Collecteren KWF
+2
Char1
Bisq
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Collecteren KWF
Een hele tijd geleden heb ik mij opgegeven als collectant voor het KWF. Maar ik kan me niet herinneren dat ik toen informatie heb gekregen over het hoe en wat. Op de site kan ik ook niet echt duidelijkheid vinden.
Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe het gaat? Krijg je een bus thuis of moet je die ergens ophalen? Krijg je een wijk toegewezen?
Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe het gaat? Krijg je een bus thuis of moet je die ergens ophalen? Krijg je een wijk toegewezen?
Bisq- Prater
- Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12
Re: Collecteren KWF
Waarschijnlijk neemt een wijkhoofd/coördinator enige tijd voor de collecte contact met je op over het hoe en wat. Zo gaat het iig bij het reumafonds waarbij ik coördineer.
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een paar jaar voor het KWF gecollecteerd. Ik werd dan een paar weken voor de collecte gebeld door de wijkcoördinator en kreeg toen een wijk toegewezen. Moest dan de bus bij die persoon ophalen en kreeg dan een kaartje van de wijk met daarop gearceerd waar ik moest gaan lopen. Het is namelijk erg belangrijk dat je niet per ongeluk in een straat loopt waar ook iemand anders al gelopen heeft. En dan aan het einde van de week werd ik weer gebeld door diezelfde persoon om een afspraak te maken om de bus op te halen of af te geven.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Bedankt voor jullie reacties.
Bisq- Prater
Ik collecteer dan niet voor het KWF maar voor het Reumafonds. Daar was het zo dat ik de bus bij iemand thuis moest ophalen en ook weer afleveren. Zij zocht ook met mij contact op om te collecteren.
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Hier kwamen ze vandaag aan de deur van het KWF.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Dat is vreemd, KWF collecteert in september.
Bisq- Prater
Bisq schreef:Dat is vreemd, KWF collecteert in september.
Echt?
Ze liepen met een rode collectebus met een KWF sticker erop ...wat jongens van een jaar of 25 denk ik.
Mijn vriend deed trouwens de deur open en gaf wat kleingeld, dus ik weet het niet 100% zeker
Annie24- Ratel
Annie24 schreef:Bisq schreef:Dat is vreemd, KWF collecteert in september.
Echt?
Ze liepen met een rode collectebus met een KWF sticker erop ...wat jongens van een jaar of 25 denk ik.
Mijn vriend deed trouwens de deur open en gaf wat kleingeld, dus ik weet het niet 100% zeker
Dat is best vreemd! Hoop niet dat het oplichters waren.
Mijn moeder is wijkhoofd van het reumatoïde en KWF en had helaas nooit genoeg collectanten. Ik ben inmiddels al 6 jaar verhuisd naar de andere kant van het land en collecteer nu niet meer maar mijn moeder, broer en ik liepen de hele wijk zelf. Dan deden we zo'n drie bussen per persoon.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Annie24 schreef:Bisq schreef:Dat is vreemd, KWF collecteert in september.
Echt?
Jeps, hier kan je het landelijke collecterooster vinden, buiten die periode mag er ook niet gecollecteerd worden:
http://www.cbf.nl/Collecten/collecteroosters-landelijk.php
Het KWF loopt ook niet met rode bussen, maar met grijze of groene bussen.
TukTuk- Ratel
TukTuk schreef:Annie24 schreef:Bisq schreef:Dat is vreemd, KWF collecteert in september.
Echt?
Jeps, hier kan je het landelijke collecterooster vinden, buiten die periode mag er ook niet gecollecteerd worden:
Hmmmm......als ik dat schema zo eens bekijk zou er helemaal niemand moeten collecteren in deze periode
Annie24- Ratel
Annie24 schreef:TukTuk schreef:Annie24 schreef:Bisq schreef:Dat is vreemd, KWF collecteert in september.
Echt?
Hmmmm......als ik dat schema zo eens bekijk zou er helemaal niemand moeten collecteren in deze periode
Er is ook nog een apart schema per gemeente, kan ook iets lokaals geweest zijn.
Maar als er idd een sticker van de KWF op zat, zullen het oplichters geweest zijn vrees ik..
TukTuk- Ratel
Bij gemeente staat ook niets.
Moet ik daarvan nog aangifte doen ofzo of heeft dat geen nut? Ik heb géén idee meer hoe die jongens er precies uitzagen, want ik heb ze alleen gezien toen we er langs fietsten. Later stonden ze dus bij ons aan de deur, heeft mijn vriend opengedaan en er 1 euro ingedaan (we kwamen net van het zwembad, dus dat zat nog in zijn broekzak van het kluisje )
Moet ik daarvan nog aangifte doen ofzo of heeft dat geen nut? Ik heb géén idee meer hoe die jongens er precies uitzagen, want ik heb ze alleen gezien toen we er langs fietsten. Later stonden ze dus bij ons aan de deur, heeft mijn vriend opengedaan en er 1 euro ingedaan (we kwamen net van het zwembad, dus dat zat nog in zijn broekzak van het kluisje )
Annie24- Ratel
Je kan altijd even de politie bellen, misschien zijn er meer klachten over binnen gekomen.
TukTuk- Ratel
Ik fiets morgen wel even langs het politieburea. Dat zit op de route naar het zwembad
Annie24- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: