Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onderwater camera.

+2
Cheesegirl
studiebol
6 plaatsers

Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Onderwater camera.

Bericht  studiebol ma 28 feb 2011 - 10:44

Voor onze vakantie wil ik graag een onderwater camera hebben.
Ik heb op internet gelezen dat je een hoes voor je eigen camera kan kopen
En dat die dan waterdicht is maar dat durf ik denk ik toch niet aan en het is ook best duur.
Maar er bestaan toch ook van die camera's die je na een vakantie weg kan gooien? Waar zou ik die kunnen kopen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Cheesegirl ma 28 feb 2011 - 10:45

Ik zou hem na je vakantie niet direct weggooien, maar eerst inleveren! :P
Sorry flauw

Die camera's bestaan idd, meestal rond de vakantieperiode bij de Blokker, Action, Kruidvat. Bij fotowinkels kun je ze eventueel nu al vinden. Ik vind zelf alleen de kwaliteit van deze camera's niet zo best.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 10:51

Ik gebruik dan ook van die wegwerpcamera's. Ze zijn erg cheap, maar inderdaad, de kwaliteit van de foto's laat ook een beetje te wensen over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  studiebol ma 28 feb 2011 - 11:02

Haha ja ik zal eerst de foto's ontwikkelen.
De kwaliteit zal anders zijn dan een gewone camera dat snap ik.
Het is geen vakantie periode maar we gaan wel volgende week weg dus dan moet ik denk ik bij de duurdere zaken gaan kijken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Inge ma 28 feb 2011 - 11:03

Ik vind de kwaliteit van onderwater wegwerp camera echt heel slecht.
Onderwaterbehuizing is wel fijn en handig en werkt goed. Met zo'n zak heb ik geen ervaring.
Voor ons Finepix hadden wij een onderwaterbehuizing en echt ideaal smile
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Try ma 28 feb 2011 - 11:04

Ik heb een olympos utough geloof ik en die kan tot 10m onderweter (maar heb 'm dieper meegenomen) en die werkt perfect! smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Snoopy ma 28 feb 2011 - 11:09

Waar wil je de camera voor gebruiken? Alleen voor het zwemmen en snorkelen of ben je ook van plan te gaan duiken?
Er bestaan tegenwoordig verschillende camera's die je wel naar zo'n 3 meter diepte mee kan nemen, waar je mooie foto's mee kan maken, bijvoorbeeld van Canon en Sony. Zijn wel wat duurder, maar ook gelijk goede digitale camera's die je natuurlijk ook voor andere foto's kan gebruiken.

Als je het vaker wil gebruiken dan is een hoes ook een goede investering, van een goed merk zijn deze zeker wel betrouwbaar. Hangt wel af van wat voor camera je nu al hebt.

Anders heb je inderdaad nog de waterproof wegwerp camera, bijvoorbeeld van Kodak, maar de kwaliteit is aanzienlijk minder.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 11:54

Deze kan 10 meter onderwater, zeer prettig ding



Maar als je er geen geld voor over heb kun je inderdaad beter een weggooi camera kopen. Die kun je ook in de meeste badplaatsen wel kopen bij van die lokale tentjes. Ik zou dat doen als je niet echt van plan bent veel onder water te gaan, maar ga je echt een beetje duiken, dan is dit echt een goede camera om mee te nemen.

Onderwater camera.  Canon_d10_small

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  studiebol ma 28 feb 2011 - 19:36

Ik wil echt geen nieuwe camera kopen dat vind ik mijn geld niet waard omdat we 2 goede camera's in huis hebben.
Zo'n onderwater behuizing vind ik ook te duur. Ik wil het namelijk echt alleen gebruiken voor snorkelen, en ik weet niet hoe vaak we weer ergens heen gaan waar je mooi kan snorkelen en/of duiken dus dan weet ik ook niet hoe vaak ik hem de camera nog ga gebruiken. Vandaar de wegwerpcamera.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 21:31

Zo'n wegwerpding werkt nog best prima hoor smile Wij namen ook altijd zo'n ding mee en heb heel wat mooie foto's gemaakt, natuurlijk is de kwaliteit minder maar niet onwijs slecht of zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  minoessepoes ma 28 feb 2011 - 22:10

Zo'n behuizing wordt vaak gebruikt door duikers. Ze zijn vaak redelijk universeel, dus mocht je iemand in je omgeving hebben die veel duikt zou je eventueel kunnen vragen of die persoon zo'n behuizing heeft en of je die even mag lenen. Grote kans dat je eigen camera er gewoon inpast. Maar dan moet je maar net iemand kennen die er 1 heeft!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Snoopy ma 28 feb 2011 - 23:30

minoessepoes schreef:Zo'n behuizing wordt vaak gebruikt door duikers. Ze zijn vaak redelijk universeel, dus mocht je iemand in je omgeving hebben die veel duikt zou je eventueel kunnen vragen of die persoon zo'n behuizing heeft en of je die even mag lenen. Grote kans dat je eigen camera er gewoon inpast. Maar dan moet je maar net iemand kennen die er 1 heeft!

Deze optie acht ik dan weer erg klein. Onderwaterbehuizingen zijn duur en gaan bij onjuist gebruik makkelijk kapot, of zorgen voor lekkage waardoor je camera kapot gaat. Ik zou nooit mijn onderwaterbehuizing (waar overigens alleen mijn type camera inpast) uitlenen aan iemand, al helemaal niet als degene alleen maar gaat zwemmen en snorkelen. Aan een mededuiker als ik er zelf bij ben (en dus in en uit elkaar halen zelf doe) is het een ander verhaal.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  minoessepoes ma 28 feb 2011 - 23:53

Mijn broer en mijn schoonvader hebben er 1 en in beide kan ons fototoestel gewoon en beide hebben ze er geen problemen mee als we die lenen. Dan heb ik het over een gewoon huis tuin en keuken fototoestel en niet met een extra lens ed. Ik geloof dat die van mijn broer iets van 70 euro was, dus dat is nog te overzien en ik ben natuurlijk ook verzekerd, dus mocht er wat mee gebeuren....

Mijn schoonvader had eerst een wat ouder model en daar kan wel alleen zijn camera in maar die hij nu heeft is ideaal!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Snoopy di 1 maa 2011 - 1:49

minoessepoes schreef:Mijn broer en mijn schoonvader hebben er 1 en in beide kan ons fototoestel gewoon en beide hebben ze er geen problemen mee als we die lenen. Dan heb ik het over een gewoon huis tuin en keuken fototoestel en niet met een extra lens ed. Ik geloof dat die van mijn broer iets van 70 euro was, dus dat is nog te overzien en ik ben natuurlijk ook verzekerd, dus mocht er wat mee gebeuren....

Mijn schoonvader had eerst een wat ouder model en daar kan wel alleen zijn camera in maar die hij nu heeft is ideaal!

Ja ok, 70 euro is nog wel te overzien, en dan heb je het over familieleden. Mijne was zo'n 250 euro (en in de toekomst wil ik een nog duurdere, maar ja geld groeit niet op m'n rug natuurlijk), dus die wil ik echt niet aan een kennis of zo uitlenen (en ook niet aan mijn familie want die weten er niet eens mee op te gaan Very Happy )
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  studiebol di 1 maa 2011 - 21:30

Ik heb nogmaals gegoogled maar ik vind die onderwaterbehuizingen te duur, ik kan ze vinden tussen 175-195 euro en dat vind ik gewoon veel geld. Ik weet namelijk niet of we ooit weer in een land komen waar je mooi kan duiken. Haha dat klinkt een beetje als of nooit meer ergens komen maar zo bedoel ik het niet.

Ik ga dus echt voor een wegwerpcamera, en dan accepteer ik wel dat de kwaliteit gewoon minder is. Iemand een idee van een winkel waar ik deze week zo'n camera kan kopen?

Oh en lenen van iemand is ook geen optie, niemand die ik ken heeft zo iets. Een vriendin gaf wel aan dat haar vriend een camera heeft die een paar meter onderwater kan, ze wilde wel vragen of ik die mocht lenen. Ik ben altijd heel voorzichtig met spullen maar als er toch iets mee gebeurd is die van een ander en dat vind ik heel naar dus ik wil de camera niet lenen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Snoopy di 1 maa 2011 - 23:47

Volgens mij kan je ze gewoon bij het kruitvat of zo halen. Je hebt ze bijvoorbeeld van Kodak of Fujifilm en zijn ongeveer een 10'tje.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Inge wo 2 maa 2011 - 0:45

Welke camera heb je?

Denk dat mediamarkt ze wel heeft.
Misschien kruidvat in het dorp?

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  studiebol wo 2 maa 2011 - 2:10

inge ik heb een canon ixus 951S....

Jaa ga vrijdag de stad nog ff in dus daar zijn meer winkels, check ik daar sowieso de kruidvat wel ff, misschien zit daar ook wel een fotozaak en anders de mediamarkt ja..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Inge wo 2 maa 2011 - 2:57

hmz oke... Wij hebben onze onderwaterbehuizing vorige week verkocht, maar is ook een ander dan jij nodig hebt (camera verloren begin van het jaar Sad)
Maar staat die nergens op marktplaats bijvoorbeeld?

In de stad zit sowieso wel een fotozaak ja. Maar in het dorp zit er ook 1 toch (naast groentewinkel) of gaat dat alleen over fotoreportage's? anders dat ze daar misschien hebben
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  studiebol wo 2 maa 2011 - 4:22

Oooh ja naast de groentenboer! haha hoe slecht daar heb ik helemaal niet aan gedacht.

Op marktplaats zag ik er eentje staan, maar die is zowat nieuw(zeggen ze) dus denk niet dat ik er dan goedkoop aan kom.. en mijn vriend gaf net aan dat die het maar onzin vond Very Happy haha dus ik krijg hem zeker niet zo ver om een grote uitgave te doen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Inge wo 2 maa 2011 - 4:24

Wij hebben onze onderwaterbehuizing gekocht voor rond de 200,- en afgelopen week verkocht voor 60,-
Het valt te proberen... onderwatercamera is ideaal Wink

Haha schoot mij ook net pas te binnen hoor :p
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderwater camera.  Empty Re: Onderwater camera.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum