Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaatwasservraagjes

+9
Rush
Bosjesvrouw
Prosecco
M-G
Gympie
Printje
Pien
Sylvana
*Lookie*
13 plaatsers

Ga naar beneden

Vaatwasservraagjes Empty Vaatwasservraagjes

Bericht  *Lookie* wo 31 jul 2013 - 7:13

Morgen krijgen we na lang wachten de sleutel van ons nieuwe huis, yeah! We hebben dan ook voor het eerst een vaatwasser maar ik ben echt een leek op vaatwassergebied. Dus daarom een paar vraagjes

Welke vaatwastabletten gebruik je, en hoe bevallen die?

Wat is een handige indeling, of wisselt dat per vaat?

Zet je alles er zo in of spoel je eerst wel af?

Wat kan er sowieso niet in? Doen jullie er ook pannen in?

Bedankt alvast!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaatwasservraagjes Empty Re: Vaatwasservraagjes

Bericht  Sylvana wo 31 jul 2013 - 7:21

Wij hebben geen vaatwasser maar zag laatst wel dat de vaatwastabletten van de Lidl als best waren getest!

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pien wo 31 jul 2013 - 8:03

Wij hebben de vaatwastabletten van de hema, een doosje met ik geloof 32 tabletten voor 2 euro.
Bevallen prima.

Wij spoelen alles goed voor omdat we hem niet iedere dag draaien, meestal 1 keer per 2 dagen en heel soms 1 keer per 3 dagen. Pannen wassen wij met de hand af tenzij hij bijna gedraaid moet worden en de pannen erbij in passen.

Alles wat wij aan servies/ bestek hebben kan en mag in de vaatwasser dus dat gaat er ook allemaal in.

Qua indeling spreekt het heel erg voorzicht. Bovenin bekers/ glazen/ mokjes en groot bestek, onderin borden en klein bestek in het daarvoor bestemde bakje. Pannen doen we waar ruimte is.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Printje wo 31 jul 2013 - 8:45

Wij hebben tabletten vd Lidl en daar zijn we erg tevreden over.

Ik heb een ideale vaatwasser, er kan van alles plat, extra rekjes etc. Wij hebben voor het bestek een extra bovenste la en niet meer zo'n bakje in de onderste la zeg maar.

Ik spoel het vluggetjes af

Ik gooi er alles in. Pannen onder, ik doe aan de voorkant de rekjes plat en daar komen de pannen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gympie wo 31 jul 2013 - 9:18

Nu gel van Sun. We hebben ook nog tabletten liggen, merk weet ik niet, volgens mij ook Sun. Doe boodschappen bij de Hoogvliet en daar zijn vaak spaaracties. Heb nog nooit tabletten hoeven kopen in die 2,5 jaar.

Daar kan ik niet echt een antwoord op geven, meest logisch is glazen etc. boven en borden, pannen, bestek beneden.

Sausresten etc. spoel ik eerst af

Ik doe alles erin

Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  M-G wo 31 jul 2013 - 11:22

Eerder altijd Sun of Calgonit maar tegenwoordig de 5 in één van de Plus of alles in één van de Aldie of Kruidvat. (die van Sun en Calgonit lossen hier niet zo goed meer op)

Ik heb eigenlijk altijd glazen, bekers en schaaltjes bovenin (en soms bestek wat niet in het mandje past zoals een spatel, tang en koksmes, etc) en onderin bestek in het bestekmandje, borden en pannen. 

Meestal zet ik het er zo in. Echt hele vieze dingen spoel ik even snel af. 

Hier gaat alles er in behalve de flesjes van onze zoon die was ik met de hand af.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Prosecco wo 31 jul 2013 - 18:03

Digen van aluminium en hout kunnen niet in de vaatwasser.  Ook deksels van plastic bakjes zou ik er niet in doen want die vervormen.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast wo 31 jul 2013 - 18:16

Wij hebben een eigen merk poeder, de goodkoopste. En daarnaast zout en glansspoelmiddel. Het is wel handiger om 3-in-1 te hebben denk ik, maar dit was goedkoper voor ons.

Ik heb ook glazen en bakjes bovenin en dan bestek in een mandje onderin en daar ook de borden en pannen enzo. Het enige waar je op moet letten is dat die draaidingen nog goed kunnen draaien en dat je dus niet iets erin zet wat bijna tot de bovenkant komt.

Ik zet vrijwel alles er zo in. Wij zijn met 2 en houden van koken en bakken en de vaatwasser moet hier wel elke dag/anderhalve dag aan.

Ik gooi echt alles erin, behalve koekenpannen. Dus ook hout en plastic dekseltjes Embarassed 

Gast
Gast

Bericht  Bosjesvrouw wo 31 jul 2013 - 21:44

*Lookie* schreef:Morgen krijgen we na lang wachten de sleutel van ons nieuwe huis, yeah! We hebben dan ook voor het eerst een vaatwasser maar ik ben echt een leek op vaatwassergebied. Dus daarom een paar vraagjes

Welke vaatwastabletten gebruik je, en hoe bevallen die? Die van de lidl en dat bevalt prima.

Wat is een handige indeling, of wisselt dat per vaat? Boven glazen,kommetjes soms een kleine pan deksels, grote messen en spatels ed. En onderin borden,pannen,snijplanken en bestek.

Zet je alles er zo in of spoel je eerst wel af? Meestal voor spoelen of ik laat de machine voorspoelen.

Wat kan er sowieso niet in? Doen jullie er ook pannen in? Alles behalve koekepannen. Plastic deksels worden bij mij niet anders.

Bedankt alvast!

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien wo 31 jul 2013 - 21:57

Prosecco schreef: Ook deksels van plastic bakjes zou ik er niet in doen want die vervormen.
Wij doen al ons plastic gewoon in de vaatwasser, vervormd niks van...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Rush wo 31 jul 2013 - 22:24

Pien schreef:
Prosecco schreef: Ook deksels van plastic bakjes zou ik er niet in doen want die vervormen.
Wij doen al ons plastic gewoon in de vaatwasser, vervormd niks van...

Inderdaad. En houten spatels etc. doe ik er ook in. Houten snijplanken niet, die breken door midden. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Saga wo 31 jul 2013 - 22:38

Ik gebruik de vaatwasblokjes van Dreft All In One, waar dus een beetje vloeibare zeep bij in zit. Als ik alleen een poederblokje gebruik blijft er altijd een restje over mijn vaat zitten, ongeacht welk merk ik gebruik.

Glansspoelmiddel haal ik altijd bij de Action en zout van het eigen merk van de AH. Hoewel er word gezegd dat je eigenlijk geen zout hoeft te gebruiken omdat er ook al iets in de blokjes zit, merk ik toch echt een positief verschil nu ik het wel gebruik.

Het schoonmaken van de vaatwasser doe ik ongeveer 1x per maand, dan draai ik hem zonder vaat er in met soda, of ik haal vaatwasmachine reiniger bij de Action. 1x per week spoel ik het filter schoon onder de kraan.

Ik zet haart alles in de vaatwasser, behalve mijn grillpan omdat die er niet in mag. Ik heb nog nooit gehad dat een plastic bakje is vervormd in de vaatwasser?
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  Gast wo 31 jul 2013 - 22:40

O ja, dat van die snijplanken wist ik, maar wij hebben geen houten snijplanken!
Ik las trouwens laatst dat alles in de vaatwasser veel schoner wast dan wanneer je met de hand wast, omdat het water veel warmer is. Ik weet niet of t waar is, maar ik vind het wel een fijn idee. Borden waar nog een stukje aangekoekt zit ofzo gruwel ik echt van Mad

Gast
Gast

Bericht  Moira do 1 aug 2013 - 0:00

Die van het Kruidvat of de Jumbo. Ligt er maar net aan waar ik het eerste kom als ze bijna op zijn. Heb een tijdje die van Sun gebruikt, maar die zijn zo duur en ik merk het verschil niet.

Meestal zitten er twee rekken in een vaatwasser en de onderste rek is iets hoger, dus meer geschikt voor borden en pannen. Boven kunnen dan de kommen/drinkbekers/glazen.

Als borden en pannen vies zijn, spoel ik ze even af. Wij zetten de vaatwasser niet iedere dag aan, dus vind het vies als er nog best wat etensresten erop zitten.

Ik doe er alles in, maar moet zeggen dat ik ook geen duur servies/pannenset heb. Dus ik vind het niet erg als ze wat doffer worden of het plaatje van de bekers af gaat. Ik spaar nu voor een PIP servies en die zou ik wel met de hand afwassen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Blond do 1 aug 2013 - 3:46

Ik heb nu Lidl, en mijn ouders hebben een mega verpakking van Sun voor me gekocht. Die van de Lidl bevallen prima, die van Sun heb ik nog niet geprobeerd. Op mijn werk hebben we Hema tabletten, die zijn ook prima.

Ik heb boven de kopjes en glazen, en beneden de borden en bestek. Pannen gaan onderin als het past

Ik zet het er meestal in zonder te spoelen

Pannen doe ik meestal met de hand, omdat hij anders zo snel vol zit. Het enige wat ik er niet in doe zijn mijn Blond Amsterdam theelepels en vorkjes.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mida4you do 1 aug 2013 - 7:50

Welke vaatwastabletten gebruik je, en hoe bevallen die? Ik heb geen vaste tabletten die ik gebruik. Ik koop de vaatwastabletten meestal als ze in de aanbieding zijn. Mijn voorkeur gaat wel uit naar Sun

Wat is een handige indeling, of wisselt dat per vaat? Bovenin hebben we een la voor het bestek, op de 2e verdieping zet ik alle kopjes en glazen. Onderin gaan de borden, en pannen 

Zet je alles er zo in of spoel je eerst wel af? We spoelen we eerst alles af

Wat kan er sowieso niet in? Doen jullie er ook pannen in? Koekenpannen doen we er niet in
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Rush do 1 aug 2013 - 7:53

Ik doe trouwens ook gewoon koekepannen erin en wokpannen ook.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud