kunnen niks voor me betekenen (die vrouw zei meteen: wat moet ik daar nu aan doen???). Daarna telefonisch contact gehad met Esprit (kon alleen in het Duits/Engels en daar ben ik al geen ster in) en ook daar konden ze me ook niet helpen, er is wel een notitie gemaakt. Het beste kon ik gewoon blijven mailen want dat gaat wel in het Nederlands. Dus net opnieuw een mail gestuurd dat ik niet opnieuw ga betalen en ik het ongepast zou vinden als ik hier betalingsherinneringen of aanmaningen voor zou krijgen.
Tevens net op fb een bericht achter gelaten dat ik nu gedaan heb wat ik kon en dat het nu verder aan hun is. Dus hoe lossen we dit op?
Vanmiddag naar de bank geweest, zij kunnen niks voor me betekenen (die vrouw zei meteen: wat moet ik daar nu aan doen???). Daarna telefonisch contact gehad met Esprit (kon alleen in het Duits/Engels en daar ben ik al geen ster in) en ook daar konden ze me ook niet helpen, er is wel een notitie gemaakt. Het beste kon ik gewoon blijven mailen want dat gaat wel in het Nederlands. Dus net opnieuw een mail gestuurd dat ik niet opnieuw ga betalen en ik het ongepast zou vinden als ik hier betalingsherinneringen of aanmaningen voor zou krijgen.
Tevens net op fb een bericht achter gelaten dat ik nu gedaan heb wat ik kon en dat het nu verder aan hun is. Dus hoe lossen we dit op?
Ilovethe90s- Prater
Afwachten. Jij hebt een bankafschrift laten zien, dat moet gewoon genoeg zijn. Anders even je rechtsbijstand raadplegen?
Of een aangetekende brief met bankafschrift en de mededeling dat je niet gaat betalen en verwacht dat zij zorgen dat ze hun administratie op orde gaan maken?
Of een aangetekende brief met bankafschrift en de mededeling dat je niet gaat betalen en verwacht dat zij zorgen dat ze hun administratie op orde gaan maken?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Jasmine schreef:Lejow schreef:Of een klaagberichtje op hun facebook plaatsen, dat wil ook nog wel eens helpen (dan zoeken ze vaak contact met jou).
Dat doe jij toch noooooit
Hahahaha idd eens in de zoveel tijd zie ik weer een Lejow-klaag in m'n tijdlijn opduiken haha.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Die zie ik ook weleens van Lejow voorbij komen ja, moet er ook elke keer wel om lachen als ik het zie
Ilovethe90s- Prater
Ik zou even een mail opzoeken waarin staat wat je hebt besteld en dan het nummer onderaan die mail bellen. Dan krijg je namelijk wel iemand aan de lijn die Nederlands spreekt. In ieder geval dat is mijn ervaring het gaat dan weliswaar om een wijziging die je aan wilt brengen in je bestelling maar de kans is groot dat je vanuit daar wel doorverbonden kan worden.
Daarnaast duidelijk in je mail zetten wat er is afgesproken en deze mail toevoegen aan je correspondentie.
Daarnaast duidelijk in je mail zetten wat er is afgesproken en deze mail toevoegen aan je correspondentie.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Las ik hier laatst niet dat esprit ook rare en onprofessionele mails stuurt mbt % retour?
Ik zou er echt wel bovenop blijven zitten. En blijven mailen ipv bellen, zodat je later nog bewijs hebt.
Ik zou er echt wel bovenop blijven zitten. En blijven mailen ipv bellen, zodat je later nog bewijs hebt.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Dat van die retouren had ik ook al gelezen ja, ook zoiets vreemds.
Ze reply-en wel steeds op mijn mail maar halen alles weg wat er onder stond dus ik heb nu tig mails maar ik bewaar alles .
Aangetekende brief is ook wel een goede ja!
Ze reply-en wel steeds op mijn mail maar halen alles weg wat er onder stond dus ik heb nu tig mails maar ik bewaar alles .
Aangetekende brief is ook wel een goede ja!
Ilovethe90s- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: